Kummittelu/yliluonnolliset asiat yksityiskodissa?
Oletko kokenut kummitus/yliluonnollisia juttuja kotonasi?
Kommentit (74)
Meidän 100vuotiaassa savusaunassa on koettu syntymää ja kuolleita on pesty.
Siis paljon nähnyt sauna.
Suvulle niin rakas paikka ympäri vuoden.
Siihen tehtiin noin parikymmentä vuotta sitten hieman laajempi remontti, sen jälkeen en ole itse oikein tykännyt sielä saunoa.
Monet ovat kuulleet, että sielä kuuluu usein naisen nauru.
Sauna on sijoiltaan kaukana pihasta ja naapurustoa ei meillä ole. Asumme siis aivan maalla.
Joskus kesäisin olen yöpynyt saunantuvassa, ja miellyttävää sielä on nukkua. Hiljaisuus ja viileys.
Mutta tuo naisen nauru on edelleen jotain, mitä ei kukaan ole vuosienkaan jälkeen osannut selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko noihin oikeasti joku? Eiköhän näille aina joku selitys löydy.
Uskoo. Meistä ei kukaan tiedä, mitä kaikkea maailmassa on.
Jaa miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Asumme nykyään 50- luvulla rakennetussa talossa.
Täällä olen kuullut jos jonkinmoista.
Kellarikerroksessa olen kuullut puheensorinaa joka kuulostaa siltä että tulisi ”haudan takaa”.
Yläkerrasta on kuulunut kolinaa ja askeleita, vaikka olen ollut yksin kotona.
Öisin makuuhuoneessa vierailee myös joku. Tunnen kun patja painautuu jalkopäästä ja joskus näin hahmon seisomassa keskellä huonetta.Pelottanut ei ole vielä koskaan, intuitio sanoo ettei tällä kulkijalla ole pahoja aikeita.
Mielikuvituksella harvemmin on.
Melkein joka asunnossa on ollut ajoittain selittämättömiä asioita. Viimeksi viime yönä heräsin kolmeen koputukseen. Asumme ok-talossa. En edes kuvitellut, että ovella olisi ollut joku, sillä tämän kaltaisia juttuja tapahtuu suht. usein, eikä niille löydy järjellistä syytä. Esimerkkinä vielä kuinka eräs ilta kävimme nukkumaan ja kumpikin puolison kanssa kuulimme miten samassa huoneessa jokin melko painava putosi lattialle. Tutkittiin tilanne eikä mitään ollut oikeasti pudonnut.
Olin ehkä 12vuotias ja luin sohvalla Aku Ankkaa kun aloini ihmetellä mitä sisko tuolloin noin15v tekee yläkerrassa, juoksuaskelia ja ikään kuin jotain raskasta vierisi. Vanhemmat olivat töissä. Samassa sisko avasi raivoissaan keittiön oven ja huusi vihoissaan nimeäni sekä että lukee kokeisiin, kalpeni ja hiljeni kun näki minut siinä sohvalla. Ja äänet kuuluivat yläkerrasta koko ajan! Katsottiin toisiamme ja juostiin ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ette nauhoita tai videoi näitä kummitus tapahtumia. Siitä saa miljoona dollaria (1 000 000$). Se on paljon rahaa. Liki 6 000 000 miljoonaa markkaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge
Yleensä ilmiöt tapahtuvat nopeasti ja tilanne on ohi, ennen kuin käy edes mielessä, että pitäisiköhän kaivaa kameraa esille. Varmaan saisikin hyviä kuvia jossain yön pimeydessä, yleensä vielä ihan unenpöpperössä ja ilman mitään erikoislaitteistoa.
Onhan noita jotain kummitusten metsästäjiä, jotka viettävät koko yön taloissa, jotka ovat tunnettuja erilaisista ilmiöistä. Siellä sitten nauhoittavat, ottavat valokuvia ja videokuvaavat eri huoneita.
Aaveet ilmeisesti tarkoituksella osaavat välttää kameroita ja kiertää mittalaitteita, kun ainuttakaan todistetta yliluonnollisesta ei ole edelleenkään saatu taltioitua filmille. Lisäksi maailmassa on jokunen miljardi älypuhelinta jatkuvassa kuvaus- ja äänitysvalmiudessa, mutta yhä edelleen ainoat dokumentit kummittelusta ovat ihmisten tarinat.
En yritä tyrmätä kenenkään kokemuksia, ja on itsellenikin sattunut pari selittämätöntä juttua, jotka ehkä voisi laittaa aaveiden piikkiin, mutta todellisuus on sen verran kaoottinen tila, että mieluummin laitan ne vaikka sattuman ja kvanttimaailman syyksi. Yliluonnolliseen alan uskoa heti, kun sellainen ilmiö on luotettavasti tallennettu ja dokumentoitu.
Siihen asti kyse on yksilöiden subjektiivisista kokemuksista ja mielen tempuista.
Sitten jännä juttu, kun Ry**än sotarikoksia tallennetaan jatkuvasti sateliittikuvat mukaan lukien eivätkä Ry***t kuulemma ole edes sodassa. On tämä maailma vaan yliluonnollinen paikka
Vierailija kirjoitti:
Poltergeist ilmiöiden vihaaja. kirjoitti:
Kotini on outo paikka kaikki sukulaiseni ahdistuvat kotonani. Kotonani on myös tullut hyvästelemään kuollut kissani. Varjohahmo on ilmestinyt monta kertaa portaissa se on syy myös siihen minkä takia en käy ullakolla enää. Yksi yö kuulin kirkumista alakerrasta menin katsomaan silloin pöytä ja tuolit liukuivat äänettömästi minua päin. Olen myös huomannut että valokuvissa on ollut kalpea naama tai outo sumu reunassa. Kuulin että talossani on kuollut kaksi ihmistä häkämyrkytykseen kun tulisijasta oli tullut häkää.Kamalinta ovat poltergeist ilmiöt keittiössä kaapit paiskovat oviaan itsekseen keskellä päivää. Ostin talon vuonna 2015
ja silloin yöllä ovet liikkuivat itsekseen. Kerran katsoin että mitä oven takana on silloin jokin tarttui olkapäihini ja junttasi maahan joten olen aina valppaana. Kutsuin myös papin saattamaan henkiä pois talostani. (EI YHTÄÄN MITÄÄN VAIKUTUSTA.) Valopalloja olen yrittänyt ottaa käteen mutta silloin kuuluu jostakin ääniä ja joudun lähteä katsomaan mitä tapahtui.
Ehkä papista ei oo tässä mitään apua. Näkijät ym meediot vois enemmänkin tietää mistä on kyse. Meidän äidin talosta häädettiin yks paska (sanottiin sitä sillä nimellä) pariin otteeseen, kun se tuli aina takas. Lähtiessään se raivos niin kovin, että tyynellä kelillä sai tuulikellon solmuun. Tälläkin hengellä oli surullinen ja epäreilu tarina, hänet oli ammuttu äitini talon ulkoportaille mustasukkaisen miehen toimesta. Tää paska hais muuten tupakalle. Hänen mukanaan poistui lempeämpi papparainen tyytyväisenä, arveltiin, että pappa oli se ampuja, joka oli jäänyt vahtimaan uhriaan / sovittelemaan tekosiaan...
Ei leipäpapeista olekaan mitään apua. Henget tunnistaa onko siunaaja oikeasti uskossa, vai ei.
”Myös muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: ’Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa’. Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: ’Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?’ Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
En oikeastaan. Olen vain välillä jäänyt pohtimaan joitakin juttuja, jotka ensin ovat vaivanneet ja aiheuttaneet huolta ja sitten ne ovatkin ratkenneet jotain täysin yllättävää reittiä ja kautta, vaikkei itse ole asiaa selvittänyt, ihan kuin "tuhka tuulesta" olisivat selvinneet itsestään. Onko yliluonnollista vaiko sattumaa, en tiedä, mutta kiitolliseksi ovat mielen saaneet, koska asia on yleensä ratkennut positiiviseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Perheellä aikanaan iso omakotitalo. Siellä kuului vintiltä edestakaisin kävelyä ilman et siellä olisi ollut ketään. Edelliset asukkaat oli naulannut vintin oven ja parin varaston oven täysin umpeen jota ihmeteltiin. Ei sit hetken päästä rnää ihmetelty...
Onkohan meidän vanha talo. Yläkerrassa oli vintinluukku naulattu kiinni ja osa "sivunkaisista". Myyjä sanoi, ettei kannata avata kummitusten takia, alkuun vanhemmat piti sitä vitsinä. Vintin luukun välistä tippui välillä sahanjauhoja, kuului askeleita ja ääni kuin jotain painavaa olisi raahattu luukun yli. Paikka oli muutenkin karmiva, eikä vanhan talon historiasta halunnut kukaan kertoa. Vanhoja rahoja, kirjeitä ja valokuvia löytyi pusseissa kukkapenkistä ja navetanvintiltä, mutta niistäkään ei selvinnyt oikein mitään.
Navetasta pääsi eläimiä karkuun monta kertaa, ihan kuin joku olisi ne tahallaan päästänyt irti. Ikkunoista kuului koputuksia ajoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kiteytyy kyllä tämän keskustelufoorumin taso.
Anna kun arvaan, kaikki te kummituksia nähneet ja kokeneet uskotte myös horoskooppeihin, ei niihin iltalehden, vaan niihin "oikeisiin"?Tällä palstalla liikkuu harvinaisen runsaasti kaikenlaisiin hörhöjuttuihin uskovia. Haluatko alapeukkujen vyöryn? Kritisoi uskontoa, jumalia, tai epäile enkelien, mörköjen, kummitusten ja muun yliluonnollisen olemassaoloa. Osa tuntuu jämähtäneen ikuisesti keskiajalle.
Ja yhtä paljon on teitä pätijöitä, joiden on tultava kommentoimaan joka ikiseen "hörhöketjuun", vaikka asian ei luulisi teitä lainkaan kiinnostavan. Mutta näköjään kuitenkin kiinnostaa. Tällaiset keskustelut taitavatkin olla ainoa paikka, jossa pääsette kokemaan ylemmyyttä.
Lapsuudenkodissani äitiä vedettiin paidasta ihan kuin oisi jäänyt kiinni johonkin paidastaan vaikkei takana ollut mitään.Oltiin kerran sohvalla katsomassa telkkaa kun äidin 4 jalkainen tukikeppi kaatui itsestään ollessaan keskellä mattoa 2 metrin päässä sohvasta.Ei ollut mitenkään mahdollista että kumpikaan olisi koskemalla siihen tai mattoa liikuttamalla tai ruttaamalla sen kaatanut.
Teininä asuin äidin kanssa 3h+ keittiö asunnossa,ihan tavallisessa kaupungin vuokratalossa mutta jotain outoa siellä oli. Mun huoneen vieressä oli vaatehuone jonka oven sisäpuolelle oli edellinen asukas kiinnittänyt peilin, en tykännyt katsoa siihen peiliin jos vaatehuoneessa kävin ja muutenkin minusta siellä oli "pimeää". Sänkyni oli seinän takana ja öisin kuulin,miten joku koputteli vaatehuoneesta seinään..
Kerran kattolamppuni alkoi heilua voimakkaasti,huusin äitiä katsomaan ja näki saman.
Koko asunnossa oli outo tunnelma,mutta vain vaatehuoneessa ja mun huoneessa tapahtui.
Muutin lapsuuskodista omaan kotiin,vanha kerrostalo jossa paksut seinät,ei äänet kuuluneet naapurista,amme kylppärissä ja leveät ikkunalaudat joilla istua. Ihana asunto. Mutta samalla jotenkin ahdistava,oli tunne että joku kurkkii olan yli ja sain nukuttua vain tv auki. Sitten kerran kurkottelin mahallani lattialla korvista sängyn alta ja sängyn toiselle puolelle ilmestyi punaiset villasukat,pomppasin pystyyn eikä siinä ketään ollut! Ja sitten tajusin että sänky oli kiinni seinässä eli sen tyypin täytyi seistä seinän sisässä!
Lääkäriin, mars!