Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
481/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä olen 40-vuoden työuran jälkeen uupunut valittajien lorvailusta. Joka ikinen (sairaita lukuunottamatta) on velvollinen itsensä ja lastensa leivän hankkimaan. Se ei todellakaan taivaasta tipu. 

Kyllä se valitettavasti tippuu niin kauan kuin nämä vihervasemmistokommarit ovat vallassa. Itse käyn toki töissä ja vituttaa suunnattomasti tämä pummien elättäminen ja tukien maksaminen veroillani. Tuet pitäisi poistaa ja lorvailijat pakottaa töihin ja nimenomaan paskatöihin, itse olen kovalla palkalla paperitehtaalla, mutta pummit joutavat töihin minimipalkalla. Mutta kuten sanottua mikään ei muutu niin kauan kun ihmiset äänestävät vihervasemmistoa.

Vierailija
482/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuako vingutte tukien suuruudesta?! Olen langanlaiha, epäterve. En ole nyt syönyt kolmeen päivään. Löysin pari tölkkiä ja mulla oli pari 5 senttistä joilla sain kaupasta kunnon gurmee safkat ens kuun ekaan päivään asti. Sit siinä kassajonossa edellä oleva plösö lataa safkaa safkan perään hihnalle. Vttu että vtuttaa. Ai ku tekis mieli mennä varkaisiin stana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti

Ap

Voi, voi. Mä hoidan mieheni kanssa neljää lasta, huushollia, talolainaa ja kumpikin omaa työtään. Kyllä minuakin uuvuttaa. En kuitenkaan kerää täällä säälipisteitä.

Ja kuitenkin tulit keskusteluun ulisemaan omista valinnoistasi ja marttyroimaan, eli keräämään säälipisteitä. Ei tullut toisen lapsen jälkeen mieleen ostaa kondomeja? 

Kirjoitin  jo viestin, mutta toistetaan se: minä VALITSIN vapaaehtoisesti ison perheen!!! En ole mäkättänyt marttyyrinä omista, mulle oikeista valinnoista. Rakastan tätä meidän elämänmakuista eloamme. Vierivä kivi ei sammaloidu. Sekoaisin, jos yhteiskunnan elättinä ruinaisin eri luukuilta tukia ja istuisin yksin luukussani kaljoitellen. Tulisin hulluksi tukianomusten ORAVANPYÖRÄSSÄ.

Vierailija
484/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Laiskuus ei ole mikään perustelu millekään. Helvetin typerää lähinnä.

Vierailija
485/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan silti moralisointia osakseni, vaikka olen asunnot ja autot maksanut nelikymppinen. Mä en saisi olla kotona, vaan pitäisi ottaa se huonopalkkainen homma vastaan, koska korona vei omat työt.

Mulle työ ei ole mikään harrastus tai elämän suola vaan ihan pakollinen paha.

En aio kuunnella muiden mielipiteitä.

Saat toki olla kotona kunhan et oleta, että elämisesi maksetaan meidän työssäkäyvien verovaroilla. Omavaraisesti saat toki olla kotona kunhan nostamiesi tukien määrä ei ylitä nollaa euroa.

Jokin on pahasti vialla tässä demarilandiassa kun työikäiset ihmiset saavat lorvia kotona toisten rahoilla.

Vierailija
486/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maataloustuet pois!

Mielenkiintoisia saajia löytyy myös listan loppupäästä..Kuten:Svenska Österbottens förbund för utbildning och kultur"..Näin äkkiseltään minulle tuottaa ongelmaa nähdä miten Ruotsinkielisen Pohjanmaan yhdistys koulutukselle ja kulttuurille liittyy maataloustukiin?

Kaikki oli meidän rahaa joka vaan kierrätettiin brysselin kautta. Olemme nettomaksajia.

Kyllä sais leikata maataloustukia ja rankasti,

Suuri osa tuista näyttää menevän Närpiöön. Rkp on pitänyt hyvin kannattajiensa puolta.

Voisiko joku selkokielellä/rautalankamallilla selittää, mikä järki näissä tukien maksuissa on.

Tarjoaakos tuo ruotsalaisen pohjanmaan koulutus- ja kulttuuriyhdistys karjalleen

kulttuuria ja koulutusta, kun näyttää sekin saaneen "maataloustukea"?

Kaikki nuo tuet turhia. Viljelijät sanovat olevansa yrittäjiä, miksi eivät sitten kanna itse riskiä kärsimällä yritystensä tappiot?

Ja silti on isot talot, useita autoja, varaa lomamökkiin ja varaa etelänmatkoihin. Miten tuo kaikki on mahdollista

Asuntotukea saavat eivät ole rikkaita yrittäjiksi itseään kutsuvia maanomistajia.

Entäs ne jotka eivät syö kotimaista ruokaa, pitääkö niidenkin verovaroista maksaa maataloustukea sinun ruokailutottumustesi takia?

Ja nämä rikkaat tukiensaajat sit kadehtii köyhiä, vähätuloisia, jotka saa asumistukea, että saavat katon päänsä päälle.

Yritystuet vuosittain ovat paljon suuremmat.

Rikkaille jaetaan. Kepu ja kokoomus näiden tukien takana.

Yritys ja maataloustuet ovat täysin eri asia kuin työtä vieroksuvien pummien elätys. Yritykset tuottavat työpaikkoja ja miljoonia euroja verotuloja. Maataloustuet toki voisi poistaa niiltä, jotka eivät oikeasti maata viljele, mutta nekään eivät ole mikään tekosyy pummien elättämiseen.

Vierailija
487/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle ne aamuherätykset on vaan paskaa. Sitä on vain pakko jaksaa. Tätä se on ollut jo yläasteelta asti. Aamulla v*tuttaa, heikottaa ja joka hemmetin asia ärsyttää. Aamupalaverissa kuuntelen mykkänä kun muut koheltavat. Sitten päivää kohti helpottaa.

Kaikki ei ole elämässä helppoa ja kivaa. Vaikka pidän itseäni aika laiskana tyyppinä, niin töihin olen aina jaksanut nousta. Jopa masentuneena. Se jo toki vaatii taistelutahtoa.

Vierailija
488/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei vaan kaikille ole,minulle olisi ei vaan voi mennä..Eläkkeille ei päästetä.On tää maa,kerkesin olla vuosia työelämässä.On tääkin osa tana.

Vierailija
489/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti

Ap

Voi, voi. Mä hoidan mieheni kanssa neljää lasta, huushollia, talolainaa ja kumpikin omaa työtään. Kyllä minuakin uuvuttaa. En kuitenkaan kerää täällä säälipisteitä.

Ja kuitenkin tulit keskusteluun ulisemaan omista valinnoistasi ja marttyroimaan, eli keräämään säälipisteitä. Ei tullut toisen lapsen jälkeen mieleen ostaa kondomeja? 

Kirjoitin  jo viestin, mutta toistetaan se: minä VALITSIN vapaaehtoisesti ison perheen!!! En ole mäkättänyt marttyyrinä omista, mulle oikeista valinnoista. Rakastan tätä meidän elämänmakuista eloamme. Vierivä kivi ei sammaloidu. Sekoaisin, jos yhteiskunnan elättinä ruinaisin eri luukuilta tukia ja istuisin yksin luukussani kaljoitellen. Tulisin hulluksi tukianomusten ORAVANPYÖRÄSSÄ.

Kumpi on kivempi oravanpyörä!?! Lapsellista.

Vierailija
490/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi okei siinä tapauksessa jos menettäisit omaehtoisen kieltäytymisen takia kaikki tuet.

Vierailija
491/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.

Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?

Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.

Kyllä, he ovat kuin palvelijoitasi. Sinä et tee mitään, he paiskivat töitä ja elättävät sinutkin. Aika narsistinen ajatus, että on oikeus loikoilla.

Kyllä se vaan on suomessa oikeus, tykkäsi ajatuksesta eli ei. 

Sossupummailu ei ole oikeus, se on etuus, jota on haettava hattu kourassa jatkuvasti täytellen anomuskaavakkeita. Sossupummi ei elä vapaasti, vaikka voi niin luulla. Sossupummin on yhteiskunnan pykälien vanki.

Senkun tietokoneella näpyttelee pari esitäytettyä hakemusta. Ei siihen hattua tarvita. Aika vapaata on loppuaika, ei tosiaankaan mikään vankila!

Työhakemuksiakin on paljon, ei vaan oo tärpännyt.

Vierailija
492/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kiinnosta kärsiä ja elää elämää joka on mielestäni kauheaa suorittamista. Ei sinne töihin ole PAKKO mennä.

Totta kai se on JOSKUS pakkopullaa ihan kenelle tahansa, ja joillekin se on sitä vähän useammin. Silloin tämä ihminen voi tehdä valinnan jatkaa koska haluaa saada palkkaa.

Mutta minä en ala homehtumaan väkisin töissä jos minun hyvinvointini kärsii siitä ihan kohtuuttomasti. Minulla on oikeus elämän perusasioihin ja minimielintasoon. Jos haluan korkeamman elintason, niin sitten menen töihin. Tällä hetkellä haluan keskittää voimavarani muunlaisiin kiinnostuksen kohteisiin.

Vierailija
493/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi pari kuukautta sitten ja koen syyllisyyttä siitä, että nautin tästä. Ajattelin ottaa rennosti kesän loppuun jos vaan osaan rentoutua syyllistymättä. Oon ollut veronmaksaja 20 vuotta enkä halunnut työttömäksi, siinä mun perustelut. Etsin osa-aikatyön seuraavaksi ja karsin kustannuksia.

Vierailija
494/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttuako vingutte tukien suuruudesta?! Olen langanlaiha, epäterve. En ole nyt syönyt kolmeen päivään. Löysin pari tölkkiä ja mulla oli pari 5 senttistä joilla sain kaupasta kunnon gurmee safkat ens kuun ekaan päivään asti. Sit siinä kassajonossa edellä oleva plösö lataa safkaa safkan perään hihnalle. Vttu että vtuttaa. Ai ku tekis mieli mennä varkaisiin stana.

Juu kyllä me pummit olemme onnekkaita kun jää laskujen jälkeen n. 200e ruokaan kuukaudeksi ja joudumme pikavippejä ottamaan selviytyäksemme.

Itsellä niin paha ahdistuneisuushäiriö että työnteko ei vaan pitkään ole onnistunut. Ammatin sain luettua mutta sitten jäin yksinhuoltajaksi...

Älytöntä raivota kovapalkkaisen paperitehtaalla meidän "tuista" sinun mielestäsi siis joudamme kadulle.

Suomessa ollaan kateellisia ihan kaikesta.

Vierailija
495/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on rahaa ostaa ruokaa, mutta sinulla ei, koska saat tukia ja vika on jostain hämärästä syystä hänen?

Lisäksi mietit varastamista. 

Mielenkiintoista.

Vierailija
496/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ihminen työtä olla tekemättä, mutta miksi yhteiskunnan pitäisi tällainen valinta kustantaa?

Vierailija
497/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity nyt ap:n tilanteeseen tai häneen muutenkaan mitenkään.

Mielestäni on yleisesti todella inhottavaa, miten työttömiä sätitään ja laitetaan häpeämään. Valtaosa työttömistä on ihan ahkeria, tavallisia, työhön haluavia ja hakevia ihmisiä. Silti työttömyyskeskusteluissa heidät leimataan pers homeessa sohvalla makaaviksi, tyhmiksi ja kyvyttömiksi yksilöiksi.

Olen itse ollut elämässäni yhden puolen vuoden pätkän työttömänä ja sain silloin enemmän aikaan kuin tavallisesti. Sain erään suuren käsityöprojektini valmiiksi, viimeisteltyä mökkimme remontin, aloitin jopa uuden harrastuksen eli kaunokirjallisuuden ja runojen kirjoittamisen. Luin tuon puolen vuoden aikana yhteensä 37 romaania, kirjoitin kymmeniä runoja. Oli aikaa perehtyä myös oman alani kirjallisuuteen eri tavalla kuin kokopäivätyön lomassa. Hain myös tietysti töitä, ja lopulta tärppäsi.

Kaikesta tästä puuhastelusta huolimatta pari ihmistä lähipiiristäni heittivät kommentteja, että tuntuu varmaan kivalta laiskotella ja makoilla sohvalla päivät pitkät.

Aivan älytöntä yleinen työttömien sättiminen ja leimaaminen laiskoiksi ja hävettäviksi, kun useimmat työttömät ovat kyvykkäitä ihmisiä, jotka jossain vaiheessa saavatkin uuden työn.

Vain työssäkäyvä loppuunpalanut ihminen tykkää maata sohvalla koko päivän kännykkä kädessä, kun ei sillä ole enää paukkuja muuhun. Itsellä työttömyysjaksot on aina niitä milloin olen todella aikaansaava, mutta työssä käydessä hyvä kun saa tiskit ja pyykit hoidettua. Mielestäni se työttömyys on sitä ihmisen normaalia elämää, tai sitten joillakin on kotiorja joka hoitaa arjen ja mahdollistaa esim. harrastuksen. Jotain on tapahtunut verrattuna viime vuosituhanteen, ei se tälläistä menoa ollut.

Vierailija
498/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko työtön työnhakija? Vai mielisairas eläkkeellä jo? Kunhan jotenkin toimeen tulee, mutta käy kyllä sääliks veronmaksajaa.

Vierailija
499/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko työtön työnhakija? Vai mielisairas eläkkeellä jo? Kunhan jotenkin toimeen tulee, mutta käy kyllä sääliks veronmaksajaa.

Nyyhkytinyyh, veronmaksaja parka! Sillä on hyvä elintaso ja silti verottaja ottaa siitä ja tekee kaikkea hyvää kuten rahoittaa kouluja, terveydenhuoltoa, infrastruktuuria ja ihan pikkiriikkisellä osalla työttömiä, joista pienen pieni osa on laiskoja työnvieroksujia. Kyllä oikein itkettää.

Vierailija
500/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi ja hakemuksia on tullut näppäiltyä.

Työkkäristä painostivat yrittäjäksi mutta eipä huvita tippua enempää epävarmuuteen taloudellisen tilanteen kanssa. Kun en tähän tarttunut niin suostuteltiin muuttamaan jonkun toisen työkkärin piiriin että näinkin hyvää palvelua sieltä suunnalta.

Rekrykurssitukset unohdan suoraan. En jaksa tehdä työtä lähes ilmaiseksi yritykselle joka arpoo kymmenistä kurssilaisista ehkä muutaman. Tätäkään yrityksen ei ole pakko tehdä jos tuotantotaloudellinen tilanne vaikka ihan leikisti muuttuu. Puolen vuoden päästä haalitaan taas uudet kurssilaiset rehkimään ilman mitään todellisia takeita työllistymisestä.

Oikeita töitä jos tulee tarjolle niin haen ja otan vastaan mutta en kritisoi heitäkään jotka ovat jo järjestelmän uuvuttamia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän