Miksi asunnot pidetään mielummin tyhjinä? Helsinki täynnä tyhjiä vuokra-asuntoja.
Jätkäsaari, Munkkivuori, Pasila. Ihan pilvin pimein uusia hienoja vuokra- asuntoja jotka vuodesta toiseen pysyvät tyhjinä.
Eikö olisi järkevämpi pudottaa sen himskatin yksiön vuokra siitä 900 eurosta johonkin 600 euroon? Luulisi herrojen myös tienavan sillä paremmin, kun pitää niitä tyhjillään.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Kun sä nostat vuokria sun asukkaiden tulot ei nouse . Siinä se . Pidä sitten tyhjänä.
Persujen mielestä kaikki työttömät pitää laittaa mielummin uuniin kuin antaa asunto. Siksi. Ja persuhan itse aiheuttaa työttömälle työttömyyden jotta sais työttömän uuniin.
Olen itse hakenut miljoona kertaa esim Ilmariselle, mutta mielummin roikottavat tyhjillään kuin vuokraavat minulle. Eli rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla korkeakoulutettu, että olisi kunnollinen vuokralainen.
Kyllähän akateeminen koulutus (ei hum. tms) maksukyvyn kanssa korreloi erittäin voimakkaasti. Lisäksi sivistyneet pitävät asunnon usein paremmassa kunnossa ja elävät siivommin.
Toki akateemiset yleensä ennen pitkää ostavat oman asunnon, joten duunarista saattaa hyvällä tuurilla saada pitkäaikaisemman vuokralaisen.
Mistä ihmeen satuilun kuvalehdestä näitä faktoja oikein revitään. Sun puheillasi ei ole mitään totuuspohjaa. Eikö sua yhtään hävetä keksiä valheita?
Ei ole mitään tämmöistä tutkimusta olemassa, missä kerrottaisiin kuten sanot. Vaan valtaosa kaikista asukkaista pitävät asunnoista hyvää huolta. Se on ainoa tunnettu tosiasia. On pieni sekoileva marginaali, joka tuhoaa asuntoja, ja siinäkään ryhmässä ei voida sanoa, että kysymys olisi vähävaraisista. Kysymys on usein asukkaan iästä ja arvomaailmasta, ei mitään muusta.
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa niille, jotka saavat asumistukea.
Kerroit sen ääneen. Sinä olet todennäköisesti yksi ahne flippaaja, joka on ollut aiheuttamassa vääristyneitä asuntomarkkinoita Suomessa. Nimenomaan omistajat ja flippaajat ovat olleet syypäänä siihen, ettei elinkustanukset pysy kasassa. Oikeisto on tämän takana. Hyvin olet vedättänyt.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lienee stadissa ylläpito kustannukset tyhjillään? Itsellä vuokra-asuntoja pikkukylällä niin välillä tyhjillään kun vähän seulottava kenelle uskaltaa vuokrata. Täällä vastikkeet remontoidussa 200-270€/kk.
Kämpät kylläkin velattomiaHoitovastike on keskimäärin 4,51€/m2, eli riippuu asunnon koosta ja vastikkeissakin on suurta hajontaa.
https://www.kiinteistolehti.fi/paakaupunkiseudulla-suomen-korkeimmat-ho…
Tuo on pelkkä hoitovastike. Rahoitusvastike voi olla helposti tuota suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh. Miks mun pitäisi maksaa ylimääräistä veroa siitä, että olen ostanut itselleni hyödykkeen? Mitä se kellekään kuuluu käytänkö sitä vai en tai kuinka usein, jos maksan vastikkeet?
Makaahan jengillä käyttämättömiä autoja, lukemattomia kirjoja ja jalkakylpylaitteitakin kotona. Entä käyttämättömät lomaosakkeet sitten? Törkeää vähävaraisten dissaamista, kyllähän siitä pitäisi lisävero lätkäistä.
Koska se ei ole hyödyke, jos sitä ei käytetä hyödykkeenä.
Kuulostat senn verran yksinkertaiselta, että taidat olla teolli, joka ei ikipäivänä omakla työllään osta mitään sijoitusasuntoja. Sori vaan.
Mutta kyllähän autoa olisi järkevä vuokrata eteenpäin kuin makuuttaa käyttämättömänä ja huoltamattomana vuosikymmeniä yhdessä samassa paikassa. Arvokin alenee nopeammin kun ei huolla yhtään autoa.
Taloista kun laitetaan ilmastointi kokonaam veks niin talon rakenteet homehtuu. Tämäkö on järkevää ja taloudellista?
KELAlla ei taida olla enää niin paljon ylimääräistä massia antaa kaikille kehitysmaalaisille
Omistajan täytyy olla hieman yksinkertainen tai sitten rahaa on kuin roskaa makuuttaa ideologisista syistä tyhjillään vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lienee stadissa ylläpito kustannukset tyhjillään? Itsellä vuokra-asuntoja pikkukylällä niin välillä tyhjillään kun vähän seulottava kenelle uskaltaa vuokrata. Täällä vastikkeet remontoidussa 200-270€/kk.
Kämpät kylläkin velattomiaHoitovastike on keskimäärin 4,51€/m2, eli riippuu asunnon koosta ja vastikkeissakin on suurta hajontaa.
https://www.kiinteistolehti.fi/paakaupunkiseudulla-suomen-korkeimmat-ho…
Tuo on pelkkä hoitovastike. Rahoitusvastike voi olla helposti tuota suurempi.
Se on ihan tilannekohtaista mikä rahoitusmalli kenelläkin on. Jollakin voi olla velattomia asuntoja jolloin ylläpitokulut tosiaankin ovat vain hoitovastikkeen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla on pieni kaksio Töölössä.
Käyvät siellä, tai kävivät, n kerran kk, itse kävin 3-4 krt vuodessa.Arvo on noussut 40 vuodessa melkoisesti.
Nyt veljeni esikoinen pyrkii Helsinkiin opiskelemaan. Mutta jos hän muuttaa asuntoon, eipä muut oikein siellä voi käydä.Ja vuokratuloja olisitte saaneet noin 700 €/ kk, vuodessa 8400 €, kymmenessä vuodesssa 84 000 €. Kyllä vuokraaminen kannattaa, vaikka verottaja vie suuren osan. Saa ainakin juoksevat kulut, kuten yhtiövastikkeet katettua.
Helsingissä on pulaa asunnoista, joten helposti löytyy hyvät vuokralaiset. Vuosien varrella olen vuokrannut asunnon luotettaville ihmisille. Yksi vuokralainen asensi itse asuntoon astianpesukoneen, olisi maksanut pesukoneenkin, mutta maksoin sen tietysti. Yhdet vuokralaiset kotiutuivat niin hyvin, että kävivät yhtiökokouksissa ja raportoivat minulle talon tapahtumia. En ole koskaan pyytänyt viimeistä hintaa ja olen antanut alennusta vuokrasta remonttien aikana.Helsingissä on remontit tosi kalliita, noin kolmasosan kalliimpia kuin muissa kaupungeissa. Tekee ison siivun, kun laskee kaikkien remonttien kustannukset. Eipä vuokratulosta paljon jää, kun laskee kulut ja verot.
Et ymmärrä. Miten voi olla, etteivät ihmiset ymmärrä käytännön asioita?
Helsingissä kaikki on kalliimpaa ja usein myös toimivampaa kuin maalla ja pikkukaupungeissa. Kerronko miksi?
Tänne on tullut uskomaton määrä osaajia, joille ei Joensuussa riittänyt töitä; sähkärit, lankkumaalarit jne.
Helsingissä on suht helppoa löytää osaavaa remppaporukkaa kuin verrattuna vaikkapa Kouvolasta. Stadissa niihin remontteihin ei tuhrata viikko kaupalla aikaa, kuten maalla.
Kalliimpaa ja nopeamoaa, laske siitä, kun toisaalla 3 päivän pintaremonttiin saadaan kulumaan 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä. Asuntoja tyhjenee joka viikko.
1,57 miljoonaa asuu Suomessa, ulkomailla asuvia ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa niille, jotka saavat asumistukea.
Miksi ei? Mitä tämä tarkoittaa?? Ettei ole hyvä ihminen? Ihan järkyttävää!
Aika monet eivät vuokraa asumistuen saajille. Kaipa heillä on kokemusta siitä, että jos maksaa kaiken itse, asuu siistimmin.
Ei pidä paikkaansa.
Kun kytketään ilmanvaihto ja lämmitys päältä. Tiedätkö mitä tapahtuu? Ne on homeessa ne talot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraamisessa on todella heikko kate. Jos pyyntiä ei ole mahdollista saada, asunto pidetään tyhjänä tai myydään pois. Alennuksella vuokranantaja jää tappiolle ja ottaa päälle vuokralaisen tuoman riskin. Asunto kuluu ja vuokralainen on aina potentiaalinen asunnon rikkoja.
Asunto pidetään mielummin tyhjillään, vaikka tulijoita olisi vaikka kuinka paljon. Ideologisista syistä on kiva pitää tyhjillään, että varmasti moni suomalainen kärsii. Varaa on roikottaa tyhjillään ideologisista syistä eli rahaa on. Kyllähän siinä rahaa palaa paljon ilmaan kun roikottaa tyhjillään, mutta suomalaisethan mielummin maksaa itsensä kipeäksi ettei toinen suomalainen saisi euroakaan.
Eikö tuo nyt ole aika erikoinen kommentti? Eihän asuntoja olisi paljon vapaana jos tulijoita olisi vaikka kuinka paljon.
Vaasassa esimerkiksi on tällä hetkellä tilanne että siellä ei asunnot riitä kaikille opiskelijoille. Eli se on tilanne silloin kun "tulijoita olisi vaikka kuinka paljon".
Vierailija kirjoitti:
Omistajan täytyy olla hieman yksinkertainen tai sitten rahaa on kuin roskaa makuuttaa ideologisista syistä tyhjillään vuosikymmeniä.
Sellaisia omistajia lienee Suomessa yhden käden sormilla laskettava määrä.
Vuokratappiot saa vähentää verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla on pieni kaksio Töölössä.
Käyvät siellä, tai kävivät, n kerran kk, itse kävin 3-4 krt vuodessa.Arvo on noussut 40 vuodessa melkoisesti.
Nyt veljeni esikoinen pyrkii Helsinkiin opiskelemaan. Mutta jos hän muuttaa asuntoon, eipä muut oikein siellä voi käydä.Ja vuokratuloja olisitte saaneet noin 700 €/ kk, vuodessa 8400 €, kymmenessä vuodesssa 84 000 €. Kyllä vuokraaminen kannattaa, vaikka verottaja vie suuren osan. Saa ainakin juoksevat kulut, kuten yhtiövastikkeet katettua.
Helsingissä on pulaa asunnoista, joten helposti löytyy hyvät vuokralaiset. Vuosien varrella olen vuokrannut asunnon luotettaville ihmisille. Yksi vuokralainen asensi itse asuntoon astianpesukoneen, olisi maksanut pesukoneenkin, mutta maksoin sen tietysti. Yhdet vuokralaiset kotiutuivat niin hyvin, että kävivät yhtiökokouksissa ja raportoivat minulle talon tapahtumia. En ole koskaan pyytänyt viimeistä hintaa ja olen antanut alennusta vuokrasta remonttien aikana.Helsingissä on remontit tosi kalliita, noin kolmasosan kalliimpia kuin muissa kaupungeissa. Tekee ison siivun, kun laskee kaikkien remonttien kustannukset. Eipä vuokratulosta paljon jää, kun laskee kulut ja verot.
Et ymmärrä. Miten voi olla, etteivät ihmiset ymmärrä käytännön asioita?
Helsingissä kaikki on kalliimpaa ja usein myös toimivampaa kuin maalla ja pikkukaupungeissa. Kerronko miksi?
Tänne on tullut uskomaton määrä osaajia, joille ei Joensuussa riittänyt töitä; sähkärit, lankkumaalarit jne.
Helsingissä on suht helppoa löytää osaavaa remppaporukkaa kuin verrattuna vaikkapa Kouvolasta. Stadissa niihin remontteihin ei tuhrata viikko kaupalla aikaa, kuten maalla.
Kalliimpaa ja nopeamoaa, laske siitä, kun toisaalla 3 päivän pintaremonttiin saadaan kulumaan 2 viikkoa.
Ihme vastaus. Toinen puhuu kustannusrakenteesta ja sinä jotain diibadaabaa siitä miten helppoa on löytää tekijöitä.
Minulla on Helsingissä ns bilekämppä, mitä en raaskinut myydä kun muutimme perheen kanssa Kirkkonummelle. Ei ole viitsinyt vuokratakaan, kuitenkin kun pari kertaa kuussa tulee käytyä viihteellä jne, silloin tuo on oiva tukikohta. Vastike vain parisataa kuussa ja arvo tuntuu nousevan kokoajan (Punavuori)