Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
241/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muut ihmiset haluaisivat maksaa elannon sellaiselle, joka itsekin kykenee sen hankkimaan?

Käytännöss ap:n kuvaama tila on aina seurausta jostain ongelmasta, vaikka henkilö ei sitä itse tiedostaisi. Osa-aikatyömarkkinat olisi hyvä juttu, mutta työn jakaminen tuntuu olevan kirveen takana meillä. Ilmeisesti Suomi tulee taas viimeisenä tässäkin asiassa (kun ensin olemme maksaneet sen muille maille, esim Espanjalle 4-pv työviikon nyt).

Vierailija
242/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulis vaan kansalaispalkka, ensin alkuun vaikka 1000€/kk. Tällä tavalla voisi heittäytyä tarvittaessa vapaalle ja vois toteuttaa omiakin projekteja. Oon ihan varma että yrittäjyys nousisi moninkertaisesti kun ei olisi vaaraa pudota ihan tyhjänpäälle. Kansalaispalkka olisi tulevaisuuden ratkaisu sillä työtä ei muutenkaan tule riittämään kaikille siirryttäessä kohti informaaatioyhteiskuntaa.

Mistä rahat?

Suomi on vauras maa, maksaa espanjankin perustulokokeilun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei ole mikään pakko herätä ja lähteä töihin.

On todella paljon aloja, joissa työtä voi tehdä illalla ja yöllä.

Vierailija
244/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele polttoenergialaitokselle ja tee kerrankin yhteiskunnalle jotain hyödyllistä, koskettaa kaikkiä työelämää vältteleviä turhakkeita ja nistejä.

Vierailija
245/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.

Mutta kun mikään ei kiinnosta. Yhden tutkinnon tosin suoritin, koska sitten ei joutunut niin pahasti kyykytettäväksi mitä ilman amistutkintoa olisi joutunut. 

Vierailija
246/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 tunnin työpäivä 6 tunnin palkalla ratkaisisi monta ongelmaa.

Töitä olisi useammille ja työssäkäyvät eivät palaisi loppuun.

Tämä. Nyt monia töihin haluavia on työttömänä ja moni työssäkäyvä on ylikuormitettu.

Vierailija
247/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ookoo, mutta sinun tulisi aktiivisesti pyrkiä sellaiseen kuntoutukseen, jonka tavoite on tehdä elämästäsi laadukkaampaa. Kotiin ei tule jäädä syrjäytymään.

Siinä mitkään "kuntoutukset" auta kun ei ammattilainenkaan saa töitä hevon vitullakaan.

Vierailija
248/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käydä töissä....uuvun helposti

Ap

Kaikki uupuu töissä, uskallan väittää. Siksi sitä sanotaan työksi, se väsyttää. Palkkapäivänä piristää. Töissä suurin osa haaveilee lomista ja vapaapäivistä tai edes illasta että saa hetken tehdä mitä haluaa. Kannattaa sitä peruskuntoa kohottaa niin jaksaa paremmin ja ei uuvuta jatkuvasti. Kannattaa myös tutkia terveysasiat jos aina heti uupuu töissä. Meitä terveysongelmien vuoksi työttömänä roikkuvia on jo ihan riittävästi. Tämä se on oikeasti uuvuttavaa, kipujen kanssa elää päivästä toiseen.

Vierailija
249/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki uupuu töissä, uskallan väittää. Siksi sitä sanotaan työksi, se väsyttää. Palkkapäivänä piristää. Töissä suurin osa haaveilee lomista ja vapaapäivistä tai edes illasta että saa hetken tehdä mitä haluaa. Kannattaa sitä peruskuntoa kohottaa niin jaksaa paremmin ja ei uuvuta jatkuvasti. Kannattaa myös tutkia terveysasiat jos aina heti uupuu töissä. Meitä terveysongelmien vuoksi työttömänä roikkuvia on jo ihan riittävästi. Tämä se on oikeasti uuvuttavaa, kipujen kanssa elää päivästä toiseen.

Uupuminen on eri asia kuin väsyminen. Silloin kun tein itselleni sopimatonta työtä ja työaikaa, en tehnyt työpäivien jälkeen muuta kuin nukuin. Muut samaa työtä ja vuoroa tekevät jaksoivat työpäivän jälkeen tehdä ruokaa, leipoa, siivota, ulkoilla, neuloa, katsoa elokuvia, tavata ystäviä jne.

Vierailija
250/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kyllä mun mielestä kaikkien pitäisi tehdä jotain tämän yhteiskunnan eteen ilman painavia syitä jotka estäisi. Osa-aika- ja vapaaehtoistyöt, lasten tai omaisten hoito voivat olla sitä yhtä lailla kuin täysiaikainen työ. Vapaamatkustajuus kuitenkaan tuskin tekee hyvää kenellekään, ei yhteiskunnalle eikä yksilölle joka tuntee itsensä tarpeettomaksi. Vajaatyökykyiset pitäisi saada paremmin mukaan työelämään.

Vierailija
251/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, silloin yritetään löytää työ jota jaksaa. Opiskele ala jota sinua kiinnostaa. Tai jos suurin ongelma on aamuheräämiset. Niin tiedätkö mitä, löytyy myös paljon töitä joihin ei tarvitse aikaisin herätä.

Mitä opiskelualaa ehdotat 55-vuotiaalle FM:lle työtön vsta 2017.

Ehkä sitä työttömänä ollessaan voisi opiskella omin päin jotain kieltä. Sitten kun olisi saavuttanut hyvän tason, voisi mennä kielikokeeseen ja yllätys yllätys, läpäisisi sen helposti. Kenties uuden kielen ansiosta saisi työtä.

Ehkä mandariinikinaa osaaville olisi kysyntää tulevaisuudessa. Opiskelu natiivitasole vienee kymmenen vuotta. Tämä oli vain arvaus. Japani olisi "helppo" suomalaiselle, mutta se on melko pieni kieli.

Vierailija
252/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoitoalalla. Työ ok, mutta en jaksa työvuorolistoja, ne suunnitellaan aivan päin peetä. Olen jaksamisen äärirajoilla.

Perusta yritys ja ala myydä tuurauspalveluja alan toimijoille. Sivussa voit tehdä vaikka kotipalvelua ja siivousta yksityisasiakkaille vaihteluksi. Voit suunnitella aikataulusi ja valita työkohteesi/asiakkasi ihan itse! 

Aina on vaihtoehtoja. 

Sama vinkki ap:lle! Yrittäjänä toimiminen antaa vapautta ja sitä pelätään ihan turhaan. Tehokas ja organisointikykyinen ihminen tienaa myös aina yrittäjänä paremmin kuin palkansaajana samassa työssä.

Vierailija
253/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö. Minulla on 3 päivää viikossa töitä, käteen jää 1600e, tuohon tuet päälle niin jää n.2200e kuukaudessa, hyvin riittää.

Vierailija
254/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon varmaan kannattaa hakea apua. Sanot, ettei mitään sairautta tai muuta ole, mikä vaikuttaisi, mutta jokinhan syynä on. Voisit päästä ammatilliseen kuntoutukseen ja muutenkin saada vähän näkökulmaa, että mikä mättää. Jos oikeasti ei töihin pysty, niin sittenhän he toteaisivat asian ja pääsisit eläkkeelle. Se, että olet itse todennut itsesi työelämään sopimattomaksi ei mielestäni riitä.

Vierailija
255/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele polttoenergialaitokselle ja tee kerrankin yhteiskunnalle jotain hyödyllistä, koskettaa kaikkiä työelämää vältteleviä turhakkeita ja nistejä.

Verrattuna sinuun, ap kuulostaa ympäristölleen hyvältä ihmiseltä.

Vierailija
256/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyötä ehdotan minäkin. Itselläni 75-prosenttinen työaika, eli 3-4 päivää töitä viikossa ja loput vapaata. Lomat tietysti ovat samanmittaiset kuin muillakin, korvaus on vain pienempi. Ihan hyvin tulen toimeen, vaikka en mitään kovapalkkaista ammattikuntaa edustakaan.

Minulle työ tuo kuitenkin lopulta oikeissa määrin jaksamista ja sisältöä arkeen. Täydellä työajalla voin pahoin koko ajan, joten onneksi työterveydessä osattiin ehdottaa osa-aikatyötä pitkän sairasloman jälkeen. Itse olin jo ajatellut, että minusta ei ole työelämään lainkaan.

Vierailija
257/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Veronmaksajana minulla ei pidä olla elatusvelvollisuutta yhteenkään patalaiskaan loiseläjään. Työttömyys on toki oma valintasi, mutta jätä myös yhteiskunnan tuet hakematta. Suomessa pärjää kyllä asunottomana kerjäläisenä ja pultsarina, mikäli siihen elämäntyyliin tuntee tarpeeksi vetoa.

Vierailija
258/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uupuminen on eri asia kuin väsyminen. Silloin kun tein itselleni sopimatonta työtä ja työaikaa, en tehnyt työpäivien jälkeen muuta kuin nukuin. Muut samaa työtä ja vuoroa tekevät jaksoivat työpäivän jälkeen tehdä ruokaa, leipoa, siivota, ulkoilla, neuloa, katsoa elokuvia, tavata ystäviä jne.

Uskallan väittää että tiedän mitä on uupuminen ja mitä väsyminen, koska on kaksi loppuunpalamista taustalla. Minulla syyksi paljastui tänä keväänä kilpirauhasen vajaatoiminta ja esidiabetes, 20v kärsimyksen jälkeen. Töistä tullessa kaaduin syönnin jälkeen petiin ja nukuin tuntikausia. Aamulla itkien töihin taas. Eli terveysasiat kuntoon jos ei jaksa muuta kuin nukkua työpäivän jälkeen. Työ yksinään harvoin uuvuttaa totaalisesti, ellei tee kahden ihmisen työmäärää.

Vierailija
259/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa minäkään käydä töissä. Jos haluan paremman elintason ja hienompia juttuja niin sitten varmaan menen mutta miksei minulla ole oikeutta kotiin ja ruokaan ja elämän perustarpeisiin ihan samalla tavalla kuin muillakin? Osallistun yhteiskuntaan sitten muulla tavalla, ei työ ole ihmisarvon mittari.

Miksei MINULLA työssäkäyvällä ole oikeutta noihin ja maksan vielä sinunkin ruokasi?

Vierailija
260/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulis vaan kansalaispalkka, ensin alkuun vaikka 1000€/kk. Tällä tavalla voisi heittäytyä tarvittaessa vapaalle ja vois toteuttaa omiakin projekteja. Oon ihan varma että yrittäjyys nousisi moninkertaisesti kun ei olisi vaaraa pudota ihan tyhjänpäälle. Kansalaispalkka olisi tulevaisuuden ratkaisu sillä työtä ei muutenkaan tule riittämään kaikille siirryttäessä kohti informaaatioyhteiskuntaa.

Millä tämä maksetaan?

Maksetaan jo, mutta pienenä silppuna ja aika raskaan koneiston läpi pyöritettynä. Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki on yhteensä _vähintään_ tuon 1000 euroa.

_Kaikki_, ei läheskään, eivät saa noita tukia. Suomeksi Ei makseta jo.

Kansalaispalkka räjäyttäisi saajien määrät kattoon, mukaanlukien ne kaikkein rikkaimmat....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi