Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?
Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.
Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h
Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?
Kommentit (554)
Miten ihmeessä voit tehdä näin typerän aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
jää työttömäksi jos siltä tuntuu.
Varaudu sitten siihen, että jos irtisanoudut niin työmarkkinatuki on jäätävän pieni, kun on tottunut palkkaan.
Varaudu siihen, että monet parhaista työkavereistasi hylkäävät sinut.
Työttömyydestä on vaikea nousta. En suosittele työttömyyttä kenellekkään jolla alkoholi on osa elämää edes pieninä annoksina. Työttömyysaikana moni kohtuukäyttäjä on tarttunut pulloon entistä hanakammin.
Kun olet huolissasi terveydestäsi, niin sinulla ei ole työterveyslääkäriä turvanasi. kunnalliseen on pitkät jonot.
Työttömän on vaikea löytää uutta työpaikkaa.
Työttömiä simputetaan ja rangaistaan erilaisilla noloilla työkkärikursseilla. Jos et ole aikaisemmin tuntenut itseäsi rikolliseksi/arvottomaksi/vähäjärkiseksi/mt-potilaaksi, niin työkkäriputkeen joutuminen kyllä korjaa sen virheen.
Parhaiten selviät, kun laadit itsellesi päiväohjelman. Tyyliin, kuntoilet joka päivä. Opiskelet joka päivä vaikka kieliä.
Jokainen päivä, jota et ole heittänyt hukkaan, on "hyvä päivä". Tunne, että olet edistynyt jossain henkilökohtaisissa tavoitteissa, antaa valtavasti mielihyvää ja energiaa.
Tämään on hyvä päivä :)
Olisiko peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko mennä töihin. Missä siellä tukien ehdoissa lukee, että ne on vain työkyvyttömille?
Työhön ei voi eikä pidä pakottaa ketään. Ihmiset saadaan töihin tarjoamalla kannustimia (ensisijaisesti rahallista korvausta). Se on ihan hyvä mekanismi ja motivoi valtaosaa riittävän hyvin.
Minulla on oikeus valita toisin ja olla menemättä töihin, jos en halua. Valitsen silloin alhaisemman elintason, mutta enemmän omaa aikaa. Ei minun tarvitse perustella kenellekään työttömyyttäni. Se on täysin ok, jos ei millään jaksa. Se on aivan yhtä ok, ettei yhtään kiinnosta.
Riittävä toimeentulo ja ihmisarvoinen elämä kuuluu silti kaikille. Siihen sisältyy koti, sen juoksevat kulut, ruoka, ja tiettyjä kulutushyödykkeitä kuten vaatteita, puhelin/netti, viihdettä. Nuo asiat kuuluvat minulle enkä aio sekuntiakaan hävetä niiden hakemista KELAn kautta. Olen niihin täysin oikeutettu, ja se siitä.
Eikö yhtään haittaa tietää että muut raatavat vuoksesi? Naapuri käytännössä maksaa ruokasi? Miten olet onnistunut oikeuttamaan tämän itsellesi?
Minua kiusattiin koulussa, armeijassa ja töissä. Minua ei selkeästikään haluttu mukaan "yhteiskuntaan":
Siinä on tarpeeksi oikeutusta että saavat nyt muut maksaa elämiseni : )Nyt olen sitten elänyt yhteiskunnan tuilla viimeiset 10 vuotta, ja saan suuresti tyydytystä kun lampaat vinkuvat kaltaisistani.
Aamulla te heräätte taas ja maksatte elämiseni :D
Luulenpa, että tuo "kiusattujen kosto" on yleisempää kuin luullaan. Ihan oikeutettua minusta. Jos ihmiset ovat aina osoittaneet, että inhoavat sinua, eikö ole aika hauska idea antaa heidän/meidän elättää itsensä?
Onpa ainutlaatuisen hauska IDEA antaa työssäkäyvien elättää patalaiska, joka ei mihinkään töihin vaan viitsi. "Kiusattujen kosto"? Onko nää typerät valopäät kiskaistu lastentarhasta vaipat märkinä.
Vierailija kirjoitti:
No nyyhkyti nyyhkyti, kun käy sääliksi veronmaksaja parkaa. Keskittykää vaan omiin asioihin. Kyllä mullakin nyt on oikeus siihen että on asunto, vesi ja sähköt, puhelin, netti, Netflix, ja vaatteita. Sit kaljaa ja tupakkaa. Ei se yhteiskunta hirveästi muuta mulle maksa.
Muista pitää työnhakusi voimassa TE-palveluissa, jäät muuten vaille kaljojasi. Yhteiskunta ts. me työssäkäyvät maksamme sulle asunnon kuluineen, vaatteet, ruokarahas laitatkin tupakkaan ja kaljaan. Mitäs muuta sulle sais olla? Oliskos tarvetta autolle? Moderneille kodinkoneille? Kaupunki-lomaselle? Teatteriin? Sano vaan rohkeasti. Palkkojen verotus on niin korkea, että kylläs nyt luuserille pitäis poreallas ainakin saada.
Vierailija kirjoitti:
Vttuako vingutte tukien suuruudesta?! Olen langanlaiha, epäterve. En ole nyt syönyt kolmeen päivään. Löysin pari tölkkiä ja mulla oli pari 5 senttistä joilla sain kaupasta kunnon gurmee safkat ens kuun ekaan päivään asti. Sit siinä kassajonossa edellä oleva plösö lataa safkaa safkan perään hihnalle. Vttu että vtuttaa. Ai ku tekis mieli mennä varkaisiin stana.
Kyllä ne vapaaehtoisesti työttömän tuet on sentilleen laskettu, että loppukuuhunkin riittää perunoita. Mihinkäs sä olet rahatukesi tuhlannu? Ja turha sun on sitä plösöä kadehtia, sehän maksaa työllään ruokansa. Sullahan on hyvin, kun ei tartte töitä tehdä. Kyllä valtio porsaansa hengissä pitää, muttei niitä lihota joulukinkuiksi, on ne sen verran huonoa rotua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paremmin kirjoitti:
Kaikista paras olisi pienentää tuollaisilta tuet ihan minimiin. Eihän yhteiskunnan tarvitse elättää sellaisia joita ei työnteko kiinnosta. Aloitushan oli provo mutta hyvä sellainen.
Kysehän oli siitä että ei haluaisi, vaan että ei vain jaksa.
Minäkin haluaisin olla ahkera ja jaksaa hakea töitä, mutta en jaksa.
Kyse ei siis ole halusta
Haluat jaksaa hakea töitä, mutta et jaksa hakea töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa?
En minäkään riemusta kiljuen pese vessaa, käy kaupassa tai tee ruokaa, mutta pakkohan niitä hommia on tehdä. Jos aamuheräämiset on vaikeita, hae iltavuorotyöhön. Ihan uskomaton ajatusmaailma, että töitä ei tarvitse tehdä, jos ei huvita. Harvemmin ketään joka päivä huvittaa, mutta jollainhan ne laskut on maksettava.
Yksi vaihtoehto on perustaa yritys, niin voit tehdä mieluista työtä silloin kun itsellesi sopii.
Tämä voi tulla täytenä šokkina, mutta ei niitä ole mikään pakko tehdä. Itse näkisin asian näin, että JONKUNHAN ne laskut on maksettava. Ja aina on maksaja löytynyt.
En tykkää maksaa sinunkin laskujasi. Palkkani riittää just ja just omiini.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa työttömien olla rauhassa. Juuri selasin tunnin työmarkkinatoria. Ei minulle ole mitään mahdollisuuksia, ikää 58, työttömänä pian 8 vuotta. Saako elää vai pitäisikö hypätä sillalta??? Aion elää.
Tämä keskusteluksi kutsuttu ei tietenkään koske sinua. Tilanteesi on täysin ymmärrettävä. Täällä jupistaan niistä, jotka eivät halua/viitsi yrittääkään tehdä töitä, vaikka ikä ja muut seikat antaisivat siihen mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paremmin kirjoitti:
Kaikista paras olisi pienentää tuollaisilta tuet ihan minimiin. Eihän yhteiskunnan tarvitse elättää sellaisia joita ei työnteko kiinnosta. Aloitushan oli provo mutta hyvä sellainen.
Kysehän oli siitä että ei haluaisi, vaan että ei vain jaksa.
Minäkin haluaisin olla ahkera ja jaksaa hakea töitä, mutta en jaksa.
Kyse ei siis ole halusta
Haluat jaksaa hakea töitä, mutta et jaksa hakea töitä?
Kyllä. Mikä siinä on epäselvää?
ap
Tiettyjen puolueiden elinehto on ,että on riittävästi väkeä jotka elävät yhteiskunnan almuilla, asiasta voidaan sitten vaalien alla puhua ääni väristen kuinka meidän puolue rakastaa kaikkia köyhiä, sairaita, työttömiä, nälkäisiä ja ylipäätään niitä joilla on elämässään kurjaa, vaikkapa vain olisi kyse liian kireästä piposta tai liian vähistä leluista. Että ihan tarpeellista vaalikarjaa nämä elämäntapa taiteilijat ovat:-)
Kyllä mä oon ainakin ollu jo 10v työtön kun en jaksa työelämää
Ei ole okei, mutta etsi työ, jossa työajat ovat erilaisia. Sellaisiakin varmasti löytyy. Tai etsi osa-aikatyöpaikka.
Asun omassa talossa joten ei ole mitään taloyhtiön pyykkitupaa.
T. Työtön joka itse ostaa pesukoneet