Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vau, ihana Isaak! Olipas yllätys, ja ihan hetero nainen olen. Ei kiinnosta biisin homokuvio, vaan biisi on oikeasti hyvä ja esittäjä mitä suloisin! Rasmus on todellakin tunkkainen tähän verrattuna. Katsoin YouTuben kansainvälisiä reaction-videoita ja moni yllättyi tästä positiivisesti ja pitivät kovastikin. Suomalaiset haluavat aina mahdollisimman kansainvälisen edustajan vaikka monta kertaa on jo euroviisut voitettu muulla kielellä kuin englannilla. Ja olen kuullut muun maalaisilta toiveita että Suomen edustaja laulaisi joskus suomeksi. Ei ole kansainvälisyys enää mikään valttikortti. Vaan tuoreus, erilaisuus ja persoonallisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti joidenkin mielestä Isaac pitäisi lähettää viisuihin siksi että jee tällä rikotaan normeja? Siis että keinotekoinen "normien rikkominen" on tärkeämpää kuin onko biisin kokonaisuus tarpeeksi hyvä? Mun mielestä tää biisi ei ole läheskään tarpeeksi hyvä. Ei tällä viisuissa menestytä.
Olihan ne viime vuoden Suomen pojat niin rohkeita ja kapinallisia kun meni heiluttelemaan keskisormea Euroviisuihin.,..
Mutta myös kappale oli hyvä, hyvin tehty ja esitys oli hyvä. Jos olisivat menneet vain keskisormi edellä, ei menestystä olisi tullut. Shokeeraaminen Euroviisuissa on hyvä asia, mutta se pitää tehdä ammatillisesti ja taiteellisesti kovatasoisen kappaleen kanssa. Isaacin biisi oli monella tavalla todella mainio, mutta en näkisi Euroviisulavaa sen omimpana areenana.
Vierailija kirjoitti:
No niin Yle, nyt artistien reaktiovideota julki, hop hop!
Kiitos kovasti uudesta UMK:sta, nyt ollaan täysin oikealla tiellä jo kolmatta vuotta putkeen!
Taitaa tulla maanantaina. Tänään on vielä Isaacin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku maa on esittänyt jo kuuluttajat kisoihin ja eikös niillä ollut paksu sateenkaarinauha hartioilla. Meillä on myös harvinaisia sairauksia, joita vähemmistöjä ei tueta millään arvostuksella. Nyt on mennyt yli nämäkin kisat - jo muutaman vuoden. Oikea tarkoitus on löytää kisojen voittaja biisi.
Saisiko tämän kommentin suomeksi?
Jos sateenkaarihommat tulevat Euroviisujen kohdalla yllätyksenä, niin... niin, mitä tässä nyt sanoisi. Tervetuloa tutustumaan Euroviisujen maailmaan :) <3
Tarkoitan, että yhä voimakkaammin. Todella voimakkaasti. Muistaakseni Lordin jälkeen alkoivat - jo kauan sitten. Mutta kun asiasta toivoisi päästävän vihdoinkin normaaliin olemiseen.
Suomessa tästä asiasta vaiettiin visusti vuosia, mutta kun viisut järjestettiin Helsingissä, asiaa ei enää voinut peitellä, koska kaikki näkivät mistä oli kyse. Vähän harmi, koska sateenkaarijuttu ei ollut varmastikaan viisujen alkuperäinen tarkoitus.
Näin muutama vuosi sitten BBC:n viisukarsinnan ja yleisö koostui 98-prosenttisesti miehistä. Outo näky.
Oma järjestys ennen livejä on seuraava:
1. Olivera - erilainen, ajatuksia herättävä teema, kaunis, uniikki ääni, hieno melodia.
2. Isaac - hieno kokonaisuus, ääni, karisma, biisin rytmi, moderni ja kuuma.
3. Bess - ihan hauska rallatus, ei kuitenkaan sykähdytä, jotenkin vanhanaikainen.
4. The Rasmus - ei mitään uutta, en ihan ymmärrä mitä biisillä halutaan sanoa.
5. Cyan kicks - muistuttaa liikaa viime vuoden biisejä.
6. Läntinen - ihan söpö ja energinen, ei kuitenkaan Euroviisuihin.
7. Younghearted (en meinannut muistaa edes bändin nimeä) - tylsä kappale ja sama iänikuinen teema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti joidenkin mielestä Isaac pitäisi lähettää viisuihin siksi että jee tällä rikotaan normeja? Siis että keinotekoinen "normien rikkominen" on tärkeämpää kuin onko biisin kokonaisuus tarpeeksi hyvä? Mun mielestä tää biisi ei ole läheskään tarpeeksi hyvä. Ei tällä viisuissa menestytä.
Olihan ne viime vuoden Suomen pojat niin rohkeita ja kapinallisia kun meni heiluttelemaan keskisormea Euroviisuihin.,..
Itse olen pitänyt sitä hölmönä koko ajan, vaikka tiedän olevani vähemmistössä. En kyllä kannata tänäkään vuonna vastaavaa.
Minun lista on tämä, joka live-esitysten jälkeen voi kääntyä päälaelleen:
10/10 Olivera (tosi koskettava, itselleni myös korvamato, pelkään ettei live-esityksessä tavoita samaa intiimiyttä kuin videolla)
9,5/10 Bess (hauska rallatus, solistin ääni 10+, lähettäisin tämänkin mielelläni Torinoon)
9/10 Cyan Kicks (hyvä biisi, mutta livevedot youtubessa osoittaa että solistin ääni on aika ohut)
8,5/10 Sene (mieletön ääni kaverilla, tulevaisuudenlupaus, biisi saisi olla vähän parempi)
8,5/10 Rasmus (huippubändi mutta biisi saisi tässäkin olla parempi)
8,5/10 Younghearted (ihana kappale radiosoittoon)
8/10 Tommi (tykkään tyypistä ja lauluäänestä, hyvä radiosoittoon)
Tosiasiassa kerrankin on niin hyvä vuosi, että kenet tahansa voi lähettää viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Rasmus on noista kaikista huonoin ja Iisakki toiseksi huonoin.
😂😂 oookoo
Nyt meillä on mielestäni ehkä 5 aika tasavahvaa kappaletta ja kaksi jää sitten näistä viidestä vielä vähän jälkeen. Koska mikään ei nouse joukosta ehdottomaksi ykköseksi, se ei myöskään lupaa hyvää euroviisulavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Iisakille 10/10. Toivottavasti live toimii, koska:
- Miten suomen kieli (ja vielä hieman savolaisittain) voi kuulostaa noin hyvältä? Smooooth.
- Kuuma video
- Karismaattinen artisti
- Biisi on selvä bängeri ja musiikillisesti niin ajankohtainen kuin voi olla
- Biseksuaalina en voisi enempää rakastaa tätä teemaa 🤩Euroviisufanit rakastuivat tähän kertaheitolla myös!
Ja AV todennäköisesti vihaa Isaacia.
Minua taas biseksuaalina jotenkin ärsytti tuo biisi. Ihan kuin biseksuaalisuudessa kyse olisi vain seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iisakille 10/10. Toivottavasti live toimii, koska:
- Miten suomen kieli (ja vielä hieman savolaisittain) voi kuulostaa noin hyvältä? Smooooth.
- Kuuma video
- Karismaattinen artisti
- Biisi on selvä bängeri ja musiikillisesti niin ajankohtainen kuin voi olla
- Biseksuaalina en voisi enempää rakastaa tätä teemaa 🤩Euroviisufanit rakastuivat tähän kertaheitolla myös!
Ja AV todennäköisesti vihaa Isaacia.
Minua taas biseksuaalina jotenkin ärsytti tuo biisi. Ihan kuin biseksuaalisuudessa kyse olisi vain seksistä.
Jos biisi kertoo seksuaalisesta halusta, ei se sitä tarkoita, että haluttaisiin sanoa, että (tässä tapauksessa biseksuaali) ei voisi tuntea kumppaniaan kohtaan mitään muuta. Ei tuo biisi silti omakaan suosikkini ole, mutta lähinnä musiikkigenren takia (itse tykkään Rasmuksen biisistä eniten), mutta en lähtisi tekemään tuollaisia ylitulkintoja.
t. toinen biseksuaali
Viisukuppilassa päätettiin jo aikaa sitten että Isaac on paras ja nyt siellä lampaat vuoronperään naputtelevat viisi tähteä ja kehuvat taivaisiin.
Minusta se kappale ei ollut erikoinen. Pidän paljon Isaacin äänestä eikä gay-teema haittaa yhtään, mutta biisiä olisi pitänyt vielä hioa. Esim. se N-sana on paljon parempi.
Mites äänestäisitte?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4476546/keta-aanestat-2022-vuoden-eurov…
Pahoin pelkään, että The Rasmus voittaa livestä huolimatta. Sillä on selvästi vahva kannattajakuntansa biisistä ja esityksestä riippumatta, lisäksi osa kuvittelee Rasmuksen olevan suorin tie finaaliin... Loput potentiaaliset vaihtoehdot - BESS, Isaac, Olivera, Cyan Kicks - jakavat todennäköisesti äänestäjiä niin paljon, että suurin äänisaalis menee Jezebelille.
En ole pitänyt mistään kappaleesta ensimmäisellä kuuntelukerralla, mutta lopulta kaikki ovat ihan hyviä.
Jos/kun The Rasmus äänestetään viisuihin, UMK-kisaan täytyy mun mielestä saada jatkossa joku kriteeri sille, ettei osallistujat saa olla liian tunnettuja valmiiksi. Koska siitä voi muodostua epäreilu kilpailuasetelma vähemmän tunnettujen artistien kannalta. Biisin pitäisi merkitä eniten, artistin vanhan fanikunnan vähiten.
Ja kun The Rasmus floppaa viisuissa, muutkin ovat toivottavasti samaa mieltä kanssani tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat musiikit Kuuma jäbä kappaleessa on, mutta sanat on vähän nolot 😳
Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:
Pidä must huolta silitä tukkaa
Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma
Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma
Mulla on nälkä, syön sua ku
Tuot mulle turvaa
Oot turvallinen
Sä voisit mut ottaa
Vähä vaarallinen
Nään et oot tuhma jäbä
Vähä uhka jäbä
Mut ku sä oot
Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma
Mulla on nälkä, syön sua ku .... puuma
Näin se menisi jos Damiano -ketjun av-mammat sanoittaisivat ;DDDD
Sä voisit mut ottaa
Vähä vaarallinen
Nään et oot tumma jäbä
Vähä uhka jäbä
Mut ku sä oot
Näin se menisi, jos peräkammarin öyhötysrasistit sanoittaisivat kertoen todellisista tunteistaan ;DDDD
Kuunnelkaapa huviksenne Oliveran biisi ja sen sanoitus Kuuman jäbän jälkeen ;D
Nämä biisit pistävät ihmiset miettimään asioita ja suhtautumisiaan uskontoon ja seksuaalisuuteen. Hyviä keskustelunvirittäjiä ainakin.
Joo. Samaa mieltä tästä biisikattauksesta kuin kaikki muutkin, live ratkaisee tämän homman.
No sori, mutta niin pitkään kun miesten välisestä seksistä laulaminen on "agendaa" joidenkin mielestä, ei voida olla normaalisti. Isaachan nimenomaan laulaa aiheesta ihan luonnollisesti ja luontevasti alleviivaamatta mitään poliittista sanomaa.