Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?
Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.
Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h
Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?
Kommentit (554)
Toki, mutta on siitä seurauksensa. Esim mitä pitempään olet työttömänä, sitä todennäköisemmmin pysyt työttömänä ja siinä sitten samalla muistat säästää tuista, koska eläkkeellä olet muuten kusessa. Ja tuet muuttuu eikä välttämättä ole ikuista samoin eläke (toki myös palkka ja työtilanne) Sitten on se henkinen puoli, että miten pääset ns normaalin päivärytmiin, jos vain nukut aamut+ sosiaalinen elämä on köyhempää ilman työtä (minulla ainakin).
Vierailija kirjoitti:
No on kai se.
TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI TYÖTTÖMÄSTÄ...
Lentäjästä työttömäksi Whatsapp-viestill
Minä väsyin kohtuuttoman paljon jo koulussa. Työelämässä painoin väkisin 10 vuotta vaikka aamuisin väsytti, ahdisti ja itketti. Oli pakko, koska "kaikki muutkin". Yhtenä aamuna en sitten enää kyennytkään töihin. Muistan sanoneeni esimiehelle puhelimessa, että ennemmin tapan itseni. Olin niin väsynyt vaikka työpaikassa ei ollut mitään (isoa) vikaa.
Tästä on nyt yli kolme vuotta ja olen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain myös viime vuonna autisminkirjon-diagnoosin mikä selittää sitä miksi en jaksanut työelämässä. Kannattaa kuunnella itseään ennen, kuin hajottaa itseään kohtuuttomasti. Minä jaksan olla ihmisten seurassa nykyään vain 1-2 tuntia kerrallaan. Eipä ole juuri sosiaalista elämää, kun ei jaksa :(
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmvita.
Ja taas! joka ikiseen ketjuun tää apina suoltaa tota tuubaa
ja itkuvirttään ja tekee näitä työttömät-sitä-ja-tätä-saastaketjuja
joiden ainut tarkoitus on tuon sonnan esille tuonti.!
Kyllä ahistaa kovasti. Ihan vaan tiedoksi että työttömiä on
nyt liki 300 000 ja tuo valheellinen jankutus on selvää yleistämistä
ja siten täyttää vihapuheenkriteerit!
Ala ite työttömäksi niin sit säkin voit makoilla vaan. so simply.
Ei tartte enää sit itkeä päivästä toiseen aamusta iltaan täällä.
Ai ni, sähän olitki jo skitsoeläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä väsyin kohtuuttomaää, kun ei jaksa :(
TROLLOLLOOO ONKS KIVA VASTAILLA ITSE ITSELLEEN JA TROLLATA KETJUA!!!
jo saa vaan 200-300€ enemmän niin kannattaako vaivautua, vai tehkööt pikkupalkkaset p-skahommansa ite
Siivousfirmojen pomojen turha kiljua ettei työvoimaa. Jos kerran kahmivat voitot ja maksavat huonosti
Jos kaikille ei ole työpaikkoja, niin silloin on vaan hyvä jos työttömäksi jäävät ne jotka sitä itse tahtovat.
Vastentahtoinen tuöttömyys on henkisesti raskasta.
On ok laiskotella vaikka koko elämänsä mutta jos ei halua tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi niin sitten on myöskään turha vaatia mitään ylimääräistä vastikkeetonta hyötyä. Nykyään eritoten nuoret työttömät haluavat saada kaiken vaikka eivät laita tikkua ristiin sen eteen (muuta kuin valittavat).
Olin työttömänä 1.5v ja nyt sain työn. Ensi alkuun suyskuun loppuun. Päivät ovat työmatkoineen noin 10h pituisia. Oikeasti musta tuntuu että jaksanko tätä? Unta tarvitsen vähintään 8h eli ei paljon vapaata jää.
Vierailija kirjoitti:
Minä väsyin kohtuuttoman paljon jo koulussa. Työelämässä painoin väkisin 10 vuotta vaikka aamuisin väsytti, ahdisti ja itketti. Oli pakko, koska "kaikki muutkin". Yhtenä aamuna en sitten enää kyennytkään töihin. Muistan sanoneeni esimiehelle puhelimessa, että ennemmin tapan itseni. Olin niin väsynyt vaikka työpaikassa ei ollut mitään (isoa) vikaa.
Tästä on nyt yli kolme vuotta ja olen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain myös viime vuonna autisminkirjon-diagnoosin mikä selittää sitä miksi en jaksanut työelämässä. Kannattaa kuunnella itseään ennen, kuin hajottaa itseään kohtuuttomasti. Minä jaksan olla ihmisten seurassa nykyään vain 1-2 tuntia kerrallaan. Eipä ole juuri sosiaalista elämää, kun ei jaksa :(
Luulis, että sullekkin homma löytyis, vaikka majakanvartijoita ei varmasti enää olekkaan.. ?
Vierailija kirjoitti:
Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.
Taas skitsoeläkkeellä oleva aloittaja-
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.
Mahtaa sua työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti
kun kokoajan teet näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita
sitten käsivatkaten kikulifinniäs ja silmät kiiluen suu vaahdossa
trollaatjaspämmäät esiin kokoajan vastailemalla itse itsellesi.
Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikille ei ole työpaikkoja, niin silloin on vaan hyvä jos työttömäksi jäävät ne jotka sitä itse tahtovat.
Vastentahtoinen tuöttömyys on henkisesti raskasta.
Tämä on erittäin totta. Olen kokenut vastentahtoisen työttömyyden ja se oli aivan hirveää varsinkin kun yhdessä vaiheessa työkkäri alkoi "ahdistelemaan" omilla jonnin joutavilla kursseillaan ja harjoitteluillaan. Onneksi en ole enää työtön.
Vierailija kirjoitti:
On ok laiskotella vaikka koko elämänsa tikkua ristiin sen eteen (muuta kuin valittavat).
Poistaa pitäisi ensin kansalliset maataloustuet, joita ei ole muissakaan maissa. Seuraavaksi tulee poistaa arktista maataloutta suosivat tuet. Suomalaista maataloutta tulee harrastella siellä, missä se on luonnonolosuhteiden puolesta kannattavinta. Tuet pitää sitoa paremmin tuottavuuteen, ettei makseta pelkästään siitä, että innostuu täyttelemään tukianomuslappuja.
EU on menossa hyvään suuntaan siinä, että maataloustuelle asetetaan tilakohtainen katto. Se voisi olla 300 000 euron sijasta kylläkin esim. 100 000 euroa. Hyvää on myös se, että eroja eri EU-maiden tukitasoissa korjataan lähemmäs toisiaan. Tavoitteena pitäisi olla, että samankokoinen tuki maksetaan joka maassa samoin perustein. Nythän kreikkalainen jussi voi saada viisikin kertaa enemmän tukea kuin virolainen vastineensa.
Paras tavoite olisi se, että maatalous alkaisi siirtyä kokonaan osaksi markkintaloutta eli luovuttaisiin talikkokomunismista koko Euroopassa.
Mä tykkään mun töistä ja olen kouluttautunut korkealle. Mun naisvaltaisella alallani kuitenkin on tapana maksaa ihan surkeaa palkkaa ja kohdella työntekijöitä kuin pikkulapsia. Joustoja ja osa-aikamahdollisuuksia ei ole, asiantuntijuuttaan ei pääse toteuttamaan todellisuudessa lainkaan.
Olen ratkaissut tilanteeni toistaiseksi niin, että pysyttelen työttömänä ja teen keikkaa yksityiselle puolelle sen verran kuin jaksan ja löydän. Kun lopetin 5 pvää viikossa työskentelyn, mulla meni vuosi itkiessä ja toipuessa siitä kuormituksesta ja epäinhimillisestä kohtelusta ja keräillessä itseäni ja itsearvostustani. Nyt jaksaa taas tehdä jotain, mutta pummilta varmaan vaikutan monen silmissä, kun ohessa juoksevat myös tyttömyyskorvaukset, vaikka töitä kyllä riittäisi.
Aika monet nykyään ei vaan jaksa työelämää.
Ap_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kai se.
TAAS KOKO KETJU TÄYNNÄ AIVAN SELVÄÄ YLEISTÄVÄÄ JA
MAALITTAVAA VIHAPUHETTA,JOSSA PYRITÄÄN LUOMAAN KUVAA
TYÖTTÖMISTÄ JONAIN PUMMEINA,LOISINA,TYÖNVIEROKSUJINA JNE.
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
JOS TYÖTÖN SANAN TILALLE LAITETAAN SANA MA..ULKKARI,
NIIN KAIKKI OLISIVAT SITÄ MIELTÄ ETTÄ KYSEESSÄ ON
VIHAPUHE JA RASISMI. MIKSI SAMA SÄÄNTÖ EI PÄDEKÄÄN
KANTASUOMALAISTEN KOHDALLA,PERS..MODE?!
Persu-mode... ootko tosissas !?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaaan" omilla jonnin joutavilla kursseillaan ja harjoitteluillaan. Onneksi en oötön.
Työttömyys: Miltä irtisanominen tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
On ok laiskotella vaikka koko elämänsä mutta jos ei halua tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi niin sitten on myöskään turha vaatia mitään ylimääräistä vastikkeetonta hyötyä. Nykyään eritoten nuoret työttömät haluavat saada kaiken vaikka eivät laita tikkua ristiin sen eteen (muuta kuin valittavat).
No kyllän sitä vaatia saa siinä missä muutkin. Samat oikeudet, ei töissä käynti mikään kunnia-asia ole.
Jos ei intressit kohtaa, työelämä muuttunut. Jotku kehtaa ehdottaa 8,5€/h tuntipalkkaa sol palvelussa ja osaaikatyötä joillekin jee jee
Eihän se ole minun syy että yhteiskunta maksaa rahaa työttömille. Ottaisin tietysti rahat pois kuljeksimasta mutta muuten toimin oman tahtoni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No on kai se.
Mielestäni ei ole oikein. Me maksetaan loisijan tuet. Kyllä minuakin aamuisin väsyttää, toisinaan tosi rankasti. Työ on oikeus. Vastikkeetonta rahaa ei ole.
Koska sitä ei saa sanoa ääneen että töitä ei riitä kaikille. Siinä menisi tiettyjen tahojen poliittinen uskottavuus.