Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin maksattaa perheensä syömisen verovaroista

Kommentit (405)

Vierailija
161/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä vaihtaisi elämää Sannan kanssa vaikka saisinkin 300 aamiaisiin:)

Ja sitähän ei kysytty.

Vierailija
162/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etu perustuu valtioneuvoston kanslian (VNK) tulkintaan, jonka mukaan pääministerillä ja tämän kanssa samaan talouteen kuuluvilla on oikeus saada valtion varoista aamiaistarvikkeita ja kylmiä aterioita yöpyessään Kesärannassa."

Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mitä etuja te jätätte kättämättä, jotka teille laillisesi kuuluu? Esimerkiksi minulla olisi varaa makaa puhelin, netti, salimaksuni, lääkärikulut jne. itse, koska olen  kovapalkkaisessa työssä. Mutta koska nämä edut minulle kuuluvat, totta kai käytän ne. Maksan toki vastaavasti myös reippaasti veroja tuloistani. Ihan kiva, että on tällaisia pieniä etuja kompensoimassa.

Kuka kumma on valtioneuvoston kansluan pomo? Kuka ihme voi olla pääministerin alaisena toimivan kanslian pomo? Ei nyt millään tule mieleen, mutta häneltä pitäisi kysyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut lukivat juuri äsken puhujanpöntöstä satuja ja virsiä niin antaumuksella että laskuksi valtiolle saatiin lähes 80.000 euroa. Ja nyt sitten tämä koitetaan unohtaa kohkaamalla muutamasta satasesta.

Vierailija
164/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset kävi jarrutuskeskustelua EU:n elpymispaketista eduskunnassa yli neljä päivää.

Tämä maksoi veronmaksajille yhteensä noin 77 800 euroa. Tästä summasta 65 500 euroa on ylitöistä aiheutuneita kuluja sekä 12 300 euron työnantajamaksuja. Ylitöitä teki helatorstaiviikolla noin 60 henkilöä.

Kansanedustajan puheoikeudesta on säädetty perustuslaissa, yhteisen omaisuuden varastamisesta rikoslaissa.

Mitä varastamista se on, että valtion kanslia tällaisen rahan antaa pääministerille? Kuten on antanut kaikille edeltävillekin.

Vierailija
165/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etu perustuu valtioneuvoston kanslian (VNK) tulkintaan, jonka mukaan pääministerillä ja tämän kanssa samaan talouteen kuuluvilla on oikeus saada valtion varoista aamiaistarvikkeita ja kylmiä aterioita yöpyessään Kesärannassa."

Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mitä etuja te jätätte kättämättä, jotka teille laillisesi kuuluu? Esimerkiksi minulla olisi varaa makaa puhelin, netti, salimaksuni, lääkärikulut jne. itse, koska olen  kovapalkkaisessa työssä. Mutta koska nämä edut minulle kuuluvat, totta kai käytän ne. Maksan toki vastaavasti myös reippaasti veroja tuloistani. Ihan kiva, että on tällaisia pieniä etuja kompensoimassa.

Jotenkin kaikki edut kerääntyy aina suurituloisille. Köyhä maksaa taatusti joka ikiksen leivänmurun itse! Presidentti Niinistö on näyttänyt hyvää esimerkkiä. Kun kansaa kuritettiin. Hän kieltäytyi palkankorotuksesta.

126 000 verovapaata palkkioeuroa joka vuosi antavat kummasti moraalista selkärankaa kieltäytyä vastaanottamasta vielä enemmän. Kahden kauden pätkäduunista jää kiva puolitoista miljoonaa nettoa. Ai niin, paitsi miinus aamiaiset - niihin kai se hupeneekin. Kurjuuden tasajakoa, oi Sauli, tuo köyhien esitaistelija.

Vierailija
166/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan napaan veronkorotukset

Vierailija
167/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahallisen väärin otsikoitu Iltalehdeltä: "Marin MAKSATTAA aamiaiskulunsa..."

Mistään tuosta IL:n jutusta ei ilmene, että Marin olisi maksattanut mitään, vaan VNK on maksanut Marinin aamiaiskuluja. Jos Marin on itse maksattanut, niin se pitäisi sitten todistaa.

Itse asiassa hieman huvitti kun vertasin, niin IS:n puolella asia oli oikein otsikoitu: "Marinin aamiaiskuluja ON MAKSETTU..."

Olin yllättynyt että IS noudattaa parempaa journalismia kuin IL tässä tapauksessa.

Hyvä että media on aina hereillä poliitikkojen ja virkamiesten rahankäytöstä kyllä sinänsä, mutta uutisoinnissa pitäisi olla tarkkana.

Marin itsehän tuskin ei edes ehdi hoitaa omia elintarvikeostoksiaan kovin usein, joten on ihan luonnollista että VNK niitä tekee ainakin välillä, mutta pitäisikö niistä sitten lähettää Marinille lasku, niin sitä voi toki viisaammat kuin minä miettiä.

Tietokilpailukysymys: minkä ministerin alaisuudessa valtioneuvoston kanslia toimii? Viiden pisteen vihje: ei ole maa- ja metsätalousministeri.

Vierailija
168/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna joutuu vielä koriin tän kanssa. Kyse on veronalaista edusta ja jos on jättänyt ilmoittamatta sen verotuksessa, niin kyse on veropetos, rangaistus sakko tai maksimissaan 2 vuotta vankeutta.

Työnantajan maksamaan majoitukseen liittyvä aamiainen on verovapaa etu, jota nauttii kuusinumeroinen määrä suomalaisia säännönmukaisesti. Asia voi tietysti olla uppo-outo työelämää ja eritoten matkustamista tai eri paikkakunnalla oleilua vaativaa työtä tuntemattomille, mutta silti näin on vakiintunut verottajan ohjeiden mukainen käytäntö.[/

Ymmärrän työmatkaan sijoittuvan majoituksen aamiaisineen. Mutta asumiseen littyvä? Eikös Sanneli ihan nyt asu siel perheineen. Saanko minä myös hakea työmatkalle perheen mukaan aamiaiselle?

Vierailija
169/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kumma on valtioneuvoston kansluan pomo? Kuka ihme voi olla pääministerin alaisena toimivan kanslian pomo? Ei nyt millään tule mieleen, mutta häneltä pitäisi kysyä...

Käytäntö on ollut kauan voimassa. Kuka oli ensimmäinen, joka edun myönsi? Nykyisillä viranhaltijoille ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
170/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luuletko että Marinilta viitsitään edes kysyä mistään aamiaiskuluista, jos hän painii koronan kanssa aamusta iltaan?

VNK:ssa pitää olla virkavastuulla töitä tekevät ihmiset (myös lakimiehet), joiden täytyy tietää mikä on oikea tapa toimia.

Vierailija
171/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia asiasta nostettiin kohu juuri nyt? Tämä käytäntö on ollut kaikkien pääministerin osalta voimassa.

Vierailija
172/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään tuosta IL:n jutusta ei ilmene, että Marin olisi maksattanut mitään, vaan VNK on maksanut Marinin aamiaiskuluja. Jos Marin on itse maksattanut, niin se pitäisi sitten todistaa.

Itse asiassa hieman huvitti kun vertasin, niin IS:n puolella asia oli oikein otsikoitu: "Marinin aamiaiskuluja ON MAKSETTU..."

Olin yllättynyt että IS noudattaa parempaa journalismia kuin IL tässä tapauksessa.

Hyvä että media on aina hereillä poliitikkojen ja virkamiesten rahankäytöstä kyllä sinänsä, mutta uutisoinnissa pitäisi olla tarkkana.

Marin itsehän tuskin ei edes ehdi hoitaa omia elintarvikeostoksiaan kovin usein, joten on ihan luonnollista että VNK niitä tekee ainakin välillä, mutta pitäisikö niistä sitten lähettää Marinille lasku, niin sitä voi toki viisaammat kuin minä miettiä.

Marin katsoo aamulla Kesärannan tyhjää jääkaappia ja juoksuttaa vararikossa olevan Räikkösen Alepaan ostoksille. Ja muistuttaa ettei tämä ota lompakkoa mukaan vaan ottaa laskulle joka maksatetaan valtioneuvoston kanslialla.

Vierailija
173/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna joutuu vielä koriin tän kanssa. Kyse on veronalaista edusta ja jos on jättänyt ilmoittamatta sen verotuksessa, niin kyse on veropetos, rangaistus sakko tai maksimissaan 2 vuotta vankeutta.

Työnantajan maksamaan majoitukseen liittyvä aamiainen on verovapaa etu, jota nauttii kuusinumeroinen määrä suomalaisia säännönmukaisesti. Asia voi tietysti olla uppo-outo työelämää ja eritoten matkustamista tai eri paikkakunnalla oleilua vaativaa työtä tuntemattomille, mutta silti näin on vakiintunut verottajan ohjeiden mukainen käytäntö.[/

Ymmärrän työmatkaan sijoittuvan majoituksen aamiaisineen. Mutta asumiseen littyvä? Eikös Sanneli ihan nyt asu siel perheineen. Saanko minä myös hakea työmatkalle perheen mukaan aamiaiselle?

Pääministerillä on virkatehtäväänsä liittyen oikeus asua virka-asunnolla perheineen. Jos sinun työsopimuksessasi tai työnantajan periaatteissa tehtävänimikettäsi koskien on vastaava etuus mainittu, niin tottahan toki. Kysy tätä työnantajaltasi tai liiton lakimieheltä. 

Vierailija
174/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokilpailukysymys: minkä ministerin alaisuudessa valtioneuvoston kanslia toimii? Viiden pisteen vihje: ei ole maa- ja metsätalousministeri.

Siellä on kansaliapäällikkö joka vastaa VNK:n toiminnasta. Marin vastaa poliittisesta johtamisesta.

Vierailija
175/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä on virkatehtäväänsä liittyen oikeus asua virka-asunnolla perheineen. Jos sinun työsopimuksessasi tai työnantajan periaatteissa tehtävänimikettäsi koskien on vastaava etuus mainittu, niin tottahan toki. Kysy tätä työnantajaltasi tai liiton lakimieheltä. 

Sanna Marinin perheen aamiaiset maksetaan verovaroista, edun perustelut kyseenalaiset – presidentti Niinistö kustantaa ruokansa itse

”Tasavallan presidentin virka-asuntoon kuuluvat palkkiosta annetun lain mukaan täysin samat edut kuin Kesärannalle ja pääministerille. Siitä huolimatta presidentti Sauli Niinistölle tai hänen perheelleen ruokaostoksia ei makseta valtion varoista.

Presidentin kansliasta kerrotaan Iltalehdelle, että mainittu lakipykälä ei mahdollista tällaisen edun tarjoamista.”

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-sanna-marinin-perheen-aamiaiset-…

Niin härski ettei rajaa.

Vierailija
176/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luuletko että Marinilta viitsitään edes kysyä mistään aamiaiskuluista, jos hän painii koronan kanssa aamusta iltaan?

VNK:ssa pitää olla virkavastuulla töitä tekevät ihmiset (myös lakimiehet), joiden täytyy tietää mikä on oikea tapa toimia.

Jos vnk sanoo, että on ihan sallittua ajaa humalassa, niin ei se vapauta Saunaa rikoksesta. Vnk ei ole vapaudu vankilasta -kortti, jokainen vastaa omista rikoksistaan.

Vierailija
177/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman naisen olen elämäni varrella ruokkinut. Ja tiedän kyllä etteivät halua puhua rkun uokien maksun aika tulee. Tai että sitä omaa rahaa heiltä ylipäätään löytyy.

Kannatta miettiä tätä kun seuraavan kerran avautuu tasa-arvosta. Tuon kohdan kun naiset laitaisivat kuntoon niin olisivat jo pitkällä kohti tasa-arvoa. Ainakin semmoista tasa-arvoa mitä mieskin voisi arvostaa.

Vierailija
178/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia asiasta nostettiin kohu juuri nyt? Tämä käytäntö on ollut kaikkien pääministerin osalta voimassa.

Jos Lipponen on kusettanut, niin ei se auta yhtään Sannaa.

Vierailija
179/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan koronavilkku hälyttää juuri ennen torstain kyselytuntia. Ei pysty, liian hapokasta.

Vierailija
180/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalitulokseen vaikuttamista selvästi! Härskiä politiikkaa iltapäivälehdiltä!!