Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
301/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.

Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?

Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.

Minimielintasoon tyytyvänä voit siis muuttaa metsään ja hankkia ruokasi siellä. Ei ole pakko tehdä töitä, mutta silloin ei syödä muiden kattamaan ruokaa.

Vierailija
302/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.

Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?

Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.

Kyllä, he ovat kuin palvelijoitasi. Sinä et tee mitään, he paiskivat töitä ja elättävät sinutkin. Aika narsistinen ajatus, että on oikeus loikoilla.

Kyllä se vaan on suomessa oikeus, tykkäsi ajatuksesta eli ei. 

Vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se asenne, jonka vuoksi hyvinvointiyhteiskunta tulee romahtamaan. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Ei ole kovin hyvinvoiva yhteiskunta sellainen, jossa työelämä on tehty niin vastenmieliseksi ja huonosti palkitsevasti ettei työnteko oikein maistu ihmisille. 

Vierailija
304/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se asenne, jonka vuoksi hyvinvointiyhteiskunta tulee romahtamaan. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Kiitos, kohta haen taikaseinästä rahaa

Vierailija
305/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin hyvinvoiva yhteiskunta sellainen, jossa työelämä on tehty niin vastenmieliseksi ja huonosti palkitsevasti ettei työnteko oikein maistu ihmisille. 

Onko työnteko liian huonosti palkitsevaa

VAI

Onko työnteon vaihtoehto liian palkitsevaa

Vierailija
306/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa niin paljon pikkumaisten öyhöjen hepulit täällä että otan tänään sen kunniaksi.

Kävin hakemassa aamulla valtion kustantamat korvaushoitolääkkeet kaupungin maksamalla bussikortilla. Nyt olen menossa ostamaan kaljaa ja ne rahat tulivat sosiaalituista. Sitten menen juomaan niitä kämpille, jonka kustantaa niin ikään valtio. Pelaan pleikkarin ja odotan että kaverit herää, sitten lähden kartsalle sekoilemaan ja juomaan lisää.

Kohotan maljan katkeralle veronmaksajalle, joka on kovalla työllä ja jeesustelevalla asenteella tämänkin päivän sekakäytöt maksanut. Omatuntoni on puhdas, ei hävetä yhtään. Naurattaa, kun te ette asialle mitään voi, ja se että saan olla tänään joutilaana teidän piikkiin - ihan faktisesti osittain jopa SINUN tekemän työn ansiosta.

Skål!

Itsekin jossain vaiheessa kannoin syyllisyyttä ja häpeää vaan en enää. Itse juon vain viinaa mutta muuten samanlainen kuvio. Olen tajunnut että olen aivan samanarvoinen kuin muutkin yhteiskunnassa ja minulla on samat oikeudet. Ne jotka haluavat tehdä töitä saavat siitä palkkaa. Jos ei halua niin ei ole pakko, mutta samat elämän perusedellytykset kuuluu silti mullekin.

Nykyään ymmärrän että olen yhtä arvokas kuin muutkin ja minulla on oikeus elää sellaista elämää kuin itse haluan. Aina löytyy joku joka syyllistää tai valittaa mutta omapahan on ongelmansa.

Kyllä! Olet ymmärtänyt aivan oikein, sinulla on oikeus elää sellaista elämää kuin haluat omalla kustannuksellasi. Olet aivan yhtä arvokas ja pätevä kuin muutkin elättämään itsesi ja rahoittamaan harrastuksesi.

Vaan kun minulla ei ole kiinnostusta tehdä 40 tuntia viikossa töitä sen takia että voisin ylläpitää muuten samanlaista elämäntyyliä kuin tällä hetkellä. Jos haluan huikentelevampaa elämää, ulkomaan matkoja ja hienoja autoja, niin siihen minulla on oikeus omalla kustannuksella.

Jos haluan että on katto pään päällä, sähköt, ruokaa ja kaljaa kylmässä, telkkari, netti ja puhelin, niin siihen minulla on oikeus joka tapauksessa.

Vierailija
307/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tämä yhteiskunta ei tule kestämään tätä. Haluatko oikeasti tietää miten lellityssä asemassa olemme? Se selviää kyllä tämän romauttamisella alas. Sitten tulee itku ja kaipuu nykyiseen työelämään.

Vierailija
308/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimielintasoon tyytyvänä voit siis muuttaa metsään ja hankkia ruokasi siellä. Ei ole pakko tehdä töitä, mutta silloin ei syödä muiden kattamaan ruokaa.

Tottakai syödään! Kohta haen rahaa taikaseinästä ja ostan filettä.

Vierailija
309/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAI

Totta hitossa työnteko on liian huonosti palkitsevaa. Mieti nyt matalapalkka-aloja, vaikka siivousta tai mäkkärin kassaa. raskasta duunia täydet päivät ja palkka joku 1500. Ei kiitos. 

Vierailija
310/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tämä yhteiskunta ei tule kestämään tätä. Haluatko oikeasti tietää miten lellityssä asemassa olemme? Se selviää kyllä tämän romauttamisella alas. Sitten tulee itku ja kaipuu nykyiseen työelämään.

Hyvin on kestänyt tähänkin asti. Mitäpä luulet tapahtuvan työelämälle, että se tuosta noin vaan katoaa?

Vierailija
311/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten typeriä nämä ihmiset ovat? Itse jos pummisin, olisin asiasta aivan hiljaa ja esittäisin että etsin töitä kovasti. Muutenhan ihmiset suuttuvat ja lopettavat syöttiläiden ruokkimisen. 

Vierailija
312/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa. Jos ei muuta, niin työtä tekevät muuttavat pois. Siinä sitten on ongelmissa, kun on tehnyt itsestään täysin riippuvaisen muista.

Kenelläkään ei ole oikeutta olettaa, että muut elättävät hänet. Jos on niin onnekas, että asuu maassa, jossa saa työttömänä apuna, se johtuu siitä että on ympäröity vastuullisilla ihmisillä. Niidenkin ihmisten vastuun kannolla on rajat.

Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon ideaa, niin kuolette yksinkertaisesti lopulta nälkään.

Tietysti, mutta näin ei tapahdu.

Jos riittävän moni lähtee siihen että mitään ei saa kustantaa verovaroin niin kaikki yhteiskunnan tukirakenteet kaatuvat, ja elämme karussa riistokapitalistien dystopiassa.

Kumpikaan ei ole realistinen. Suurin osa ihmisistä ei tyydy siihen, että kituuttavat sosiaalituilla, kun haluavat paremman elintason. Eivät he tee sitä muiden vuoksi, vaan itsensä.

Sama olisi sanoa että jos kaikki haluavat olla koodareita, niin sitten muille töille ei ole tekijöitä. Ihan turha lässyttää tuollaista kun ei ole millään tasolla realistista että kaikki, edes suurin osa, edes kovinkaan moni toimisi noin.

Totuus on että vaikka töistä saisi kautta linjan vähemmän palkkaa pidemmillä tunneilla, ja sitä maksettaisiin enemmän sossupummeille, niin aivan ylivoimainen enemmistö menisi silti töihin.

Kyllä, mutta iso osa muuttaisi naapuriin. Ja se pummien leipä kapenisi ilman muuttoliikettäkin ohuen ohueksi.

Niin, mutta tämäkin on täyttä jossittelua. Vaikka miten maalailee piruja seinille niin tuo ei toteudu. Suurin osa ihmisistä menee mielellään töihin ja tekee työtä paremman elintason perässä.

Vierailija
313/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele polttoenergialaitokselle ja tee kerrankin yhteiskunnalle jotain hyödyllistä, koskettaa kaikkiä työelämää vältteleviä turhakkeita ja nistejä.

Olet sairas, mene hakemaan pian apua ongelmaasi, jos sinulle on noin vaikeata käydä itse töissäsi ja maksaa veroja, ja osa niistä veroista menee kuitenkin sunkin työhösi menon ja paluun käyttämääsi  esim.tien kunnossa pitoihin tai  mahdollisten lastesi koulutukseen.

Vierailija
314/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on kestänyt tähänkin asti. Mitäpä luulet tapahtuvan työelämälle, että se tuosta noin vaan katoaa?

Työelämä ei siis tule todellakaan katoamaan, ainoastaan työntekijöiden edut ja työttömien tuet.

Vierailija
315/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa. Jos ei muuta, niin työtä tekevät muuttavat pois. Siinä sitten on ongelmissa, kun on tehnyt itsestään täysin riippuvaisen muista.

Kenelläkään ei ole oikeutta olettaa, että muut elättävät hänet. Jos on niin onnekas, että asuu maassa, jossa saa työttömänä apuna, se johtuu siitä että on ympäröity vastuullisilla ihmisillä. Niidenkin ihmisten vastuun kannolla on rajat.

Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon ideaa, niin kuolette yksinkertaisesti lopulta nälkään.

Jos riittävän moni lähtee siihen että mitään ei saa kustantaa verovaroin niin kaikki yhteiskunnan tukirakenteet kaatuvat, ja elämme karussa riistokapitalistien dystopiassa.

Kumpikaan ei ole realistinen. Suurin osa ihmisistä ei tyydy siihen, että kituuttavat sosiaalituilla, kun haluavat paremman elintason. Eivät he tee sitä muiden vuoksi, vaan itsensä.

Sama olisi sanoa että jos kaikki haluavat olla koodareita, niin sitten muille töille ei ole tekijöitä. Ihan turha lässyttää tuollaista kun ei ole millään tasolla realistista että kaikki, edes suurin osa, edes kovinkaan moni toimisi noin.

Totuus on että vaikka töistä saisi kautta linjan vähemmän palkkaa pidemmillä tunneilla, ja sitä maksettaisiin enemmän sossupummeille, niin aivan ylivoimainen enemmistö menisi silti töihin.

Kyllä, mutta iso osa muuttaisi naapuriin. Ja se pummien leipä kapenisi ilman muuttoliikettäkin ohuen ohueksi.

Niin, mutta tämäkin on täyttä jossittelua. Vaikka miten maalailee piruja seinille niin tuo ei toteudu. Suurin osa ihmisistä menee mielellään töihin ja tekee työtä paremman elintason perässä.

Kyllä, on jossittelua. Edelleenkin suuri osa ihmisistä tekee töitä, ei tarkoita että loputtomiin suostuvat että heidän rahansa vuotavat pummeille. Jollain tavalla raja tulee vastaan ja hanat katkeavat. 

Vierailija
316/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAI

Totta hitossa työnteko on liian huonosti palkitsevaa. Mieti nyt matalapalkka-aloja, vaikka siivousta tai mäkkärin kassaa. raskasta duunia täydet päivät ja palkka joku 1500. Ei kiitos. 

Jos kulujen jäälkeen jää vaikka 200-300€ enemmän niin ei kaikki viiti. Suomes hyvät tuet, ettei p-skahommiin kannata mennä p-skapalkalla

Vierailija
317/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on jossittelua. Edelleenkin suuri osa ihmisistä tekee töitä, ei tarkoita että loputtomiin suostuvat että heidän rahansa vuotavat pummeille. Jollain tavalla raja tulee vastaan ja hanat katkeavat. 

VAI oletatko että rahaa tulee loputtomiin taikaseinästä???

Vierailija
318/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa.

Jokaisella on tälläkin hetkellä mahdollisuus tehdä näin. Kummallista, ettei työttömänä oleskelu kiinnosta enempää. Mistähän johtuis?

Vierailija
319/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten typeriä nämä ihmiset ovat? Itse jos pummisin, olisin asiasta aivan hiljaa ja esittäisin että etsin töitä kovasti. Muutenhan ihmiset suuttuvat ja lopettavat syöttiläiden ruokkimisen. 

Eiväthän suutu. Tai vaikka suuttuisivat niin tulevat korkeintaan öyhöttämään siitä AV:lle. Vaikka äänestäisivätkin eri tavalla niin mikään puolue Suomessa ei aja sosiaaliturvan lakkauttamista, hallituksia tulee ja menee mutta tämä ei ole kenellekään kynnyskysymys eikä sellainen asia, mistä vakavasti keskustellaan.

Yksityinen veronmaksaja voi suuttua mutta sen keino vaikuttaa on äänestäminen, ja on vahva poliittinen yksimielisyys hyvinvointivaltion ylläpidosta. Ei se pysty lopettamaan syöttiläiden ruokkimista eikä se valtaosalle ole mitenkään tärkeä asia. Suurin osa haluaa säilyttää hyvinvointivaltion turvaverkot.

Vierailija
320/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa.

Jokaisella on tälläkin hetkellä mahdollisuus tehdä näin. Kummallista, ettei työttömänä oleskelu kiinnosta enempää. Mistähän johtuis?

Kyllähän se koko ajan kiinnostaa suuremmassa määrin. Asenneilmapiiri on muuttumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan