Hotellin valmis aamupala voi olla rentouttav niille joilla ei ole lapsia! Meillä muilla on nautinto kaukana
Yksi haluaa muroja, toinen mehuja. Pienin koettaa ryömiä pöydän alle syömään edelliseltä ruokailijalta tippunutta nakkia. Lopulta edessäsi on kylmä kahvi, kuten kotonakin.
Kommentit (113)
Pitääkö sinne hotelliin kammeta niiden kersojen kanssa? Muillakin on rauhallisempi aamiainen, kun ei ole kukaan itkemässä ja huutamassa.
Kaipa se on lapsista ja kasvatuksestakin kiinni. Meillä on kaksi lasta, enkä ikinä ole joutunut kylmää kahvia juomaan ja muutenkin ruokailut sujuvat ihan jees...
Niin, elämä on valintoja täynnä.
T. Lapseton, rauhallisesta elämästään nauttiva aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin on rauhallisten aamiaisten aika. Aikansa kutakin.
Samaa piti kommentoida. Riippuu lasten iästä. Kouluikäisten kanssa (ja oikeastaan jo silloin, kun nuorinkin on 4-5 -vuotias) se on taas rentouttavaa.
Riippuu varmaan lapsista. Meillä kolmen kanssa, jotka nuorimmillaan 1-, 4- ja 5-vuotiaita ei ollut vaikeaa. Kyllähän jotkut saa kaaoksen ihan kauppareissusta yhdenkin lapsen kanssa.
Eikö niille voi opettaa pöytätapoja jo kotona? Ei meillä ryömitä lattialla ja pöytien alla. Hotelliaamiaisella voidaan sopia, että jokainen lapsi syö ensin leivän ja muroja/puuroa/jogurttia (tms.) ja sitten kun on rauhassa nautiskeltu, voidaan lähteä hakemaan muutakin.
Olisiko se kotona yhtään sen rentouttavampaa? Hotellissa senkus haet jokaiselle noutopöydästä just sitä mikä sattuu kullekin maistumaan. Kotona saat joko ravata hellan ja jääkaapin väliä alituiseen tai sitten komennat että pöydässä on mitä on ja muuta ei tipu.
Tämä ei nyt taida olla kiinni puitteista, vaan ruokaseurasta. Tuon takia sinne hotelliin mennään kaksisteen ja vaikka kaverin kanssa ja sovitaan ”päivystysvuoroista”, jotta kumpikin saa vuorollaan edes sen kahvirauhan.
Vai miten hotellin pitäisi mielestäsi parantaa aamiaiselämystä, ap?
No, niitä on hotelleja ja hotelleja sekä hotelliaamiaisia ja hotelliaamiaisia.
Itse jätän menemättä paikkoihin jotka mainostavat perhehuoneita tai -lomia.
Eikös sinulla ole miestä? Toinen vahtii lapsia ja toinen hakee tarjottavia.
Luuletko, että lapsiperheen hotelliaamiainen poikkeaa kovinkaan paljon siitä normaalista lapsiperheen kotiaamiaisesta? Minä luulen, ettei kovinkaan paljoa. Suurin muutos lienee, että hotelissa ei näköjään tarvitse itse siivota sitä perheen aiheuttamaa sotkua! Ajatteleppa sitä!
Kaikille lautanen eteen jossa on kaikkea mahdollista hyvää aamupalapöydästä niin rauha on taattu,jos ei siellä hotlassa nyt joka päivä olla niin nakki aamiainen silloin tällöin ei haittaa yhtään mitään.
Niin? Mitä sitten? Lapsettomien vikako se nyt sitten on, vai mikä tässä on pointtina?
Minä tein lapset 10 v ikäerolla ja kyllä sen yhden pienen vahtii kerrallaan jopa niin että hotelliaamiainenkin on mukava asia.
Suomiperhe aloittaa sen syömisvyöhötyksen jo hississä. Oikein kiihoitetaan ne mukulat siihen että mikä spektaakkeli siellä odottaa. Ottaako Pietu mehua, omena vai appelsiini? Miralle muroja suklaa, riisi tai pinkki muroja, Ossille meloni. Ottaako Ossi leipää, vaalea leipää, sämpylä, ruisleipää, paahtoleipää, karjalanpiirakkaa, pullaa. Joo Ossille pullaa. Mira sitten ottaa jogurtti, joo on siellä yksisarvisjugurttia ja pietulle superman smoothie. On, on kaikkea on. Näkyy piirretyt telkkarista ja puuhanurkka on auki, saa paistaa itse kananmunia. Niiiin, siellä on lettuja, pannukakkua, vanukasta joo Miralle vanukas, pietulle pannukakkua ja Ossille maito.
Ja tää kälätys jatkuu koko aamupalan ajan. Sit voikin äiti jo uhrautua kylmän kahvin kera.
Vierailija kirjoitti:
Niin, elämä on valintoja täynnä.
T. Lapseton, rauhallisesta elämästään nauttiva aikuinen
Sulla on vaan vanhana tylsä yksinäinen elämä eli noin viiden vuoden kasvattamisella lapsen kanssa elämä on jo yksinäistä elämää mukavampaa.
Olen totaalisen kyllästynyt hotelliaamiaisiin. Siksi käytänkin mieluiten Airbnb-majoitusta. On kivempi ostaa itse kaupasta mitä haluaa ja syödä rauhassa, siihen aikaan kuin itse haluaa ja tarvitsematta pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Suomiperhe aloittaa sen syömisvyöhötyksen jo hississä. Oikein kiihoitetaan ne mukulat siihen että mikä spektaakkeli siellä odottaa. Ottaako Pietu mehua, omena vai appelsiini? Miralle muroja suklaa, riisi tai pinkki muroja, Ossille meloni. Ottaako Ossi leipää, vaalea leipää, sämpylä, ruisleipää, paahtoleipää, karjalanpiirakkaa, pullaa. Joo Ossille pullaa. Mira sitten ottaa jogurtti, joo on siellä yksisarvisjugurttia ja pietulle superman smoothie. On, on kaikkea on. Näkyy piirretyt telkkarista ja puuhanurkka on auki, saa paistaa itse kananmunia. Niiiin, siellä on lettuja, pannukakkua, vanukasta joo Miralle vanukas, pietulle pannukakkua ja Ossille maito.
Ja tää kälätys jatkuu koko aamupalan ajan. Sit voikin äiti jo uhrautua kylmän kahvin kera.
Ja jumala (jos sellainen on) armahtakoon kaikkia niitä viattomia hotellivieraita, jotka tuota lässytystä joutuvat aamiaisellaan kuuntelemaan ja katsomaan!!!
Jep
10v: koettaa paistaa vohveleita ja polttaa sormensa
4v: Haluaa maissihiutaleita mutta päättääkin pöydässä että ottaisi mielummin suklaamuroja ja alkaa kirkua kun ilkeät (ja juuri istahtaneet) vanhemmat ei suostu hakemaan
2v: Järsii palan sämpylää ja heittää lattialle, järsii palan melonia ja heittää lattialle, nuolaisee karjanpiirakkaa ja heittää lattialle, dippaa sormensa miehen kahviin, heittää siskoa kuolaisella banaanilla
Mies: Huutaa kurkku suorana että olkaa kunnolla tai lähdetään kotiin!
Lapset :Itkee kuorossa koska tahtoo kylpylään
Minä: Juon haaleaa kahviani ja toivon näkymättömyysviittaa
Eikä edes mennä siihen showhon, joka itse kylpylässä oli!
Perhe-elämä <3
Mua aina iljettää kun näen lasten ryömivän ties missä likaisella lattialla tai maassa jossain julkisella paikalla. Paras oli kun näin taaperon makaamassa kassajonossa ihan pitkällään. Vanhemmat eivät sanoneet mitään.
Hyi olkoon. No, mahtaa vastustuskyky kehittyä. Miksi sitä lasta ei voi kieltää makaamasta lattialla?
Myöhemmin on rauhallisten aamiaisten aika. Aikansa kutakin.