¤¤¤¤¤Marrasmurujen viikonloppu¤¤¤¤¤
Kommentit (26)
Kävin aamulla pitkällä kävelylenkillä eskarilaisen kanssa, käytiin syömässä kotona ja lähdettiin uudelleen sama lenkki pyörällä. Nyt sitten istuskelen ja mietin että mitä sitä viitsisi alkaa tekemään.... Voi kun sitä saisi joka päivä aikaiseksi käydä samanlaisen lenkin niin hyvää tekisi. Perjantaina kävelin töihin ja työpäivän aikana alkoi vihloa nivusia aivan sietämättömästi, illalla köpöttelin tuskaisesti kohti kotia. Onneksi nyt ei tullut mikään paikka kipeäksi.
Olen tilannut kantoliinan ja kestovaippoja. Ajattelin käyttää kestoja tavallisten vaippojen rinnalla. Kotona ollessa kestoja ja sitten kertakäyttövaippaa kun lähdetään jonnekin. Saa nyt nähdä miten käy... netistä löysin tosi hyviä kaavoja kestovaippojen tekoon ja kaappeja siivotessani löysin sattumalta kestovaipan päälliseen sopivaa kangasta (pul). Kaivelin kantokopan varastosta ja pesin päällisen, ajattelin ommella siihen uuden päällisen ja päätuen.
Kantoliina vaikuttaisi ihan kätevältä - jää käden vapaaksi muihin hommiin. Harjoittelin valmiiksi babybornilla miehen seuratessa lievästi huvittuneena puuhailujani.
Liityin Piltti-piiriin ja johonkin Libero-vaippakerhoonkin ja tilasin Vauva-lehden. Eli pikkuhiljaa mennään loppua kohden. Ystävälläni on ollut tiistaina laskettu aika, näin hänet tiistaina ja tuntuu että olen koko ajan kysellyt että joko, joko...? En ole enää kehdannut kysellä, kai hän ilmoittelee sitten heti kun nyytti on kainalossa. Jos on mennyt yliajalle niin mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että kaikki soittavat vuoronperään ja kyselevät.
Momenttia mietin myös eilen - luin vanhaa Vauva-lehteä jossa oli juttua viikolla 26 syntyneestä vauvasta. Pitihän siinä itkeä tiruuttaa kun luin vanhempien haastattelua ja katselin kuvaa pikkuruisesta kädestä joka pilkisti kääreiden sisältä... Momentille oikein kovasti voimia ja lämpimiä halauksia :)
Mutta nyt täytynee lähteä vaikka leipomaan, esikoisen synttärit on parin viikon päästä ja pitäisi testata paria reseptiä omalla väellä ennen kuin arvaa synttäreille leipoa, eli perunarieskoja ja fetamuffinsseja tekemään!
MrsCruiser
Siivoiltu taasen sieltä ja täältä- vaihdettiin tytöt eri huoneeseen nukkumaan- että olisi siis vähän vielä järkkäilemistä. Kun vain jaksaisi!! On kyllä energiat muualla kuin täällä. Mutta kun ei saa nukuttuakaan. Positiivista ajattelua..mutta eipä sitä saa nukuttua sittenkään kun vauva syntyy.. EHkä sitten kun lapset lähtevät kotoa ;)
Eilen oltiin Wasalandiassa, mukavaa oli ja vauhtia riitti. Esikko oli ihan täpinöissään. Mutta eipä ole mitään halpaa hupia. Onneksi näin raskaana pääsee eläkeläisen hinnoilla!
Miehen osallistumisesta. Meillä osallistuu kyllä kaikkeen joka päiväiseen juttuun, hyvinkin kiitettävästi. Vauvatohinossa on siitä hetkessä täysillä mukana kun se vauva on siinä. Ehkä miehille se ei ole niin " todellista" kuin meille joiden sisällä tuo ihme kasvaa. Useimmat kun tuntuu käyttäytyvän suht samoin. Esikoin kohdalla olin itkussa suin kun ei innostunut edes äippäpakkauksesta...nyt jo tiedän että turha sitä on edes kokeilla. Toki osallistuu ultriin yms. tarpeen mukaan.
Haalareista. Meillä oli esikolla kokoa 68, hän on syntynyt syyskuussa. Olihan ne isot, mutta hyvin meni koko talven. Äippäpakkauksen haalarit on ihan käyttämättömät, oli väriltäänkin sellaiset että ei järkevät (valko-vaaleankeltaiset...) ja siinä vaiheessa kun olisi menneet piti kankaan olla jo vettäpitävää- ei imevää! Ja se väri ei kauhean ystävällinen lapselle joka taapertaa. Viime vuonna ostin sitten kakkokselle uudet- kun sai niin halvalla. Joten näillä mennään tämäkin vauva-aika. En juuri ole tuota 50-56cm vaatekokoa käyttänyt, jää niin äkkiä pieneksi että.
Muuten en muista taas mitä pitämän kommentoida- on se kumma kun pää jumittaa niin että!! Ehkä se edes joskus vielä palautuu edes lähelle sitä tasoa mitä on ollut ;P
REMU06: kyselit tuosta haisevasta alapäästä.itelläni oli kyllä jonkin aikaa pahempi haju kuin muulloin, ja varsinkin ennen raskautta ei valkovuotoa juuri lainkaan ja nyt ihan hurjasti enemmän. mut kuitenkin sitten tuli supisteluja ja yön sairaala reissu vk 24 ja ottivat kaikki näytteet ja oli emätintulehdus (yleinen streptogokki), nyt kun tulehdus ja hiiva on poissa niin hajua ei enää ole niin paljon. ja vuotokin normaalimpaa.Niin ja vuodelepo onneksi ohi ja huolestuttavat supparit myös.
kannattaa käydä lääkärissä, kun itelläni tuo tulehdus ja ne supparit aiheutti kohdunsuun pehmenemisen ja sit piti olla varovasti ettei vauva synny ennen aikojaan.vieläkin yhdyntäkielto mutta muuten voi elellä jo normaalisti.
Meidän vauvalla oli toissayönä hikka ekan kerran.Kesti tosi kauan, ainakin varttitunnin se nikotteli.
terv ellu ja masukki rv 28+2
Helle ahdistaa, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on ollut lämmin viikonloppu, kiitos riittää jo jätetään ensi kesäksi nämä hellepäivät jookos. Löytyi kyllä paikka missä on hyvä olla, esikon jääkiekkokausi pyörähti käyntiin ja viikonloppuna ollut treenit joka päivä ( normaalisti vain 2 x viikossa ) ja ah miten ihanan viileää onkaan jäähallissa sisällä, suorastaan kylmä sillä pitkähihaista saa olla kyllä päällä, olisin voinut jäädä loppupäiväksi sinne.
Äitiyspakkaus tuli postissa ja vauvan pieniä vaatteita olen pessyt ja viikannut lipaston laatikkoon, vähän aikaista mutta eipähän tule kiire : )
Selkää jomottanut tosiaan nyt viikonloppuna, mitenhän käy töihin paluun kanssa. Muutenkin oman kunnon romahtaminen ihmetyttää ja ärsyttää. Kesäkuussa pompin vielä jumpassa ym. nyt puolen tunnin lenkki saa supistelut käyntiin, puuskutan pienessäkin ylämäessä ym. tahti on muuttunut lyllertämiseksi ja olen kuvitellut olevani hyvässä kunnossa...
Kestoista voin tunnustaa että en ole edes ajatellut (häpeää) kertakäyttövaippoja ajattelin tuhlata. mutta lupaan sitten ainakin kierättää pilttipurkit lasinkeräykseen : ) nostan kyllä hattua niille äideille jotka jaksavat miettiä ekologisesti näitäkin juttuja, itse tunnustan olevani laiska.
Momentille jaksamista ja muillekin hyviä vointeja
Helle ahdistaa täälläkin,yöt on menneet pyörimiseksi ja yöjuoksuja alkaa olla 3-4 yössä :( Huomenna alkaa taas työviikko ja pitäisi silitellä jotain sopivaa vaatetta.
Haalarin ostin 68cm ja varmaan on tosi iso aluksi mutta luulen etten pienempää enää hanki.
Turvakaukaloa pitäsi alkaa hankimaan,meidän autossa tosi lyhyet turvavyöt joten onko vinkkejä...ei jaksaisi kovin monia merkkejä kokeilla.
Muille vuoroa ja mustikkapiirakka pois uunista :) nam!
Meille on HIEMAN kertynyt noita haalareita. Aluksi ostin kahdet kokoa 68, mutta jonkin aikaa niitä katseltuani, ne alkoivat näyttää aivan tuhottoman isoilta. Tuttavani marraskuussa syntyneelle vauvalle meni koko 62 koko talven, mutta vauva olikin aika siro. Nekin kuulemma kyllä olivat aluksi tosi isot. Meillä kun pitää mahtua kaksi lasta vierekkäin, ei oikein hillittömän isot puvut ehkä ole kivat. Tutulta sain haalarit koko 50, ne onkin aivan älyttömän pienet. Itse ostin vielä kokoa 50-56 (pussimallinen alaosa), ja hurahdimpa ostamaan vielä yhden kokoa 62. Eli meillä on nyt sitten viidet haalarit pojille :D
Yhdelle vauvalle olisin ehkä ostanut 2 eri kokoa (62 ja 68). Toiset vaikka käytettynä. Näistä meidänkin haalareista oli kahdet käytetyt ja yhdet saadut siis. Ja kaksi uutena, mutta alennuksella. Mä kun yritän, ettei tarvis ostaa mitään normaalihintaista :)
Sf -mittaa joku kyseli. Ei muhun oikein voi kukaan verrata tietty, mutta mitta on tällä hetkellä noin 30cm. Katselin muuten esikoisesta odotuspäiväkirjaani. Tähän aikaan mulle oli tullut mahaan se tumma viiva (linea negra), eipä vielä näy häivähdystäkään siitä :O
Alia ja pikkuoravat rv28+6