Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeiston Setämiehet 0 - Sanna 6

Vierailija
26.05.2021 |

Maininta pääministerin virka-asunnon Kesärannan aamiaisedusta löytyy Valtioneuvoston kanslian ohjeista vuodelta 2019. Ravitsemuspalveluihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan ohjeen mukaan valtion varoista ja laskutetaan pääministerille osoitetuista määrärahoista.

– Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa, ohjeessa todetaan.

STT:n käyttöönsä saamassa ohjeessa todetaan, että tuloverolain mukaan pääministerin tehtävään liittyvä asuntoetu siihen kuuluvine palveluineen ei ole veronalaista tuloa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008003244.html

Kommentit (268)

Vierailija
221/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen odotellaan vastausta silakoilta: kun kaikki kerran oli OK, miksi salattiin ja miksi juuri kulmunin käryämisen jälkeen?

Pitäisikö asiaa kysäistä Timo Lankiselta?

tai Janne Kerkelältä, joka on VNK:n osastopäällikkö. Tila- ja virastopalveluyksikkö lienee oikea taho, joka asiasta on päättänyt ja Lankinen hyväksynyt?

https://vnk.fi/ministerio/johto-ja-organisaatio

Edelleenkin, Sanna voisi lopettaa sen veronmaksajien piikkiin syömisen ihan itse jo heti tänään, ja välittömästi. Miksi Sanna kaivaa itselleen kuoppaa? 

Samaa mieltä. Pyytää anteeksi inhimillistä erehdystä ja kertoa maksavansa tästä edespäin aamupalansa itse.

Hänhän maksaa aamupalansa itse omasta kulutilistään. Miksi tämä ymmärretään väärin?

Ihan uteliaisuudesta: Tiedätkö, mikä on kulutili, ja mihin se on tarkoitettu?

Vierailija
222/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onko se 300 e kuukaudessa? Eihän tuo nyt päätä huimaa.  

Tuo vastaa Marinin tuloilla 1000 euron verollista palkanlisää. Eli aika suuresta summasta puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen odotellaan vastausta silakoilta: kun kaikki kerran oli OK, miksi salattiin ja miksi juuri kulmunin käryämisen jälkeen?

tai Janne Kerkelältä, joka on VNK:n osastopäällikkö. Tila- ja virastopalveluyksikkö lienee oikea taho, joka asiasta on päättänyt ja Lankinen hyväksynyt?

Edelleenkin, Sanna voisi lopettaa sen veronmaksajien piikkiin syömisen ihan itse jo heti tänään, ja välittömästi. Miksi Sanna kaivaa itselleen kuoppaa? 

Samaa mieltä. Pyytää anteeksi inhimillistä erehdystä ja kertoa maksavansa tästä edespäin aamupalansa itse.

Hänhän maksaa aamupalansa itse omasta kulutilistään. Miksi tämä ymmärretään väärin?

Onko se kulutili Sannan omaa rahaa, vai valtion rahaa? Aivan. 

-eri 

Semantiikkaa, koska VNK:n mukaan ( ei Sannan) aamiaistarpeet voidaan laskuttaa kulutililtä.

Tämän verran selvä?

Vierailija
224/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisi palkkani verotta. Työnantajani voisi siis maksaa palkkani ilman ennakonpidätystä " kulutililleni",

josta sitten maksaisin elantokuluni ilman veroseuraamuksia. Kätevää.

Sinä saat myös osan palkastasi veroitta, jos olet oikeutettu päivärahoihin, kilometrikorvauksiin ja ateriakorvauksiin. Ja kyllä, työnantajasi voi maksaa sen ilman ennakonpidätystä ihan mille tilille haluat ja sieltä saat sitten ostaa bensaa tai ruokaa eikä kukaan kysele perään vaikka ostaisitkin sillä rahalla tupakkaa. 

Niinpä. Se voi tuntua epäreilulta, että mitä korkeammassa ja vastuullisemmassa asemassa on, niin sitä enemmän saa palkkaa ja muita etuuksia, johtuen työn luonteesta. Sellaisia töitä vaan tavoittelemaan!

Vierailija
225/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tämä ole muuta kuin EK:n ja oikeiston vaikutuspiirissä olevan median yritys vaikuttaa vaalitulokseen. 

Joko on Haapala vinkunut kolumnissaan?

Ei vissiin vielä. Odottelee vähän aikaa että alkaa laantua, sitten taas nostaa uudestaan tapetille. Se on ainakin ennen ollut se toimintatapa. Maksimoi näet tyhjän tynnyrin kolinan mahdollisimman pitkään.

Vierailija
226/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisi palkkani verotta. Työnantajani voisi siis maksaa palkkani ilman ennakonpidätystä " kulutililleni",

Sinä saat myös osan palkastasi veroitta, jos olet oikeutettu päivärahoihin, kilometrikorvauksiin ja ateriakorvauksiin. Ja kyllä, työnantajasi voi maksaa sen ilman ennakonpidätystä ihan mille tilille haluat ja sieltä saat sitten ostaa bensaa tai ruokaa eikä kukaan kysele perään vaikka ostaisitkin sillä rahalla tupakkaa. 

Niin?

Mutta silloin et asu kotona. Eli jos Märin olisi pysynyt himassaan ja vain kipaisisi edustusasunnossa, niin totta ihmeessä siellä pätisivät ko verottomat edut.

Mutta ehhei. Märin muutti perheineen Kesärantaan ja leikkii nyt olevansa vain retkellä, jolloin retkieväät on maksettava hänelle.

Toivon, ettei hän oikeasti usko tähän, sillä siinä tapauksessa meillä olisi hieman arveluttava ministeri ministerinä. 

Uskon myös, että hän on alusta alkaen tiennyt toimivansa laittomasti ja epäeettisesti. Senpä takia hän pikapikaa piilotti tiedot, kun Katri Kulmuni pantiin eroamaan.

Joten etkö ymmärrä hävetä Sanna Marin? Ja vähintäin pyytää "ymmärtämättömyyttäsi" anteeksi ja voisit maksaa korkoineen meiltä kähveltämäsi rahat takaisin. Kiitos.

Vierailija
227/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: Tiedätkö, mikä on kulutili, ja mihin se on tarkoitettu?

Täällä ilmeisesti porukka luulee, että kulutili on sellainen pankin käyttötili, johon Marinilla on pankkikortti, jota sitten höylätään missä milloinkin. :D 

Vierailija
228/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 eurolla saa sata appelsiinimehutölkkiä, 320 kaurahiutalepakettia ja 30 kahvipakettia. 

Meneekö sulla tämä määrä kuukaudessa? 

Meillä menee noin 800 e kuussa ruokaan, ja meitä on kolme.  

Älä sano "ja" kun ilmeisesti laskelmassasi tarkoitit "tai". 

Vierailija
229/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Mutta silloin et asu kotona. Eli jos Märin olisi pysynyt himassaan ja vain kipaisisi edustusasunnossa, niin totta ihmeessä siellä pätisivät ko verottomat edut.

Mutta ehhei. Märin muutti perheineen Kesärantaan ja leikkii nyt olevansa vain retkellä, jolloin retkieväät on maksettava hänelle.

Toivon, ettei hän oikeasti usko tähän, sillä siinä tapauksessa meillä olisi hieman arveluttava ministeri ministerinä. 

Uskon myös, että hän on alusta alkaen tiennyt toimivansa laittomasti ja epäeettisesti. Senpä takia hän pikapikaa piilotti tiedot, kun Katri Kulmuni pantiin eroamaan.

Joten etkö ymmärrä hävetä Sanna Marin? Ja vähintäin pyytää "ymmärtämättömyyttäsi" anteeksi ja voisit maksaa korkoineen meiltä kähveltämäsi rahat takaisin. Kiitos.

Voi voi... Kyllä kuules päivärahoja saavat kotona asuvatkin. :D 

Vierailija
230/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko keississä naurettavinta on se, että 17 000 euroa kuussa tienaavalle ollaan ihan hymyssä suin kustantamassa aamupalatkin, ja tätä rosvoamista puolustellaan. 

Oli normaali käytäntö pääministerien osalta, asian päättivät muut kuin Marin ja jo ennen kuin Marin oli pm. 

Vierailija
231/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama vaikka perhe Marin söisi koiranpentuja päivittäin mutta miksi se SALATTIIN Kulmunin suhmuroiden tultua julki?

Tähän ei osaa kukaan vastata. On kaivettu joku märkäkorva tettiläinen avustajan takaa ja yritetty maalittaa hänen piikkiin.

Ei, apustajan apustajat eivät yksinään tee tuontasoisia "turvallisuuteen" liittyviä salauspäätöksiä.

Vierailija
232/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vastaa Marinin tuloilla 1000 euron verollista palkanlisää. Eli aika suuresta summasta puhutaan.

Jos joku gangsteri varastaa miljoonan niin voiko sitten ajatella, että mitä väliä, jos pääministeri vie verovaroista "vain" 3600 euroa vuodessa? Sehän on pääministerin tuloihin nähden pikkusumma.

Ei tarvi myöskään väittää, että "kun mä en tiennyt". Voithan sinäkin väittää, että et tiennyt, että jollakin tienpätkällä ei ole jotain tiettyä nopeusrajoitusta ja siksi ajoit liian nopeasti. Tai voithan sä väittää. Mutta silti maksat sakot.

Näin niinkuin esimerkin omaisesti.

Sanna Marin myös sanoi että "kun ne muutkin on saaneet aamiaisrahaa".

Aha - ne muutkin? Ensinnäkään tuo ei pid' paikkansa ja toisennakin: jos edeltäjä on toiminut laittomasti niin antaako se seuraajille oikeuden varastaa?

Vierailija
233/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko keississä naurettavinta on se, että 17 000 euroa kuussa tienaavalle ollaan ihan hymyssä suin kustantamassa aamupalatkin, ja tätä rosvoamista puolustellaan. 

Oli normaali käytäntö pääministerien osalta, asian päättivät muut kuin Marin ja jo ennen kuin Marin oli pm. 

Ja he salasivat asian?!

Vierailija
234/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama vaikka perhe Marin söisi koiranpentuja päivittäin mutta miksi se SALATTIIN Kulmunin suhmuroiden tultua julki?

Tähän ei osaa kukaan vastata. On kaivettu joku märkäkorva tettiläinen avustajan takaa ja yritetty maalittaa hänen piikkiin.

Ei, apustajan apustajat eivät yksinään tee tuontasoisia "turvallisuuteen" liittyviä salauspäätöksiä.

Tämä!

Puit sanoiksi sen, mitä niin moni muukin ajattelee. Kiitos.

Vierailija
235/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua vedet silmissä kokoomuspersu valtiosetämiesten lässähtäville kohuille! Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu...?

Vierailija
236/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, että käyttääkö Marininit oikeasti 300 euroa aamupaloihin, kun ovat niin hoikkia.

Vai onko se siksi salattu, että on ilmainen palkanlisä?

Valtioneuvoston kanslia on vastannut tuohonkin kysmyksen. MIksi et lue muuta kuin surkeaa Iltalehteä?

Salaaminen perustuu yksityisyydensuojaan. Ei kenellekään kuulu,mitäpm syö aamiaisekseen.

Toinen tekijä on se,että ostokset on keskitetty vain yhteen myymälään ja turvallisuusyistä sitä ei haluta julkaista.

Tulisi ymmärtää, että valtioneuvoston kanslia on täynnä pitkäaikaisia virkamiehiä jotka näitäkin asioita hoitavat. Eivät ministereiden mitkään avustajat.

Mutta tietysti, jos ei kykene tai halua ymmärtää...

Vierailija
237/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps - tyyliin: kun jotkut muutkin sdp-ministerit toimivat lain vastaisesti niin kyllä Sanna Marinkin saa toimia lainvastaisesti?

Hei kamoon!

Vierailija
238/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Laki käsittelee mm. valaistusta, lämmitystä ja sisustusta, mutta ei tosiaan aamupalaa. Näin sen taisin jutussakin kertoa. VNK:lta olen kysynyt kysymästä päästyäni selvennystä siihen, miten se perustelee aamiaisedun, mutta ei ole selvinnyt."

https://twitter.com/jliski/status/1397470871481094145

Tässä sulle vastaus.

Seitsemännen pykälän mukaan valtioneuvoston jäsenelle korvataan tehtävien hoitamisesta aiheutuneet ylimääräiset kohtuulliset kustannukset valtioneuvoston kanslian päätöksellä.

Joo, mutta tuo ei liity asiaan.

Sinäkö ne kohtuulliset ylimääräiset kustannukset päätät? Mitäpä jos annetaan niiden päättää, jotka tehtävien hoitamisesta parhaiten tietävät. 

Perheen yksityiskohtia eivät ole viranhoitoon liittyviä kuluja. Paitsi demareilla.

Vierailija
239/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku gangsteri varastaa miljoonan niin voiko sitten ajatella, että mitä väliä, jos pääministeri vie verovaroista "vain" 3600 euroa vuodessa? Sehän on pääministerin tuloihin nähden pikkusumma.

Ei tarvi myöskään väittää, että "kun mä en tiennyt". Voithan sinäkin väittää, että et tiennyt, että jollakin tienpätkällä ei ole jotain tiettyä nopeusrajoitusta ja siksi ajoit liian nopeasti. Tai voithan sä väittää. Mutta silti maksat sakot.

Aha - ne muutkin? Ensinnäkään tuo ei pid' paikkansa ja toisennakin: jos edeltäjä on toiminut laittomasti niin antaako se seuraajille oikeuden varastaa?

Juu, vaikka ne muutkin ovat saaneet maiturahaa sitä ei salattu tai kehitelty draamallista turvallisuusjuonta.

Vierailija
240/268 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on varastanut? Sinä?

Ei ole varastamista jos noudattaa ohjeita.