Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se okei olla työttömänä tukien varassa, jos yksi kertaisesti ei vain jaksa joka aamuista heräämistä ja oravanpyörää?

Vierailija
22.05.2021 |

Eli mitään ns. Sairautta ei ole, mutta kokee työelämän niin raskaana ettei jaksa.

Heräämiset tidella vaikeita jne, tai monotonisen tekeminen 8h

Onko silloin ok olla tukien varassa työttömänä?

Kommentit (554)

Vierailija
201/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on ok. Se toimeentulo minkä saa jos elää vain tuilla kattaa pelkät perusasiat eikä sitä tarvitse sen kummemmin ansaita tai olla sairas, se kuuluu kaikille. Jokaisella on siihen oikeus. Jos pystyy ja haluaa tehdä enemmän, niin silloin voi, ja siitä saa sitten palkkaa.

Mutta on ihan ok olla työtön vaikka koko elämänsä jos ei jaksa tai ei vain kiinnosta. Eikä niitä työpaikkoja liikaa ole, ei siitäkään ole hyötyä että väkisin laitetaan ihmisiä puuhastelemaan kun työn tarpeessa on myös motivoituneita ja halukkaita ihmisiä.

Ja vaikka olisikin moraalisesti väärin, systeemi joka mahdollistaa tuon on välttämätön, koska muulla tavoin syntyy väistämättä tilanne jossa joku oikeasti sairas/työkyvytön/väliaikaisesti työtön jää rannalle. Syntyy väliinputoajia, jotka eivät sitten jatkossakaan pääse mukaan vaikka tilanne paranisi.

Aha. Minä en kuitenkaan aio ylläpitää tätä vapaamatkustusta mahdollistavaa systeemiä. On olemassa laillisia keinoja, joiden avulla ahkeruudella ansaittu raha ei valu näiden systeemin raiska ajien elättämiseen.

Vierailija
202/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ookoo, mutta sinun tulisi aktiivisesti pyrkiä sellaiseen kuntoutukseen, jonka tavoite on tehdä elämästäsi laadukkaampaa. Kotiin ei tule jäädä syrjäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on ok. Se toimeentulo minkä saa jos elää vain tuilla kattaa pelkät perusasiat eikä sitä tarvitse sen kummemmin ansaita tai olla sairas, se kuuluu kaikille. Jokaisella on siihen oikeus. Jos pystyy ja haluaa tehdä enemmän, niin silloin voi, ja siitä saa sitten palkkaa.

Mutta on ihan ok olla työtön vaikka koko elämänsä jos ei jaksa tai ei vain kiinnosta. Eikä niitä työpaikkoja liikaa ole, ei siitäkään ole hyötyä että väkisin laitetaan ihmisiä puuhastelemaan kun työn tarpeessa on myös motivoituneita ja halukkaita ihmisiä.

Ja vaikka olisikin moraalisesti väärin, systeemi joka mahdollistaa tuon on välttämätön, koska muulla tavoin syntyy väistämättä tilanne jossa joku oikeasti sairas/työkyvytön/väliaikaisesti työtön jää rannalle. Syntyy väliinputoajia, jotka eivät sitten jatkossakaan pääse mukaan vaikka tilanne paranisi.

Aha. Minä en kuitenkaan aio ylläpitää tätä vapaamatkustusta mahdollistavaa systeemiä. On olemassa laillisia keinoja, joiden avulla ahkeruudella ansaittu raha ei valu näiden systeemin raiska ajien elättämiseen.

Voihan sitä kikkailla jonkun verran mutta kyllähän alvit ja aika monet muut verot menee siitä huolimatta ihan sinne minne valtio ne pistää, eikä tavan kansalaisella ole oikeasti kovin merkittävästi keinoja siihen puuttua. Mutta jos katkeruuttaan haluaa yrittää sumplia niin voihan siinä omaksi mielikseen puuhastella. Samalla voi sitten kehua itseään, miten panttaa rahoja myös julkisesta koulusysteemistä ja terveydenhuollosta.

Vierailija
204/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo keino ihmisille välttää heidän rahojen joutumista epäkelvollisen aineksen taskuihin on muuttaa pois hyvinvointivaltiosta.

Vierailija
205/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Pelkästään töihin haluavia työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja niin ihan yks hailee mitä se porukka tekee jotka ei halua töihin.

Jos meillä olisi työvoimapula niin silloin sanoisin että jokainen kantaa kortensa kekoon. Voi tehdä vaikka nollatuntisopparilla töitä oman jaksamisensa mukaan.

Miksi sitten työkkäri ahdistelee näitä työhaluttomia, tyytyväisiä tuilla eläjiä kahta kauheammin?

Mitä järkeä, jos kyse on tuolileikistä eikä tuoleja kuitenkaan riitä kaikille

No sä voit heittää vaikka lopun ikääsi kärrynpyörää torilla, mutta kenenkään ei kuulu/pidä maksaa siitä. Jos omillasi tulet toimeen, voit tehdä mitä lystäät tai olla tekemättä yhtään mitään, mutta halveksin suuresti kaltaisiasi ihmisiä, jotka ovat työkykyisiä ja -ikäisiä, mutta notkuvat tukien varassa. Menen oksentamaan....

Vierailija
206/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Työ on vapaaehtoista ja palkka on siihen hyvä kannustin. Ihmisen ei ole pakko tehdä mitään orjatyötä henkensä pitimiksi. Hyvinvointivaltiossa asunto ja ravinto on kaikkien perusoikeus.

Vierailija
207/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kikkailla jonkun verran mutta kyllähän alvit ja aika monet muut verot menee siitä huolimatta ihan sinne minne valtio ne pistää, eikä tavan kansalaisella ole oikeasti kovin merkittävästi keinoja siihen puuttua. Mutta jos katkeruuttaan haluaa yrittää sumplia niin voihan siinä omaksi mielikseen puuhastella. Samalla voi sitten kehua itseään, miten panttaa rahoja myös julkisesta koulusysteemistä ja terveydenhuollosta.

Ei katkeruudella ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos osaa ja haluaa suunnata omat rahansa oikein, sen voi tehdä helposti niin että valtiolle jää vain pennosia.

Vierailija
208/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Työ on vapaaehtoista ja palkka on siihen hyvä kannustin. Ihmisen ei ole pakko tehdä mitään orjatyötä henkensä pitimiksi. Hyvinvointivaltiossa asunto ja ravinto on kaikkien perusoikeus.

Hyvinvointivaltio on henkitoreissaan. On liikaa vapaamatkustajia. Organismi kuolee, kun loiset lisääntyvät hallitsemattomasti.

Vierailija
209/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein mielellään saat jäädä kotiin, jos et jaksa tehdä töitä. Korvausta et siitä ole moraalisesti oikeutettu saamaan. Kaltaistesi vuoksi minun arvoni ovat koventuneet. Nykyisin teen erilaisia järjestelyjä, joiden ansiosta työstäni saatu raha ei valu valtiolle eikä lorvijolle.

Harrastat siis suunnitelmallista veronkiertoa, vaikka itsekin olet päässyt nauttimaan ja nautit edelleen päivittäin hyvinvointivaltion verovaroin kustannetuista hedelmistä.

Sinunkaltaisesi ovat tämän yhteiskunnan syöpäkasvain. Otetaan vaan kaikki mikä irti lähtee ja käytetään hyväksi mutta mitään ei anneta.

Vierailija
210/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin OK. Tunnen niin monta ”arvostettua yhteiskunnan tukipilaria”, joiden koko business on laskuttaa valtiota mahdollisimman paljon mahdollisimman vähällä työmäärällä ja nämä ne vasta kalliiksi meille veronmaksajille tulevatkin. Siihen verrattuna parit työttömyyskorvaukset tai toimeentulotuet on niin mitätön hyttysen paska, ettei niitä kannata edes miettiä.

Vierailija
211/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein mielellään saat jäädä kotiin, jos et jaksa tehdä töitä. Korvausta et siitä ole moraalisesti oikeutettu saamaan. Kaltaistesi vuoksi minun arvoni ovat koventuneet. Nykyisin teen erilaisia järjestelyjä, joiden ansiosta työstäni saatu raha ei valu valtiolle eikä lorvijolle.

Harrastat siis suunnitelmallista veronkiertoa, vaikka itsekin olet päässyt nauttimaan ja nautit edelleen päivittäin hyvinvointivaltion verovaroin kustannetuista hedelmistä.

Sinunkaltaisesi ovat tämän yhteiskunnan syöpäkasvain. Otetaan vaan kaikki mikä irti lähtee ja käytetään hyväksi mutta mitään ei anneta.

Tähän olen päätynyt erilaisten kohtaamisten kautta. Muutama tukiloinen on ollut innoittajiani. Harmittaako, kun sinulla ei ole mitään sananvaltaa siihen eikä pääsyä lompakolleni😉?

Vierailija
212/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa niin paljon pikkumaisten öyhöjen hepulit täällä että otan tänään sen kunniaksi.

Kävin hakemassa aamulla valtion kustantamat korvaushoitolääkkeet kaupungin maksamalla bussikortilla. Nyt olen menossa ostamaan kaljaa ja ne rahat tulivat sosiaalituista. Sitten menen juomaan niitä kämpille, jonka kustantaa niin ikään valtio. Pelaan pleikkarin ja odotan että kaverit herää, sitten lähden kartsalle sekoilemaan ja juomaan lisää.

Kohotan maljan katkeralle veronmaksajalle, joka on kovalla työllä ja jeesustelevalla asenteella tämänkin päivän sekakäytöt maksanut. Omatuntoni on puhdas, ei hävetä yhtään. Naurattaa, kun te ette asialle mitään voi, ja se että saan olla tänään joutilaana teidän piikkiin - ihan faktisesti osittain jopa SINUN tekemän työn ansiosta.

Skål!

Vierailija
213/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olen päätynyt erilaisten kohtaamisten kautta. Muutama tukiloinen on ollut innoittajiani. Harmittaako, kun sinulla ei ole mitään sananvaltaa siihen eikä pääsyä lompakolleni😉?

Ei harmita. Ihan sama kenen lompakko, ei näy mun tilipussissa. Euromäärä on sama, sun rahat on pisara meressä. Kunhan tuet tulee tilille ni aika sama kuka sen maksaa.

Vierailija
214/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Ihan sama kenen lompakko, ei näy mun tilipussissa. Euromäärä on sama, sun rahat on pisara meressä. Kunhan tuet tulee tilille ni aika sama kuka sen maksaa.

Sama se on minullekin, kunhan ei ole minun rahaani. Ei tule olemaankaan. Eli päädymme siihen, että tämä on hyvä juttu meille kummallekin👍🏻 T: se kenelle vastasit

Vierailija
215/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se on minullekin, kunhan ei ole minun rahaani. Ei tule olemaankaan. Eli päädymme siihen, että tämä on hyvä juttu meille kummallekin👍🏻 T: se kenelle vastasit

Alveja ja muita maksat kuitenkin, joten kyllä mä vähän sunkin taskulta pääsen ottamaan! Asia vilpitön 👍🏾

Vierailija
216/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alveja ja muita maksat kuitenkin, joten kyllä mä vähän sunkin taskulta pääsen ottamaan! Asia vilpitön 👍🏾

Noo miten tämän nyt sanoisin. Et pääse😉

Vierailija
217/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia päivätöitä pitäisi olla Suomessa enemmän. Tämä lisäisi yksinhuoltajien ja muiden pienten lasten vanhempien työllisyyttä.

Ruotsissa vanhemmat tekevät enemmän osa-aikatyötä. Suomessa on liikaa työelämästä syrjäytyviä äitejä jotka jäävät kotiin kun eivät koe jaksavansa kodin- ja lapsenhoidon lisäksi vielä kokopäivätyötä.

Vierailija
218/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa minäkään käydä töissä. Jos haluan paremman elintason ja hienompia juttuja niin sitten varmaan menen mutta miksei minulla ole oikeutta kotiin ja ruokaan ja elämän perustarpeisiin ihan samalla tavalla kuin muillakin? Osallistun yhteiskuntaan sitten muulla tavalla, ei työ ole ihmisarvon mittari.

Vierailija
219/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis vaan kansalaispalkka, ensin alkuun vaikka 1000€/kk. Tällä tavalla voisi heittäytyä tarvittaessa vapaalle ja vois toteuttaa omiakin projekteja. Oon ihan varma että yrittäjyys nousisi moninkertaisesti kun ei olisi vaaraa pudota ihan tyhjänpäälle. Kansalaispalkka olisi tulevaisuuden ratkaisu sillä työtä ei muutenkaan tule riittämään kaikille siirryttäessä kohti informaaatioyhteiskuntaa.

Vierailija
220/554 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö sä sitä kysyt??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi