Uudella paikkakunnalla. Ei ystäviä. Neuvoja?
Menenkö jonhonkin kuppilaan istumaan ja juttelemaan tuntemattomille. Juopua en tahdo, mutta suomalaiset eivät ole sosiaalisia tai kiinnostuneita tuntemattomista, niin tutustuisiko kuppilassa paremmin kuin esim kaupan pakastetiskillä?
Kommentit (14)
Voit jutella vaikka niissä kuppiloissa, mutta todellisia ystäviä niistä ei kovin usein löydä.
Hyvällä säkällä ystäviä löytyy työ- tai opiskelupiireistä. Myös harrastukset yksi mahdollisuus. Ystävien löytäminen voi viedä aikaa. Katsele rauhassa ympärillesi. Pidä yllä jo olevia ihmissuhteitasi välimatkasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Puppa keräsi vasullisen herkkutatteja mutta lapset ei tykkää sienistä vaan haluaa karkkia ja hampurilaisia, vasu pois? 👴🏻👵🏻🧺
Surullista että sä spämmäät tätä paskaa jo toistenkin ketjuihin.
Työpiireissä on kivoja ihmisiä, mutta heidän elämät ovat vakiintuneita ja täysiä. Mahdun työpaikan kahvipöytään, mutta vapaa-ajalle en ole itseäni lähtenyt tyrkyttämään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Työpiireissä on kivoja ihmisiä, mutta heidän elämät ovat vakiintuneita ja täysiä. Mahdun työpaikan kahvipöytään, mutta vapaa-ajalle en ole itseäni lähtenyt tyrkyttämään.
ap
Oletko varma? Luovutatko edes yrittämättä? Vai haluatko vain tekosyyn kuppilaan menolle?
Kotimaahan? En halua elättää sinua tai antaa työpaikkaani.
Enpä osaa sanoa, mä en ole löytänyt ketään niinä 12 vuotena, jotka olen työn takia asunut Helsingissä. Töissä olen ainoa nainen ja myös ainoa vähän vanhempi, muut on nuoria jätkiä, ei ne mun kanssa välitä olla tekemisissä kuin välttämättömän minimin. Harrastuksissa olen joskus koittanut käydä, mutta ihmiset käy tunnilla, ja lähtee kotiin, ei sieltä mitään ystäviä saa. Enää en edes niin välitä, olen ihan tyytyväinen erakkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko varma? Luovutatko edes yrittämättä? Vai haluatko vain tekosyyn kuppilaan menolle?
On Suomessa erittäin harvinaista, että ihmiset haluaa työkaveruuksien leviävän vapaa-aikaan. Useimmat meistä halutaan pitää työn ja vapaa-ajan ihmissuhteet erillään. Olisipa se ahdistavaa, jos joku alkaisi tunkea kaveriksi vapaa-ajallakin.
Nauti! Vältä ajautumasta juttusille ihmisten kanssa, niin saat olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On Suomessa erittäin harvinaista, että ihmiset haluaa työkaveruuksien leviävän vapaa-aikaan. Useimmat meistä halutaan pitää työn ja vapaa-ajan ihmissuhteet erillään. Olisipa se ahdistavaa, jos joku alkaisi tunkea kaveriksi vapaa-ajallakin.
Selvä. Eli ei kannata edes yrittää ja vapaa-aika kannattaa käyttää verkostoituen paikallisten pubiruusujen kanssa. Kun ei ne siellä töissä kuitenkaan halua tutustua kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Selvä. Eli ei kannata edes yrittää ja vapaa-aika kannattaa käyttää verkostoituen paikallisten pubiruusujen kanssa. Kun ei ne siellä töissä kuitenkaan halua tutustua kehenkään.
No voihan niihin yrittää tutustua, mutta ei kannata yllättyä, jos ehdotus tehdä jotain muutenkin kuin työajalla johtaa vaivautuneisiin tunnelmiin, ja/tai jos "ystävyys" loppuu kun jompikumpi lähtee firmasta joko omasta tahdostaan tai muutos-neuvotteluiden kautta. Mulle itselleni kävi näin, luulin olevani erään naisen kanssa hyväkin ystävä kun oli juteltu kaikki lasten jutut ja terveysvaivat ja lounaalla käytiin yhdessä monta kertaa viikossa... Vaihdoin sitten työpaikkaa, ja otin muuten vaan yhteyttä, kyselin että mentäisikö kahvilla joku päivä. Hän oli hyvin vaivautunut ja sanoi, että kai minä ymmärrän että työpaikkaihmissuhteet on vain siellä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No mä itse olen vaan päättänyt opetella nauttimaan elämästäni yksin, ilman mitään ystäviä. Ei aikuinen nyt semmoisia enää välttämättä niin tarvi.
Harrastukset. Siellä ihmisillä on ainakin yksi yhteinen kiinnostuksen kohde. Mene kuppilaan, jos harrastat juomista ja tarvitset ryyppyseuraa.
Puppa keräsi vasullisen herkkutatteja mutta lapset ei tykkää sienistä vaan haluaa karkkia ja hampurilaisia, vasu pois? 👴🏻👵🏻🧺