Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Selittäkää mulle mikä idea on asumisoikeusasumisessa Hgissä?
22.05.2021 |
Otan 30 000 e lainaa ja laitan sen kiinni asuntoon, ja maksan vastiketta kuussa saman verran kuin maksaisin vuokraa saman kokoisesta asunnosta.
Millä tavalla tämä on kannattavaa?
Kommentit (63)
20 vuotta olen asunut vuokralla hyvällä alueella, julkisen liikenteen ja palvelujen äärellä, olen saanut tehdä kämpästä oman näköiseni ja ei ole pelkoa, että joutuisin pellolle. Kunhan vuokran makselee ajallaan, niin mikäpäs tässä. Vuokra 530€/kk alle 2km Helsingin päärautatieasemasta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jos on säästöjä sopivasti ja jää työttömäksi, kannattaa laittaa säästöt asumisoikeusmaksuun niin saa toimeentulotukea.
Alue: Aihe vapaa
Sano tuo muuttotappiokuntien omistusasujille. Ja jos ei ole omakotitalo vaan osakasyhtiö, saattaa törmätä jos jonkinlaisiin ongelmiin muiden osakkaiden kanssa, huolto voi olla sitä tai tätä, remonttiriitoja, eli varmaa, vakaata asumistasoa ei välttämättä ole. Sama vuokra-asumisessa. Omistusasuminen ei välttämättä ole unelmaa kuin oikeasti rikkailla joilla on säätövaraa tehdä juuri mieluisia ratkaisuja jokaisessa tilanteessa. Varallisuuden kasvatus pitää siis alkaa nuorena! Omakotitalo on jossain suhteessa paras, paitsi ei sekalaisesti ripoteltu, tiheä omakotialue kovin viehättävä ole, eikä sovi kaikille mitenkään.