Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin maksattaa perheensä syömisen verovaroista

Kommentit (405)

Vierailija
141/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareilla on aina kädet toisten taskuissa

Myös muut pääministerit ovat etua käyttäneet. Toki pitäisi miettiä, onko tuo enää nykyaikaa kun ruokaa saa kotiin toimitettuna 24/7. Ennenwanhaan kaupat meni kiinni jo iltapäivällä ja aukioloajat oli rajoitetummat. Miesministetejä vartenhan tuo etu on aikanaan luotu.

Muut pääministerit ovat Iltalehden selvityksen mukaan käyttäneet etua huomattavasti vähemmän, Marin käyttää 300 eur / kk.

Kaikkine muine etuineen, tuntuu hieman kipeältä koska Antin satanen jäi köyhiltä saamatta. Me syödään kaurapuuroa!  Oikeus ja kohtuus taistelevat usein.

Kaurapuuro on halpaa ja terveellistä.

Vierailija
142/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edut pitää saada irti, koska toiselle kaudelle ei ole enää asiaa. Syksyllä poliittinen ura jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis arkiaamiainen maistuu parhaalta, kun tietää ettei veronmaksajilla olisi siihen varaa päivittäin juhlapäivien ( esimerkiksi joulu) aamiaisesta puhumattakaan.

On ihanaa että voin antaa suurimman osan ruuastani suvulleni, sillä olen itse hoikka ja vähäruokainen.

Eli laihat lapsetkin ovat laihoja omasta tahdostaan, koska antavat ruokansa muille. Minäkin olin köyhän perheen lapsi, kyllä minä tiedän.

Mistä saa kolme ihmistä aamiaisen ja iltapalan 10€?

Todellinen summa on 3000€/kk , mitäpä se yksi nolla merkitsee, lehdistölle ilmoitettu väärä luku, jottei tule hirveä älämölö.

Kai ne kuitit muuten luovutettaisiin?

Nykypolotiikkaan kuuluu veronmaksajien kaasukammiointi ( manipuloinnin väline).

Niin ja ilmeisesti Sannalla on ollut vaikeuksia nollien kanssa muidenkin summien suhteen, kuten miljardien ja miljoonien erottamisessa.

Vierailija
144/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa Sauli Niinistön perheen elämisen, ei kai vaan Suomen veronmaksajat?

Sauli maksaa ruokailunsa itse, oli uutisissa.

Ei maksa. Presidentti saa 126 000 euroa verotonta palkkiota valtiolta vuodessa. Sillä rahalla hän syö.

Vierailija
145/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareilla on aina kädet toisten taskuissa

Myös muut pääministerit ovat etua käyttäneet. Toki pitäisi miettiä, onko tuo enää nykyaikaa kun ruokaa saa kotiin toimitettuna 24/7. Ennenwanhaan kaupat meni kiinni jo iltapäivällä ja aukioloajat oli rajoitetummat. Miesministetejä vartenhan tuo etu on aikanaan luotu.

Muut pääministerit ovat Iltalehden selvityksen mukaan käyttäneet etua huomattavasti vähemmän, Marin käyttää 300 eur / kk.

Kaikkine muine etuineen, tuntuu hieman kipeältä koska Antin satanen jäi köyhiltä saamatta. Me syödään kaurapuuroa!  Oikeus ja kohtuus taistelevat usein.

Kaurapuuro on halpaa ja terveellistä.

Perheemme käyttää reippaan tonnin kuussa ruokaan ja silti, keitämme ja syömme joka aamu kaurapuuroa.

Vierailija
146/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa ei makseta verovaroista edes pressalle.

Harvemmin taitaa Sauli Niinistöä näkyä lähimarketin kassajonossa...

Usko pois. Kyllä sille ruoat tulee "kuin manulle illallinen".

Sauli ei varmasti asioi itse Alepassa. Valtiohan maksaa hänelle tarvittavan henkilökunnan. Joku palveluskunnasta siis käy kaupassa, kokkaa ja tarjoilee ruoat. Sale varmasti nakkaa verovapaasta 126 000 euron vuosikorvauksestaan talousrahakulhoon silloin tällöin jokusen satasen.

Vierailija
147/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippa-Sebu maksatti ennätyspuheensa veronmaksajilla. Hinta 70 000e. Sillä maksaa Marinin 19 vuoden pääministeriyden aamiaiset

Vierailija
148/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista Sanna v*ttu, narsistinen, egoileva pikkutyttö

Vierailija
149/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä niin kovasti harmittaa niin miksi et hakeudu politiikkaan ja pääministerin paikalle?

Nyt meni monelta koko päivä pilalle, senkin ajan voisi käyttää oman elämän kehittämiseen ja niiden aamiaistarvikkeiden tienaamiseen/hankkimiseen. 

Vierailija
150/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa. Presidentti saa 126 000 euroa verotonta palkkiota valtiolta vuodessa. Sillä rahalla hän syö.

Eli omasta palkkiostaan maksaa. Sanna voisi tehdä samoin, eikä laskuttaa valtiota.

Vierailija
151/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KöyhäSuomi ei saisi tarjota pääministerilleen aamiaista. Tekeekse jotain kympin per aamu kolmelle ihmiselle?

*reps

Vierailija
152/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhiä syyllistetään tuilla elämisestä, mutta se on ok että tonneja tienaavat ministerit maksattavat omia menojaan valtion varoilla.

Vierailija
153/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että nolla lisää ja täydestä uppoaa kuin häkä persumustoon?

Tässäpä sesongin mahtavin liikeideavinkki koronakuritetulle ravitsemusalalle: Kesärannnan aamiainen: Tarpeet saavat maksaa yhteensä 3,33 eur per annos, mutta myyntihinnaksi 33,30 ja kauppa käy kuin siimaa, onhan tämä pääministerillinen luksusaamiainen ja niin syntisen hyvää kuin kielletyn hedelmän maistaminen vain olla ja voi.

Vierailija
154/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä vaihtaisi elämää Sannan kanssa vaikka saisinkin 300 aamiaisiin:)

Vierailija
155/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli omasta palkkiostaan maksaa. Sanna voisi tehdä samoin, eikä laskuttaa valtiota.

Ja maksajataho jotenkin on näissä eri, siis millä logiikalla? Tiedoksesi, että pääministerin palkat tulevat siitä samasta valtion kirstusta kuin presidentin kokonaispalkkiokin.

Vierailija
156/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna joutuu vielä koriin tän kanssa. Kyse on veronalaista edusta ja jos on jättänyt ilmoittamatta sen verotuksessa, niin kyse on veropetos, rangaistus sakko tai maksimissaan 2 vuotta vankeutta.

Vierailija
157/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etu perustuu valtioneuvoston kanslian (VNK) tulkintaan, jonka mukaan pääministerillä ja tämän kanssa samaan talouteen kuuluvilla on oikeus saada valtion varoista aamiaistarvikkeita ja kylmiä aterioita yöpyessään Kesärannassa."

Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mitä etuja te jätätte kättämättä, jotka teille laillisesi kuuluu? Esimerkiksi minulla olisi varaa makaa puhelin, netti, salimaksuni, lääkärikulut jne. itse, koska olen  kovapalkkaisessa työssä. Mutta koska nämä edut minulle kuuluvat, totta kai käytän ne. Maksan toki vastaavasti myös reippaasti veroja tuloistani. Ihan kiva, että on tällaisia pieniä etuja kompensoimassa.

Jotenkin kaikki edut kerääntyy aina suurituloisille. Köyhä maksaa taatusti joka ikiksen leivänmurun itse! Presidentti Niinistö on näyttänyt hyvää esimerkkiä. Kun kansaa kuritettiin. Hän kieltäytyi palkankorotuksesta.

Vierailija
158/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jotenkin yllätä että persujen äänenkannattajaksi viime aikoina profiloitunut Iltalehti tästäkin uutisoi.

Vierailija
159/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna joutuu vielä koriin tän kanssa. Kyse on veronalaista edusta ja jos on jättänyt ilmoittamatta sen verotuksessa, niin kyse on veropetos, rangaistus sakko tai maksimissaan 2 vuotta vankeutta.

Työnantajan maksamaan majoitukseen liittyvä aamiainen on verovapaa etu, jota nauttii kuusinumeroinen määrä suomalaisia säännönmukaisesti. Asia voi tietysti olla uppo-outo työelämää ja eritoten matkustamista tai eri paikkakunnalla oleilua vaativaa työtä tuntemattomille, mutta silti näin on vakiintunut verottajan ohjeiden mukainen käytäntö.

Vierailija
160/405 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallisen väärin otsikoitu Iltalehdeltä: "Marin MAKSATTAA aamiaiskulunsa..."

Mistään tuosta IL:n jutusta ei ilmene, että Marin olisi maksattanut mitään, vaan VNK on maksanut Marinin aamiaiskuluja. Jos Marin on itse maksattanut, niin se pitäisi sitten todistaa.

Itse asiassa hieman huvitti kun vertasin, niin IS:n puolella asia oli oikein otsikoitu: "Marinin aamiaiskuluja ON MAKSETTU..."

Olin yllättynyt että IS noudattaa parempaa journalismia kuin IL tässä tapauksessa.

Hyvä että media on aina hereillä poliitikkojen ja virkamiesten rahankäytöstä kyllä sinänsä, mutta uutisoinnissa pitäisi olla tarkkana.

Marin itsehän tuskin ei edes ehdi hoitaa omia elintarvikeostoksiaan kovin usein, joten on ihan luonnollista että VNK niitä tekee ainakin välillä, mutta pitäisikö niistä sitten lähettää Marinille lasku, niin sitä voi toki viisaammat kuin minä miettiä.