Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?
Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.
Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h
Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?
Kommentit (554)
Toki on ok, mutta nyky-yhteiskunnassa on paljon töitä, joihin ei tarvitse raahautua sianpieremän aikaan. Ja oravanpyöräkin on päänsisäinen juttu.
Kyllä on. Toki omaa rahatilannettaan voi kohottaa menemällä iltatöihin osa-aikaista päivää tai viikkoa tekemään. Näin olen ratkaissut oman tilanteeni, kun en vaan kestä aikaisia aamuja ja 8 h päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.
Mutta kun mikään ei kiinnosta. Yhden tutkinnon tosin suoritin, koska sitten ei joutunut niin pahasti kyykytettäväksi mitä ilman amistutkintoa olisi joutunut.
Olet selkeästi masentunut. Varaa aika lääkärille.
Työttömien masennusta ei btw hoideta. Hyvä sieltä työterveyden piiristä huudella, haepa itse apua masennukseen terveyskeskuksen kautta... Niin joo, ja maksapa tuista 200e/kk terapia jos ikinä siihen asti pääset!
Ihan työmarkkinatuella täällä huutelen, "sairauslomalla" useamman vuoden kipujen vuoksi. Terveyskeskuksen kanssa tapellen :)
No onko ne sun kivut masennusta vai miksi kuvittelet että terveyskeskuksesta saisi työtön masennukseen apua? Ei saa kuin korkeintaan lääkkeet, ja ne eivät tutkitusti yksinään yleensä muuta kuin pahenna lamaannusta.
No ei ole masennusta mutta muu kipusairaus jota ei naisilla todesta oteta kun ei verikokeissa koskaan näy. Hirvittävää taistelua ollut jo vuosikausia, nyt viimein löytyi lääkäri joka uskoi. Hoitajat käytti kaikki konstinsa että en pääsisi lääkäriin ollenkaan. Sitä pilkkanaurun ja kiusaamisen määrää ei uskoisi kukaan. Tiedän ja ymmärrän että masentuneella niitä henkisiä voimavaroja ei ole tähän riitelyyn, vähissä ne on minullakin ollut, kun kipujen vuoksi ei saa nukuttuakaan aina. Mutta mitään ei saa jos ei jaksa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.
Mutta kun mikään ei kiinnosta. Yhden tutkinnon tosin suoritin, koska sitten ei joutunut niin pahasti kyykytettäväksi mitä ilman amistutkintoa olisi joutunut.
Työttömien masennusta ei btw hoideta. Hyvä sieltä työterveyden piiristä huudella, haepa itse apua masennukseen terveyskeskuksen kautta... Niin joo, ja maksapa tuista 200e/kk terapia jos ikinä siihen asti pääset!
Ihan työmarkkinatuella täällä huutelen, "sairauslomalla" useamman vuoden kipujen vuoksi. Terveyskeskuksen kanssa tapellen :)
No onko ne sun kivut masennusta vai miksi kuvittelet että terveyskeskuksesta saisi työtön masennukseen apua? Ei saa kuin korkeintaan lääkkeet, ja ne eivät tutkitusti yksinään yleensä muuta kuin pahenna lamaannusta.
No ei ole masennusta mutta muu kipusairaus jota ei naisilla todesta oteta kun ei verikokeissa koskaan näy. Hirvittävää taistelua ollut jo vuosikausia, nyt viimein löytyi lääkäri joka uskoi. Hoitajat käytti kaikki konstinsa että en pääsisi lääkäriin ollenkaan. Sitä pilkkanaurun ja kiusaamisen määrää ei uskoisi kukaan. Tiedän ja ymmärrän että masentuneella niitä henkisiä voimavaroja ei ole tähän riitelyyn, vähissä ne on minullakin ollut, kun kipujen vuoksi ei saa nukuttuakaan aina. Mutta mitään ei saa jos ei jaksa yrittää.
Kyllähän tuo fibromyalgia on täysi työnvieroksujien "sairaus". Valttikortti minkä diagnoosi perustuu pelkästään omaan kokemukseen. Ihmistä jolla on "oikeasti" fibromyalgia on mahdoton erottaa ihmisestä, joka teeskentelee.
Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa. Jos ei muuta, niin työtä tekevät muuttavat pois. Siinä sitten on ongelmissa, kun on tehnyt itsestään täysin riippuvaisen muista.
Kenelläkään ei ole oikeutta olettaa, että muut elättävät hänet. Jos on niin onnekas, että asuu maassa, jossa saa työttömänä apuna, se johtuu siitä että on ympäröity vastuullisilla ihmisillä. Niidenkin ihmisten vastuun kannolla on rajat.
Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon ideaa, niin kuolette yksinkertaisesti lopulta nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo fibromyalgia on täysi työnvieroksujien "sairaus". Valttikortti minkä diagnoosi perustuu pelkästään omaan kokemukseen. Ihmistä jolla on "oikeasti" fibromyalgia on mahdoton erottaa ihmisestä, joka teeskentelee.
Fibromyalgiahan tulee niille jotka stressaavat töissä liikaa ja sairastuvat pitkäaikaisen stressin seurauksena.
Eikä se diagnoosi automaattisesti tarkoita töiden lopettamista. Molemmat tuntemani fybromyalgikot käyvät töissä.
Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.
Ihan samalla tavalla minusta esim maataloustuet on huono ja kilpailua haittaava juttu. Soisin mieluusti että puolustusvoimien rahoitusta vähennettäisiin. Minua harmittaa, kun poliisit käyttävät minun verorahaani siihen, että jahdataan pilveä pössytteleviä rauhallisia hippejä, tai ihmisiä jotka levittävät vihapuhetta somessa. Mutta näin on näppylät ja yritän äänestää sellaisia ihmisiä ja puolueita, jotka parhaiten edustavat omia näkemyksiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa niin paljon pikkumaisten öyhöjen hepulit täällä että otan tänään sen kunniaksi.
Kävin hakemassa aamulla valtion kustantamat korvaushoitolääkkeet kaupungin maksamalla bussikortilla. Nyt olen menossa ostamaan kaljaa ja ne rahat tulivat sosiaalituista. Sitten menen juomaan niitä kämpille, jonka kustantaa niin ikään valtio. Pelaan pleikkarin ja odotan että kaverit herää, sitten lähden kartsalle sekoilemaan ja juomaan lisää.
Kohotan maljan katkeralle veronmaksajalle, joka on kovalla työllä ja jeesustelevalla asenteella tämänkin päivän sekakäytöt maksanut. Omatuntoni on puhdas, ei hävetä yhtään. Naurattaa, kun te ette asialle mitään voi, ja se että saan olla tänään joutilaana teidän piikkiin - ihan faktisesti osittain jopa SINUN tekemän työn ansiosta.
Skål!
Itsekin jossain vaiheessa kannoin syyllisyyttä ja häpeää vaan en enää. Itse juon vain viinaa mutta muuten samanlainen kuvio. Olen tajunnut että olen aivan samanarvoinen kuin muutkin yhteiskunnassa ja minulla on samat oikeudet. Ne jotka haluavat tehdä töitä saavat siitä palkkaa. Jos ei halua niin ei ole pakko, mutta samat elämän perusedellytykset kuuluu silti mullekin.
Nykyään ymmärrän että olen yhtä arvokas kuin muutkin ja minulla on oikeus elää sellaista elämää kuin itse haluan. Aina löytyy joku joka syyllistää tai valittaa mutta omapahan on ongelmansa.
Kyllä! Olet ymmärtänyt aivan oikein, sinulla on oikeus elää sellaista elämää kuin haluat omalla kustannuksellasi. Olet aivan yhtä arvokas ja pätevä kuin muutkin elättämään itsesi ja rahoittamaan harrastuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole fibromyalgiaa tämä :D arvaas uudelleen....
Vierailija kirjoitti:
Typerää. Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon "minulla on oikeus siihen, että muut palvelevat ja kustantavat asunnon ja ruoan", jossain vaiheessa siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa. Jos ei muuta, niin työtä tekevät muuttavat pois. Siinä sitten on ongelmissa, kun on tehnyt itsestään täysin riippuvaisen muista.
Kenelläkään ei ole oikeutta olettaa, että muut elättävät hänet. Jos on niin onnekas, että asuu maassa, jossa saa työttömänä apuna, se johtuu siitä että on ympäröity vastuullisilla ihmisillä. Niidenkin ihmisten vastuun kannolla on rajat.
Jos tarpeeksi moni lähtee tuohon ideaa, niin kuolette yksinkertaisesti lopulta nälkään.
Tällä siis tarkoitan näitä "työtön, koska ei huvita". Toki on paljon työttömiä, jotka etsivät töitä ja saarna ei ollut suunnattu heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
182/188lle: Tiesitkö, että hyvin moni sadoistatuhansista työttömistämme ei saa edes mitään tukiaisia, ei toimeentulotukea, eikä asuntotukea saatika muutakaan, vain pelkän työmarkkinatuen, josta jokainen joutuu maksamaan veroa 20 %!!!
Kattos kun monellakin työttömällä on puoliso, joka tienaa yksityissektorin hommistaan palkkansa! Moni hölmö työllinen kuvittelee, että kaikki työttömät saavat perustoimeentulotukea ja asuntotukea ja mitä kaikkea niitä onkaan, mutta kun EIVÄT SAA!
Haistakoot p:::ka koko VALTIOVALTA ja pitäkööt vaalinsa, turha kuvitella, että vaivaudun enää uurnille.
Opinnot opintolainarahalla suorittu ja maksettu velka korkoineen takaisin aikoinaan työn palkoillani, veroja makseltu ja sitten tuli sairaudet, joita ei edes osata hoitaa tai ei edes haluta!!!! Kun se on niin kallista hoitaa ja tutkia työtöntä, annetaan sen ennemmin kuolla pois!
Mene hoitoon
Mene itse puskista huutelija, hahhahahah, hullu hulluksi luulee kaikkia harhoissaan! Taidat itse olla noita valtion loispummivirkailijoita, joita on liikaa elättinä valtion piikkiin!
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ei halua osallistua yhteiskunnan kuluihin voivat jäädä vaikka työttömiksi, sitten ei tarvitse itkeä.
Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta näin ei tapahdu.
Jos riittävän moni lähtee siihen että mitään ei saa kustantaa verovaroin niin kaikki yhteiskunnan tukirakenteet kaatuvat, ja elämme karussa riistokapitalistien dystopiassa.
Kumpikaan ei ole realistinen. Suurin osa ihmisistä ei tyydy siihen, että kituuttavat sosiaalituilla, kun haluavat paremman elintason. Eivät he tee sitä muiden vuoksi, vaan itsensä.
Sama olisi sanoa että jos kaikki haluavat olla koodareita, niin sitten muille töille ei ole tekijöitä. Ihan turha lässyttää tuollaista kun ei ole millään tasolla realistista että kaikki, edes suurin osa, edes kovinkaan moni toimisi noin.
Totuus on että vaikka töistä saisi kautta linjan vähemmän palkkaa pidemmillä tunneilla, ja sitä maksettaisiin enemmän sossupummeille, niin aivan ylivoimainen enemmistö menisi silti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti ajattelet, että sinulla on oikeus heittäytyä muiden elätettäväksi kuin lapsi? Muut ovat palvelijoitasi?
Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta näin ei tapahdu.
Jos riittävän moni lähtee siihen että mitään ei saa kustantaa verovaroin niin kaikki yhteiskunnan tukirakenteet kaatuvat, ja elämme karussa riistokapitalistien dystopiassa.
Kumpikaan ei ole realistinen. Suurin osa ihmisistä ei tyydy siihen, että kituuttavat sosiaalituilla, kun haluavat paremman elintason. Eivät he tee sitä muiden vuoksi, vaan itsensä.
Sama olisi sanoa että jos kaikki haluavat olla koodareita, niin sitten muille töille ei ole tekijöitä. Ihan turha lässyttää tuollaista kun ei ole millään tasolla realistista että kaikki, edes suurin osa, edes kovinkaan moni toimisi noin.
Totuus on että vaikka töistä saisi kautta linjan vähemmän palkkaa pidemmillä tunneilla, ja sitä maksettaisiin enemmän sossupummeille, niin aivan ylivoimainen enemmistö menisi silti töihin.
Kyllä, mutta iso osa muuttaisi naapuriin. Ja se pummien leipä kapenisi ilman muuttoliikettäkin ohuen ohueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Ei ne mun palvelijoita ole, niillä menee paremmin kuin mulla. Mutta kyllä mulla on oikeus tyytyä minimielintasoon jos niin haluan, ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa minua töihin.
Kyllä, he ovat kuin palvelijoitasi. Sinä et tee mitään, he paiskivat töitä ja elättävät sinutkin. Aika narsistinen ajatus, että on oikeus loikoilla.
Tämä on juuri se asenne, jonka vuoksi hyvinvointiyhteiskunta tulee romahtamaan. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, he ovat kuin palvelijoitasi. Sinä et tee mitään, he paiskivat töitä ja elättävät sinutkin. Aika narsistinen ajatus, että on oikeus loikoilla.
Kyllä se vaan on suomessa oikeus, tykkäsi ajatuksesta eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
182/188lle: Tiesitkö, että hyvin moni sadoistatuhansista työttömistämme ei saa edes mitään tukiaisia, ei toimeentulotukea, eikä asuntotukea saatika muutakaan, vain pelkän työmarkkinatuen, josta jokainen joutuu maksamaan veroa 20 %!!!
Kattos kun monellakin työttömällä on puoliso, joka tienaa yksityissektorin hommistaan palkkansa! Moni hölmö työllinen kuvittelee, että kaikki työttömät saavat perustoimeentulotukea ja asuntotukea ja mitä kaikkea niitä onkaan, mutta kun EIVÄT SAA!
Haistakoot p:::ka koko VALTIOVALTA ja pitäkööt vaalinsa, turha kuvitella, että vaivaudun enää uurnille.
Opinnot opintolainarahalla suorittu ja maksettu velka korkoineen takaisin aikoinaan työn palkoillani, veroja makseltu ja sitten tuli sairaudet, joita ei edes osata hoitaa tai ei edes haluta!!!! Kun se on niin kallista hoitaa ja tutkia työtöntä, annetaan sen ennemmin kuolla pois!
Mene hoitoon
Mene itse puskista huutelija, hahhahahah, hullu hulluksi luulee kaikkia harhoissaan! Taidat itse olla noita valtion loispummivirkailijoita, joita on liikaa elättinä valtion piikkiin!
Voi kumpa olisinkin! Olen itseni työllä elättävä duunari.
Kyse oli minusta - ei teistä.
Olen suvusta, jossa kaikki käyvät tai ovat työikäisinä käyneet töissä.
Kuten sanoin, ihmiset ovat erilaisia ja erilaisista taustoista.
Luin nuorempana lahtelaisperheestä, jossa työttöminä oli kolme sukupolvea. Kuulin määritelmän, jonka mukaan sukulaisten suhtautuminen ratkaisee monet asiat elämässä. Heillä normaalia oli työttömyys.