Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
1421/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ainaskin hyväksytään eriäviä uskonnollisia juttuja, mutta onko toi kovinkaan hyvä juttu lähettää tapahtumaan, jossa on erilaisia kulttuureja?

Ei mielestäni. Olisi ollut parempi jättää uskonnolliset jutut pois ja keskittyä muihin aiheisiin kappaletta tehdessä. Joku muu pliis edustamaan niin ei synny vakavampaa hämminkiä.

Vakvampi hämminki itse asiassa kuulostaisi aika hyvältä! Miksi sitä pitäisi erityisemmin välttää?

Samasta syystä pitäisi välttää kuin sotiakin. Eri uskontojen takia niitä sotiakin on syntynyt. Vihaa vaan nousee kun otetaan uskonnot puheeksi tavalla tai toisella.

Vierailija
1422/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei vielä tähän mennessä ole kolauttanut yksikään biisi, joka jo ensi sekunneista alkaen veisi mukanaan ja josta heti voisi sanoa, että tässä se on, biisissä täytyy olla sellainen osa, josta sen muistaa  vielä kuollessaankin.

Jep. Hard rock halleluja ja put your middle finger up soi vieläkin päässä. Aiheuttaa kylmiksiä pelkkä ajatuskin. Tykkäsin myös Pernilla Karlssonin När jag blundar -kappaleesta sekä Paradise Oskarin Da da damista. Mitään muita Suomen ehdokkaita en sitten muistakaan. Tämän vuoden kappaleissa tähän mennessä vähän sama vika, vaikka taso onkin tosi laadukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä nyt tuomitseva, mutta vähän ärsyttää nuo jotka on uskonnollisia (youtubessa) ja valitta noista sanoista. Ehkä en osaa samaistua tommoseen sitten yhtään, mutta vo iiki onpa kamala kun LAULUSSA joka on metaforinen sanotaan jotain.

Mä oon sitä mieltä, että euroviisuissa usein pärjää kun laulu jakaa mielipiteet. Esim BC ei ollut mikään kädenlämpönen ja ajatuksella "toivottavasti joku ei nyt suutu.."

Vierailija
1424/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tällähetkellä kuultuani biisin useamman kerran koen että tässä on jotain sitä ERITYISTÄ enkä olisi ikinä voinut kyllä kuvitella että totean tämän tässä vaiheessa. Ennakkoajatukseni oli että suomi jatkaisi tänä vuonna vahvasti viisuissa rock genrällä mutta ajatukseni muuttui tämän kappaleen jälkeen.

Olen vuosia odotellut että Suomelta tulisi myös kappale joka voisi oikeasti koskettaa ja olla aiheeltaan erittäin universaali. Kappaleen aihe on aivan uniikki joka koskettaa meitä kaikkia maailmassa. Eikä kukaan varsinkaan Euroviisuissa ole käsitellyt tätä aihetta.

Tämä kappale pistää kuulijan oikeasti ajattelemaan ja pohtimaan. Vaikka joillekin tämä voi olla liian synkkä ja liian vaisu kappale luulen että tämä kokonaisuus ja tunnelma herää eloon livenä. Kappaleen vahvuuksia on myös kansainvälinen ääni ja tuotanto.

Tiedän viisuissa suomen vahvuuksia on ollut rock genre mutta toivon jos live onnistuu upeasti tätä kokonaisuutta ei tulisi heittää hukkaan.

Tiedän myös että kappaleen aihe on monelle todella vaikea mutta tässä on silti jotain uniikkia, universaalia ja herättää kuulijan huomion. Näen tässä kokonaisuudessa vahvan potentiaalin jos vain onnistuisi livenä.

Täytyy silti kuunnella loput kahdet kappaleet ennen lopullista mielipidettä niin saa nähdä tuleeko vahvempia kappaleita.

Vierailija
1425/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oliveraa on kovasti kehuttu yuotubessa eniten suomalaisista. henk.koht.  en usko että jos kisaamaan pääsee niin korkealle siellä nousee koska kappaleen aiheen vuoksi  jakaa liikaa pisteitä. ja miten kävi kristalle yhden pusun takia.  mutta voi kyllä voittaa suomen finaalin kappale on tavallaan erinomainen , miten livenä sujuu ratkaisee paljon.

Luuletko oikeasti, että Kristan menestymättömyys johtui pususta? Se biisi oli surkea vanhanaikainen tekopirteä jollotus. Tatu oli lesboillut jo aikoja sitten ja tuli kolmanneksi. Transnainen Dana voitti ajat sitten ja vähän aikaa sitten parrakas nainen. Ei joku ystävällinen naistenvälinen pikkupusu ollut koskaan mikään kohu.

Pusu oli vikatikki, koska se oli niin päälleliimattu eikä sopinut kappaleeseen yhtään. Siinähän lauletaan selvästi siitä, että haaveillaan miehen kosinnasta (I can't think of any ladies who will give you cuter babies jne.)

Vierailija
1426/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Cyan Kicks?

Ehkä mä haluankin sen.

En tiedä. Nyt alkaa vähän kiinnostus laantua,kun viime vuonna se oli niin selvästi BC.

Olisi se kiva,jos olisi oikeasti sellainen biisi joka iskisi niin kovaa.

Kaikki kehuu (ulkomaiset) miten selkeä umk on verrattuna muihin. Mutta itseäni kiinnostaisi kyllä tietää mitä on jätetty rannalle.

Vierailija
1427/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä nyt tuomitseva, mutta vähän ärsyttää nuo jotka on uskonnollisia (youtubessa) ja valitta noista sanoista. Ehkä en osaa samaistua tommoseen sitten yhtään, mutta vo iiki onpa kamala kun LAULUSSA joka on metaforinen sanotaan jotain.

Mä oon sitä mieltä, että euroviisuissa usein pärjää kun laulu jakaa mielipiteet. Esim BC ei ollut mikään kädenlämpönen ja ajatuksella "toivottavasti joku ei nyt suutu.."

Uskonnot ovat herkkiä aiheita kun monet ovat syvästi uskossa uskontoonsa. Euroviisujen pitäisi olla kansoja yhdistävä tapahtuma eikä päin vastoin ja uskonnoilla on juuri eripura vaikutelma monissa asioissa.

Vierailija
1428/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itkeä kun kuuntelin tuota Oliveran biisiä. Voisi hyvin toimia viisuissakin kaiken hömpän keskellä.

Vierailija
1429/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metaforinen? Aika suoraan ja ilman vertauskuvia tuossa lauletaan.

Vierailija
1430/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai Cyan Kicks?

Ehkä mä haluankin sen.

En tiedä. Nyt alkaa vähän kiinnostus laantua,kun viime vuonna se oli niin selvästi BC.

Kaikki kehuu (ulkomaiset) miten selkeä umk on verrattuna muihin. Mutta itseäni kiinnostaisi kyllä tietää mitä on jätetty rannalle.

Itse olen eniten kuunnellut Cyan Kicksiä ja muakin kiinnostaisi tietää ne kaikki kappaleet, jotka ovat jääneet ihan sivuun. Oiskohan sielläkin jotain helmiä mitä itse voisi kuunnella vapaa-ajalla? Pystyisiköhän niitä sivuutettuja biisejä jostain kuuntelemaan tai saisiko niitä nimiä jostain ottuun ylös?

Vierailija
1431/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliveralla on kaunis ääni, mutta mitään sanomaton kappale. Ei tuolla biisillä pärjää euroviisuissa.

Mitään sanomaton? Omasta mielestäni ainut tähän mennessä, jossa on ollut sisältöä ja sanomaa.

Vierailija
1432/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuolla tuubissa arvostellaan jo oliveran laulutyyliä.. "cursive sinning". Tms.

Ei kaikki tykkää siitäkään. Epäilevät,että olisi pakotettua.

Negatiiviset (jätän nyt ne sanoitukset mainitsematta)

Lattea, ei nousuja esim. Lopussa

Tylsä

Laulutapa

Vierailija
1433/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai Cyan Kicks?

Ehkä mä haluankin sen.

Itse olen eniten kuunnellut Cyan Kicksiä ja muakin kiinnostaisi tietää ne kaikki kappaleet, jotka ovat jääneet ihan sivuun. Oiskohan sielläkin jotain helmiä mitä itse voisi kuunnella vapaa-ajalla? Pystyisiköhän niitä sivuutettuja biisejä jostain kuuntelemaan tai saisiko niitä nimiä jostain ottuun ylös?

Ei varmaan kerrota niitä missään.. ajatella mikä möly tulisi,jos siellä olisi ihan helmiä.🙂

Vierailija
1434/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "Jezebel I don't know how you got in my blood"?

Vierailija
1435/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliveralla on kaunis ääni, mutta mitään sanomaton kappale. Ei tuolla biisillä pärjää euroviisuissa.

Mitään sanomaton? Omasta mielestäni ainut tähän mennessä, jossa on ollut sisältöä ja sanomaa.

Tarkoitin mitään sanomaton musiikillisesti siis ilman sanojen merkityksiä. Luulen aika vahvasti, että euroviisu ihmiset maailmalla kuuntelevat enemmän melodia kulkuja kuin sanoja. Tietysti noita sanojen kuuntelijoitakin on, mutta luulen niitä olevan vähemmistö.

Vierailija
1436/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat herkkiä aiheita kun monet ovat syvästi uskossa uskontoonsa. Euroviisujen pitäisi olla kansoja yhdistävä tapahtuma eikä päin vastoin ja uskonnoilla on juuri eripura vaikutelma monissa asioissa.

No niin, mutta en ymmärrä: MITÄ VÄLIÄ. Miks joku ei saa laulaa, että onneks olen ateisti? Mä voisin ihan hyvin kuunnella jotain laulua missä vaikka minä joudun h el vettiin jos en usko, jos se on hyvä biisi niin mitä sitten! Miksi se repii ihmisiä, sitä en ymmärrä. 

Ei pidä kyllä alkaa nöyristelemään, jos tuo on lopulta paras biisi niin euroviisuihin vaan! upea ääni hänellä ainakin on ja uniikki. 

Vierailija
1437/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai Cyan Kicks?

Ehkä mä haluankin sen.

UMK saa nyt syystäkin kehuja. Artistit ehdolle rauhassa esitellen ja sitten yksi finaali, jossa yleisön äänet on 75%.

Kun nyt vertaan vaikka Norjaan, niin en meinaa tajuta sitä systeemiä. Karsinnoissa on kaksi kaksintaistelua aluksi ja niiden voittajat mittelöivät sitten jatkopaikasta finaaliin. Lisäksi on ehkä viisi artistia, joilla on automaattisesti paikka finaalissa. Häh? Tietääkö joku paremmin?

Mellojen karsinnoissa taas on tarjolla finaalipaikka tai andra chancen eli et pääse finaaliin, mutta keskenänne kilpailette, että joku sinne finaaliin pääsee. Ihan hauska systeemi, mutta kovin dramaattinen. Harvoin sieltä andrasta viisuihin asti päästään.

Vierailija
1438/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään kappaleen nimestä saattoi arvata, että näin tulee käymään.

Kiinnostavaa, kuinka osa jopa kehuu kappaletta, mutta toteaa ettei sanojen takia halua kuunnella sitä toistamiseen.

Vierailija
1439/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jokainen saa uskoa vapaasti ja niin syvästi kuin haluaa. Äärimmäistä pikkusieluisuutta, jos muut eivät saa samaa vapautta ajatella ja päättää maailmankatsomuksestaan.

Vierailija
1440/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori huono englantini, mutta miksi Jezebelissä lauletaan "was it the dangerous things you do"?

Siis "was"=yksikkö ja "things"=monikko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi