Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
261/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa minäkään käydä töissä. Jos haluan paremman elintason ja hienompia juttuja niin sitten varmaan menen mutta miksei minulla ole oikeutta kotiin ja ruokaan ja elämän perustarpeisiin ihan samalla tavalla kuin muillakin? Osallistun yhteiskuntaan sitten muulla tavalla, ei työ ole ihmisarvon mittari.

Miksei MINULLA työssäkäyvällä ole oikeutta noihin ja maksan vielä sinunkin ruokasi?

Onhan sinulla?! Lisäksi oikeus irtisanoutua, voit jäädä työttömäksi myös niin ei tarvitse katkerana vinkua.

Vierailija
262/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.

Mutta kun mikään ei kiinnosta. Yhden tutkinnon tosin suoritin, koska sitten ei joutunut niin pahasti kyykytettäväksi mitä ilman amistutkintoa olisi joutunut. 

Olet selkeästi masentunut. Varaa aika lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Tk-eläkkeelle on ihan mahdotonta päästä, joten helpompi kaikkien kannalta että nostelee vaan sitä työkkäriä sitten. Työelämään on ihan turha mennä, jos ei siellä jaksa. Vai haluatteko vänisijät työkaveriksenne sellaisen, joka on koko ajan saikulla ja lusmuilee töissä?

Vierailija
264/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävele polttoenergialaitokselle ja tee kerrankin yhteiskunnalle jotain hyödyllistä, koskettaa kaikkiä työelämää vältteleviä turhakkeita ja nistejä.

Verrattuna sinuun, ap kuulostaa ympäristölleen hyvältä ihmiseltä.

Varmasti mukava ja empaattinen henkilö, mutta yhteiskunnalle pelkkä kuluerä ja turhake. Turhakkeeseen meneville rahoille löytyisi varmasti käyttöä vanhus- ja terveydenhoitopuolella enemmän. Ei riitä sympatiaa vapaamatkustajille tuilla eläville sitten ollenkaan. 

Vierailija
265/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.

Mutta kun mikään ei kiinnosta. Yhden tutkinnon tosin suoritin, koska sitten ei joutunut niin pahasti kyykytettäväksi mitä ilman amistutkintoa olisi joutunut. 

Työttömien masennusta ei btw hoideta. Hyvä sieltä työterveyden piiristä huudella, haepa itse apua masennukseen terveyskeskuksen kautta... Niin joo, ja maksapa tuista 200e/kk terapia jos ikinä siihen asti pääset!

Vierailija
266/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien masennusta ei btw hoideta. Hyvä sieltä työterveyden piiristä huudella, haepa itse apua masennukseen terveyskeskuksen kautta... Niin joo, ja maksapa tuista 200e/kk terapia jos ikinä siihen asti pääset!

Ihan työmarkkinatuella täällä huutelen, "sairauslomalla" useamman vuoden kipujen vuoksi. Terveyskeskuksen kanssa tapellen :)

Vierailija
267/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti

Ap

Voi, voi. Mä hoidan mieheni kanssa neljää lasta, huushollia, talolainaa ja kumpikin omaa työtään. Kyllä minuakin uuvuttaa. En kuitenkaan kerää täällä säälipisteitä.

Oikein! Aloittaja on laiska lusmu, joka elää toisten rahoilla koska ei muka jaksa käydä töissä. Miksi sitten kaikki muut jaksavat ja monet vielä pyörittävät perhettä työnsä ohella kuten sinä ja miehesi.

Valitettavasti vasemmistohallitus hyväksyy ja mahdollistaa tämän lusmuilun meidän työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
268/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla voisi kysyä rahanahneet yritykset onko ok ajaa työntekijöitä loppuun. Tai hyvätuloiset veroparatiiseihin rahansa laittavat , ne joilla esim. koulutusta tähän yhteiskuntaan voisi rakentaa, että onko ok. Eivät ne niin tee. Ainostaan yksilö johon nuo asiat osuu, kysyy.

Miksi puhut todella pienestä marginaaliporukasta. Näitä "hyvätuloisia veroparatiiseihin rahoja laittaivia" on järkyttävän paljon vähemmän kuin tukien väärinkäyttäjiä.

T: Hyvätuloinen, järkyttäviä veroja maksava.

Vierailija
269/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on massatyöttömyys kuten nyt, niin on ihan ok että sellaiset kuten Ap jäävät kotiin ja antavat työpaikan sellaiselle kuka haluaa työpaikan.

Eriasia jos on erityisasiantuntija tai vastaava joista on pulaa kutem lääkärit jne. mutta en usko että Ap on erityisen haluttu firmojen keskuudessa.

Vierailija
270/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan työmarkkinatuella täällä huutelen, "sairauslomalla" useamman vuoden kipujen vuoksi. Terveyskeskuksen kanssa tapellen :)

No onko ne sun kivut masennusta vai miksi kuvittelet että terveyskeskuksesta saisi työtön masennukseen apua? Ei saa kuin korkeintaan lääkkeet, ja ne eivät tutkitusti yksinään yleensä muuta kuin pahenna lamaannusta.

Vierailija
271/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla voisi kysyä rahanahneet yritykset onko ok ajaa työntekijöitä loppuun. Tai hyvätuloiset veroparatiiseihin rahansa laittavat , ne joilla esim. koulutusta tähän yhteiskuntaan voisi rakentaa, että onko ok. Eivät ne niin tee. Ainostaan yksilö johon nuo asiat osuu, kysyy.

Miksi puhut todella pienestä marginaaliporukasta. Näitä "hyvätuloisia veroparatiiseihin rahoja laittaivia" on järkyttävän paljon vähemmän kuin tukien väärinkäyttäjiä.

Yritysten verokeplottelu aiheuttaa silti enemmän miinusta valtion kassaan ihan absoluuttisessa rahan määrässä laskettuna kuin mitä kaikki tuet yhteensä :) Kaiken lisäksi maksetut tuet palautuvat kiertoon Suomessa, muualle vuodetut rahat eivät.

Vierailija
272/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Miksi maksaisin lisää veroja mukamas koulutuksen lisäämiseen, kun todellisuudessa rahat menevät näiden lusmujen tukien maksamiseen koulutuksien sijaan. Aloittajaahan ei kiinnosta koulutukset eikä mikään muukaan.

Vierailija
273/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä osa-aikatyön pitäisi olla kannustavampaa, jotta tällaisetkin aloittajan tyyppiset tapaukset ja myös esim minä itse, voisi tehdä lyhyempää päivää/viikkoa. Minulla ei moraali anna periksi hengailla työttömyystuella kovin pitkiä aikoja (siis vapaaehtoisesti), mutta työelämässä uuvun. Siksi olenkin pistänyt säästöön kaiken mahdollisen, jotta joskus olisi varaa tehdä osa-aikaisena. Harmi, että osa-aikatyöt painottuu tosi vahvasti tietyille aloille ja sitten muilla aloilla voi olla jopa lähes mahdotonta löytää sellaista työnantajaa, jolle kelpaisi osari. Tämän pitäisi ehdottamasti olla joustavampaa.

Vierailija
274/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa niin paljon pikkumaisten öyhöjen hepulit täällä että otan tänään sen kunniaksi.

Kävin hakemassa aamulla valtion kustantamat korvaushoitolääkkeet kaupungin maksamalla bussikortilla. Nyt olen menossa ostamaan kaljaa ja ne rahat tulivat sosiaalituista. Sitten menen juomaan niitä kämpille, jonka kustantaa niin ikään valtio. Pelaan pleikkarin ja odotan että kaverit herää, sitten lähden kartsalle sekoilemaan ja juomaan lisää.

Kohotan maljan katkeralle veronmaksajalle, joka on kovalla työllä ja jeesustelevalla asenteella tämänkin päivän sekakäytöt maksanut. Omatuntoni on puhdas, ei hävetä yhtään. Naurattaa, kun te ette asialle mitään voi, ja se että saan olla tänään joutilaana teidän piikkiin - ihan faktisesti osittain jopa SINUN tekemän työn ansiosta.

Skål!

Itsekin jossain vaiheessa kannoin syyllisyyttä ja häpeää vaan en enää. Itse juon vain viinaa mutta muuten samanlainen kuvio. Olen tajunnut että olen aivan samanarvoinen kuin muutkin yhteiskunnassa ja minulla on samat oikeudet. Ne jotka haluavat tehdä töitä saavat siitä palkkaa. Jos ei halua niin ei ole pakko, mutta samat elämän perusedellytykset kuuluu silti mullekin.

Nykyään ymmärrän että olen yhtä arvokas kuin muutkin ja minulla on oikeus elää sellaista elämää kuin itse haluan. Aina löytyy joku joka syyllistää tai valittaa mutta omapahan on ongelmansa.

Vierailija
275/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olemaan syöpähoitojen vuoksi kotona useita vuosia ja minulla oli koko ajan syyllinen olo, koska elin yhteiskunnan kustannuksella. 

Keräsin roskia, jotta olin edes jollain tavalla hyödyllinen ihminen. 

Ihmiset ovat erilaisia. 

Vierailija
276/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin olemaan syöpähoitojen vuoksi kotona useita vuosia ja minulla oli koko ajan syyllinen olo, koska elin yhteiskunnan kustannuksella. 

Keräsin roskia, jotta olin edes jollain tavalla hyödyllinen ihminen. 

Ihmiset ovat erilaisia. 

Ikävä kyllä ketään ei kiinnosta toisten roskienkeräilyt. Turhaan urakoit.

Vierailija
277/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Veronmaksajana minulla ei pidä olla elatusvelvollisuutta yhteenkään patalaiskaan loiseläjään. Työttömyys on toki oma valintasi, mutta jätä myös yhteiskunnan tuet hakematta. Suomessa pärjää kyllä asunottomana kerjäläisenä ja pultsarina, mikäli siihen elämäntyyliin tuntee tarpeeksi vetoa.

Miksi jättäisin, jos olen niihin oikeutettu?

Jos sinusta minulla ei pidä olla oikeutta, niin valitettavasti olet vähemmistössä. Demokraattisesti valitut lainsäätäjät ovat päättäneet tällaisen systeemin luomisesta ja ylläpidosta, ja se on kuvastaa kansan tahtoa. Jos useimmat olisivat samaa mieltä kuin sinä, niin sitten äänestettäisiin sillä tavalla ja tehtäisiin sen mukaista politiikkaa. Olet kuitenkin selvässä vähemmistössä mielipiteesi kanssa, ja demokratiaan valitettavasti kuuluu se, ettei asiat mene oman tahdon mukaan, ellei se samanaikaisesti ole myös enemmistön tahto.

Veronmaksaja ei saa yksilönä päättää, mihin ne verovarat menevät. Se mekanismi, millä tähän vaikutetaan, on äänestäminen.

Äänestä puolueita jotka ajavat hyvinvointivaltion ja sosiaalitukien alas ajamista. Jos enemmistö kannattaa, se tapahtuu. Jos ei, niin se on silloin voi voi.

Vierailija
278/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa minäkään käydä töissä. Jos haluan paremman elintason ja hienompia juttuja niin sitten varmaan menen mutta miksei minulla ole oikeutta kotiin ja ruokaan ja elämän perustarpeisiin ihan samalla tavalla kuin muillakin? Osallistun yhteiskuntaan sitten muulla tavalla, ei työ ole ihmisarvon mittari.

Miksei MINULLA työssäkäyvällä ole oikeutta noihin ja maksan vielä sinunkin ruokasi?

Onhan sinulla. Kaikilla on siihen oikeus. Jos ei rahat riitä elämiseen, niin siihen saa tukea. Jos ne eivät silti riitä, niin vika on silloin itsessä. Mitäs asut liian kalliissa kämpässä, ostat kallista ruokaa, elät yli varojesi. Kaikilla on Suomessa oikeus perustoimeentuloon.

Vierailija
279/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti

Ap

Voi, voi. Mä hoidan mieheni kanssa neljää lasta, huushollia, talolainaa ja kumpikin omaa työtään. Kyllä minuakin uuvuttaa. En kuitenkaan kerää täällä säälipisteitä.

Oikein! Aloittaja on laiska lusmu, joka elää toisten rahoilla koska ei muka jaksa käydä töissä. Miksi sitten kaikki muut jaksavat ja monet vielä pyörittävät perhettä työnsä ohella kuten sinä ja miehesi.

Valitettavasti vasemmistohallitus hyväksyy ja mahdollistaa tämän lusmuilun meidän työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla.

Sen ovat hyväksyneet kaikki aiemmatkin hallitukset puoluekantoihin katsomatta. Suomi on hyvinvointivaltio ja muutkin puolueet ovat sitä mieltä, että tällainen "lusmuilu" on sallittua.

Eikä se ole enää sinun rahaasi, vaan valtion. Nettopalkka on omaa rahaa. Valtiolla on oikeus verottaa ja käyttää ne rahat vaikka hävittäjähankintoihin - jopa pasifistien verotulot, vaikka nämä olisivat siitä eri mieltä.

Omilla rahoilla saat tehdä mitä haluat, mutta valtio käyttää rahansa ihan miten parhaaksi katsoo.

Vierailija
280/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen astetta junnummalla tasolla asiantuntijatyötä (ei stressiä, koska ei niin paljon  vastuuta) noin 20 h viikossa. Voin nukkua vaikka klo 12 asti, kunhan ei ole aamulla kokouksia.

Ennen koronaa tein paljon etätöitä, itse saan päättää, että milloin ja missä töitä teen, tosiaan kokoukset ja tapahtumat ym. on ainoat sitovat.

Tämä on paljon parempi ja kivempaa, kuin yhteiskunnan varoilla elo. Olen sentään aikuinen ihminen, kyllä mä itseni haluan ihan itse elättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän