Sanna Marin maksattaa perheensä syömisen verovaroista
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Niin maksatti Kiviniemi (kesk) ja Katainenkin (kok).
Ja sinullahan on väitteittesi tueksi luonnollisesti linkki, tai valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinistön soisi olevan seuraavankin kauden presidenttinä. Etenkin kun ei tuolla eduskunnassa yksinkertaisesti ole ketään varteenotettavaa.
Presidentillä ei ole valtaa, ja saulikin syö valtion piikkiin.
Entä linnan juhlat, paljonko ne maksaa. Miksei Sauli ole looettanut niitä, voisi sannatrollun logiikalla kysyä. Se on miljoonien paukku ihan turhasta. 😂😂😂
Whataboutismia. Linnan juhlat on järjestetty lähes itsenäisyyden alusta alkaen. Vuonna 2020 presidenttipari järjesti mukavan juhlan tv:n välityksellä ja olivat itse myös itsenäisyyttä juhlistamassa omalla panoksellaan ohjelman esiintyjinä.
Sun kommentti alkaa olla jo aika säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa tässä on se, että jokainen teistä käyttäisi samaa etua sekuntiakaan miettimättä jos se olisi mahdollista.
En muuten käyttäisi. Olen enemmän Sauli Niinistö tyyppinen: maksan omat kuluni. Olen tehnyt työtä, jossa on pitänyt edustaa ja on ollut budjetti sitä varten. Mun laskut olivat aina maltillisia ja vaikka isännöinkin tilaisuuksia, niin en tarjoillut sen kummempia kuin mihin omilla tuloilla olisi varaa. Ja silti kauppaa syntyi. Oli työkavereita, jotka sitten toimivat ihan toisin. Ei sitä kauppaa sen enempää tullut.
Juu, ei sauli toki ole valtion elätti, eiku...
keikenlisäksi hänellä ei ole edes valtaa. Silti valtio elättää. :D
Sauli ei ole johtaja kuten pääministeri, hän on maskotti.Perustuslaissa säädetyt tehtävät
Hallitusvallan käyttö
Kansainväliset suhteet
Valtiopäivät ja ennenaikaisten eduskuntavaalien määrääminen
Lain vahvistaminen ja asetusten antaminen
Valtioneuvoston jäsenten nimittäminen ja vapauttaminen tehtävistään
Virkanimitykset ja tehtävään määräämiset
Puolustusvoimien ylipäällikkö
ArmahdusMuut tehtävät
Kunniamerkit ja arvonimet
Ahvenanmaa
Valtuudet poikkeusoloissa
Niin,. presidentti on vain maskotti joka jakelee arvomerkkejä jne.
Mitään valtaahan Saulilla ei ole, vaikka toki on yrittänyt tunkea Marinin tontille, kun ei itse koskaan pääministeriksi päässyt.
Itse tykkään Saulista presidenttinä. Että ei tämä mitään irvailua ole. Ihan söpö maskotti. Suomen leikkikuningas.
Marinin pitäis vissiin käydä leipäjonossa risaiset vaatteet päällä, tukka kampaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinistön soisi olevan seuraavankin kauden presidenttinä. Etenkin kun ei tuolla eduskunnassa yksinkertaisesti ole ketään varteenotettavaa.
Presidentillä ei ole valtaa, ja saulikin syö valtion piikkiin.
Entä linnan juhlat, paljonko ne maksaa. Miksei Sauli ole looettanut niitä, voisi sannatrollun logiikalla kysyä. Se on miljoonien paukku ihan turhasta. 😂😂😂
Whataboutismia. Linnan juhlat on järjestetty lähes itsenäisyyden alusta alkaen. Vuonna 2020 presidenttipari järjesti mukavan juhlan tv:n välityksellä ja olivat itse myös itsenäisyyttä juhlistamassa omalla panoksellaan ohjelman esiintyjinä.
Sun kommentti alkaa olla jo aika säälittävä.
Samanlaista whatabausmia (johan on sana) kuin tämä pipipäiden vaatimus ettei Marin saisi syödä aterioita valtion piikkiin kesärannassa ollessa.
Järkyttävää jos ainoastaan aamiainen kuuluu ylöspitoon, Kesäranta on valtion talo.
Itse olet säälittävä.
Tuo täsmälleen sama KÄYTÄNTÖ - ei siis Marinin aloite, vaan hallinnon käytäntö - on ollut voimassa KOKO 2000-luvun. Sitä ei vaan ole aiemmista pääministereistä hyödyntäneet kuin Lipponen ja lyhyen kautensa ajan Kivimäki, koska muut eivät ole Kesärannassa asuneet.
Ihan turha siis persuilla ja valehdella, että Marin olisi ahneuksissaan ITSE keksinyt velottaa aamiaiskulunsa valtiolta. Sellainen väite EI PIDÄ PAIKKAANSA. Ihmetyttää vaan, eivätkö ketjun mölisijät osaa tai viitsi lukea linkkiä, jonka uutista kommentoivat. Vai eikö teille ole faktoilla niin "nokon nuukaa"?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6454bc8a-f9ef-478e-9f42-74da97687…
"Pääministeri Sanna Marinin (sd) ja tämän perheen yksityiskäyttöön hankitaan elintarvikkeita valtion varoista.
Etu perustuu valtioneuvoston kanslian (VNK) tulkintaan, jonka mukaan pääministerillä ja tämän kanssa samaan talouteen kuuluvilla on oikeus saada valtion varoista aamiaistarvikkeita ja kylmiä aterioita yöpyessään Kesärannassa.
Valtioneuvoston kansliasta kerrotaan, että etu on ollut tarjolla kaikille pääministereille, mutta vastaavassa mittakaavassa sitä on 2000-luvulla käyttänyt korkeintaan pääministeri Paavo Lipponen (sd). Näin siksikin, että Lipposen jälkeen ja ennen Marinia ainoastaan pääministeri Mari Kiviniemi (kesk) on varsinaisesti asunut Kesärannassa – hänkin alle vuoden ajan.
Lipposen, Kiviniemen ja Marinin lisäksi myös pääministeri Jyrki Kataiselle (kok) on VNK:n mukaan ostettu Kesärantaan elintarvikkeita valtion varoista ”hyvin lyhyen aikaa”. Lisäksi muille pääministereille aamiaistarpeita on VNK:n mukaan voitu hankkia heidän yöpyessään Kesärannassa."
Ilmaisia lounaita ei ole, mutta näköjään ilmaisia aamiaisia on. :-D
Koko perheelle. :-D977
Kokoomuslainen presidentti maksaa itse ruokansa, demari pääministeri maksattaa ruokansa veronmaksajilla.
On aikoihin eletty.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen presidentti maksaa itse ruokansa, demari pääministeri maksattaa ruokansa veronmaksajilla.
On aikoihin eletty.
Hyvin mun mielestä näkyy ideologia. Kokoomus korostaa jokaisen vastuuta omasta aamiaisestaan ja ajaa asioita, joiden ansiosta jokainen voisi maksaa muronsa itse. Siihen olisi varaa. Demarit ajavat asioita, joiden ansiosta työsuhde-etuina harvat ja valitut saavat ilmaisen aamiaisen ja he sitten kertovat muille, että maksakaa lisää veroja.
Heille ostetaan varmasti tuoreita marjoja, hyviä mehuja jne. Siitä tulee nopeasti kymppi päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aikoihin eletty.
Hyvin mun mielestä näkyy ideologia. Kokoomus korostaa jokaisen vastuuta omasta aamiaisestaan ja ajaa asioita, joiden ansiosta jokainen voisi maksaa muronsa itse. Siihen olisi varaa. Demarit ajavat asioita, joiden ansiosta työsuhde-etuina harvat ja valitut saavat ilmaisen aamiaisen ja he sitten kertovat muille, että maksakaa lisää veroja.
Näin siis kokoomuspropaganda antaa ymmärtää. Todellisuus on toinen.
Vierailija kirjoitti:
No ei Sanna Marin ole luvatta noita aamiasrahoja mistään ottanut.
Nehän on valtioneuvoston kanslia eli VNK maksanut hänelle. Kaikestista niistä on kuitit on olemassa.
Mistään väärinkäytöksestä ei ole kyse.
IS:ssä oli asiallisempi artikkeli asiasta. kun taas Iltalehti revitteli ja vihjaili oikein kunnolla asiasta.
Sanna Marin ei ole kuitteja salanut, vaan VNK, kuten artikkelissa sanotaankin.
Kukap nyt haluaa kansalla julkisesti kertoa, mitä milloinkin aamiaiseksi itsekukin syö.
Miksi kummassa tuossa vanhasta käytännöstä nyt nousi lööpit, juuri nyt?Taitaa olla vaalit syynä ja halu vähentää demarien kannatusta.
Kummallista että myös kokoomuksen pääminiseri on nauttinut samasta edusta.
Tai siis pääministerit, jotka ovat asuneet Kesärannassa, ovat saaneet saman edun.
VNK:n päällikkönä on pääministeri...
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita ei ole, mutta näköjään ilmaisia aamiaisia on. :-D
Koko perheelle. :-D977
Eivät ne taida olla ilmaisia, kun veronmaksaja maksaa ne, mutta pääministerille maksuttomia.
Samasta taikaseinästä taitaa tulla ne aamiaisfyrkat kuin isisäitien lentojen kustannuksetkin tms.
Tuon varsin erikoisen korruptioetuisuuden käyttö on aiemmin ollut hyvin vähäistä, mutta annas olla kun demarista tulee pääministeri. Johan alkaa veronmaksajien raha palamaan kuten avustajienkin lisäämisessä tapahtui. Tietysti samalla alkoi myös peittely ja salaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Heille ostetaan varmasti tuoreita marjoja, hyviä mehuja jne. Siitä tulee nopeasti kymppi päivässä.
Etuisuus vastaa yli 700€ bruttolisää palkkaan kuukaudessa. Miksi maksaa marjat ja mehut itse, kun laskun voi osoittaa hallintoalamaisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te arvelette niissä SALAILLUISSA kuiteissa nyt sitten olleen ?
Varmaan syö pekonia salaa, tai ainakin jotain lihaa.
Lehdessä luki, että maksettu aamiainen on tarkoitettu lähinnä siihen, että jos pääministeri asuu muualla (esim. omassa asunnossaan) ja väliaikaisesti ja satunnaisesti käyttää Kesärantaa yöpymiseen työtehtävien vuoksi, niin silloin voidaan jääkaappiin ostaa hänelle ja perheelle aamiastarvikkeita. Ei tietenkään se ole tarkoitettu siihen, että jos asuu vakituisesti tai suurimman osan aikaa Kesärannassa, niin kaikki aamiaiset maksettaisiin. Marin on ahne ja pilasi oman ja puolueensa maineen. Hän vielä kehtaa vaatia suurituloisille veronkorotuksia, mutta itse ja koko perhe syö veronmaksajien piikkiin.
Eihän sitä tiedä mitä mafioosat on luvannut tai uhkailleet. Mafialla on lonkerot jo EU:n päättäjiin.