¤¤¤¤¤Marrasmurujen viikonloppu¤¤¤¤¤
Kommentit (26)
Tänne kuuluu mönkimisiä ja poikkitila kipuiluja...
supistuksia ei nyt aamusta ole tullut...
Aamupala on syöty ja se herätti tuon masukinkin myös.
Nuorin lapsi odottaa että lasten ohjemat alkaa ja kaksi vanhempaa lasta ovat jo olleet 15min ulkona leikkimässä vaikka kello ei paljoa vielä olekkaan.
Mutta ovat aina olleet ulkona viihtyviä oli keli sitten mikä tahansa.
Talvellakin saa olla vähintään -25astetta pakkasta ennen kuin suostuvat oleen sisällä...
Vesisadekkaan ei heitä haittaa mutta vanhempia kyllä koska sottaavat sitten kaikki vaatteet ja lattiat ovat kurassa.
Täälä on onneksi nyt muutaman päivän aikana muuttunut kelit jo pikkusen syksyisemmiksi.
Eipä tässä tälle aamulle nyt muuta...
Rv 26+5
Meilläkin neidot heräs seiskalta, ja sit aamupalan jälkeen onkin odotettu lastenohjelmien alkua - onneksi alkoivat.. Ollaan lähdössä kaupungille ohjelmien jälkeen, että isukki saa nukkua, kun tuli yövuorosta 8:lta ja menee takas klo 14:n - jos vaikka saisi paremmin nukuttua, kun rymytään muualla... Täällä saa muuten koko ajan " suhista" ;)
Masukki oli eilen yllättävän rauhallinen, illallakin piti oikein miettiä, onko se liikkunut, vaikka onhan se, mut eri tahtiin kun tavallisesti. Aamullakin alkoi meno, kun tyttäret tuli hölöttään sänkyyn - tulee varmaan samanlainen aamuvirkku tästä kaverista, kun neidit pakottaa ;)
Täälläkin on kivat ilmat, vähän alkaa jo viilentyä ilma, vaikka aurinko paistaakin, jos sitä sit jaksais jotain joskus tehdäkin. Tänään olis yhdet synttärit (4v.) ja huomenna (3v.), ja huomisilla synttäreillä päästäänkin katsomaan ex-hoitotätin 9 pvää vanhaa vauvaa....
Kantoliinoista unohdin aiemmin mainita, et miulla on rengasliina, jota olen käyttänyt kummallakin neidolla. Viimeeksi Korkeasaaren reissulla kannoin kuopusta välillä siinä (ja painoa on n. 14kg) ja se on muutoinkin todettu hyväksi. Tilasin myös vauvalehden, jonka mukana tulee se " metrikangas" ;) saa nähdä opinko sitä käyttämään, kun on tuo suht helppo mallikin...
Nyt vuoroa taas muille, jos vaikka laittais nää kynnet kuntoon lastenohjelmien aikana ja sit kartsalle...
Moikka ja lämpimät lauantait muruille ja masuille!
--Mirpa ja masukki--
Jurppii tuo ukko, kun se ei tee pienintäkään elettä valmistautuakseen vauvantuloon. Itse olen miettinyt valmiiksi turvakaukalon kaveriltani, kestovaippoja kaappiin, alennusmyynneistä vaatteita jne. Toinen ei tee mitään!
Esim. vanhan pinnasänkymme pohjasta hän teki kaappii hyllyn tässä taannoin. Mites nyt kokoan sängyn?? Missään ei ole valmista tilaa vauvan tarvikkeille ja vaatteille, mutta en millään saa miestä miettimään lisäkaapin hankkimista tms. Jne jne.....
Eihän tässä vielä olisi muuten mitään paniikkia, mutta mies tekee pitkiä reissuhommia. Eli on taas seuraavat 8 pv poissa ja sitten saattaa häipyä pariksi kuukaudeksi kaukomaille, eli vauva voi vaikka syntyä sinä aikana!
Kyllä se hyvä isä lapsilleen on, mutta sais aloittaa isyyshommat hieman aiemmin. Tietty mua ohjaa hormoonit, jotka mieheltä puuttuu. Tai jospa se luulee tehneensä sen raskaimman työn taannoin helmikuussa, kun saattoi alulle tämän lapsen....
Saaga rv27
Olin todella väsynyt eilen iltapäivällä ja illalla ensimmäisen arkiviikon jälkeen. En silti saanut nukuttua,jo yhden aikoihin vilkuilin kelloa.. Jotenkin mieli maassa,toivottavasti paranee!
Mahamitta vaihtelee omasta mielestäni sen mukaan miten vauva siellä köllöttelee.
KYSYMYS: sf-mittasi n. rv 28? Minulla 23cm,pienin viiden raskauden aikana.
Vielä 11 viikkoa ja 6 päivää laskettuun päivään :)
Jas ja pikkuneiti 28+1
Se on sitten taas uusi raskausviikko alkamassa :-) Kylläpä aika mennä viilettää.
Tuuli: Kannattaisi varmaan lähteä käymään siellä polilla? Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista vuotelua (paitsi tietenkin valkovuotoa) raskausaikoina, joten en osaa paremmin neuvoa.
Eilinen olikin sitten ihan surkeiden sattumusten summa: minulla oli koko päivän meidän auto käytössä ja eikös sitten auto lauennut kotiinpalatessa meidän autohalliin...jäähdytinjärjestelmä oli ilmeisesti lakannut toimimasta ja moottori oli tuosta syystä lämmennyt vähän liikaa. Automme on reilut 2v vanha, eikä meillä ole milloinkaan ennen ollut ongelmia tuon merkin kanssa. Kaiken lisäksi se on automaattivaihteinen, eli en ainakaan omalla ajotyylilläni/väärällä vaihteella ajaen sitä rikkonut. Mieheni lähti nyt heti aamusta viemään autoa huoltoon...tulee mukava viikonloppu.
No, meidän piti sitten vielä illalla lähteä bussilla toiselle puolelle kaupunkia, kun oli pakko käydä ilmoittautumassa pojan judoharrastukseen.
Minuun on iskenyt kutomiskärpänen! Innostuin kutomaan vauvalle nutun ja villahaalarin. Nuttu alkaa olla viimeistelyjä vaille valmis. Pitäisi mahtua 60cm pituisen lapsen päälle.
Tuosta miehen flegmaatisuudesta vauvan tulon suhteen piti kirjoittaa vielä, että sama juttu meillä. Hommaa olisi vaikka muille jakaa. Minusta ei ole rojun kantamishommiin ja meillä pitäisi kantaa makuuhuoneessamme oleva lasten jatkettava sänky varastoon, sama juttu muutaman vaatesäkin kanssa. Täällä pitäisi muutenkin tehdä pientä inventaariota ja olen jo vihjannut muutaman kerran, että meille tarvitaan lipasto vauvan vaatteille, muttei asian eteen tule elettäkään. Kohta täällä pyörii sitten jaloissa vielä äitiyspakkauskin...
Viikolla sain sen verran tehtyä, että laitoin lasten pieneksi käyneitä vaatteita pois kaapeista, jotta saadaan tilaa uusille. Sekin kävi ihan kiitettävästi voimille. Mitään siivousurakkaa en voi edes ajatella ja minua toden teolla ärsyttää nämä sotkut täällä.
Ääh, nyt pitää lähteä kauppaan. Mies on saanut huollon ajaksi laina-auton...
Kanelisokeri 27+0
Sf-mittani toissapäivänä gynekologilla kontrollissa käydessäni oli 26 cm ja viikkoja päivää vaille 28. Kohtu kasvaa siis keskikäyrän ja yläkäyrän puolivälissä, aivan samaa tahtia kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa jolloin lapset olleet syntyessään n. 4-kiloisia.
Onko Momentista kuulunut eilisen jälkeen mitään? Ettei vaan joutunut jäämään osastolle? Hurjaa ajatella että joku meistä marrasmasuista voi synnyttää ihan milloin vaan.
t. Mari 28+1
Tänään olen ollut todella laiskalla päällä. En ole saanut mitään aikaseksi. Olis pitäny siivota vähän, mutta, mutta... Mies lähti aamulla aikaisin jyväskylään kattoon rallia joten koiran kanssa ollaan kahestaan kotona. Ei meitä pienet sotkut haittaa. :)
Viime yönä meikäläinen heräsi ekan kerran siihen kun vauva innostui potkimaan oikein urakalla kylkeen. Teki mitä mahtavimpia sirkustemppuja. Ja kun oon ajatellu että mua ei saa hereille mikään. Omaan hyvät unenlahjat. Mutta näin siinä kävi. =) Muutenkin masukki ollut tänää koko päivän hirmu vilkas. Hyvä vaan että ilmoittaa olemassaolostaan.
Nyt pitäis nyppiä kulmakarvat ennen synttäreille lähtöä. Olis kummitytön 11v. synttärit jonne pitää ehtiä. Hyvää lauantaipäivän jatkoa kaikille muruille!
Toiv. momentilla kaikki hyvin!!
rusina rv 26+2
pikaterveisin taysista. jäin perjantaina polikäynnillä sitten sairaalaan. kaksi kortisonipiikkiä on nyt saatu vauvalle keuhkojen kypsytykseen ja antibiootteja, kun epäilevät että lievä tulehdus nuo supparit joita on viime viikkoa ollut, tekee. kohdunkaula on auki ja lyhentynyt, mutta tuntuu supparit vähentyneen selvästi, kun noita lääkkeitä olen saanut. ehkäpä pian kotiin, jos tilanne pysyy näin rauhallisena.
mom rv28+1
Taas yksi uneton yö takana, sain aamulla vasta 4:n maissa unen päästä kiinni ja eiköhän poika sitten pomppinu jo aamulla 7:n aikaan ylhäällä ja tyttö heräs 7.30, onneks sain miehen potkittua sängystä kattomaan lasten perään, sen jälkeen sainkin sitten taas unen päästä kiinni ja heräsin vähän vailla 11, ainoo paska puoli siinä se että mun pitää muistaa ottaa antibiootti kellon tarkkuudella mieluummin eli sen ottoaika ois ollu 10.30, no ½ tuntia lipes.
Tänään piti mennä Ystäväperheen luokse grillailemaan, mutta lähdeppä nyt tässä kunnossa sitten istumaan muutamaks tunniks ulos, ei tuu mitään. Okei, sentään ulkosalla kävin tunnin verran kävelemässä tuolla Keravan valkosipulimarkkinoilla ja jee, sain miehelle sitä sinappia josta tykkää ja kotiin jauhelihamaustetta joka juuri pääsi loppumaan.
Omassa navassa ei erityista, supisteluja edelleen ja jotain pientä " tuhrutteluvuotoa" , voi olla tosin valkovuotoakin, ellei sitten ole ihan limaa jota alapää vuotaa, seurailen tilannetta ja jos pahenee niin menen kyllä jo kättärille näytille siinä tapauksessa.
Aiku ihanaa, mies sai juuri ruoan tuolla valmiiks joten kaitpa sitä pitäs mennä syömään, en ite jaksanut tehdä tänään ruokaa, aattelin että näin pääsen vähän helpommalla edes.
Vielä pitäs hakea kuivaushuoneesta vaatteet sisälle ja lajitella ne kaappeihin, ei vaan jaksais sitäkään mutta pakkohan se vaan on.
Eilen tuli sitten äitiyspakkauskin ja osa laitettiinkin siitä suoraan sivuun kun ei kaikelle ole tarvetta kun 2 pakkausta jo ennestäänkin, mies vaan halus tuon pakkauksen =)
Rv 26+1 ??? jotain siellä päin joka tapauksessa, en oo pitänyt kirjaa tästä nyt niin tarkkaan =D
momentin kuulumisia tulin katsomaan et näkyykö ja näkyihän niitä...arvelinkin että olet joutunut jäämään osastolle eilen kun ei eilen pinossa näkynyt. Toivottavasti tilanne nyt pysyy rauhallisena ja pääset kotiin kasvattelemaan masua. Tsemppiä sinne makoiluun!
Jas kyseli rv 28 sf mittaa, mulla on 27 viikolla se otettu ja mitta oli 27, menee ihan yläkäyrällä.
Vuotoa tulee vähäsen vain pyyhkiessä, ei siis vuoda oikein, sitten vasta kuulemma näytille kun vuotaa siteeseen asti reippaasti. Ettäkatsellaan nyt vaan ja toivotaan etttä toi pienikin määrä loppuis. Mullakaan ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut vuotoja (paitsi niissä jotka meni kesken jo alkumetreillä) että ihan uutta tämmönen ja pakkoko sen oli nyt tähän vikaankaan raskauteen tulla tällästä :( Ollaan puhuttu et ku tää nyt saatais kunnialla läpi niin lapsiluku olis täys, pahemmaks vaan mulla nää raskaudet menee, mitä useampi on.
Ja eikun takas lepäileen...
Tuuli
Pitaa varmaan menna katselemaan vanhoja viesteja, jotta pysyn ajantasalla. On ollut niin kiirusta toissa etten ole ehtinyt lukea ja teini-ikainen tytarpuoli on ollut meilla. Ja 15-v pitaa melkein kammeta pois tietokoneelta :)
Masu kasvaa tasaisesti ja vointi on hyva. Valilla mietin kuinka iso vonkale siella on kun potkii ja pyorii niin valtavasti. Aika on mennyt tosi nopeasti, 7 kuukausi jo menossa. Eilen illalla suihkun jalkeen huomasin etta maitoa on ruvennut tihkumaan. Kylla se naisen keho on vaan ihmeellinen, ei voi muuta sanoa :)
Synnytys on nyt paalimmaisena mielessa. Pitaa loytaa joku taalta tai tulla suomeen synnyttaan, katsotaan nyt. Hankalaksi tekee sen etta esikoinen aloittaa koulussa syyskuussa ja olisi kurja repia hanta suomeen kesken lukukauden. Ihan vertailun vuoksi ilmoitan paikallisia *hintoja*. Synnytys maksaa noin $4000, hoitopaikka on $1200 kk per lapsi (aitiysloma on huikeat 6 viikkoa!) Huh huh!
Ollaan pian menossa piknikille puistoon. Muutenkin vain ollaan ihan hissukseen koko viikonloppu. Tekis mieli menna vahan Ikeaan pyorimaan ja hypistelemaan, ehka huomenna ..
Mites siella, oletteko kaynyt marjassa ja sienestamassa? Syksy on mun lempi vuodenaika.
Hyvia vointeja teille kaikille!
Ei olla meillä pahemmin mulla toi marjastus ja sienestys onnistunut enään...
Mies kyllä käy siten kun puolukka aika alkaa oleen parhaimillaan poimimassa niitä talveksi pakkaseen ja mehuiksi.
Teen yleensä puolukka omena mehua tai puolukka ja jotain muuta marjaa joukkoon.
Mutta lasten suosikki on ollut puolukka/omena mehu...
Ise käytetään todella vähän omissa mehuissa sokeria ja säilötäänkin ne sitten pakkasessa eikä kellarissa.
Lapset usein valittavatkin että kaupan mehut ovat liian makeita.
Sienessä meillä ei käy kukaan koska anoppi kantaa sieniä meille joka vuosi ja minun isäni myös joten niitä on aina melkein liikaa...
Eikä sienien syöjiä meillä ole kovin montaa.
Masukki voi hyvin ja ilmisesti ei ole enään ihan poikittai kun ei niin hankala ollut viime yönä nukkua vaikka en nukkunut silloinkaan hyvin...
aamukahvia tässä koneella juuri juon ja masukkikin alkoi ilmeisesti nyt kahville kun alkoi touhuamiset masussa,yleensä heti noin 10min syömiseni/juomiseni jälkeen alkaa masussa liikehdintää tuntuun joten syömään nousee silloin vauvakin.
Mutta eipäs tässä nyt tälläkertaa muuta joten vuoroa seuraavalle.
Rv 26+6
Taas täällä herätty ennen seiskaa :/ , no mieluummin näin, ja sit pitkät päiksyt, jolloin ehdin jotain tekemäänkin.. Tytöt kattoo lastenohjelmia, jotka vielä tulee ruotsiksi...
Laitoin pyykit koneeseen ja leivän tulemaan, jätin siis aamupalan omalta osaltani tänne tietsikan ääreen, niin saa nauttia urakalla :) Tänään olis iltapäivällä taas yhdet synttärit ja jos sitä ennen sais tuota pientä kasvimaata vähän tongittua, et voi istuttaa tuon ruukkumansikan sit siihen, kun tekee niin kivasti varkaita, mistä saa alkuja...
Eilen illalla sain esikoisen neulepaidasta paita osan valmiiksi, nyt pitäis jatkaa hihoja (aloitin viime viikonloppuna autossa Tampereelle mennessä). Löysin eilen kivat kankaat siihen turvakaukaloonkin, niin sen sais sit ommella, kun on ensin neulottu... Mie tykkään tehdä noita käsitöitä ja sen kyllä huomaa - montakohan projektia miulla oottaa tai on kesken (ei uskalla laskea), eilenkin meinasin ostaa isännän housuihinkin kangasta, mut onneksi en jaksanut etsiä.
Miehen osallistumisesta: Täältäkin löytyy mies, jota pitää hieman " potkia" ennen kuin jotain tapahtuu. Olen saanut kyllä apua, kun olen tarvinnut, mut olis kiva joskus ihan ilman kymmentä kehotusta saada jotain valmiiksi.. Mie olen sellainen, et jos mies ei ymmärrä, et tarvitaan joku kaappi, käyn sen lähestulkoon itsenäisesti ostamassa - turha sit valittaa, kun ei kuunnellut silloin kun asiasta tiedustelin... Ehkä tällainen kärjistyy vaan siksi, et itsellä tää pesänrakennus on valloillaan..
Nyt pyykit narulle, nautitaan sunnuntain auringosta.
--Mirpa ja masukki--
huomenta päivää.. mun nettiliittymän saaminen vaan kestää ja kestää.. mä oon jo varmaan synnyttänyt kun saan sen takaisin käyttöön... aargs.. momentille voimia sairaalaan.
äh nyt pitää jo mennä kun oon mummulan koneella ja tuffa halajaa jo tänne.
vauva muuten liikkuu kauheasti ja huomenna mulla on ultra niiden lihas kasvaimien takia että katotaan mitä tehdään..
kuullaan muruset :D
Ihana aamu alkaakin olla takana. Oli minun vuoroni kelliä tänään, mies hoitelee esikkoa - mukavaa! Ainoa vähän viikonlopunviettoa häirinnyt juttu onkin lapsen flunssa (ja tietysti supistelu, mutta kai siihen alkaa tottua). Kummallisesti päivähoidon aloittamisen jälkeen menossa on jo toinen nuhakuume kolmessa viikossa. Muuten olemmekin saaneet pienen varjeltua pahemmilta infektioilta, joten varmaan immuniteetti joutuu nyt koetukselle. Mietin jo sitä vaihetta, kun on kaksi pientä - olisi aika hienoa palkata hoitaja kotiin...
Miehen osallistumisesta: omani lähtee tosi kivasti mukaan hormonihuuruissa keksimiini päähänpistoihin. Viime viikolla hankittiin mm. lastenhuoneeseen pieni pöytä ja tuolit. Vauvatarvikkeiden hankintaan saan aina " luvan" ja vapaat kädet :) Tosin mitään mitään niin suurta ei enää tarvitsekaan hankkia, etten yksin selviytyisi.
Joku kirjoitteli ostaneensa vauvalle talvihaalarin. Minkä kokoisia talvivaatteita olette hankkineet/aiotte hankkia? Itse mietin haalaria kokoa 62-68cm. Pakkauksen haalari kuitenkin on turhan suuri tulevaa talvea ajatellen, se mahtui isokokoiselle esikoiselle vielä 1v synttäreiden aikaan.
Kestoista ja kantoliinasta oli keskustelua. Itse en aio kestovaippoja hankkia, kahden vaippapepun kanssa menen siitä, missä aita on matalin. Kantoliinaa käytin jo esikoisen kanssa paljon ja sitä suosittelen. Ainakin Hug-a-Bub oli loistohankinta, ehkä tosin lyhyempikin liina olisi riittänyt, koska Huggan joutui aika moneen kertaan vyötärön ympärille virittämään.
Ingefära 28+5
Minullakin uneton yö takana, enkä tiedä miksi valvoin. Ei supistellut eikä närästänyt eikä ollut muutakaan vaivaa..kivaa jos nyt jo alkaa, tuo yökukkuminen.
Minua on supistellut myös nyt viikonlopun aikana, ei mitenkään kovin kipeästi mutta ihan jonkun verran. Enemmän huolestuttaa se, kun tuntuu että alapää haisee... Voisiko olla joku tulehdus?
Luin tuolta alkupäästä että joillakin oli kokemusta niistä.Kuuluiko " taudin kuvaan" epämiellyttävä tuoksu? Vai onko vaan joku ph-arvon heitto tms? Huolehdinko turhaan..?
Sitähän se tämä yövalvominen myös teettää...liikaa huolehtimista =(
Hyvät neuvot olisivat kalliita.
Remu ja poju 26vkoa
Remu, kannattaa kysäistä neuvolasta et pääsis kokeisiin ettei oo joku tulehdus. Joillain valkovuoto lisääntyy rutkasti ja voi haistakin raskausaikana varsinkin omaan nenään voimakkaasti kun hajuaisti on muutenkin herkempi näin odotusaikana, eli ei pakosta oo mitään tulehdusta mut hyvähän se on varmistaa. Mulla toi vaiva oli edellisessä odotuksessa aika kamalana, ei tulehduksia mut silti vaa haisi omaan nenään varsinki ihan hirveelle, ei auttanu ku vaihella tiheesti housuja, onneks nyt ei oo tollasta, toki valkovuotoo on, mut ei nii paljoo eikä oo sitä kamalaa hajua.
Toivottavasti ei ny liian sekavaa selostusta tullu :)
Jahas täälä haisee pee, pitää mennä peseen ja jatkaa myöhemin
Tuuli
Hereillä ollaan oltu jo aamuviidestä! Mies joutui töihin enkä sitten enää herättyäni saanut unta. Nyt pienet päikkäreillä ja voisi (kannattaisi) itsekin hiukan huilata.
Masussa ei kummempia. Potkuja, tuuppauksia, tönimistä, hikkaamista... Vaikka liikkeitä onkin paljon, tuntuu tämä edelleen hiukan rauhallisemmalta kuin veljensä =)
Vielä monta asiaa tekemättä, joten nyt vain näin pikaisesti. Momentille todella paljon jaksamista ja positiivista energiaa!!! Toivotaan, että tilanne rauhoittuu ja pääsette kotiin kypsyttelemään =)
Kaikille muillekin murusille iloisia päiviä =P
TalviSalama + Tiitiäinen 29+3
Aikaisin hereillä ja pystyssä vaikka sais nukkua, mut ei uni oikein tuu... tulee hiukan verta pyyhkiessä :( sitä täs nyt sit seurailen, sitä tuli jo eilen illalla ku menin nukkuun, mut niin olemattoman vähän et menin nukkuun enkä lähteny näytille, nyt täs sit tarkkailen tilannetta et alkaako ihan vuotaan. Saamarin saamari, en kyl muuta sano!!!
Tänään pitäs lähtee Vaasaan vaasalandiaan, poika sitä jo oottanu kovasti ja lähen kyllä jos ei tää ihan vuotaan ala ja ohan sieläki sairaala jos se vuoto sielä alkaa.
HM:llä haluun käydä kans kattoos vähä paitoja, täälä kun niin huonosti on noita äitiysvaatteita paitsi et yks pikku vinkki, Benettonilla on niitä lyhyt ja pitkähihasia paitoja mis lukee se niiden teksti, niin ne on kätsyjä, pitkän mallisia ainaki pitkähihaset ja peittää tän munki valtavan masun ihan kokonaan, yhtään ei napa vilku ;) ne ei oo ees kalliita ja menee hyvin raskauden jälkeenki, hain eilen taas yhen semmosen et olis ees muutama paita mitä vaihella ettei kahta kolmee tarvi pitää.
Tääl on ollut juttua kantoliinailusta ja kestovaipoista, liina mulla on mut totesin ku tytöllä harjottelin et ei mun juttu, niinku ei noi kestovaipatkaan. En aio opettaa tätä tulevaakaan liinaan vaan nukkuun omassa sängyssä ja viihtymään sylin lisäksi myös itekseen lattialla tai sitterissä. Se kestovaippa mikä tuli äitiyspakkauksen mukana ei kyllä mitenkään mukavan tuntuiselta näyttänyt ja se riisipaperi ihoa vasten...lahjotan noi jollekkin joka tuntee ne omaksi jutukseen.
Marrasnasulla oli eilen vähän mieli maassa, toivottavasti uni auttoi ja tänään parempi päivä, tuttua mulle toi ja onneksi on toi mies jolle voi purkaa ja ihan hyvin se ymmärtääkin:)
No eipä tässä kummempia, palaillaan taas ja hauskaa viikonloppua!
Tuuli