Sanna Marin maksattaa perheensä syömisen verovaroista
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustan äänestäjä, mutta minua hävettää tällainen tekemällä tehty loka Marinista. En viitsi juttua edes avata. Tottakai pääministerin työhön pitää ruoka kuulua. Pääministeri on töissä 24/7, vaikka käykin välillä nukkumassa, päivystää aina, joten tuo aamiainenkin syödään työajalla.
Tietää jo valmiiksi minkälaisia ihmisiä tämmöisillä jutuilla yritetään yllyttää vihaan, niin todella epämiellyttävä olo tulee asiasta. Joutuuko tämmöiset toimittajat vastuuseen valehtelustaan, jos sattuisi jotain pahaa. Enpä usko, jatkaisivat entiseen malliin. Törkeää ajojahtia, ei mitään muuta.
Voimia Marinille ja perheelle.
Suksi jorpakkoon jeesustelemaan tai vielä parempaa, mikset itse maksa Sannan aamupalaa ja muita salattuja kuluja, jotka (lue hitaasti, jos hankalaa sisäistää) eivät kuulu virkaetuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhiä syyllistetään tuilla elämisestä, mutta se on ok että tonneja tienaavat ministerit maksattavat omia menojaan valtion varoilla.
Onkohan tässä nyt aika populistista mennä vertailemaan maamme pääministeriä maamme köyhiin? Pidän, anteeksi vain, pääministerin virkaa sen verran vaativana, että jos arkea ja hallintoa helpottaa aamiaisetuus niin mielelläni sen hänelle suon. Köyhienkin toivon saavan hyvän aamiaisen, mutta se ei järjesty tätä pääministeriä kurmoottamalla kaikkia pääministerejä koskevasta loppujejn lopuksi hyvin pienestä etuudesta, vaan ihan muilla toimilla, joita kannattaa miettiä kun tekee esim. äänestyspäätöstä.
Sanna tässä kuitenkin rikkoo lakia ja kaiken päälle yrittää salata sen. Aamupala, iltapala tai mikään muu ruoka yksityisesti edustamisen ulkopuolella ei kuulu Kesärannan etuihin. Miksi sitä sanotaankaan, kun ottaa jotain omin lupinensa ja ilman maksua?
Ei ole laitonta ottaa vastaan työnantajan tarjoamaa ruoka-etua. Eikä myöskään ole laitonta valtioneuvoston kanslian tarjota tällaista etua. Sitä ei vain ole suoraan sanottu ääneen missään säädöksessä, että tällainen etu tulisi tarjota. Ilmeisesti kuitenkin näin on toimittu jo pitkään. Useamman pääministerin virkakauden ajan. Etuisuus ei myöskään ole sellainen joka olisi verotettavaa tuloa.
Joten ei ihan turha tässä on kenenkään huudella kenenkään syyllistyneen rikokseen. Mahdollisesti ehkä valtioneuvoston kanslia on toiminut vähän turhan avokätisesti. Olisiko siinä käytäntöjen tarkistuksen paikka? On pääministerillä varaa ostaa itse aamupalasämpylänsä. Vaikkakin koko kysymys on aika saivartelua kun kyseessä on kymmenen euron aamupala. Enemmän periaatteellinen kysymys.
Ja Marinin jos kenen pitäisi tuollainen tapa uudistaa. Ei ole tätä päivää. Vuodessa n. 3600 euron etu, neljässä vuodessa jo n. 15 000.
Mistä revit nuo summat? Tuo aamiainen koskee vain Kesärannassa asumista!
12 x 300= 3600. Jos virassa koko mahdollisen neljä vuotta, jonka eduskunta istuu, niin 12 x 300 x 4= 14 400. Uutisessa sanottiin n. 300 eli voi olla vaikka 330, silloin vuodessa jo 3960 ja neljässä vuodessa 15 840.
Saadakseen 300 euron aamiaistarpeet pääministerin pitäisi ansaita yli 700 euroa lisää kuussa. Raaka peli. Annetaan nyt hyvän tähden tytölle ne aamiaiset, jookosta!
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä oo mitään työsuhde-etuja ?
Ei marinvihaaja ole koskaan ollu töissä.
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen 300 euron aamiaistarpeet pääministerin pitäisi ansaita yli 700 euroa lisää kuussa. Raaka peli. Annetaan nyt hyvän tähden tytölle ne aamiaiset, jookosta!
No voi voi
Annetaan ne aamiaiset mieluummin sairaanhoitajaperheelle jos jollekin olisi ne annettava. ”Jookosta”
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ruokailu kuuluu pääministerin työn etuihin. Mikä ihme tässä on näin vaikea ymmärtää.
Yllättävämpää on, jos muut ateriat eivät kuulu, kun asuu Kesärannassa.
Tämä.
Voi kamala, kyllä valtiontalous nyy kaatuu tähän. Pääministeri syö meiät perikatoon, niin lihavakin on.
Naurettava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ruokailu kuuluu pääministerin työn etuihin. Mikä ihme tässä on näin vaikea ymmärtää.
Yllättävämpää on, jos muut ateriat eivät kuulu, kun asuu Kesärannassa.
Tämä.
Mutta kun ruokailu ei kuulu pääministerin työetuihin lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa Sauli Niinistön perheen elämisen, ei kai vaan Suomen veronmaksajat?
Tiedoksesi: tasavallan presidentti ja tämän perhe maksavat kaikki, lue: KAIKKI henkilökohtaiset menonsa itse.
Marinista minulle tulee mieleen lähinnä Romanian presidentti Ceausescu ja vaimonsa. Näilläkin meni vähän sekaisin omat ja valtion varat. Eikös vaan?
Aamiaisgate kiteytyy kyllä tuohon kuittien salaamiseen. Miksi aamiaistarvikkeita pitäisi salailla? Vai onko niillä rahoilla sittenkin ostettu jotain ihan muuta? Meikkejä, kampaamopalveluita? Kun se Marin on niin hoikkakin, kuin pajunvirpi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala, kyllä valtiontalous nyy kaatuu tähän. Pääministeri syö meiät perikatoon, niin lihavakin on.
Naurettava juttu.
Kiva jos dinua naurattaa
Meitä muita ei
Mene ja maksa ne marinin aamiaiset omasta pussistasi jooko
Vierailija kirjoitti:
En ole vasemmiston kannattaja, mutta en näe tässä mitään ongelmaa. Tehtävän vastuullisuuden ja kiireet huomioon ottaen tämä on ihan järkevä ja ymmärrettävä työsuhde-etu.
Ihan kirjattuna/virallisena etuna tuo olisikin ok ja pikkusummista loppupeleissä kyse. Nyt ilmeisesti satunnaiskäyttöön tarkoitettua "etua" on käytetty säännöllisesti aamupalapöydän täyttämiseen ja sitten nämä ostokset on vielä kaiken lisäksi salattu, niin alkaa näyttää aika huonolta toiminnalta sekä VNK:n että pääministerin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt. Näettehän miten Marin hoitaa Suomen taloutta. Jos se hoitaa omaa talouttaan yhtä hyvin niin kaipa se tarttee meidän avustuksella perheelleen ruoan.
Oikeasti, eikö sitä hävetä?
Ja ei taida ihan ne miehenkään bisnekset tällä hetkellä sujua. Mutta kyllä me ihan näin talkoohengellä sulle ne aamiaiset järkätään!
Todella törkeä juttu! Moni pienituloinen laskee joka ikinen kuukausi miten saa rahansa riittämään ruokaan, laskuihin jne. Ja monella ei jää edes tuota 300 euroa kuukaudessa ruokaan. No ,tää on just tätä nyky suomea ,herroille vaan kaikki edut palkan kylkeen , voi hitto miten kyrpee tää touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etu perustuu valtioneuvoston kanslian (VNK) tulkintaan, jonka mukaan pääministerillä ja tämän kanssa samaan talouteen kuuluvilla on oikeus saada valtion varoista aamiaistarvikkeita ja kylmiä aterioita yöpyessään Kesärannassa."
Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mitä etuja te jätätte kättämättä, jotka teille laillisesi kuuluu? Esimerkiksi minulla olisi varaa makaa puhelin, netti, salimaksuni, lääkärikulut jne. itse, koska olen kovapalkkaisessa työssä. Mutta koska nämä edut minulle kuuluvat, totta kai käytän ne. Maksan toki vastaavasti myös reippaasti veroja tuloistani. Ihan kiva, että on tällaisia pieniä etuja kompensoimassa.
Kuka kumma on valtioneuvoston kansluan pomo? Kuka ihme voi olla pääministerin alaisena toimivan kanslian pomo? Ei nyt millään tule mieleen, mutta häneltä pitäisi kysyä...
No luuletko että Marinilta viitsitään edes kysyä mistään aamiaiskuluista, jos hän painii koronan kanssa aamusta iltaan?
VNK:ssa pitää olla virkavastuulla töitä tekevät ihmiset (myös lakimiehet), joiden täytyy tietää mikä on oikea tapa toimia.
Jos vnk sanoo, että on ihan sallittua ajaa humalassa, niin ei se vapauta Saunaa rikoksesta. Vnk ei ole vapaudu vankilasta -kortti, jokainen vastaa omista rikoksistaan.
Aika kaukaa haettu vertaus... Henkilön johdossa olevan yksikön rahankäyttö ja rikoslakirikos. Ei VNK voi päättää rikoslaista.
Eikä myöskään muiden lakien noudattamisesta. Sanna vastaa itse siitä miten lakeja noudattaa, tuskin kukaan on pakottanut ottamaan aamiaista ilmaiseksi ja verottomasti vastaan.
Voi kamala.
Minulle on ihan itsestään selvää että Suomen kulloinenkin johtaja saa ateriat valtiolta jota johtaa.
Suorastaan järkyttävää jos vain aamiainen tulee valtiolta.
Pääministeri päivystää kaikenaikaa, kuin palomies joka ei olisi koskaan vapaalla.Kaikesta sitä yritetään vääntää kohua, kun oikeaa kohuttavaa ei löydy.
Koskeeko vain johtajaa vai koko perhettä ja sukua ?
Tietysti myös perhettä ja Kesärannan vieraita.
Olisi melko outoa että perheen jäsenet söisivät eri ruokaa, jonka hakisivat kaupasta, ja vain pääministeriä palveltaisiin ja tarjottaisiin ruoka.
Minä en tosin tiedä onko kesärannassa keittäjää ja palvelijoita. Aika surkeaa ellei ole. Kyllä soisin että valtion johtaja pääsee valmiiseen pöytään perheineen. Ei ole oikein arvolle sopivaa jos joutuisi työpaineiden ja kiireiden ohella valmistamaan ruokaa jne.
Toivottavasti Kesärannassa on kokki ja kaikki muu tarpeellinen henkilökunta.Johan on moneen kertaan todettu, että tarpeellinen henkilökunta kustannetaan verovaroista. Ei tarvitse prinsessan marketin kassalla jonottaa ja kokkailla arvolleen sopimattomasti.
Loistavaa. Itse kyllä käyttäisin johtajasta 'kuningatar' -nimitystä, jos olisi tarve kuninkaallisiin viitata, minulla ei ole. Ilmeisesti vihasi sokaisee järjenjuoksusi.
Toivottavasti kesärannassa hienoa palvelusväkeä. 👌
Vierailija kirjoitti:
Uusi yli-viikari
vain mielipuolet tukevat liikkeettä, jonka politiikka ajaa muutkin työttömyyden partaalle ja vararikkoon.
sekoomuksen puudelipuolue perskarvat valehtelee ja
haluaa maksaa kreikka-italiatukia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa Sauli Niinistön perheen elämisen, ei kai vaan Suomen veronmaksajat?
Tiedoksesi: tasavallan presidentti ja tämän perhe maksavat kaikki, lue: KAIKKI henkilökohtaiset menonsa itse.
Marinista minulle tulee mieleen lähinnä Romanian presidentti Ceausescu ja vaimonsa. Näilläkin meni vähän sekaisin omat ja valtion varat. Eikös vaan?
Niinistön tapaisia saisi olla enemmän mutta on harvinaisuus . Hieno presidenttipari jollei hienoin mitä on ollut .
Oksettavaa touhua, kun samaan aikaan moni kitkuttelee perheensä kanssa todella pienillä tuloilla. Ja sitten tämä kehtaa esittää jotain pienen ihmisen puolella olevaa, jota ilkeät kokkarit kiusaavat.
Ei niitä mistään revitty! Lue se uutinen.
Marin itse sanonut että asuvat Kesärannassa ympäri vuoden.
Erotkoon Marin.