Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ihmiset ymmärrä, että musiikki on makuasioita? :D Hölmöä manata joku biisi umpitylsäksi ja surkeaksi. Se, mikä sinuun ei iske, iskee johonkin toiseen. Ja toisinpäin. Itse en pidä ollenkaan raskaammasta musiikista, mutta ymmärrän silti, miksi monet tykkäävät.
Eli mielipiteitään ei saa ilmaista? Tarpeeton ketju.
Totta kai saa, sitä en tarkoittanut. Mutta tuntuu, että jotkut pitävät omaa makuaan objektiivisena totuutena. Joka vuosi täälläkin jotkut ihmiset ihmettelevät, miten niin huono kappale voitti UMK:n ja viisut. Siten, että monien muiden mielestä se on hyvä.
Eli he eivät saisi tuoda mielipidettään esille, koska heidän mielestä voittaja ei ollut hyvä? Miten hankalaa se on ymmärtää, ettei kaikki ajattele samalla tavalla ja pidä samoista asioista?
Mutta voittajakappaleeseen vaikuttaa muukin kuin yhden henkilön aloitta kuvitelma, ettei biisi olisi kypsä vooittoon. Onhan Euroviisut kääntyneet sukupuoliseksi katsomoksi. Moni entinen euroviisujen katsoja on jättänyt kisat juuri tällaisen jatkuvan sukupuolivähemmistöjen liiallisen esiin tuomisen takia.
Mutta olen yhä The Rasmuksen puolella. Kyllä bändi on tuttu ja todella tykätty, jo kaksikymmentä vuotta vanhenneiden ihmisten keskuudessa, nuoria on tullut mukaan. Ajatellaan faneja, jotka ovat keksi-ikää käyviä ja nuorta polvea niin kyllä sieltä ääniä tulisi, Keski-Euroopasta joka tapauksessa.
Esim. Sarta Aalto oli Keski-Euroopassa tuiki tuntematon, mutta kai Englannissa tunnetumpi.
Tämä Olivera iski kyllä jotenkin ihan takavasemmalta. Aamulla kuunnellessani olin jo että "wau", mutta nyt illalla ehkä 5-10 kuuntelun jälkeen jo lähettämässä Torinoon 😄 Aivan ihastuttava. Minusta videossa myös tavoitettiin hienosti kappaleen tunnelma ja korostettiin oikeita kohtia. Raikasta myös, ettei yritetä olla söpöjä, seksikkäitä tai niin hemmetin cooleja, vaan ollaan ja lauletaan. Minusta biisi kuvaisi aika hyvin suomalaista mielentilaa ja itsenäisiä naisia.
En kaipaa vastakkainasettelua ja hyväksyn toki Rasmuksenkin viisuihin, mutta jotenkin se naisen ulkoisen olemuksen kuvailu ja ihastelu "she looks like sitä ja tätä" tuntuu kyllä niin tunkkaiselta tämän jälkeen.
Joo, Oliveralla voidaan myös jäädä jumboksi, mutta olisi ainakin tyylikäs jumbosija. Syteen tai saveen! Hyvä Suomi ✌
Olivera olisi kuin tuulahdus toisesta maailmasta kaiken se koohotuksen keskellä. Toki jos rauhallisia biisejä tulee useampia, ei ehkä sitten 😊 Siinä viime vuoden saman tapaisessa kappaleessa (Victoria, Unkari? Lauloi tyyliin yöpuku päällä) minua ärsytti jonkinlainen teinimäisyys ja Billie Eilishin imitointi, tästä ei tule niitä fiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika kahden vaiheilla, Rasmus vai Olivera. Ehkä ajatus on tällä hetkellä se, että jos live-esitykset ovat hyvät, lähettäisin Oliveran ja jos huonot, niin Rasmuksen. Tai jos vain toinen onnistuu, niin se.
olivera, pienimuotoista lauleskelua
rasmus, stadion luokan meininkiä
kumman tahdissa on hauskempi sitten toukokuussa torilla juhlia
Vierailija kirjoitti:
Mutta voittajakappaleeseen vaikuttaa muukin kuin yhden henkilön aloitta kuvitelma, ettei biisi olisi kypsä vooittoon. Onhan Euroviisut kääntyneet sukupuoliseksi katsomoksi. Moni entinen euroviisujen katsoja on jättänyt kisat juuri tällaisen jatkuvan sukupuolivähemmistöjen liiallisen esiin tuomisen takia.
Mutta olen yhä The Rasmuksen puolella. Kyllä bändi on tuttu ja todella tykätty, jo kaksikymmentä vuotta vanhenneiden ihmisten keskuudessa, nuoria on tullut mukaan. Ajatellaan faneja, jotka ovat keksi-ikää käyviä ja nuorta polvea niin kyllä sieltä ääniä tulisi, Keski-Euroopasta joka tapauksessa.
Esim. Sarta Aalto oli Keski-Euroopassa tuiki tuntematon, mutta kai Englannissa tunnetumpi.
Mä oon myös, vaikka en oo ikinä aikaisemmin tykännyt Rasmuksesta ( vaihdoin kanavaakin, kun soi radioissa) ja olen sitä ikäpolvea, joka seilaili festareilla silloin, kun Rasmus siellä Suomessa esiintyi.
Mutta hyvä taso on tänäkin vuonna Umk:ssa ja mielenkiintoisia esiintyjiä.
Nämä 5 ekaa ovat jo olleet niin huikeita, että mitähän ihmettä sieltä vielä tulee? Ei mitenkään ole voitu jättää kahta täytebiisiä loppuun, siinä ei olisi mitään järkeä. Viime vuonna kaksi vikaa oli tosi, tosi kovia!
Miksihän Tommi ei ollut Youngheartedin ja Oliveran välissä, vai mahtaako hänkin loilottaa jotain kaihorokkia.
Se on 5 h päästä jo selvillä!
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tarkoitat kirjoittaessasi, että Euroviisut ovat kääntyneet sukupuoliseksi katsomoksi?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ihmiset ymmärrä, että musiikki on makuasioita? :D Hölmöä manata joku biisi umpitylsäksi ja surkeaksi. Se, mikä sinuun ei iske, iskee johonkin toiseen. Ja toisinpäin. Itse en pidä ollenkaan raskaammasta musiikista, mutta ymmärrän silti, miksi monet tykkäävät.
Mua alkaa kiristää päänuppia kun toiset hehkuttaa kappaletta, josta itse en pidä.
Laittakaa mielummin se The Rasmus euroviisuihin, kuin se ateisti. Mulla on vain tarve sanoa, että se ateisti on mielestäni surkea aihe euroviisuihin. Sen jo aikaisemmin sanoin jossain viestissä siis se, että ATEISTI KAPPALE ON SURKEA.
Vierailija kirjoitti:
Nämä 5 ekaa ovat jo olleet niin huikeita, että mitähän ihmettä sieltä vielä tulee? Ei mitenkään ole voitu jättää kahta täytebiisiä loppuun, siinä ei olisi mitään järkeä. Viime vuonna kaksi vikaa oli tosi, tosi kovia!
Miksihän Tommi ei ollut Youngheartedin ja Oliveran välissä, vai mahtaako hänkin loilottaa jotain kaihorokkia.
Se on 5 h päästä jo selvillä!
Minäkin mietin, että tuleeko Tommiltakin tosiaan jotain puolihidasta, kun sitä ei laitettu kahden nuoren balladin väliin. Ehkä parhaat tykitykset onkin säästetty viimeiseksi. Jotenkin tosi sopivana päivänä mielestäni UMK onnistunut julkaisemaan jokaisen biisin.
Tommi ja Isaac, bring it on! 🔥
Vierailija kirjoitti:
Miten näette ateistin Luojan ? Mihin ateisti uskoo ?
Biologiaan uskoo.
Mä jotenkin toivon, että Isaac Senellä on kovin biisi, kuten joku oli jo niin arvostellut. En tunne kyseistä artistia tippaakaan, mutta toivon hänellä olevan räjähtävin kappale.
Vieläpä kun hänen kappale viimeisenä julkaistaan.
Oliveran kanssa mua ei haittaisi jäädä viimeiseksi. Rasmuksen kanssa harmittaisi.
Suomella olis tän vuoden kilpailijoissa edustajat vuosiksi eteenpäin. Oikein harmittaa, että vain yksi voi voittaa.
Vaikea kuvitella, että Tommilta tulisi parempi kuin aikaisemmin julkistetut biisit.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että Tommilta tulisi parempi kuin aikaisemmin julkistetut biisit.
Niin on. Toisaalta mä en odottanut, että kukaan mulla tulisi samalle tasolle Rasmuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redditissä joku muistutti, että nykyään on sääntönä että ei uskonnollisia eikä poliittisia kappaleita. Eli Olivera diskataan jos voittaa UMK:n.
En itseasiassa löytänyt pikaisesti ainakaan suoraa mainintaa uskonnosta. Kirosanoista kylläkin, joten miten Bessin kappale on ok? Jollakin toisella maallakin on joku ehdokas, jolla peräti nimessä ”f*cking”.
Tästä Yle oli kommentoinut, että Euroviisut kieltää kirosanat, mutta UMK ei. Sanoi, ettei ole iso juttu muuttaa se, jos Bess voittaisi
Mä olen kuunnellut noita kappaleita kaikkia about yhtä monta kertaa..
Ja huomaan,että päässä soi...
.
🎶jezebel🎶
Se kertoo jotain. Edelleen live vedot vähän jännittää.
Törmäsin tähän.. ainakin yksi tykkäsi
Jos joku kertoo kappaleen olevan mielestään tylsä, on se ihan yhtä validi mielipide kuin se, että joku kertoo sen olevan hyvä.
Se, että sinusta tuntuu, että muut ihmiset pitävät omia mielipiteitään totuutena on vain sinun omaa luulottelua, eikä siten mikään syy arvostelella ja suitsia muiden kirjoittelua.