Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tienaa bruttona tuplat, netto 600e parempi.

Vierailija
19.08.2025 |

Minun brutto 3750e ja puolison brutto yli 7000e. 600e netto ero, onko järkeä. Puoliso joka tienaa enemmän, asuu työpaikalla lähes puolet enemmän. Kannattaako opiskelu ja työnteko. Sivusta kun katson niin ei kannata. Työ syö parempi tuloisella myös enemmän työmatkojen ja ruokailujen puitteissa. Kumpi jaksaa katsoa enemmän mitä ostaa? Niimpä. Puntit on tasan vaikka brutto on täysin eri. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapas, kun teillä eläke koittaa.

Vierailija
2/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten kuullut eläke kertymästä.  Brutosta se kertyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten kuullut eläke kertymästä.  Brutosta se kertyy.

Kuka sinne asti sitten pääseekään.

Vierailija
4/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ennakkoveroprosenttia tarkistettu ajantasalle vai onko käytössä verottajan automaattina merkityt prosentit? 

Vierailija
5/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama se eläke kun ikää on 70v. Ja progressio on eläkkeessäkin. Ja sanottakoon että toinen sijoittaa eläkepäiville toinen ei. 

Vierailija
6/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valehtelija. korkein marginaaliveroaste on n. 60. eli puolisosi tienais silläkin n 1500€ nettona enemmän mitä sinä

Jos veroaste on 60 %, jää 7000 euron palkasta käteen 2800 euroa. Miten ihmeessä voisi jäädä käteen 1500 euroa enemmän?

Vierailija
7/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Progressiivinen verotus on toki jyrkkä, mutta teillä on molemmilla veroprosentit päin honkia. 

Vierailija
8/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin käteen jäävissä palkoissa eroa myös 600 euroa. Meillä palkat pienempiä, mies tienaa bruttona noin 2200 euroa enemmän kuin itse tienaan, mutta käteen jää vain 600 euroa enemmän. Prosentit ovat kohdallaan, ei siis selitä eroa. Suomessa verotus on tosi kireää.

Vierailija
9/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samoin käteen jäävissä palkoissa eroa myös 600 euroa. Meillä palkat pienempiä, mies tienaa bruttona noin 2200 euroa enemmän kuin itse tienaan, mutta käteen jää vain 600 euroa enemmän. Prosentit ovat kohdallaan, ei siis selitä eroa. Suomessa verotus on tosi kireää.

Voi olla, että miehelläsi on ollut liian pieni veroprosentti ja se on korkeampi loppuvuoden ja sinulla toisin päin, mutta jos koko vuoden ajalta bruttoero on tuon verran niin ei pidä paikkaansa. Tai jos on luontoisetuja niin se voi vaikuttaa. Ihmiset ymmärtävät verotuksesta hämmentävän vähän. 

Vierailija
10/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentit ihan poskellaan tai sitten luvut on kirjoitettu väärin. 84.000 vuositulolla kunnasta riippuen veroprosentiksi tulee keskimäärin 36 %, eli netto kuukaudessa 4480.

Vastaavasti 45000 vuosituloilla veroprosentiksi tulee 25 %, jolloin netto kuukaudessa 2820.

Tuloero paremmin tienaavan eduksi on 1660 netto eli pyöristettynä 59 % suurempi. Aloittajan väite on ihan pielessä, todellisuudessa tuloero paremmin tienaavan eduksi on 2,8-kertainen hänen väittämäänsä verrattuna.

Vierailija
11/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valehtelija. korkein marginaaliveroaste on n. 60. eli puolisosi tienais silläkin n 1500€ nettona enemmän mitä sinä

Jos veroaste on 60 %, jää 7000 euron palkasta käteen 2800 euroa. Miten ihmeessä voisi jäädä käteen 1500 euroa enemmän?

Mä olen erittäin tyytyväinen ammatin valintaani. Olen laitoshuoltaja 3 vuorotyössä. Mulle jäi kesäkuussa käteen hitusen yli 3000e, eikä siinä ollu mitään lomarahoja. Ne meillä maksetaan aina heinäkuussa.

Vierailija
12/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisollesi ei kelpaa 600 euroa, ettekä keksi sille käyttöä, niin hän voi siirtyä tekemään työtä, josta saa saman palkan kuin sinä.

Vierailija
13/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan väite on ihan pielessä, todellisuudessa tuloero paremmin tienaavan eduksi on 2,8-kertainen hänen väittämäänsä verrattuna.

Älä viitsi pilata hyvää öyhötystä. 

Vierailija
14/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on miehet kuolleet suhteellisen aikaisin, joten itseäni ei paljon eläke kertymä kiinnostaisi koska pääsen eläkkeelle joskus noin 70 vuotiaana ja todennäköisesti elän siitä ehkä noin 5 vuotta jos edes olen elossa siihen asti. Elämää kannattaa elää myös silloin kun on elossa. Toki jos arvostaa rahaa ja hulppeita asioita harvakseltaan kun on energiaa ja aikaa niin sitten maksimaalinen rahanteko on oikea ratkaisu. Jokainen tyylillään.

Vierailija
15/15 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Puolisosi nettopalkka on satoja euroja suurempi kuin sinun bruttopalkkasi. Jos hän muuta sanoo, sinua on huijattu. Kysäisepä puolisoltasi mihin hänen rahansa oikeasti menevät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän