Damiano Davidin ihasteluketju, ja tietysti OFFICIAL
Kommentit (22144)
Minua jäi mietityttämään, kun täällä verrattiin heitä esim. David Bowieen ja hänen muuttuviin tyyleihinsä, joihin kuului jopa alter ego Ziggy Stardustina. Bowie itse sanoi haastattelussa, että se aiheutti myös sen, että jossain kohtaa hän ihmetteli onko hänen yleisönsä vahingossa tullut Phil Collinsin konserttiin. Tämä tosin hänen mukaansa sen takia, että hän tunsi painetta tehdä kaksikin erilaista levyä peräjälkeen.
Kysymykseni kuuluu, jos joku haluaa näitäkin pohtia, onko Måneskinin nykyiset fanit ns. väärää yleisöä raskaammalle rockille? Suurin osa tuntuu koostuvan nuorista, jopa teini-ikäsistä tytöistä. Voisi kuvitella että osa on rakastunut siihen pehmeämpään ja enemmän pop-musiikkia muistuttavaan puoleen, joita vanhemmilla levyillä on. Kunhan mietin, eihän sitä tiedä mitä sieltä on tulossa, plus voin olla fanien mieltymyksistä aivan väärässä.
Oisko jollakulla heittää linkkiä siihen ficciin, josta oli puhe joskus ehkä 50-100 sivua sitten? Jotkut tunnusti lukevansa sitä huonolla omallatunnolla, kun siinä oli hyödynnetty oikeita tapahtumia niin hyvin.
Kaverin puolesta tietenkin kyselen... :D hän kaipaa uutta luettavaa tiistai-iltaan,auttakaa kaveria hädässä :D
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi mietityttämään, kun täällä verrattiin heitä esim. David Bowieen ja hänen muuttuviin tyyleihinsä, joihin kuului jopa alter ego Ziggy Stardustina. Bowie itse sanoi haastattelussa, että se aiheutti myös sen, että jossain kohtaa hän ihmetteli onko hänen yleisönsä vahingossa tullut Phil Collinsin konserttiin. Tämä tosin hänen mukaansa sen takia, että hän tunsi painetta tehdä kaksikin erilaista levyä peräjälkeen.
Kysymykseni kuuluu, jos joku haluaa näitäkin pohtia, onko Måneskinin nykyiset fanit ns. väärää yleisöä raskaammalle rockille? Suurin osa tuntuu koostuvan nuorista, jopa teini-ikäsistä tytöistä. Voisi kuvitella että osa on rakastunut siihen pehmeämpään ja enemmän pop-musiikkia muistuttavaan puoleen, joita vanhemmilla levyillä on. Kunhan mietin, eihän sitä tiedä mitä sieltä on tulossa, plus voin olla fanien mieltymyksistä aivan väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko jollakulla heittää linkkiä siihen ficciin, josta oli puhe joskus ehkä 50-100 sivua sitten? Jotkut tunnusti lukevansa sitä huonolla omallatunnolla, kun siinä oli hyödynnetty oikeita tapahtumia niin hyvin.
Kaverin puolesta tietenkin kyselen... :D hän kaipaa uutta luettavaa tiistai-iltaan,auttakaa kaveria hädässä :D
Tässähän se: https://archiveofourown.org/works/32554600
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, hävitin kommenttini. Tässä karu tiivistelmä:
Mielenkiintoinen aihe!
Itse olen nuori nainen ja teininä kuuntelin menneitten vuosikymmenten musaa, esim.Queenia, kun modernimmat bändit eivät iskeneet samallailla. Teineillä voi olla erilaisia musamakuja ja on sitä ennenkin kuunneltu rockia. Ehkä monet nykynuoret voi löytää Måneskinin kautta rock-musan, johon ei ole muualla törmännytkään mutta josta kuitenkin voi pitää. Nuorilla naisilla voi olla erilaisia musamakuja, ei kannata liikaa uskoa tai keksiä stereotypioita. Ehkä kaikille teineille musan tyylilaji ei edes ole pääasia (vaikka monille on), vaan (porukalla) fanittaminen sekä fandomiin kuuluminen, esikuvan saaminen, jonkun nykymaailmassa aivan uudenlaisen ilmiön seuraaminen ja poikkeuksellisten lahjakkaiden ja (monille teineille tärkeitten) hyvien asioitten puolesta kantaa ottavien nuorten ihmisten ihailu, ja musasta tykätään joko täysillä (monet) tai osittain (ehkä jotkut). Joka tapauksessa Måneskin on niin hyvä bändi, tekee korkeatasoista musaa ja ovat karismaattisia, voimakkaita esikuvia, niin varmasti moni kuuntelee mielellään, teki he millaista musaa tahansa. Laadukasta musaa, joka on tehty intohimolla ja asenteella, on kiva kuunnella, vaikkei tyylilaji olisi 100%lemppari. Itse kuuntelisin heiltä vaikka neliäänistä kuorolaulua :D Toivottavasti pysyvät uskollisena sille, mitä haluavat tehdä ja ne sitten kuuntelevat ketkä tykkäävät ;) eli aika monet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos <3 t. kaveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos <3 t. kaveri
ps. Teihin voi kyllä aina luottaa :) t. sama kaveri
Vierailija kirjoitti:
Tää on mielenkiintoinen kysymys. Luulisin, että iso osa fanijoukosta seuraa kehityksessä mukana, mutta varmasti joukosta jää niitä, jotka ovat nyt hetkellisesti innostuneita, kun Måneskin on pinnalla tai niitä, jotka pitävät kevyemmästä Måneskinista. Jos siis tyyli menee raskaampaan suuntaan. Teinit on ehkä näkyvin osa faneista, mutta luulen että fanikuntaa alkaa löytyä myös niistä, jotka kasvoi takavuosien rockia kuunnellen, esim. 2000-luvun alun bändejä. Ja tietysti vanhempien bändien ystävistä. Italiassa faneja on ymmärtääkseni kattavasti kaikissa ikäluokissa. Siellä ovat varmaan tottuneetkin pehmeämpään soundiin, mielestäni se näkyy esim. Vent'annin markkinoinnissa Teatro d'Iran ensimmäisenä singlenä Italiassa.
Tumblrissa on tullut ilmeiseksi se, että nuorilla ihmisillä fanituksen kohteet myös saattavat vaihtua aika taajaan. Oon ihmetellyt, kun jotkut tumblr-sivustot jotka vielä pari viikkoa sitten käsittelivät pelkästään Måneskinia, ovatkin nyt jo pyhitetty jollekin uudelle hullaannuksen kohteelle. Ymmärrettävää tietysti, mutta aika nopeatempoista näin keski-ikäistyvän näkövinkkelistä - tässä iässä kun jotain uutta ja kiinnostavaa löytää, niin siinähän sitten jumitetaan tiukasti myötä- ja vastamäessä 😄
Hyvää yötä nuoret ja vanhat ihastelijat! muistakaa ne Mammeskin-mammat (vai mikäs se olikaan), jotka todistaa että kyllä heillä on faneja joka ikäluokassa, vaikkakin keikkojen eturivissä ja tumblrissa edustettuina ovatkin teinit :D ehkä tämänkin keskustelun keski-ikä on vaikka 40, en tiedä, olisi kiva tietää :D
Huomenta!
Laitetaanpa tänne heti aamusta vähän kaunista akustinen kitara + laulu- fiilistelyä ❤️ Tää on varmaan ollut ennenkin, mutta kestää useammankin katselun ja kuuntelun
Ehkä kaukaa haettu ja pitkä teoria Coralinesta: fanisivuilla spekuloitiin kovasti, liittyykö Coraline Giorgiaan, sen jälkeen kun G:lle ilmestyi Coraline-tatuointi käsivarteen. Yhdessä italiankielisessä haastattelussa Damiano sanoi, että biisi syntyi alunperin hotellihuoneessa, kun Thomas keksi kertsin melodian ja D yhdisti siihen sanat, ja loput kehiteltiin myöhemmin yhdessä. Damiano sanoi toisessa haastattelussa, että laulu perustuu tositarinaan, mutta on kirjoitettu saduksi, ja "sankari" ei pysty auttamaan, loppu on onneton. Mutta onko se vain laulun tilanne, ja oikealle "Coralinelle" olisikin voinut käydä onnellisemmin? Oma teoriani on, että Coraline on joko yhdistelmä paria eri tositarinaa, tai tositarinaa ja mielikuvitusta. Enkä ihmettelisi, vaikka Coralinessa olisi paljon Giorgiaa.
Täälläkin on puhuttu joskus aiemmin siitä, ja olen muuallakin nähnyt puhetta, että G olisi sanonut julkisesti tehneensä nuorena abortin. En ole nähnyt G:n postauksia tai muuta alkuperää aiheeseen liittyen, joten en tiedä, onko huhu vai oikeasti sanonut. Mutta oletetaan että näin on. Ihan viime päivinä joku kysyi G:ltä instassa, miksei G puhu koskaan isästään, vain äidistään, ja G vastasi siihen hyvin tiukkaan sävyyn, että jos niin on, siihen on varmasti syynsä, eikä sellaisia kuulu keneltäkään vieraalta kysyä. Jos siitä voi jotain päätellä, G:ssä olisi paljon lauluun sopivia asioita. Muualla on spekuloitu esimerkiksi G:n sairauksia miinoja asettavana hirviönä jne. Sairauteen ja kipuun voisi liittyä sekin, että sankari on avuton sivustaseuraaja.
Sitten joku sanoi, että Belgian Coralinen lopussa Damiano lähetti suukon Giorgian suuntaan. Piti oikein hidastaa videota, että näin sen, mutta kyllä, iskee silmää ja melkein huomaamaton suukko lähtee. (Tai ehkä se ei ole suukko ollenkaan, vaan jälleen kerran näemme mitä haluamme nähdä...) Mutta siitä inspiroiduin tähän pohdiskeluun.
Sellaistakin teoriaa kiersi jossain vaiheessa, että biisissä olisi jotakin kaikista bändiläisistä, koska Damianon äiti olisi sanonut jossakin haastattelussa niin. Viime aikoina olen nähnyt useammassa paikassa kommentteja, että äidin haastattelu oli feikki, eikä se ole mitään lausuntoja antanut.
En oikeasti edes halua tietää biisin todellista taustaa, mutta spekulaatio on kiinnostavaa.
Tämän videon loppua katselin tarkkaan
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa videota tämä silmänisku ja suukko olisivat?
Idde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Idde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lopussa.
Okei. Katoin 30 viimeistä sekuntia enkä huomannut, mut varmaan räpyttelin just samalla kohtaa 😁
Tossa kohtaa kun lopettaa laulamisen ja irrottaa mikrofonista, niin tekee pienen suukkomaisen eleen sinne kohtaan yleisöä, missä Giorgia oli. Tuon voi nyt toki tulkita miten haluaa.
Hei muuten, oletteko huomanneet että ketjun moderointi toimii taas? Eiköhän se heinäkuun sekoilu mennyt bottimoden tai kädettömän kesätyöntekijän piikkiin. Mukavampi jutella, kun viestit säilyy.
Miten joku voi olla noin aseistariisuvan suloinen :) Tarkoitan siis että joku muu kuin pieni lapsi tai eläinvauva.