Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?
Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.
Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h
Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?
Kommentit (554)
Ratkaisin homman tekemällä lapsen.
Kolmen vuoden päähän ajoitetaan toinen.
Nyt ikää 32.
En aio ikinä mennä töihin.
Opisjeluja kokeiltu ihan tarpeeksi.
Oli ujolle introvertille liian raadollista hommaa.
Mies käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin homman tekemällä lapsen.
Kolmen vuoden päähän ajoitetaan toinen.
Nyt ikää 32.
En aio ikinä mennä töihin.
Opisjeluja kokeiltu ihan tarpeeksi.
Oli ujolle introvertille liian raadollista hommaa.
Mies käy töissä.
Trollin sössötystä tämäkin kommentti. Helppo tunnistaa.
21 vuotta painanut kans paskaduunia.eiköhän se riitä jo.jos itekkin olis kovapalkkaisena paperitehtaalla tjms.niin sitä työtä tekis kyllä ihan rahan takia jo.mutta pienen palkan takia ei todellakaan kannata vaivautua...tosin taitaa ne suomen paperimiehet olla kaikki itekkin kohta kortistossa :P
Vierailija kirjoitti:
Ei töihin voi mennä jos ei ole työkykyinen ja haluinen. Ei kait kukaan työnantaja sellaista kauaa katso
AP on työkykyinen ja työhaluton! Luuseri, ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti
Ap
Anna kun arvaan. Sulla on ferritiini alle 100. Varmaan deekin. Ja mitä muita puutoksia mahtaa olla? B12? Folaatti? Entä kilpirauhasvaivaa? Endometrioosi? IBS? Fibromyalkia?
Tai jos ei mikään noista, niin voi olla jopa masennus.
Lääkäriin.
Endometrioosi ei ole psykosomaattinen vaiva, mutta muuten aika kattava lista.
Olen itsekin IBSää sairastava ahdistunut neurootikko joka kuitenkin käy töissä kokopäiväisesti ja elättää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain näille "mun verorahat menee" tyypeille tiedoksi ,että harva teistä tienaa ja maksaa veroja edes sen verran että saisi omat käyttämänsä verovaroin tuetut palvelut maksettua..
Työssäkäyvät maksavat veropottia, josta kustannetaan heidän tarvitsemiaan julkisia palveluja JA SOSSUPUMMIEN hyysäämistä.
jää työttömäksi jos siltä tuntuu.
Varaudu sitten siihen, että jos irtisanoudut niin työmarkkinatuki on jäätävän pieni, kun on tottunut palkkaan.
Varaudu siihen, että monet parhaista työkavereistasi hylkäävät sinut.
Työttömyydestä on vaikea nousta. En suosittele työttömyyttä kenellekkään jolla alkoholi on osa elämää edes pieninä annoksina. Työttömyysaikana moni kohtuukäyttäjä on tarttunut pulloon entistä hanakammin.
Kun olet huolissasi terveydestäsi, niin sinulla ei ole työterveyslääkäriä turvanasi. kunnalliseen on pitkät jonot.
Työttömän on vaikea löytää uutta työpaikkaa.
Työttömiä simputetaan ja rangaistaan erilaisilla noloilla työkkärikursseilla. Jos et ole aikaisemmin tuntenut itseäsi rikolliseksi/arvottomaksi/vähäjärkiseksi/mt-potilaaksi, niin työkkäriputkeen joutuminen kyllä korjaa sen virheen.
Parhaiten selviät, kun laadit itsellesi päiväohjelman. Tyyliin, kuntoilet joka päivä. Opiskelet joka päivä vaikka kieliä.
Jokainen päivä, jota et ole heittänyt hukkaan, on "hyvä päivä". Tunne, että olet edistynyt jossain henkilökohtaisissa tavoitteissa, antaa valtavasti mielihyvää ja energiaa.
Ei tietenkään ole pakko mennä töihin. Missä siellä tukien ehdoissa lukee, että ne on vain työkyvyttömille?
Työhön ei voi eikä pidä pakottaa ketään. Ihmiset saadaan töihin tarjoamalla kannustimia (ensisijaisesti rahallista korvausta). Se on ihan hyvä mekanismi ja motivoi valtaosaa riittävän hyvin.
Minulla on oikeus valita toisin ja olla menemättä töihin, jos en halua. Valitsen silloin alhaisemman elintason, mutta enemmän omaa aikaa. Ei minun tarvitse perustella kenellekään työttömyyttäni. Se on täysin ok, jos ei millään jaksa. Se on aivan yhtä ok, ettei yhtään kiinnosta.
Riittävä toimeentulo ja ihmisarvoinen elämä kuuluu silti kaikille. Siihen sisältyy koti, sen juoksevat kulut, ruoka, ja tiettyjä kulutushyödykkeitä kuten vaatteita, puhelin/netti, viihdettä. Nuo asiat kuuluvat minulle enkä aio sekuntiakaan hävetä niiden hakemista KELAn kautta. Olen niihin täysin oikeutettu, ja se siitä.
Menkää hoitoon ja hävetkää siivestäjät.
" Nyt ei tarvitse enää säästää
Kun on tarpeeksi sekaisin päästään
Kyllä valtio huolen pitää omistaan"
(Arttu Wiskari)
Vähän sapettaa, että toiset loisii tuilla, koska työnteko tuntuu pahalta. No arvatkaapa mitä, niin se tuntuu minustakin. Monesti todella pahalta. Työkaverikin teki itsarin mutta pitää jaksaa. Ketään ei näyttänyt kiinnostavan.
Jos kaikki loisisi, niin koko systeemi romahtaisi. Mikä kyllä lienee edessä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sapettaa, että toiset loisii tuilla, koska työnteko tuntuu pahalta. No arvatkaapa mitä, niin se tuntuu minustakin. Monesti todella pahalta. Työkaverikin teki itsarin mutta pitää jaksaa. Ketään ei näyttänyt kiinnostavan.
Jos kaikki loisisi, niin koko systeemi romahtaisi. Mikä kyllä lienee edessä joka tapauksessa.
Eli mielestäsi töissä in pakko käydä vaikka itsarin uhalla?
Jos joku ei jaksa käydä töissä, niin eihän se ole sinulta pois.
Systeemin romahtamisesta olette jaksaneet paaata vuodet ja vuosikymmenet.
Totuus: Ei romahda
Minä en enää jaksa antaa kaikkeani työpaikoilla. Olen tehnyt nyt viimeiset vuodet sijaisuuksia ja aina sama juttu, on jaksettava joustaa koko ajan ja näyttää omaa osaamista. Jos sairastut on riski, että työsopimusta ei jatketa. Jatkuvasti pelkoa, että työt loppuvat. En enää jaksa. En ihmettele, että niin mini jää oravanpyörästä pois.
Ei jos olet nainen. Etsi mies elättämään äläkä pakota miehiä maksamaan elämistäsi ilman mitään vastinetta.
Näitä iltavirkkujen olkiukkoja, voi hyvä luoja.
Mitä tekemistä pitkään nukkumisella ja työttömyydellä muka on keskenään?
Aamuvirkulle ei yhtään mitään, mutta provohan tämä taisi ollakin.
Ai että mua naurattaa ku joitakin niin kovasti harmittaa ja on niin hirveesti heiltä pois et joku ei käy duunissa.
Kah, se olis kello kohta 9, kauppa alkaa myymään kaljaa! Ostohousut on jo jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei liity nyt ap:n tilanteeseen tai häneen muutenkaan mitenkään.
Mielestäni on yleisesti todella inhottavaa, miten työttömiä sätitään ja laitetaan häpeämään. Valtaosa työttömistä on ihan ahkeria, tavallisia, työhön haluavia ja hakevia ihmisiä. Silti työttömyyskeskusteluissa heidät leimataan pers homeessa sohvalla makaaviksi, tyhmiksi ja kyvyttömiksi yksilöiksi.
Olen itse ollut elämässäni yhden puolen vuoden pätkän työttömänä ja sain silloin enemmän aikaan kuin tavallisesti. Sain erään suuren käsityöprojektini valmiiksi, viimeisteltyä mökkimme remontin, aloitin jopa uuden harrastuksen eli kaunokirjallisuuden ja runojen kirjoittamisen. Luin tuon puolen vuoden aikana yhteensä 37 romaania, kirjoitin kymmeniä runoja. Oli aikaa perehtyä myös oman alani kirjallisuuteen eri tavalla kuin kokopäivätyön lomassa. Hain myös tietysti töitä, ja lopulta tärppäsi.
Kaikesta tästä puuhastelusta huolimatta pari ihmistä lähipiiristäni heittivät kommentteja, että tuntuu varmaan kivalta laiskotella ja makoilla sohvalla päivät pitkät.
Aivan älytöntä yleinen työttömien sättiminen ja leimaaminen laiskoiksi ja hävettäviksi, kun useimmat työttömät ovat kyvykkäitä ihmisiä, jotka jossain vaiheessa saavatkin uuden työn.
Vain työssäkäyvä loppuunpalanut ihminen tykkää maata sohvalla koko päivän kännykkä kädessä, kun ei sillä ole enää paukkuja muuhun. Itsellä työttömyysjaksot on aina niitä milloin olen todella aikaansaava, mutta työssä käydessä hyvä kun saa tiskit ja pyykit hoidettua. Mielestäni se työttömyys on sitä ihmisen normaalia elämää, tai sitten joillakin on kotiorja joka hoitaa arjen ja mahdollistaa esim. harrastuksen. Jotain on tapahtunut verrattuna viime vuosituhanteen, ei se tälläistä menoa ollut.
Työttömyys on ihmisen normaalia elämää? Emmä oo ennen kuullutkaan. Saisko sitten harrastaa? Juoda kaljaa milloin ite lystää? Jei, mä jään kans. Jäädään, kuulkaa, kaikki! Oikeen joukolla....!!
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua naurattaa ku joitakin niin kovasti harmittaa ja on niin hirveesti heiltä pois et joku ei käy duunissa.
Kah, se olis kello kohta 9, kauppa alkaa myymään kaljaa! Ostohousut on jo jalassa.
Onks työttömillä jotenkin erikseen "ostohousut"? Niihin vissiin saa Kelalta maksusitoumuksen?
Ei töihin voi mennä jos ei ole työkykyinen ja haluinen. Ei kait kukaan työnantaja sellaista kauaa katso