Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Sori huono englantini, mutta miksi Jezebelissä lauletaan "was it the dangerous things you do"?
Siis "was"=yksikkö ja "things"=monikko?
Ihan oikein se on. Oliko kyseessä tekemäsi vaaralliset jutut.
Olis kamalaa olla ja elää tommosessa uskonnollisessa (tms :D) tilassa missä pitää ajatella ja olla niin rajottuneesti, ettei edes hyvästä kappaleesta voi tykätä, koska siinä sanotaan jotain "väärää".
Vierailija kirjoitti:
Olivera on oma suosikkini tällä hetkellä, mutta en usko että on sopii edustajaksi sanoituksen vuoksi. Itselle sanat ei ole ongelma, mutta todella monelle muulle ovat. Kappale joutuisi joissain maissa varmaan boikottiin, ja esityksen tilalla tulisi mainoksia.
Tää on vähän kuten mun kommentit ketjussa. Varsinkin niille, jotka eivät jaksa keskittyä sanoituksiin ja sitten lukevat kaikki mun viestit ;DDDD
"Itselle sanat ei ole ongelma, mutta todella monelle muulle ovat." Niin totta, kun laitan nimimerkiksi winner, niin kyllä lähtee --- ne kommentit siis.
Luojan kiitos, minulla on se elämä. Sensorilla ei ole.
Sun numero menettelee suomeksi, mutta englanniksi nuo lyriikat näyttää jotenkin noloilta.
Vierailija kirjoitti:
Sori huono englantini, mutta miksi Jezebelissä lauletaan "was it the dangerous things you do"?
Siis "was"=yksikkö ja "things"=monikko?
Aiemmin lauletaan, "I don't know how you got in my blood" joten "it"-sanalla viitataan siihen asiaan tai pikemminkin kysytään siitä yhdestä "it"istä, jonka myötä Jezebel pääsi laulajan verenkiertoon. Voi olla monta asiaa, mutta tässä arvauksena yksi asia. Voisi jatkaa siis vaikka, että "or was it the shoes you wear", "or maybe it was the tattoos you have". :D Eli siksi was it, eikä were they the dangerous things... olipa vaikeaa selittää :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "Jezebel I don't know how you got in my blood"?
Etkö pysty päättelemään? Tai edes intuitiivisesti, elämän- ja suhdekokemuksesi perusteella tajuamaan?
Vierailija kirjoitti:
Olis kamalaa olla ja elää tommosessa uskonnollisessa (tms :D) tilassa missä pitää ajatella ja olla niin rajottuneesti, ettei edes hyvästä kappaleesta voi tykätä, koska siinä sanotaan jotain "väärää".
Vähän niinkuin, että jos näkee winnerin kommentin, niin pitää poistaa/alapeukuttaa...
Oi voi :(
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivera on oma suosikkini tällä hetkellä, mutta en usko että on sopii edustajaksi sanoituksen vuoksi. Itselle sanat ei ole ongelma, mutta todella monelle muulle ovat. Kappale joutuisi joissain maissa varmaan boikottiin, ja esityksen tilalla tulisi mainoksia.
Tää on vähän kuten mun kommentit ketjussa. Varsinkin niille, jotka eivät jaksa keskittyä sanoituksiin ja sitten lukevat kaikki mun viestit ;DDDD
"Itselle sanat ei ole ongelma, mutta todella monelle muulle ovat." Niin totta, kun laitan nimimerkiksi winner, niin kyllä lähtee --- ne kommentit siis.
Luojan kiitos, minulla on se elämä. Sensorilla ei ole.
Hyvää päivää, kirvesvartta.
Miksi mulle tulee siitä Norjan banaanibiisiduosta mieleen vaan Bat ja Ryyd :---D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pysty päättelemään? Tai edes intuitiivisesti, elämän- ja suhdekokemuksesi perusteella tajuamaan?
En kyllä pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai Cyan Kicks?
Ehkä mä haluankin sen.
En tiedä. Nyt alkaa vähän kiinnostus laantua,kun viime vuonna se oli niin selvästi BC.
Olisi se kiva,jos olisi oikeasti sellainen biisi joka iskisi niin kovaa.
Kaikki kehuu (ulkomaiset) miten selkeä umk on verrattuna muihin. Mutta itseäni kiinnostaisi kyllä tietää mitä on jätetty rannalle.
Itse olen eniten kuunnellut Cyan Kicksiä ja muakin kiinnostaisi tietää ne kaikki kappaleet, jotka ovat jääneet ihan sivuun. Oiskohan sielläkin jotain helmiä mitä itse voisi kuunnella vapaa-ajalla? Pystyisiköhän niitä sivuutettuja biisejä jostain kuuntelemaan tai saisiko niitä nimiä jostain ottuun ylös?
Ei varmaan kerrota niitä missään.. ajatella mikä möly tulisi,jos siellä olisi ihan helmiä.🙂
Tuommoinen toisten kappaleiden pimentoon jättäminen ei palvele ketään. Musiikin tekijät haluavat kuuntelijansa ja kuuntelijat musiikkinsa. Pettymyshän se olisi, jos tuotokset ja kuuntelijat eivät kohtaa.
Oliveran biisissä on mielenkiintoiset lyriikat, mutta muuten tuli jälleen "plaah"-fiilis. Biisi on aika rauhallinen ja melodialtaan liian yksitoikkoinen ollakseen tarpeeksi kiinnostava. Tulee vähän mieleen viime vuoden Bulgarian ja Romanian kappaleet jotka eivät myöskään kovin hyvin pärjänneet. Itse pidin niistäkin enemmän, sillä tässä tökkii eniten laulajan ääni. Henkilökohtaisesti en voi sietää tuollaista narisevaa pikkutyttömäistä ääntä, mutta onhan tuo kyllä persoonallinen. Sama vaivaa Bessin biisissä, kappale on ihan mukavan menevä mutta se nariseva ääni etenkin ram pam-kohdassa kuulostaa korviasärkevältä.
Tähän mennessä kaikilla osallistujilla on mielestäni ollut parempia biisejä aiemmin, ja siksi nämä viisuvalinnat tuntuvat niin tasapaksuilta. Kuin olisi haluttu tehdä mahdollisimman laajaa yleisöä miellyttävä biisi, joka teknisesti täyttää hyvän biisin vaatimukset, mutta "se jokin" kuten hyvä koukku tai säröisyys jää puuttumaan. Esim.Youngheartedilla on tuotannossaan raikkaita ja tunnelmallisia biisejä, joista tulee Suomen kesä mieleen. Tämä edustusbiisi taas oli tunnelmaltaan masentava ja pitkästyttävämpi. Cyan Kicksiltä esim. Gasoline on hyvä, löytyy asennetta ja energiaa kun vertaa tähän valjuun viisubiisiin, jossa on enemmän tylsää radiopoppia ja vähemmän metallisuutta ja rosoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysty.
Suomessa käytämmekin ilmaisua "mennä ihon alle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysty.
Ok. Sitten sitä voi olla vaikea selittääkään, koska voi olla ettet saa kiinni niistä käsitteistäkään, joihin tuo lause viittaa. Koska jos sulla olisi ymmärrystä niistä, olisit jo tajunnut tuon lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai Cyan Kicks?
Ehkä mä haluankin sen.
En tiedä. Nyt alkaa vähän kiinnostus laantua,kun viime vuonna se oli niin selvästi BC.
Olisi se kiva,jos olisi oikeasti sellainen biisi joka iskisi niin kovaa.
Kaikki kehuu (ulkomaiset) miten selkeä umk on verrattuna muihin. Mutta itseäni kiinnostaisi kyllä tietää mitä on jätetty rannalle.
Itse olen eniten kuunnellut Cyan Kicksiä ja muakin kiinnostaisi tietää ne kaikki kappaleet, jotka ovat jääneet ihan sivuun. Oiskohan sielläkin jotain helmiä mitä itse voisi kuunnella vapaa-ajalla? Pystyisiköhän niitä sivuutettuja biisejä jostain kuuntelemaan tai saisiko niitä nimiä jostain ottuun ylös?
Ei varmaan kerrota niitä missään.. ajatella mikä möly tulisi,jos siellä olisi ihan helmiä.🙂
Tuommoinen toisten kappaleiden pimentoon jättäminen ei palvele ketään. Musiikin tekijät haluavat kuuntelijansa ja kuuntelijat musiikkinsa. Pettymyshän se olisi, jos tuotokset ja kuuntelijat eivät kohtaa.
Ne kappaleet ovat jokaisen artistin itsensä omaa omaisuutta. Ne voi pistää mihin vaan striimauspalveluun, seuraavalle levylle, mihin nyt tahtookaan.
Ne eivät vain löydä kuuntelijoita, jos olet harrastelija-artisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulle tulee siitä Norjan banaanibiisiduosta mieleen vaan Bat ja Ryyd :---D
🎶Tapasin mä naisen,tosi ihanaisen,ei ollut missi ja pieni oli tissi.
Jeppidau daka jeppidau🎶
Juuh,ne olis pitänyt laittaa viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Oliveran biisissä on mielenkiintoiset lyriikat, mutta muuten tuli jälleen "plaah"-fiilis. Biisi on aika rauhallinen ja melodialtaan liian yksitoikkoinen ollakseen tarpeeksi kiinnostava. Tulee vähän mieleen viime vuoden Bulgarian ja Romanian kappaleet jotka eivät myöskään kovin hyvin pärjänneet. Itse pidin niistäkin enemmän, sillä tässä tökkii eniten laulajan ääni. Henkilökohtaisesti en voi sietää tuollaista narisevaa pikkutyttömäistä ääntä, mutta onhan tuo kyllä persoonallinen. Sama vaivaa Bessin biisissä, kappale on ihan mukavan menevä mutta se nariseva ääni etenkin ram pam-kohdassa kuulostaa korviasärkevältä.
Tähän mennessä kaikilla osallistujilla on mielestäni ollut parempia biisejä aiemmin, ja siksi nämä viisuvalinnat tuntuvat niin tasapaksuilta. Kuin olisi haluttu tehdä mahdollisimman laajaa yleisöä miellyttävä biisi, joka teknisesti täyttää hyvän biisin vaatimukset, mutta "se jokin" kuten hyvä koukku tai säröisyys jää puuttumaan. Esim.Youngheartedilla on tuotannossaan raikkaita ja tunnelmallisia biisejä, joista tulee Suomen kesä mieleen. Tämä edustusbiisi taas oli tunnelmaltaan masentava ja pitkästyttävämpi. Cyan Kicksiltä esim. Gasoline on hyvä, löytyy asennetta ja energiaa kun vertaa tähän valjuun viisubiisiin, jossa on enemmän tylsää radiopoppia ja vähemmän metallisuutta ja rosoisuutta.
On täysin samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysty.
Suomessa käytämmekin ilmaisua "mennä ihon alle".
"Jezebel, mä en tiedä kuinka saat itselleni kylmiä väreitä"
Onko hyvä suomennos?
Luulisi, että omassa uskossaan onnelliset ja autuaat tuntisivat myötätuntoa heitä kohtaan, jotka jäävät siitä paitsi. Vihaamisen sijaan.
Onpa UMK tosiaan korkeatasoinen tänä vuonna. Kaikki tähänastiset biisit on hyviä, en osaa valita suosikkia eikä hävettäisi laittaa mitään Torinoon.
Olen myös pistänyt merkille ulkomaalaisten Suomi-hehkutuksen. Oon alkanut jo ajatella että jos UMK oikeasti parantaa tasoaan pysyvästi, Suomi menestyy lähivuosina ja saa karistettua umpisurkean viisumaan maineen, voi voitto ehkä vielä joskus tulevaisuudessa olla mahdollinen.