Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako parisuhde teille ulkonäköpaineita?

Vierailija
24.05.2021 |

Itse stressaan parisuhteessani koko ajan siitä, etten ole ulkoisesti riittävä puolisolleni, ja löydän koko ajan uusia vikoja ulkonäöstäni. Tämä masentaa, ahdistaa ja vie kaiken energiani. Suhde on kestänyt jo lähemmäs vuosikymmenen, mutta ongelma tuntuu vain pahenevan.

Sinkkuna elämä oli tavallaan paljon helpompaa, kun ei tarvinnut näyttää hyvältä ketään varten, vaan sai vain nauttia elämästä sekä terveestä ja toimivasta kehosta. Parisuhteen myötä olen katsonut itseäni aivan erilaisten lasien läpi.

Onko muilla (ollut) vastaavia tuntemuksia? Miten niistä pääsisi eroon? En haluaisi erotakaan tämän takia, mutta välillä tuntuu, että voin niin pahoin, ettei muuta vaihtoehtoa ole.

Kommentit (348)

Vierailija
341/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin parisuhde aiheuttaa ulkonäköpaineita.

Useimmat haluavatkin, että erityisesti nainen on huoliteltu ja karvoistaan ajeltu jne. Sinkkuna sellaiset asiat jää toisarvoiseksi, eli kyllä ne ulkonäköpaineet siitä toisen läsnäolosta tulevat. Se onkin itselläni isoimpia syitä siihen, etten edes hae parisuhdetta. Suorastaan kartan siihen tilanteeseen joutumista. Yksin asuessa on ihan sama, onko säärikarvat ajamatta. Jos tulee tilanne, jossa menee ihmisten ilmoille, ne voi vasta sitten ajella. Eli silloinkin paine tulee ulkoapäin siihen oman itsen muuttamiseen.

Kyllä on sairaaksi ja ilkeäksi mennyt, jos nykyään näin :( Onneksi ei oma mieheni.

aviossa 28v

Vierailija
342/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla aikaisemmissa suhteissa ollut tätä ongelmaa?

Olen 36-vuotias. En ole koskaan tuntenut olevani kaunis tai seksikäs, mutta aiemmissä suhteissani olen kuutenkin jollain lailla uskonut olevani riittävän hyvä ulkoisista puutteistani huolimatta. / AP

Eli vika on miehessä, ei sinussa. Kertoo kaiken, että hän on kytännyt syömisiäsi ja arvostellut ulkonäköäsi.

Tässä vinkki kaikille sukupuoleen katsomatta: Älä pariudu ihmisen kanssa, jos et pidä häntä viehättävänä. Jos näet hänessä vain kritisoitavaa ja vikoja, niin anna hänen mennä ja etsi mieluisampi partneri. Tämä on niin yleistä, että pakostikin tulee miettineeksi sitä, mitä helkkaria ihmiset oikein ajattelevat? Menevät ensin yksiin ei-puoleensavetävän kumppanin kanssa ja sitten nalkuttavat, kun hän ei miellytä silmää tai ihastuta muutenkaan.

Onko Ap:n mies itse komea? Ihmetyttää tuollaiset kommentit ja tuleekin vähän tunne että miehelle puoliso onkin kuin auto jolla saadaan statusta. Ja siksi sen esineen millä statusta saadaan pitää pysyä kunnossa. Rakkaudesta ei puoliso kenties ole pariutunut. Eli sellainen perus naisia esineellistävä mies 🙁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä kommentteja lukee rapisee usko naisiin täysin. Jostain ulkonäköpaineista pää niin sekaisin, että tarvitsee hoitoa. Ja tämmöisiä pitäisi saada vielä johtopaikoille, jossa paineet ovat moninkerroin kovempia.

Juuri tätä samaa olen miettinyt. Nämä naiset tekevät itselleen ja toisilleen nämä ongelmat. Naisena voin todeta että aina löytyy niitä ulkonäön kritisoijia joka paikasta. Oli hoikka tai ei, oli maalia naamassa tai ei. Se on omasta asenteesta kiinni kuinka paljon tuolle "kritiikille" antaa arvoa. Ja kauneusleikkauksiin menijöille suosittelen terapiaa ja älyn kehittämistä sen uuden nenän tai tekorintojen sijaan.

Kasvaako ne rinnat siellä terapiassa vai? Mä kävin ostamassa uudet rinnat itselleni, ja sain mitä halusin. Enpä ookaan kokeillut mitä terapia olis tehnyt mun pienille tisseille.

Aika kevyissä kantimissa itsetuntosi, jos se roikkuu parin silikonidesin varassa... Terapian tarkoitus on auttaa mieltä ja ajatuksia terveempään suuntaan, silarit ei auta tässä asiassa. 

Vierailija
344/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole puolisosta vaan sinun huonosta itsetunnostasi. Itsestäsi et voi erota, joten sille kannattaa yrittää tehdä jotain, sinun oman hyvinvointisi vuoksi.

Tsempppiä <3

Tämä. 

Milleniaalit (oletan et ap:kin on) ovat onnettomin sukupolvi tällä hetkellä sadasta eri syystä. Poke ja Tinder on isoimmat syypäät, toki myös kaikki epävarmuus minkä keskellä ovat elämäänsä eläneet.

Meillä vanhemmilla oli helpompaa, ja uskoisin että taas nykykaksikymppisillä myös vaikka epävarmuus jatkuu, mut  kuitenkin jo tietävät jo pafremmin poken ja Tinderin vaarat. 

Vierailija
345/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei johdu parisuhteesta. Ihan omasta päästä se on ollut ihan aina kiinni ettei kelpaa ulkonäöllisesti tai muutenkaan. Mulla ollut jo 20 vuotta ihana mies.

Vierailija
346/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aiheuttaahan parisuhde sen jo esimerkiksi sen, että näin syksyllä ja talvisinkin on olo, että pitää olla sääret jatkuvasti sheivattuina. Muuten jos ihan yksinäni olisin ja sääret jatkuvasti vaatetuksen alla, niin en jaksaisi panostaa jatkuvaan, päivittäiseen karvanpoistoon. Eikä sitä nyt muutenkaan toisen läsnäollessa röhnötä niissä kulahtaneissa kotivaatteissa, meikittömänä jne. Jos olisin yksin, niin viettäisin välillä rentoja kotipäiviä pyjamassa tukka pystyssä, harjaisin hampaat vasta illalla jne.

Että juu, kyllä, parisuhde luo tiettyjä paineita ulkonäköön. Monellakin tapaa.

Vierailija
347/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aiheuttaahan parisuhde sen jo esimerkiksi sen, että näin syksyllä ja talvisinkin on olo, että pitää olla sääret jatkuvasti sheivattuina. Muuten jos ihan yksinäni olisin ja sääret jatkuvasti vaatetuksen alla, niin en jaksaisi panostaa jatkuvaan, päivittäiseen karvanpoistoon. Eikä sitä nyt muutenkaan toisen läsnäollessa röhnötä niissä kulahtaneissa kotivaatteissa, meikittömänä jne. Jos olisin yksin, niin viettäisin välillä rentoja kotipäiviä pyjamassa tukka pystyssä, harjaisin hampaat vasta illalla jne.

Että juu, kyllä, parisuhde luo tiettyjä paineita ulkonäköön. Monellakin tapaa.

Täh? Mun miestä ei mun sääri (tai muutkaat) puskat vois vähempää kiinnostaa, ja röhnötetään molemmat pieruverkkaireissa kotona, enkä meikkaa kotona. Tiesitkö että on ihmisiä, jotka eivät koskaan meikkaa, ja ovat vielä onnellisissa liitoissakin? 

Ihan hirveän surullista jos  joudutte pitämään suhteessanne jotain kulissia ja pingottamaan. Tai ymmärrän, jos suhde on kaksi viikkoa vanha, silloin vielä ollaan vieraskoreita. Mut ei, noin se ei sais olla pitkässä suhteessa. Älkää menkö suhteisiin noin pinnallisten ihmisten kanssa!

Vierailija
348/348 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just päinvastoin. Enää ei tarvitse tälläytyä tehdäkseen johonkuhun vaikutuksen.