Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
341/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa?

En minäkään riemusta kiljuen pese vessaa, käy kaupassa tai tee ruokaa, mutta pakkohan niitä hommia on tehdä. Jos aamuheräämiset on vaikeita, hae iltavuorotyöhön. Ihan uskomaton ajatusmaailma, että töitä ei tarvitse tehdä, jos ei huvita. Harvemmin ketään joka päivä huvittaa, mutta jollainhan ne laskut on maksettava.

Yksi vaihtoehto on perustaa yritys, niin voit tehdä mieluista työtä silloin kun itsellesi sopii.

Vierailija
342/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten pelko rahahanojen sulkemisesta on täysin olematon.

Täysi sulkeminen tuskin tapahtuu, mutta kova kiristys kyllä uhkaa. Kannattaa katsoa tulevaan, eikä elää vain tätä päivää. Väestö ikääntyy jne.

Ihmiselle, joka jää vapaaehtoisesti työttömäksi syynään vain laiskuus ei ole kykyä katsoa tulevaisuuteen. Tai muutenkaan aikuisen ihmisen kypsyyttä tai muita tähän ajatteluun tarvittavaa taitoa.

Aika rankka yleistys, kertoo paljon kirjoittajastaan ja hänen omasta kypsyydestään ja kapasiteetista nähdä asioista eri puolia ja hahmottaa kokonaisuuksia.

Noin vaikka syy olisikin vain laiskuus. Se voi myös olla ideologinen tai vakaumuksellinen valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa?

En minäkään riemusta kiljuen pese vessaa, käy kaupassa tai tee ruokaa, mutta pakkohan niitä hommia on tehdä.

Mikä pakko? Miksi?

Vierailija
344/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa?

En minäkään riemusta kiljuen pese vessaa, käy kaupassa tai tee ruokaa, mutta pakkohan niitä hommia on tehdä. Jos aamuheräämiset on vaikeita, hae iltavuorotyöhön. Ihan uskomaton ajatusmaailma, että töitä ei tarvitse tehdä, jos ei huvita. Harvemmin ketään joka päivä huvittaa, mutta jollainhan ne laskut on maksettava.

Yksi vaihtoehto on perustaa yritys, niin voit tehdä mieluista työtä silloin kun itsellesi sopii.

Tämä voi tulla täytenä šokkina, mutta ei niitä ole mikään pakko tehdä. Itse näkisin asian näin, että JONKUNHAN ne laskut on maksettava. Ja aina on maksaja löytynyt.

Vierailija
345/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se asenne, jonka vuoksi hyvinvointiyhteiskunta tulee romahtamaan. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Ei ole kovin hyvinvoiva yhteiskunta sellainen, jossa työelämä on tehty niin vastenmieliseksi ja huonosti palkitsevasti ettei työnteko oikein maistu ihmisille. 

Onko työnteko liian huonosti palkitsevaa

VAI

Onko työnteon vaihtoehto liian palkitsevaa

Totta hitossa työnteko on liian huonosti palkitsevaa. Mieti nyt matalapalkka-aloja, vaikka siivousta tai mäkkärin kassaa. raskasta duunia täydet päivät ja palkka joku 1500. Ei kiitos. 

Toki sitten kouluttaudut paremmille palkoille.

Emmä jaksa.

Vierailija
346/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa?

Parasta olisi, jos työkkäristä löytäisi töitä, mutta sieltä ei saa mitään apua.

Vierailija
347/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi sulkeminen tuskin tapahtuu, mutta kova kiristys kyllä uhkaa. Kannattaa katsoa tulevaan, eikä elää vain tätä päivää. Väestö ikääntyy jne.

Ihmiselle, joka jää vapaaehtoisesti työttömäksi syynään vain laiskuus ei ole kykyä katsoa tulevaisuuteen. Tai muutenkaan aikuisen ihmisen kypsyyttä tai muita tähän ajatteluun tarvittavaa taitoa.

Aika rankka yleistys, kertoo paljon kirjoittajastaan ja hänen omasta kypsyydestään ja kapasiteetista nähdä asioista eri puolia ja hahmottaa kokonaisuuksia.

Noin vaikka syy olisikin vain laiskuus. Se voi myös olla ideologinen tai vakaumuksellinen valinta.

Ideologinen tai vakaumuksellinen valinta on vain laiskuus lässytyskielellä. (Jos ei sitten elä omavaraisesti metsässä.)

Vierailija
348/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen työaamu pumppu lyö pari kertaa tyhjää ennen kuin horisontti tasoittuu, kun herään töihin ja istun sängynlaidalla. En tiedä hetkeen edes, kuka olen. Siitä sitten väkisin kahvinkeittoon. Siksi, että sinä voit maata kotona.

Trolli se siellä satuilee taas.

Vaan senkus jäät itse työttömäksi jos se on niin ihanaa. Olet ilmisen vähä-älyinen jos et sitä tajua.

Vierailija
349/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideologinen tai vakaumuksellinen valinta on vain laiskuus lässytyskielellä. (Jos ei sitten elä omavaraisesti metsässä.)

Kyllä, vakaumus siihen että on päättänyt olla ihmiskunnalle ja sen kehitykselle vain rasite. Koska elämä aikuisena ei ollutkaan sitä mitä kuviteltiin.

Vierailija
350/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä osa-aikatöitä saa? Monilla aloilla ainoa vaihtoehto on kokopäivätyö.

Itse olen työtön yksinhuoltaja ja osa-aikainen päivätyö olisi minulle ainoa keino palata työelämään. Mutta ei niitä ole kuin puhelinmyynti ja se on kokeiltu jo.

Vierailija
351/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.

Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?

Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.

Minimielintasoon tyytyvänä voit siis muuttaa metsään ja hankkia ruokasi siellä. Ei ole pakko tehdä töitä, mutta silloin ei syödä muiden kattamaan ruokaa.

Minä ainakin syön puolisoni tuloilla kattamia aterioitaan. Onko sinulta pois? Puolisoni maksaa valtiolle ja kunnalle ja ev.lut.kirkolle veroja melkoisen paljon tuloistaan, ja minä 20 % pikkuapurahasta, jota työmarkkinatueksi sanotaan. Mutta puolisoni elättää veroillaan muutaman  sinkku/yh.työttömän vielä lisäkseni.   Tietenkin monen muun kaltaisensa veronmaksajan kanssa yhteistoimin.

Ihmettelen vaan, että miksi työkkärin suojatyöpaikkavirkailija menee kalliilla uuden karhealla autollaan töihin, eikö pienempikin palkka moisesta työttömien vahtaamis ja tilastojen laadinnasta riittäisi meiltä kaikilta veronmaksajilta palkaksi, että voisi mennä vaikkapa potkulaudalla töihinsä. Pahus, kun ei tässä kaupungissa minun koulutustani vastaava panos työelämään kelvannut aikoinaan kuin pätkissä, mutta hyvä niinkin.  Hyvä, että puolisoni yksityisyrityksen palveluksessaan palkka kuitenkin on kelvannut pitkin matkaa ensin verottajalle, ja sitten ruokakauppayrittäjien taskuihin jne.

Lähdenkin tästä pihviä nauttimaan grillin äärelle pihalle.

Vierailija
352/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska  tai ahkera - mitä väliä, ketä kiinnostaa?

Samalla lailla hautuumalle päätyvät lopulta molemmat.

Lapsellista ja vanhanaikaista tuollainen moralisointi : et ole ahkera! Salli minun nauraa!

Vierailija
353/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan nimenomaan otettiin kantaa vain tapauksiin, joissa syynä on vain laiskuus. Voit toki valaista meitä suurella ymmärryksen auringollasi, jos siihen kykenet.

Vierailija
354/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.

Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?

Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.

Minimielintasoon tyytyvänä voit siis muuttaa metsään ja hankkia ruokasi siellä. Ei ole pakko tehdä töitä, mutta silloin ei syödä muiden kattamaan ruokaa.

Minä ainakin syön puolisoni tuloilla kattamia aterioitaan. Onko sinulta pois? Puolisoni maksaa valtiolle ja kunnalle ja ev.lut.kirkolle veroja melkoisen paljon tuloistaan, ja minä 20 % pikkuapurahasta, jota työmarkkinatueksi sanotaan. Mutta puolisoni elättää veroillaan muutaman  sinkku/yh.työttömän vielä lisäkseni.   Tietenkin monen muun kaltaisensa veronmaksajan kanssa yhteistoimin.

Ihmettelen vaan, että miksi työkkärin suojatyöpaikkavirkailija menee kalliilla uuden karhealla autollaan töihin, eikö pienempikin palkka moisesta työttömien vahtaamis ja tilastojen laadinnasta riittäisi meiltä kaikilta veronmaksajilta palkaksi, että voisi mennä vaikkapa potkulaudalla töihinsä. Pahus, kun ei tässä kaupungissa minun koulutustani vastaava panos työelämään kelvannut aikoinaan kuin pätkissä, mutta hyvä niinkin.  Hyvä, että puolisoni yksityisyrityksen palveluksessaan palkka kuitenkin on kelvannut pitkin matkaa ensin verottajalle, ja sitten ruokakauppayrittäjien taskuihin jne.

Lähdenkin tästä pihviä nauttimaan grillin äärelle pihalle.

Jos olet puolisosi elättämä niin siinä tapauksessa asia ei kiinnosta minua pätkän vertaa. 

Vierailija
355/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska  tai ahkera - mitä väliä, ketä kiinnostaa?

Samalla lailla hautuumalle päätyvät lopulta molemmat.

Lapsellista ja vanhanaikaista tuollainen moralisointi : et ole ahkera! Salli minun nauraa!

Tässä on puhuttu lähinnä elämästä ennen sitä hautuumaata. Vai sinulleko on ihan sama, mitä ennen kuolemaasi tapahtuu? Joten et varmaan ruokaakaan tarvi, kun ihan sama milloin kuolo korjaa, hautuumaalle päädyt joka tapauksessa?

Vierailija
356/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä osa-aikatöitä saa? Monilla aloilla ainoa vaihtoehto on kokopäivätyö.

Itse olen työtön yksinhuoltaja ja osa-aikainen päivätyö olisi minulle ainoa keino palata työelämään. Mutta ei niitä ole kuin puhelinmyynti ja se on kokeiltu jo.

TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI TYÖTTÖMÄSTÄ...

Lentäjästä työttömäksi Whatsapp-viestill

Vierailija
357/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan nimenomaan otettiin kantaa vain tapauksiin, joissa syynä on vain laiskuus. Voit toki valaista meitä suurella ymmärryksen auringollasi, jos siihen kykenet.

Jos sinulle pitää selittää auki, miksi on kapeakatseista sanoa, että laiskalla ja sen takia työttömänä olevalla hmisellä ei voisi olla kykyä nähdä tulevaisuuteen, kypsyyttä tai epämääräisesti ilmaistuna "tähän ajatteluun tarvittavaa taitoa", niin olet valitettavasti avun tavoittamattomissa. Toivottavasti sinullekin on kuitenkin yhteiskunnassa älyllistä kapasiteettiasi vastaava rooli ja lokero.

Vierailija
358/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle pitää selittää auki, miksi on kapeakatseista sanoa, että laiskalla ja sen takia työttömänä olevalla hmisellä ei voisi olla kykyä nähdä tulevaisuuteen, kypsyyttä tai epämääräisesti ilmaistuna "tähän ajatteluun tarvittavaa taitoa", niin olet valitettavasti avun tavoittamattomissa. Toivottavasti sinullekin on kuitenkin yhteiskunnassa älyllistä kapasiteettiasi vastaava rooli ja lokero.

Oman kommenttisi perusteella olemme siis ihan samanlaisia! Kiva kuulua samaan kerhoon <3

Vierailija
359/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 trolleja tässä ketjussa 😁 ahkerat luterilaisen työmoraalin omaavat repeävät liitoksistaan, najs!

Työtä vieroksuvia, vakaumuksellisia sossupummeja on loppupeleissä tosi pieni osa. Se on väistämätön hinta siitä, että yhteiskunnalla on turvaverkot jotka suojelevat niitä jotka ovat oikeasti, väliaikaisesti tai kroonisesti, työkyvyttömiä tai ilman töitä.

Ilman nykyisen kaltaista systeemiä moni oikeasti parhaansa yrittävä syrjäytyisi ja putoaisi yhteiskunnan ulkopuolelle, ja moni taitava keplottelija onnistuisi silti vapaamatkustelemaan ja imemään valtion tai jonkun muun tisshiä.

Systeemin varmuus valitettavasti mahdollistaa pummilla matkustamisen, mutta sen tiukentaminen aiheuttaisi enemmän hyötyä kuin haittaa. Noita "kuhan veetuillessani nostan sossumassii" -ihmisiä on loppupeleissä todella vähän. Suurin osa ihmisistä ei halua tulla toimeen niin vähällä rahalla ja suurimmalla osalla on tarve ja halu olla osa yhteisöä ja yhteiskuntaa ja osallistua sen kustannuksiin ja toimintaan.

Vierailija
360/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten pelko rahahanojen sva rooli ja lokero.

Oman kommenttisi perusteella olemme siis ihan samanlaisia! Kiva kuulua samaan kerhoon <3

Työttömyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi