Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?
Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.
Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h
Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?
Kommentit (554)
Miten ap voi olettaa, että muut veronmaksajat jaksavat käydä töissä kustantamakseen apn elannon. Häpeä ap. Onneksi suuri osa on löytänyt itselleen mieluisan työn. Jokainen väsyy joskus. Se ei ole mikään tekosyy lopettaa työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, kun vaaliteltoilla ollaan niin rakastettavia ja ihania,
mutta kun valtaan päästään, alkaa kansan vihaaminen heti.
Ei muuta kun keppiä ja juustohöylää.
Muissa maissa Yritetään toimia oman kansan eduksi.Työpaikkojen määrä ei lisäänny vaikka miten annetaan työttömälle keppiä.
Eikä paikallisen sopimisen lisääminen ja
keskeisten työehtojen heikentäminen ainakaan lisää työmotivaatiota.
Palkkakehitys suomessa on ollut heikkoa viime vuosina,
vaikka yksikkötyökustannukset ovat keskeisiin kilpailijamaihin nähden matalat.
Hieno pajatus, mutta kukaan ei oikeasti halua vetää mitään vapaamatkustajia mukanaan. Ehkä työttömyyskeskustelu on vähän liian abstraksi ihmisille, mutta palstalla on myös ketjuja aiheesta lokkeilevat tutut, jotka yrittää saada vapaalippuja toisten kustannuksella. Kyllähän näitä tuttuja on kaikilla.
Väliaikainen työttömyys on välttämätön paha, joka kenelle tahansa saattaa osua, mutta tämä havaittu "työttömien dissaus" on käytännössä kritiikkiä niitä kohtaan, jotka ihan tietoisesti yrittää luistella vuodesta toiseen toisten rahoilla ja vältellä töitä. Näitä ihmisiä on ja paljon, ja palstalla on tälläkin hetkellä ketjuja tästä samasta aiheesta, koska ihmiset alkaa väsyä näihin tyyppeihin. On ketjua nuorista 20-30-vuotiaista ihmisistä jotka ei välitä vaivannäöstä vaan heidän käsityksensä työstä on että ei tarvi tehdä mitään ikävää ja rahaa tulee, ihan niin kuin kotona lepsujen vanhempien taholta. Tämä on oikea ongelma. Se että sateenvarjotat tämän koko kansaan on typerää, kun pitäisi keskustella niistä ihmisistä, jotka ei yritä ollenkaan omaa laiskuuttaan itse vaan käyttävät systeemiä hyväksiä. Kukaan ei vihaa ihmisiä, joille on sattunut huono tuuri, vaan niitä ihmisiä joiden koko elämän strategia perustuu toisten kuppaamiseen ja omaan laiskotteluun.
- Valtion virkakoneisto on aivan liian ylisuuri, pöhöttynyt ja korruptoitunut.
- Hyväveli systeemi voi hyvin ja pelaa korkeilla panoksilla (sulle, mulle).
- Korona-ajan yritystukia maksetaan parhaille runoilijoille ja tarinankertojille.
- Halpatyövoimaa tuodaan, koska omille ei haluta maksaa kohtuullista palkkaa.
- Rikkaille on tarjolla huojennuksia ja etuisuuksia, joista köyhä voi vain
unelmoida. Esim. kotitalousvähennystä ei huonokuntoinen, pienituloinen vanhus
voi hyödyntää, koska raha ei riitä kunnolla ruokaan eikä asumiseen, ynm.
- Pienituloiset lapsiperheet voivat huonosti, eriarvoisuus kasvaa.
- Politikot haukkuvat työttömiä mitä härskeimmillä nimityksillä ja heidän omat
pikku kullanmurunsa jatkavat samaan tyyliin kouluissa. Koulukiusaaminen on
saanut alustan eriarvoisuudesta, jota yhteiskunnan äveriäät ruokkivat.
- Valtion rahat on suunnattu rikkaille, mm. kansanedustajat, ministerit, valtion
johtavat virkamiehet (ylisuuret palkat ja turhat etuisuudet, turhat työpaikat)
Ei ole ihme, jos kansa on pian kadulla. Toivotaan, että niin ei käy,
mutta alkaa pahalta näyttämään. Siellä on sitten työttömät ,
mielenterveysongelmaiset, mummot ja papat rollaattorineen,
äidit lapsineen. Tätäkö päättäjät haluavat pienituloisia kyykyttäessään.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olettaa, että muut veronmamieluisan työn. Jokainen väsyy joskus. Se ei ole mikään tekosyy lopettaa työnteko.
työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain myös viime vuonna autisminkirjon-diagnoosin mikä selittää sitä miksi en jaksanut työelämässä. Kannattaa kuunnella itseään ennen, kuin hajottaa itseään kohtuuttomasti. Minä jaksan olla ihmisten seurassa nykyään vain 1-2 tuntia kerrallaan. Eipä ole juuri sosiaalista elämää, kun ei jaksa :(
https://www.vauva.fi/keskustelu/4167002/onko-se-okei-olla-tyottomana-tu…
Ap
Suurmaanomistajien vastikkeeton rahoittaminen on pahimmin kansalaisten elintasoa ja ostovoimaa sekä työllisyyttä alentava tekijä.
Vastikkeettomat "maatalouden" tukiaiset suurmaanomistajille ovat tuhonneet syrjäalueiden elinkeinotoiminnan ja yhteisöt.
Maataloustukiaisten määrä on tarkoin varjeltu valtiosalaisuus, mutta jos saastuttamisen kustannukset otetaan lukuun, on vuosittainen vahinko pitkälti yli 10 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla aloilla on työvoimapula. Ei sitä voi sallia, että samaan aikaan työkykyiset nostavat tukia.
Miksi työtä vailla sitten nytkin on yli puoli miljoonaa suomalaista? Miksi niihin työvoimapulatyöpaikkoihin ei palkata ketään niistä puolesta miljoonasta?
Ehkä tukiaiset ovat sen verran hyvät, etteivät työttömät lähde työllistäville aloille esim. varhaiskasvatuksen tai hoitotyön pariin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olettaa, että muut veronmaksajat jaksavat käydä töissä kustantamakseen apn elannon. Häpeä ap. Onneksi suuri osa on löytänyt itselleen mieluisan työn. Jokainen väsyy joskus. Se ei ole mikään tekosyy lopettaa työnteko.
Miten ite voit olettaa että porukka jaksaisi mennä töihin jos ite olet jakamassa niitä rahoja ulkomaille. Häpeä sitä että olet mukana jakamassa suomalaisten rahoja ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olettaa, että muut veronmamieluisan työn. Jokainen väsyy joskus. Se ei ole mikään tekosyy lopettaa työnteko.
työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain myös viime vuonna autisminkirjon-diagnoosin mikä selittää sitä miksi en jaksanut työelämässä. Kannattaa kuunnella itseään ennen, kuin hajottaa itseään kohtuuttomasti. Minä jaksan olla ihmisten seurassa nykyään vain 1-2 tuntia kerrallaan. Eipä ole juuri sosiaalista elämää, kun ei jaksa :(
https://www.vauva.fi/keskustelu/4167002/onko-se-okei-olla-tyottomana-tu…Ap
Hei ap mitä jos miettisit joskus sitäkin mitä muut jaksaa? Ei maailma pyöri sinun jaksamisesi ympärillä, ja mielestäni on tosi bad taste aloittaa ketjua sen pohjalta että sinun mukavuudenhalusi pitäisi olla koko maailman normi.
Vierailija kirjoitti:
Väsyminen ei ole mikään häpeä tai tekosyy! Sinä olet tietysti niitä jotka joustaa ja joustaa ja polkee omia oikeuksiaan ja kuvittelee että saa ison kiitoksen ja kruunun päähän kun lopuksi. Valitettavasti voi vaan käydä niin että jos ei terveys prakaa ensin niin työnantaja löytää jonkun syyn laittaa sinut pihalle ja ottaa tilalle jonkun halvan "työvoimapulan" paikkaajan.
Elämä on liian lyhyt että se kannattaisi elää työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksaisin, jos saisin tehdä osa-aikatyötä. Esim. 25h viikossa.
Mä olen henk.koht avustajana isossa firmassa osa-aikatyössä. Vakityö ja neljä vuotta olen ollut tässä firmassa.
Mulla kolme avustettavaa ja töitä teen joka toinen viikko n. 20-25h.
Tähän avustajan työhön ei ole koulutusta olemassa kun ei ole mitään mihin pitäisi kouluttaa. Teen kotitöitä eli tiskaan, pesen pyykit, imuroin, käyn kaupassa sekä vapaa-ajan avustamista harrastuksissa ym. pallon potkimista, uimista, elokuvissa käyntiä ym. Toki nuo ovat nyt korona aikana jääneet pois eli muuta tekemistä ulkona ollut sitten tämän korona ajan.
Ja minä olen 40-vuoden työuran jälkeen uupunut valittajien lorvailusta. Joka ikinen (sairaita lukuunottamatta) on velvollinen itsensä ja lastensa leivän hankkimaan. Se ei todellakaan taivaasta tipu.
Itsellä sama ongelma. Olen kyllä ollut työelämässä 25 vuotta, mutta nyt enää en vain jaksa.
Ja olen aina väsynyt ja stressaantunut. Viimeisessä työpaikassa oli hirveä kilpailu työpaikasta, sillä siellä oli yksi vakituinen virka auki. Kaikki meni hirveän kilpailuhenkiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla aloilla on työvoimapula. Ei sitä voi sallia, että samaan aikaan työkykyiset nostavat tukia.
Miksi työtä vailla sitten nytkin on yli puoli miljoonaa suomalaista? Miksi niihin työvoimapulatyöpaikkoihin ei palkata ketään niistä puolesta miljoonasta?
Osa noista vapaista työpaikoista vaatii yliopistotason koulutuksen.
Ja osa töistä on osa-aikaisia tai huonosti palkattuja.
Siivoojan palkka yksityisellä on n 1750 e brutto ja n 1450 e netto. Ja työ voi olla todella raskasta ja kuluttavaa. Siinä ei huonopolvinen tai ylipainoinen pärjää.
Ihan sama sluibaileeko vaiko äänestääkö puolueita, jotka varastavat yhteisestä kassasta, ja jakavat massit muualle. Saisi moni tässä ketjussa katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitoalalla. Työ ok, mutta en jaksa työvuorolistoja, ne suunnitellaan aivan päin peetä. Olen jaksamisen äärirajoilla.
Työterveyteen, mars. Ei ole kannattavaa hankkia burn out. Mä koin niitä ehkä neljä, ja siitä viimeisestä en ikinä toipunutkaan.
Ihan olisi hienoa jos muisti toimisi normaalisti vaan eipä sitä takaisin saa.
palstapersu kirjoitti:
Ihan sama sluibaileeko vaiko äänestääkö puolueita, jotka varastavat yhteisestä kassasta, ja jakavat massit muualle. Saisi moni tässä ketjussa katsoa peiliin.
Mene lääkäriin harhainen vihapelle. Sinä et varmasti tiedä mitään työuupumuksesta.
Ei ole, koska voit vapaasti kouluttautua uudelleen. Hankit paremman ja korkeamman koulutuksen ja mielekkäämmän työn jota tehdä intohimolla ja kovilla tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei pitäisi pakottaa töihin mutta työstä kieltäytyjille ei myöskään pitäisi jakaa mitään tukia
Eikä pakotetakaan. Suomessa saat oleilla ihan vapaasti ilman töitä (kunhan et niitä työnhakijoille tarkoitettuja tukia ole kinuamassa).
Kun ilmoittautuu työttömäksi, on valmis hakemaan ja vastaanottamaan työtä. Mikään pakko ei ole ilmoittautua. Silloin kannattaa olla omia säästöjä. Tietysti viime kädessä sossu maksaa elämisen, jos siihen ei itse kykene
0-tunti sopimukset pitää kieltää ja oikea työaika ja
oikea työ kohtaamaan toisensa ei mitään tempputyöllistämistä.
Palkalla pitää elää ja tulla toimeen.
Kun palkkaa ei saa niin ei voi kuluttaa ja täten ei ole kysyntää
Miksi muka yritysjohto ei tätä bonjaa ?
Orjamarkkinoilla ei rikastuta eikä voida hyvin ja eliitillä
alkaa oleen turvatonta.