Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
1201/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko seuranneet Norjan viisukarsintaa eli Melodi Gran Prixia? Löysin sieltä ehdottoman suosikin itselleni, eli Subwoolferin Give that wolf a banana. Yleensä tuollaiset "vitsibiisit" aiheuttavat lähinnä myötähäpeää, mutta tuossa on todella tarttuva ja kaunis melodia, joka iski heti ensikuuntelulla. Sanat on ihan hölmöt, mutta niiden on on spekuloitu kertovan koronaviruksesta, ja se tosiaan sopisi kuvaa. Biisin esittäjät ovat salaisuus ja maskien takana, mikä myös tuo biisille lisähuomiota ja mielenkiintoa. Vähän Masked singer -ideaa, ja se on iskenyt moniin eurooppalaisiin. On arvailtu, että Subwoolferin takana olisi Ylvis eli takavuosien Fox-hitin tekijät. Odotan innolla heidän live-esiintymistään! Jos duo todella on Ylvis, niin he ovat hyviä livelaulajia.

Vierailija
1202/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Oliveran biisi sitten millainen tahansa, niin sen nimi on heittämällä suosikkini kappaleen nimistä ikinä. Ihanaa, nerokasta ja mielenkiintoa herättävää paradoksaalisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alapeukuttaa suunnilleen kaikki kommentit, joissa puhutaan muusta kuin siitä, kuinka mahtava biisi Jezebel on.

Eikö tää ole euroviisukeskustelu eikä The Rasmus -keskustelu?

Luulen, että näitä on enemmänkin, faniklubi mobilisoitu ilmiselvästi :) Ketään muuta ei saa kehua... 

Vierailija
1204/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo saavutetulla suosiolla ei menestytä euroviisuissa, sillä onhan Bonnie Tyler, FloRida ja Darudekin ollut tuolla euroviisuissa eikä kovinkaan hyvin menestyneet siellä. Ei kannata ratsastaa The Rasmuksen suosiolla, sillä se suosio ei takaa menestystä euroviisuissa.

Mä jotenkin koen, että mitä tuntemattomampi nimi niin sen paremmat mahdollisuudet on menestyä euroviisuissa ja sen biisinkin täytyy myös olla parempi kuin hyvä.

Vierailija
1206/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alapeukuttaa suunnilleen kaikki kommentit, joissa puhutaan muusta kuin siitä, kuinka mahtava biisi Jezebel on.

Eikö tää ole euroviisukeskustelu eikä The Rasmus -keskustelu?

Kyllähän täällä saa keskustella mistä vain Euroviisuihin liittyvästä. Näköjään Rasmus kiinnostaa kuitenkin eniten - niitäkin, jotka kirjoittavat, ettei se ketään yhtään kiinnosta missään.

Vierailija
1207/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepulihamsteri kirjoitti:

Jo saavutetulla suosiolla ei menestytä euroviisuissa, sillä onhan Bonnie Tyler, FloRida ja Darudekin ollut tuolla euroviisuissa eikä kovinkaan hyvin menestyneet siellä. Ei kannata ratsastaa The Rasmuksen suosiolla, sillä se suosio ei takaa menestystä euroviisuissa.

Mä jotenkin koen, että mitä tuntemattomampi nimi niin sen paremmat mahdollisuudet on menestyä euroviisuissa ja sen biisinkin täytyy myös olla parempi kuin hyvä.

Ei tässä ratsastekaan suosiolla, vaan Rasmuksella on oikeasti hyvä biisi. Esim. Daruden biisi oli mitäänsanomaton.

Vierailija
1208/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä äänestäisin UMK.n voittoon Rasmuksen, mutta katsotaan vielä lavashowt ja loput kandidaatit.

Huono lavashow/puutteet laulajan äänessä voi viedä voiton UMK.ssa, vaikka biisi olisi ok ja jopa ennakkosuosikki vrt Cicciolina. Itse äänestän vain parhaiten lavalla toimivaa kokonaisuutta (biisi+esitys), miettimättä yhtään sitä mikä olisi euroviisuihin sopiva esiintyjä. Aivan sama onko se biisi mitä musiikillista genreä.

Rasmuksen biisi ei ole täydellinen, mutta kuunneltuani monta kertaa olen tykästynyt siihen yhä enemmän. Ongelma on se, että moni katsoo viisut vain kerran ehkä kaksi jos semit ja siinä ei merkkaa se että biisi paranee useilla kuuntelukerroilla ja jos ekakerta ei sytytä niin se on huono.

En usko että Suomella on mitään euroviisuvoitto/top 10 biisiä tänä vuonna. Mikään biisi ei ole mikään todella vaikuttava jossa olisi jotain todella spesiaalia. Rehellisesti sanottuna sekä Bessin että Rasmuksen biiseissä on jonkin verran jotain yksitoikkoisuutta mikä häiritsee.

Aluksi innostuin Bessistä, mutta innostukseni loppui aika nopeaa, kun rampampam alkoi ärsyttää. Bessin biisi toki voi olla mieleenjäävämpi kuin Rasmus. Kummankin kohdalla veikkaisin viisuissa keskinkertaista sijoitusta. Tänä vuonna ei Suomen esitys ole kärkikahinoissa ellei joku loppuartisteista tule ja räjäytä pottia niinsanotusti.

Mä äänestän puolestaa parasta biisiä. Umk:n paskasta lavashowsta ehtii saamaan vielä hyvän Euroviisuihin mennessä, mutta kiva lavashow, jossa on ihan ok biisi on täysin turha. Esimerkkinä Darude, Superman oli ehdottomasta paras biiseistä, mutta lavashow oli huono, joten jengi äänesti umpisurkeaa Look Awayta lähinnä sen hienon jääpalan takia, mutta sitä jääpalaa ei sitte edes tullut koko viisuihin. Toki hyväkin biisi menee epävireisellä laululla pilalle, että kannattaa sitä laulua myös kuunnella tarkasti.

Vierailija
1209/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli muuten yks absurdeimmista hetkistä viime vuonna, kun Flo Rida ilmesty sinne lavalle :D Tosin se oli kyllä niin ilmiselvästi laskelmoitu veto, että vaikka ois jeesus itse ilmestyny uudelleen, niin ihmiset ois nähny sen läpi. Ehkä ei The Rasmusta voi verrata siihen, mutta muutoin tosi hyvä pointti, että joku männäpäivien suosio (varsinkin kun siitä on aikaa se 20 vuotta) ei kyllä merkkaa mitään. 

Vierailija
1210/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä saa alapeukuttaa mitä tahansa kommenttia, jos itse ajattelee eri tavalla. Kurjaa, että sua harmittaa että näyttää olevan enemmän niitä Rasmuksesta tykkääviä.

Vierailija
1211/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ratsastekaan suosiolla, vaan Rasmuksella on oikeasti hyvä biisi. Esim. Daruden biisi oli mitäänsanomaton.

Voi olla hyvä, mutta omat näkemykseni ovat sellaiset, että The Rasmus ei pärjää kauhean hyvin. Voi päästä finaaliin, mutta ei pääse 10 parhaan joukkoon. Nää on vain omat näkemykseni.

Vierailija
1212/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli muuten yks absurdeimmista hetkistä viime vuonna, kun Flo Rida ilmesty sinne lavalle :D Tosin se oli kyllä niin ilmiselvästi laskelmoitu veto, että vaikka ois jeesus itse ilmestyny uudelleen, niin ihmiset ois nähny sen läpi. Ehkä ei The Rasmusta voi verrata siihen, mutta muutoin tosi hyvä pointti, että joku männäpäivien suosio (varsinkin kun siitä on aikaa se 20 vuotta) ei kyllä merkkaa mitään. 

Jep, ja eipä euroviisuissa äänestetä sen takia, että on tuttu naama :)

Vierailija
1213/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko seuranneet Norjan viisukarsintaa eli Melodi Gran Prixia? Löysin sieltä ehdottoman suosikin itselleni, eli Subwoolferin Give that wolf a banana. Yleensä tuollaiset "vitsibiisit" aiheuttavat lähinnä myötähäpeää, mutta tuossa on todella tarttuva ja kaunis melodia, joka iski heti ensikuuntelulla. Sanat on ihan hölmöt, mutta niiden on on spekuloitu kertovan koronaviruksesta, ja se tosiaan sopisi kuvaa. Biisin esittäjät ovat salaisuus ja maskien takana, mikä myös tuo biisille lisähuomiota ja mielenkiintoa. Vähän Masked singer -ideaa, ja se on iskenyt moniin eurooppalaisiin. On arvailtu, että Subwoolferin takana olisi Ylvis eli takavuosien Fox-hitin tekijät. Odotan innolla heidän live-esiintymistään! Jos duo todella on Ylvis, niin he ovat hyviä livelaulajia.

Ainakin ne näyttävät kuonoineen korvineen ihan ketuilta, kun ovat oransseja eikä harmaita kuten sudet.

Vierailija
1214/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Jezebel-videossa ilahduttaa erityisesti naiskitaristi ja rumparin nahkakiltti 💛🖤 Olen niin koukussa!

Emppu on niin cool. Hyvä soolokin.

Mäkin tykkään kitarasoolosta :)

Harmi vaan ettei Emppu soita vielä biisissä. Se on äänitetty ennen kuin liittyi bändiin. Siksi Emppu ei kommentoinut asiaa Ylen biisin takana videolla. Kisabiisit piti lähettää jo syyskuun alussa. Liekö ex-kitaristi Pauli soittanut vai joku muu sitten…

Mistä tuo tieto? Mä ainakin sain sen käsityksen,että on soittanut. Tästä haastattelusta.

Vierailija
1215/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hyvä, mutta omat näkemykseni ovat sellaiset, että The Rasmus ei pärjää kauhean hyvin. Voi päästä finaaliin, mutta ei pääse 10 parhaan joukkoon. Nää on vain omat näkemykseni.

Niin, sekin on tietysti mahdollista. Silti enemmän kuin todennäköistä, että Rasmus sijoittuisi silti paremmin kuin nuo muut ehdokkaat, joista kenties yksikään ei pääsisi edes finaaliin asti, tai jos pääsisikin, olis sijoitus siellä häntäpäässä. Jos pakko olisi lyödä Euroviisuvoitosta vetoa jonkun puolesta, veikkaisin kyllä Rasmusta. En uskaltaisi noiden muiden puolesta laittaa rahojani likoon. Enkä tarkoita, että olisivat huonoja, mutta eivät joko erotu Eurosviisuissa tarpeeksi, tai sitten eivät herätä eurooppalaisten mielenkiintoa muuten vaan.

Vierailija
1216/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana. 

Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia. 

Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.

Hmm, jotenkin en ihan kykene uskomaan, että maailmankuulu ja koko Euroopan huomion jo nyt vanginnut Rasmus onnistuisi hukkumaan mainittujen naftaliinista kaivettujen never heard -rokkareiden joukkoon... 

Ei Rasmus todellakaan ole maailmankuulu tai vanginnut "jo nyt koko Euroopan huomiota". Heillä ei ole instassakaan edes 100 tuhatta seuraajaa. Esim. Robinilla on melkein 400 tuhatta. Blind Channelilla 150 tuhatta.

Rasmus herättää osassa eurooppalaisporukasta fiiliksen "hei, oliko näillä se In the shadows? Kuuntelenpa tämän Jezebelin!" ja osassa ei sitäkään. Nostalgia on kiva juttu, mutta itse toivon jäljellä olevilta ehdokkailta vielä kovempaa biisiä.

Vierailija
1217/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana. 

Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia. 

Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.

Hmm, jotenkin en ihan kykene uskomaan, että maailmankuulu ja koko Euroopan huomion jo nyt vanginnut Rasmus onnistuisi hukkumaan mainittujen naftaliinista kaivettujen never heard -rokkareiden joukkoon... 

Ei Rasmus todellakaan ole maailmankuulu tai vanginnut "jo nyt koko Euroopan huomiota". Heillä ei ole instassakaan edes 100 tuhatta seuraajaa. Esim. Robinilla on melkein 400 tuhatta. Blind Channelilla 150 tuhatta.

Rasmus herättää osassa eurooppalaisporukasta fiiliksen "hei, oliko näillä se In the shadows? Kuuntelenpa tämän Jezebelin!" ja osassa ei sitäkään. Nostalgia on kiva juttu, mutta itse toivon jäljellä olevilta ehdokkailta vielä kovempaa biisiä.

Niin, saatat hyvinkin olla oikeassa, en lähde siitä väittelemään. Veikkaanpa silti, että toiveesi ei toteudu, mutta katsotaan. Vaikka olisit oikeassa ja Rasmus ei olisikaan niin kiinnostava eurooppalaisten mielestä, hän silti kiinnostaa siellä enemmän kuin nuo muut Suomen ehdokkaat. Lienee sekin tyhjää parempi.

Vierailija
1218/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sekin on tietysti mahdollista. Silti enemmän kuin todennäköistä, että Rasmus sijoittuisi silti paremmin kuin nuo muut ehdokkaat, joista kenties yksikään ei pääsisi edes finaaliin asti, tai jos pääsisikin, olis sijoitus siellä häntäpäässä. Jos pakko olisi lyödä Euroviisuvoitosta vetoa jonkun puolesta, veikkaisin kyllä Rasmusta. En uskaltaisi noiden muiden puolesta laittaa rahojani likoon. Enkä tarkoita, että olisivat huonoja, mutta eivät joko erotu Eurosviisuissa tarpeeksi, tai sitten eivät herätä eurooppalaisten mielenkiintoa muuten vaan.

En minä tältä istumalta osaisi sanoa kenet kannattaisi laittaa tuonne edustamaan. Toivottavasti seuraavat räjäyttävät enemmin tajunnan 🤯

Vierailija
1219/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt vähän katsellut näitä muiden maiden ehdokkaita, siis niitä esikilpailu ehdokkaita.

Ei siellä kyllä kovin montaa rock biisiä ollut. Tai en nähnyt.

Mielestäni rasmuskaan ei ole kovin rokkia, tai Cyan Kicks. Ja eroavat toisistaan.

Itse kun koko ikänsä kuunnellut oikeasti rankkaakin musiikkia,niin huvittaa miten ihmiset laittavat kaiken niin helposti rock-kategoriaan.

No edelleen, live vedot ratkaisevat. Teflon esim.oli niin surkea livenä viime vuonna.

Rockhan nimenomaan on aika kevyttä. Hevi ja metalli sitten raskaampaa.

Vierailija
1220/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös se mikälie feat. FloRida oli ihan kamala.

FloRidakin tviittaili terveisiä Amsterdamista. Dami kuin dami.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi