Kummittelu/yliluonnolliset asiat yksityiskodissa?
Oletko kokenut kummitus/yliluonnollisia juttuja kotonasi?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vuosina 1997-1999 asuin luhtitalo kaksiossa jossa oli alusta asti "väärä tunnelma".
Kaikki huipentui eräänä jouluna kun tulin vanhemmiltani kotiin ja näin sinertävät,suuret paljaat jalat verhojen takana.
Painelin auki olevaan baariin ja ja heti pyhien jälkeen aloin hakea uutta asuntoa.
Luhtitaloissa on ongelma, että ne heikkorakenteisia ja mm. radonia vuotaa lattian läpi.
Olen itse sellainen ihminen, joka voimakkaassa stressitilanteessa saattaa kuulla esim. nimeäni lausuttavan korvani juuressa, vaikkei ketään ole lähellä. Näin sattui pari kertaa nuorena tentteihin intensiivisesti päntättyäni, silloin vähän oudoksutti. Nyt tiedän, että se oli hermojärjestelmän luoma harha. Myös lähiomaiseni kuolema oli niin ankara järkytys, että kuulin muutamana päivänä postilaatikon kolahtavan itsekseen ja herätyskellon soivan. Ääniharhat ovat näissä tapauksissa melko yleisiä. Puhun siis vain omista kokemuksistani, en vähättele toisten kertomuksia. Maailmassa tapahtuu paljon sellaista, mitä ihmismieli ei kykene ymmärtämään.
Olen.
Ei siinä ole mitään ihmeelistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Ei siinä ole mitään ihmeelistä.
Kerro tarkemmin!
Vierailija kirjoitti:
Miks ette nauhoita tai videoi näitä kummitus tapahtumia. Siitä saa miljoona dollaria (1 000 000$). Se on paljon rahaa. Liki 6 000 000 miljoonaa markkaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge
No nauhoitapa niitä ääniä ja lähetä ne sinne johonkin tutkimuslaitokseen. Nehän onkin aukottomasti todistettavissa, ettei ne ole tahallaan itse aiheutettuja.
Kaikkihan voidaan väärentää. Ja kaikki voidaan myös väittää tai vähintään epäillä väärennetyiksi, vaikka ne olisivatkin aitoja.
Asiantuntijoiden pitäisi voida olla paikan päällä juuri sillä hetkellä.
Millään nauhalla tai videolla sitä milliä ei koskaan kukaan saa. Olen aika varma, että sitä on yritetty. Ja varmasti nimenomaan huijaamalla. Nykytekniikallahan voidaan saada aikaan mitä tahansa.
Niitä henkiä voi käskeä, eikä siihen mitään pappia tarvita. Yleensäkin uuteen asuntoon muutettaessa se asunto siivotaan ensin ja samalla häädetään entiset asukkaat pois. Viimeistään sitten, jos siellä majailee jokin häirikköhenki, niin sen voi käskeä häipymään sieltä.
Ostimme aikanaan unelmien rivitalo asunnon. Puoli vuotta meni hyvin. Sitten alkoi tapahtua kummia asioita... Tosin jo kaupan teko tilaisuudessa ihmettelimme kun olimme tyyliin 10. omistajat alle 30v vanhassa asunnossa.
Puolen vuoden jälkeen aloimme "tuntea" ettei kaikki ollut kohdillaan ja aloimme haaveilla omakotitalosta. Meni vuosi kaks ja avioliitto oli muuttunut omituiseksi. Sitten oltiinkin jo eron partaalla. Saimme joten kuten pidettyä liiton koossa hirveällä työllä ja päätimme myydä viimein asunnon... Viisi vuotta kärvisteltiin. Kaikki muuttui kun muutimme pois ja avioliitto alkoi kun uudelleen.
Selvisi myöhemmin että tyyliin kaikki pariskunnat ennen meitä olivat eronneet, meidän jälkeen asuntoon muuttaneet erosi myös parin vuoden jälkeen. En tiedä monennetko omistajat nyt asunnolla on mutta vaihtanee omistajaa usein...
Myöhemmin mies kertoi oudoista kokemuksistaan asunnossa. Oli nähnyt esim. meidän sängyssä usein vieraan naisen yöllä, minun tilallani. Muutakin tapahtui mutta kaikkea en enää muista. Tuntui että makuuhuone nimenomaan oli paikka jossa kaikki tapahtui. Myönsi myös myöhemmin että useampi nainenkin oli hänestä kiinnostunut esim töissä jne. Tapailikin jotain mutta oli tajunnut ettei voi viedä asioita pidemmälle. Muutakin oli tapahtunut. Asuuko asunnossa ehkä joku haureuden henki...
Kyllä. Joku vieraili luonani yliluonnollisesti.
Oliko sulla kovat stressit tuohon aikaan? Jotkut reagoi stressiin näköharhoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ette nauhoita tai videoi näitä kummitus tapahtumia. Siitä saa miljoona dollaria (1 000 000$). Se on paljon rahaa. Liki 6 000 000 miljoonaa markkaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge
Yleensä ilmiöt tapahtuvat nopeasti ja tilanne on ohi, ennen kuin käy edes mielessä, että pitäisiköhän kaivaa kameraa esille. Varmaan saisikin hyviä kuvia jossain yön pimeydessä, yleensä vielä ihan unenpöpperössä ja ilman mitään erikoislaitteistoa.
Onhan noita jotain kummitusten metsästäjiä, jotka viettävät koko yön taloissa, jotka ovat tunnettuja erilaisista ilmiöistä. Siellä sitten nauhoittavat, ottavat valokuvia ja videokuvaavat eri huoneita.
Miksi ette nauhoita... jne.
Luuletko, ettei näitä ole nauhoitettu ja esitetty?
On vain niin, että varmasti iso osa on tehty juuri tuossa mielessä, että saisi palkkion. Eli on helvetin helppo tehdä nauhoitus, jossa kuuluu vaikka askelten ääniä. Eikö olekin helppoa?
Sitten jos otat kuvan tai nauhoitteen jostain ihan oikeasti kummittelevasta asiasta, se voidaan miten tahansa väittää lavastetuksi. Eli mitään kuvia ja äänitteitä ja videoita ei kannata tehdä, vaikka kuinka olisi todellisesta kummitteluilmiöstä kyse. Kun ei siihen kukaan kuitenkaan uskoisi, vaan se vältettäisiin lavastetuksi. Lavastaminen kun on niin helppoa tämmöisessä tapauksessa. Et voi mitenkään väittää, että todisteeksi on aito. Kun et voi todistaa sitä aidoksi.
Ja miten todistat? Varmasti miljoonat ihmiset maailmassa ovat kohdanneet tämän ilmiön. Mutta eihän se mitään todista, että kerrot kuulleesi ja nähneesi, kun se voidaan väittää valeeksi. Vaikka teitä olisi sata ihmistä siinä sanomassa, että näin ja kuulin, ei sitä mitenkään noteerattaisi.
Pitääkö siis kutsua tuon paranormaali-instituutin tutkijat sinne kummittelupaikkaan oikealla hetkellä toteamaan, että näin tapahtui? Mitenkähän onnistuisi?
Ja eikös se ollut niin, että jotain yliluonnollista piti saada tapahtumaan jonkun raadin edessä niin, että he voivat aukottomasti asian tutkia ja todentaa? Kummitukset ei tule kutsumalla ja niiden kohtaaminen on aina sattumanvaraista.
Onhan noita aaveenmetsästäjiä, jotka on ihan televisiokameroiden edessä tutkineet paikkoja, joissa väitetysti tapahtuu näitä outouksia, mutta eipä vaan heitäkään ole miljoonilla palkittu. Kas kun heidänkin saamansa tulokset voidaan aina väittää trikkikuviksi tai lavastetuksi, ei niihin ole kenenkään pakko uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme nykyään 50- luvulla rakennetussa talossa.
Täällä olen kuullut jos jonkinmoista.
Kellarikerroksessa olen kuullut puheensorinaa joka kuulostaa siltä että tulisi ”haudan takaa”.
Yläkerrasta on kuulunut kolinaa ja askeleita, vaikka olen ollut yksin kotona.
Öisin makuuhuoneessa vierailee myös joku. Tunnen kun patja painautuu jalkopäästä ja joskus näin hahmon seisomassa keskellä huonetta.Pelottanut ei ole vielä koskaan, intuitio sanoo ettei tällä kulkijalla ole pahoja aikeita.
Mielikuvituksella harvemmin on.
Tämä on juuri se syy, miksi näistä ei viitsi kertoa. Juuri nämä vastaukset, mitä täällä saa, ihminen leimataan hulluksi. Käsketään mennä lääkäriin.
Minulla olisi kertomista, mutta antaapa olla. Kerron vain niille, joilla on ymmärrystä asiaa kohtaan. Mielenkiintoista on kyllä ollut. Asuin lapsena ja nuorena muinaisen kalmiston vieressä. Sitä ei kukaan tiennyt, ennen kuin sitä alettiin tutkia ja nykyään alue on määritelty muinaismuistoalueeksi. Oli vain vanhoja suullisia puheita, että jotain erityistä siinä on aina ollut ja olihan paikkakin aika erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kiteytyy kyllä tämän keskustelufoorumin taso.
Anna kun arvaan, kaikki te kummituksia nähneet ja kokeneet uskotte myös horoskooppeihin, ei niihin iltalehden, vaan niihin "oikeisiin"?
En usko horoskooppeihin, en ikinä lue niitä. Minuun ei myöskään tehoa hypnotisointi. Sitä yritettiin nuorempana, kun hain siitä apua erääseen juttuun. Ihan sen ajan parhaita hypnoosihoitajia oli se ihminen, kenellä kävin kolme kertaa. Oli saanut hyviä tuloksia aikaan.
Hän totesi, että osa ihmisistä ei mene hypnoosin tai menee sellaiseen hyvin kevyeen, mutta ei syvään hypnoosiin, jolloin voidaan hoitaa joitakin ongelmia. Yksi tuttuni esim. laihtui hypnoosin avulla pysyvästi, oli tosi ylipainoinen.
No minuun ei tehonnut.
Eli en ole kovinkaan suggestioherkkä. Silti olen nähnyt ja kuullut asioita, joita sanotaan kummitteluksi. Jo ihan pienenä näin vanhan mummun keinutuolissa, hän katsoi minua hyvin ystävällisesti. Kukaan muu ei häntä nähnyt.
Näin myös pihassa ihmisiä, joita ei kukaan muu nähnyt. Oudon vanhanaikaisen näköisiä ne olivatkin.
Horoskoopit on hölynpölyä. Suhtaudun myös hyvin skeptisesti ufoihin.
Liiketunnistimella varustettu pimputin eteisessä soittelee silloin tällöin vaikka ei ole siellä lähelläkään ja asun yksin.
Äitini kuoltua seuraavan joulun aikaan ledvalot syttyivät monesti itseksiään palamaan. Samaa oli tapahtunut siskolleni kodissaan. Ei muuta
Vierailija kirjoitti:
Poltergeist ilmiöiden vihaaja. kirjoitti:
Kotini on outo paikka kaikki sukulaiseni ahdistuvat kotonani. Kotonani on myös tullut hyvästelemään kuollut kissani. Varjohahmo on ilmestinyt monta kertaa portaissa se on syy myös siihen minkä takia en käy ullakolla enää. Yksi yö kuulin kirkumista alakerrasta menin katsomaan silloin pöytä ja tuolit liukuivat äänettömästi minua päin. Olen myös huomannut että valokuvissa on ollut kalpea naama tai outo sumu reunassa. Kuulin että talossani on kuollut kaksi ihmistä häkämyrkytykseen kun tulisijasta oli tullut häkää.Kamalinta ovat poltergeist ilmiöt keittiössä kaapit paiskovat oviaan itsekseen keskellä päivää. Ostin talon vuonna 2015
ja silloin yöllä ovet liikkuivat itsekseen. Kerran katsoin että mitä oven takana on silloin jokin tarttui olkapäihini ja junttasi maahan joten olen aina valppaana. Kutsuin myös papin saattamaan henkiä pois talostani. (EI YHTÄÄN MITÄÄN VAIKUTUSTA.) Valopalloja olen yrittänyt ottaa käteen mutta silloin kuuluu jostakin ääniä ja joudun lähteä katsomaan mitä tapahtui.
Ehkä papista ei oo tässä mitään apua. Näkijät ym meediot vois enemmänkin tietää mistä on kyse. Meidän äidin talosta häädettiin yks paska (sanottiin sitä sillä nimellä) pariin otteeseen, kun se tuli aina takas. Lähtiessään se raivos niin kovin, että tyynellä kelillä sai tuulikellon solmuun. Tälläkin hengellä oli surullinen ja epäreilu tarina, hänet oli ammuttu äitini talon ulkoportaille mustasukkaisen miehen toimesta. Tää paska hais muuten tupakalle. Hänen mukanaan poistui lempeämpi papparainen tyytyväisenä, arveltiin, että pappa oli se ampuja, joka oli jäänyt vahtimaan uhriaan / sovittelemaan tekosiaan...
Meediot. selvännäkijät, ennustajat, noidat yms. ovat yhteydessä pahoihin henkiin ja Saatanaan - Saatanahan huijaa ihmisiä luulemaan, että viestijä on joku muu. Raamatussa kielletään ottamasta yhteyttä henkivaltoihin.
Pimeyden henkivallat ovat sinänsä totta - pahat henget ja demonit jopa ihmisissä ovat totta. Niitä voi karkottaa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä - mutta karkottajien/esirukoilijoiden täytyy tietenkin olla uskossa.
Luterilainen kirkkokin tarjoaa kodin siunausta, voi tilata uuteen kotiin varsinkin - kannattaa valita mieluiten uskovainen pappi.
Toki Jumala kuulee kaikkien rukoukset, kun ne tosissaan lausutaan. Eli jos talossasi kummittelee, turvaudu Hänen apuunsa. Mieluiten ota Jeesus sydämeesi, niin saat pysyvän avun Paholaisen vastustamiseen.
-------------------
"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."
"Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. "
"Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."
"Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan."
"Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä."
"En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta."
"Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet – pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat."
"Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;"
Vierailija kirjoitti:
Liiketunnistimella varustettu pimputin eteisessä soittelee silloin tällöin vaikka ei ole siellä lähelläkään ja asun yksin.
Siis: vaikka EN ole siellä lähelläkään. Tunnistin on suunnattu ulko-ovea kohti.
Minä otin valokuvan yliluonnollisesta asiasta. Kyseessä oli viesti läheiseni kuoleman jälkeen. Puolisoni näki ilmiön myös livenä.
Sivusta, mutta mitäs muita koteja on olemassa kuin yksityiskoteja? Virka-asunnot vain tuli mieleen. Kesäranta, Mäntyranta, Kultaranta ja mitä näitä piispanlinnoja ja pappiloita nyt on
Vuosina 1997-1999 asuin luhtitalo kaksiossa jossa oli alusta asti "väärä tunnelma".
Kaikki huipentui eräänä jouluna kun tulin vanhemmiltani kotiin ja näin sinertävät,suuret paljaat jalat verhojen takana.
Painelin auki olevaan baariin ja ja heti pyhien jälkeen aloin hakea uutta asuntoa.