Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
221/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v työtön tradenomi ja ylioppilas. Urheilullinen sitkeä äijä joka selviytyy kauan yksin eikä omaa rikosrekisteriä eikä huumekokeiluja.

Kaiken lisäksi armeijan käynyt alukersantti, tämä olikin kovin juttu saavuttaa näistä edellä mainituista.

Muistan vieläkin aliupseerikoulusta kun pakkipussit loppui, leireiltiin likomärkänä metsässä. Pyyhin aamupimeässä mutaisella puun lehdellä ruokapakistani edellisen päivän ruokajämiä pakin pohjalta jotta sain aamupuuron pakkiin. Mutaiset paakut, eiliset ruokajämät ja havunneulat eivät haitanneet aamupuuron nauttimista nälkäiselle varusmiehelle kun hytistiin puun juurella syksyisessä märässä metsässä. Univelka oli jatkuvaa mutta palelu piti hereillä ja aina jostain riitti voimaa vaihtaa asemia ja siirtää tykkejä.

Lukuisten ilmaistöiden ja työharjoitteluiden nöyryyttämänä tämä alikessu toteaa ettei enää 20+ vuoden työhistorian jälkeen suostu hanttihommiin tai töihin mikä tukee jollain tavalla tradenomin cv:tä.

Vuokraisäntänä nostan pääomatuloja ja olen mielestäni oikeutettu kaikkiin mahdollisiin tukiin tällä mun työ ja koulutustaustalla jos yhteiskunta ei kelvollista työpaikkaa anna minulle 1000 hakemuksen jälkeen.

Ei mulla sius hätää, omaisuuttakin jo monta sataa tuhatta ja tuon vuokrattavan asunnon arvo nousee 20 000€ joka vuosi nettona. Arvokämppä Hesan keskustassa.

Toinen lukunsa on nämä alle kolmekymppiset nuoret, jotka ei juuri ikinä ole elättäneet itseään työllä.

Samoin narkkarit ja jannut jotka ei ole käyneet edes armeijaa.

Heidät vois panna huoltoasemille jakamaan bensaa ja pesemään autoilijoiden tuulilaseja. Myös kengänkiillottajina voisivat pärjätä.

Riippuu siis ihmisen taustasta ja statuksesta onko oikeus tukiin ja millaisia töitä on oikeus hakea.

Vierailija
222/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vielä onnistuu, mutta tulevaisuudessa suomella ei välttämättä ole siihen varaa - voi olla viimeisiä kissanpäiviä pian mitä eletään. Tosin en tiedä mistä sitä rahaa saataisiinkaan yhtäkkiä kun taloutta ajetaan alas ja maailmaa koetetaan parantaa suomalaisten kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Työ on vapaaehtoista ja palkka on siihen hyvä kannustin. Ihmisen ei ole pakko tehdä mitään orjatyötä henkensä pitimiksi. Hyvinvointivaltiossa asunto ja ravinto on kaikkien perusoikeus.

Taidankin äänestää ensimmäistä kertaa elämässäni kokoomuslaista

Vierailija
224/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis vaan kansalaispalkka, ensin alkuun vaikka 1000€/kk. Tällä tavalla voisi heittäytyä tarvittaessa vapaalle ja vois toteuttaa omiakin projekteja. Oon ihan varma että yrittäjyys nousisi moninkertaisesti kun ei olisi vaaraa pudota ihan tyhjänpäälle. Kansalaispalkka olisi tulevaisuuden ratkaisu sillä työtä ei muutenkaan tule riittämään kaikille siirryttäessä kohti informaaatioyhteiskuntaa.

Millä tämä maksetaan? Lisäksi monella alalla palkka on niin huono että kotona lorviminen ja tonni käteen kuulostaa monelle houkuttavalta.

Terveen, aikuisen ihmisen on elätettävä itsensä, mutta tosiasia on ettei Suomessa ole työpaikkoja. On myös paljon ihmisiä jotka ei fyysisistä tai psyykkisistä ongelmista johtuen ole työkuntoisia. Sivistysvaltiossa heidät tulisi päästää sairaseläkkeelle, sillä työelämä on nykyään niin vaativaa ettei jollain puolikuntoisella valitettavasti ole sinne asiaa. Sama pätee moniin eläkeikää lähestyviin. Valitettavasti yleinen jaksaminen, teknologian osaaminen ja uuden omaksuminen ei vaan ole enää tarvittavalla tasolla. Toki tähän on poikkeuksiakin sääntöön, mutta pääsääntöisesti eläkeikäisten roikottaminen työelämässä on vaan rasite sekä työpaikalle, -yhteisölle että työntekijälle itselleen.

Aika koomista että teknologia kehittyy ja työelämän luulisi muuttuvan sitä kautta helpommaksi. Mutta kehitys on itseasiassa päinvastainen, moni tekee töitä useamman ihmisen edestä ja työelämän vaatimukset senkun kasvavat.

Tukien tulisi kuitenkin olla suhteessa palkkoihin sillä tasolla että työnteko kannattaa ja tuilla eläminen ei lähtökohtaisesti ole houkutteleva elämäntapa.

Vierailija
225/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄlykäsTradenomi kirjoitti:

Olen 44v työtön tradenomi ja ylioppilas. Urheilullinen sitkeä äijä joka selviytyy kauan yksin eikä omaa rikosrekisteriä eikä huumekokeiluja.

Kaiken lisäksi armeijan käynyt alukersantti, tämä olikin kovin juttu saavuttaa näistä edellä mainituista.

Muistan vieläkin aliupseerikoulusta kun pakkipussit loppui, leireiltiin likomärkänä metsässä. Pyyhin aamupimeässä mutaisella puun lehdellä ruokapakistani edellisen päivän ruokajämiä pakin pohjalta jotta sain aamupuuron pakkiin. Mutaiset paakut, eiliset ruokajämät ja havunneulat eivät haitanneet aamupuuron nauttimista nälkäiselle varusmiehelle kun hytistiin puun juurella syksyisessä märässä metsässä. Univelka oli jatkuvaa mutta palelu piti hereillä ja aina jostain riitti voimaa vaihtaa asemia ja siirtää tykkejä.

Lukuisten ilmaistöiden ja työharjoitteluiden nöyryyttämänä tämä alikessu toteaa ettei enää 20+ vuoden työhistorian jälkeen suostu hanttihommiin tai töihin mikä tukee jollain tavalla tradenomin cv:tä.

Vuokraisäntänä nostan pääomatuloja ja olen mielestäni oikeutettu kaikkiin mahdollisiin tukiin tällä mun työ ja koulutustaustalla jos yhteiskunta ei kelvollista työpaikkaa anna minulle 1000 hakemuksen jälkeen.

Ei mulla sius hätää, omaisuuttakin jo monta sataa tuhatta ja tuon vuokrattavan asunnon arvo nousee 20 000€ joka vuosi nettona. Arvokämppä Hesan keskustassa.

Toinen lukunsa on nämä alle kolmekymppiset nuoret, jotka ei juuri ikinä ole elättäneet itseään työllä.

Samoin narkkarit ja jannut jotka ei ole käyneet edes armeijaa.

Heidät vois panna huoltoasemille jakamaan bensaa ja pesemään autoilijoiden tuulilaseja. Myös kengänkiillottajina voisivat pärjätä.

Riippuu siis ihmisen taustasta ja statuksesta onko oikeus tukiin ja millaisia töitä on oikeus hakea.

Miten joku voi alapeukuttaa minulle ? Enkös mä nyt aika ryhdikäs kovaluontoinen äijä ole näillä taustoilla? En ihan normityötön enkä köyhä. Ja en edes käytä päihteitä, saunakaljakaan ei maistu. Joskus dokaan jos tanssitettavia naisia tiedossa ja oikeasti laadukasta ohjelmaa ;)

Onko alapeukuttajat juuri näitä narkkareita ja heikkoluontoisia nuoria joilla ei onnistu itsensä elättäminen itsenäisesti omillaan edes yhtä kalenterivuotta ?

Puhukaa jos on vähänkin ryhtiä. Ei yllätä yhtään että nykynuoriso on niin heikkoa että kyetään negapeukuttaa muttei avaamaan suuta tai perustelemaan.

Miettikää miten laajaa on tähän liittyen esiintymiskammo nykynuorilla kun pitää edes pieni esitelmä järjestää luokan edessä.

Kaikki tuommonen vaatii ryhtiä ja sisua, mutta jos sitä ei kerta kaikkiaan ole niin sitten ollaan koko elämä yhteiskunnan loisia.

Mutta ne loiset ei kyllä mun vuokrakämppiin pääse vuokralle kymmenieen hakijoiden joukosta ;)

Vierailija
226/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis vaan kansalaispalkka, ensin alkuun vaikka 1000€/kk. Tällä tavalla voisi heittäytyä tarvittaessa vapaalle ja vois toteuttaa omiakin projekteja. Oon ihan varma että yrittäjyys nousisi moninkertaisesti kun ei olisi vaaraa pudota ihan tyhjänpäälle. Kansalaispalkka olisi tulevaisuuden ratkaisu sillä työtä ei muutenkaan tule riittämään kaikille siirryttäessä kohti informaaatioyhteiskuntaa.

Mistä rahat?

Vierailija
227/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei ole ok. Kyllä minuakin välillä väsyttää töihin lähteä, mutta ei ikinä tulisi mieleenkään jäädä persus homeessa kotiin makaamaan ja tukia nostelemaan. Ne tuet on tarkoitettu ihmisille, jotka ovat ilman omaa syytään työttöminä, sairaina, taloudellisesti ahdingossa tms. Niitä ei ole tarkoitettu laiskoille velttoveikoille joita ei vaan huvita.

Kyllä se niin on, että koulut on käytävä, lyhemmin tai pidemmin ja töitä tehtävä duunarina tai pomona tai miltä vaan siitä välistä. Ei tää yhteiskunta niin toimi että jäädään vaan makaamaan ja valittamaan ja odotellaan seuraavaa tukien maksupäivää. Mikä tätä velttoperseporukkaa vaivaa ???

Vierailija
228/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein mielellään saat jäädä kotiin, jos et jaksa tehdä töitä. Korvausta et siitä ole moraalisesti oikeutettu saamaan. Kaltaistesi vuoksi minun arvoni ovat koventuneet. Nykyisin teen erilaisia järjestelyjä, joiden ansiosta työstäni saatu raha ei valu valtiolle eikä lorvijolle.

Harrastat siis suunnitelmallista veronkiertoa, vaikka itsekin olet päässyt nauttimaan ja nautit edelleen päivittäin hyvinvointivaltion verovaroin kustannetuista hedelmistä.

Sinunkaltaisesi ovat tämän yhteiskunnan syöpäkasvain. Otetaan vaan kaikki mikä irti lähtee ja käytetään hyväksi mutta mitään ei anneta.

Veronkierto ja verosuunnittelu on kaksi eri asiaa.

Vierailija
229/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en jaksa käydä töissä, kun verorahoillani elätetään vuodesta toiseen samoja sosiaalipummeja.

Vierailija
230/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me väsytään, usko pois. Osan vaan täytyy kannatella tätä yhteiskuntaa, ja se ei kotona hengaamalla onnistu.

Vaihtoehtoja on monia, kannattaa niitä selvittää. Elämäntapatyöttömyys ei ole mikään ratkaisu.

Vierailija
231/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tämä maksetaan?

Maksetaan jo, mutta pienenä silppuna ja aika raskaan koneiston läpi pyöritettynä. Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki on yhteensä _vähintään_ tuon 1000 euroa.

Vierailija
232/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssit jo painaa monella pienellä paikkakunnalla ja työttömät jo hyvin nopeasti kuntouttavan yms jälkeen vähintään palkkatukitöihin.

Vierailija
233/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uupumus ole sairaus, onko väsymyksen syy tutkittu?

Vierailija
234/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus jäädä työttömäksi ja nauttia sen tuomista eduista, jos tämmöinen järjestelmä on tehty, sitä saa käyttää ilman omantunnon tuskia, kyllä hyvätuloisetkin ottaa kaikki tuet ja verohelpotukset.

Voit ajatella, että on lottovoitto syntyä suomeen ja lunastat voittosi tosin olet saanut vain neljä oikein joku toinen voitti 7 oikein.

Suuret ikäluokat saivat kerrytettyä pienistäkin työtuloista ihan kunnon eläkkeen.

Vierailija
235/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse. Hakeudu sellaiseen mikä kiinnostaa.

Vierailija
236/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarvitaan lyhyempi työviikko. 40 tuntia on liikaa. Me eletään vain kerran, miksi työläisten pitäisi raataa pienellä palkalla suurin osa vapaa-ajasta samalla kun yritysten johto käärii voitot meidän työstä ja eläköityy nuorena ja rikkaana?

Ehdotan työviikoksi 30 h, palkat pysykööt samana. Tuottavuus ei useimmilla aloilla tuolla edes laske.

Teen vaativaa toimistotyötä ja monet työkaverit ovat sanoneet, että klo 14-16 aivoisaa ei liiku enää mitään. Miksi meidän pitää istua siellä ja esittää että tehdään töitä, kun ihmisaivot eivät pysty vaativaan ajatteluun 8 h päivässä?

Vierailija
237/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOISIMISTA toisten kustannuksella se on EI MITÄÄN MUUTA.

Vierailija
238/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla voisi kysyä rahanahneet yritykset onko ok ajaa työntekijöitä loppuun. Tai hyvätuloiset veroparatiiseihin rahansa laittavat , ne joilla esim. koulutusta tähän yhteiskuntaan voisi rakentaa, että onko ok. Eivät ne niin tee. Ainostaan yksilö johon nuo asiat osuu, kysyy.

Vierailija
239/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tarvitaan lyhyempi työviikko. 40 tuntia on liikaa. Me eletään vain kerran, miksi työläisten pitäisi raataa pienellä palkalla suurin osa vapaa-ajasta samalla kun yritysten johto käärii voitot meidän työstä ja eläköityy nuorena ja rikkaana?

Ehdotan työviikoksi 30 h, palkat pysykööt samana. Tuottavuus ei useimmilla aloilla tuolla edes laske.

Teen vaativaa toimistotyötä ja monet työkaverit ovat sanoneet, että klo 14-16 aivoisaa ei liiku enää mitään. Miksi meidän pitää istua siellä ja esittää että tehdään töitä, kun ihmisaivot eivät pysty vaativaan ajatteluun 8 h päivässä?

Suuri osa työstä ei ole toimistotyötä, kaikista oleellisin työ tehdään ihan muualla.

Vierailija
240/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä itseäsi liikaa syytä! Kyllä ihmiset sinua ymmärtävät. Olet varmaankin masentunut? Toivon, että löydät vielä uuden kipinän elämään! Se ei ole ollenkaan mahdotonta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme