Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Sara Forsberg ei ole koskaan opiskellut mitään?

Vierailija
22.05.2021 |

En ymmärrä, miksi lahjakas ihminen vain odottaa jotain ihme läpimurtoa eli haluaa aloittaa uransa tähteydellä. Muutto sinne USAan oli minusta alusta alkaen aivan ääliö idea, sanoin silloin jo, että menee hukkaan innokas nuori ihminen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000007994486.html Tässä yksi artikkeli, missä taas ihmetellään, miksei tullut tähteyttä. Miksi ihmeessä se olisi tullut?

Nyt opiskelemaan. Musiikkia, bisnestä, mitä hyvänsä, vaikka lääketiedettä, vaikka historiaa, mitä vain. Mitä toi tollainen on, että odotellaan lukiopapereilla jotain ihme tähteyttä? Koko ajan ollut sellainen ihme odote, että hänen pitäisi kiinnostaa maailmanlaajuisesti, koska teki jonkun yhden videon.

Ihminen on jo vaikka minkä ikäinen eikä ammattitaitoa mistään. Vastaavia kauniita, lahjakkaita nuoria ihmisiä on maa ja maailma täysi. Saralla ei koskaan ole ollut mitään muista lahjakkaista poikkeavaa substanssiosaamista, kaikenlaista on yritetty tehdä, mutta ihmeellisellä odotuksella, että hän on muita jotenkin kiinnostavampi. Yritetty tuotteistaa nuorena. No se ei onnisutnut. Opiskelemaan!

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilas ja ravintolakokki eli on paremmin koulutettu kuin ap.

Olen erikoislääkäri, väitöskirja tekeillä.

Ja olen huolissani Saran kaltaisten elämäntilanteesta. Ei vielä tuossa iässä, mutta jos kymmenen vuoden kuluttua on samassa tilanteessa kuin linkkaamasaani artikkelissa, niin sääliksi käy. Siksi tämön kirjoitin, että pohtisi asiaa. Saraa en tunne henkilökohtaisesti ja toivon hänelle hyvää, pidän lahjakkaana.

Ap

Ja tuskin olet väikkäriä tekevä lääkäri.

Maailmanvalloitus ei ole mikään läpihuutojuttu. Varsinkaan suomalaiselle jenkeissä. Protektionismi on sielläkin voimissaan. Vai kuinka useasti olet nähnyt ei-natiivi-englanninkielisen breikkaavan jenkeissä? Aika paljon saa olla tuuria matkassa, että siellä tekee vuosikymmeniä kestävän ura. Ja mun mielestä kielen keksiminen Star Warsiin ja Jackie Chanin rinnalla näytteleminen ovat sellaisia asioita, joita itsekin olisin mielelläni halunnut laittaa cv:seen. Eikä YouTubessakaan hirveän huonosti mennyt, kun Ellen DeGeneres kutsui käymään ohjelmassaan.

Ainoastaan katkerat ja kateelliset, elämässään epäonnistuneet ovat "huolissaan" tällä palstalla Sarasta. 

Lol. LOL.

Ollut muutaman minuutin vuosikymmen sitten jossain ohjelmassa versus olla oma alan kiistatta kunnioitettu asiantuntija koska koulutus.

No, kukin taaplaa tyylillään. Tsempit Saralle ja raivokkaalle teinille, joka ton kirjoitti. Jos ei siis Sara itse,

Hmm, raivokas teini sattuu olemaan henkilö, jota on aikoinaan pyydetty ulkomailla töiden ja opiskelujen ohessa mielenkiintoiseen projektiin. Mutta en lähtenyt, koska en uskaltanut. Se harmittaa vieläkin. Samalla olen nähnyt samassa kaupungissa, kuinka suomalainen kaverini päätyi levyttämään karaokessa sattuneen kohtaamisen perusteella. Ei ollut USA, mutta homma toimii siellä samalla tavalla. Hänkään ei lyönyt itseään läpi, mutta on taatusti saanut sen avulla kontakteja ja menestyy toisella alalla. Tiedän siis tästä perspektiivistä, että helppoa maailmanvalloitus ei ole.

Olen vilpittömästi iloinen Saran puolesta ja toivon, että hän ei kasvattaisi kuorta luovuutensa ympärille näiden elämäänsä katkeroituneiden vuoksi.  

En ihan ymmärrä, miksi maailma pitäisi valloittaa.

Jos intohimona on musiikin tekeminen ja julkaiseminen, niin sitä pystyy nykyisin jokainen tekemään himassaan ainakin johonkin saakka.

Sen sijaan jos intohimona on tähteys, niin sitten neimdroppailu ja diilit on kaiken a ja o. Itse taiteilijana olen kiinnostunut taiteeni tekemisestä. Menestys ja suosio seuraa, jos seuraam se ei ole mulle yhtään oleellinen, rahoitus on oleellisempi, koska se asettaa reunaehdot.

Vierailija
82/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä kehdataan sanoa että amis ja lukio on "ei mitään"?? Huh, kuinka ylimielistä puhetta.

No kun ei ne ole. Ne ei pätevöitä sua oikein mihinkään vielä. Ne on perustaso jolta lähdetään, jokaisella on ne takataskussa. Kukaan ei niillä pätevöidy kovin korkealle yhtään mihinkään. Se ei ole huono asia sinänsä, mutta fakta se on. Ylioppilas tietää tiedon alkeet. Niin se on.

Toki niissä on oma vaivansa suorittaa, ei sitä kukaan kiistä. Nuorena ne tuntuvat suurelta urakalta.

Sitten kasvat aikuiseksi ja ymmärrät, että ne olivat sellainen elämän eteinen, josta kaikki vasta alkaa. Harvan elämä loppuu alle kaksikymppisenä.

Kokin koulutus ei pätevöi mihinkään vielä? 

Ei. Nämäkin kaikki ammatit ovat täysin turhia:

Maalari

Lähihoitaja

Kosmetologi

Välinehuoltaja

Parturi-Kampaaja

Kondiittori

Puutarhuri

Lastenohjaaja

Tarjoilija

Kuljettaja

Sähkömies

Vartija

Puuseppä

Autojen korjaaja

Koneasentaja

Hitsaaja

Bussikuski

Maarakennusala

Metsä-ala

Putkimies

Jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun hänellä on koulutus. Miksi väität otsikossa ettei hän ole opiskellut mitään? Mikä tarkoitus on levittää tuollaista valheellista tietoa? 

Minusta on täysin perusteltu kysymys, että miksi 26-vuotias ei ole opiskellut mitään, jos hänellä on vain lukio tai amis suoritettu. Menee about tuossa iässä se raja, joss toi kysymys on oikeutettu.

Nimenomaan tässä tapauksessa, kun ihminen on kaikki nämä vuodet antanut haastatteluja, jotka käsittelevät jotain tähteyden havittelemista tai ylipäänsä kuitenkin hänen uraansa. Ura vaikuttaa hänelle tärkeältä ja hän panostaa siihen. Paitsi tekemällä sen normaalin siirron eli opiskelemalla alaansa.

Tää kysymus tuntuu ehkä oudolta, jos olet suurinpiirtein kaksikymmentävuotias.

Vierailija
84/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman särähti, kun 27-vuotias puhuu urasta. Kyllä ura on mielestäni elämänmittainen, ei muutama vuosi elämästä, jolloin sitä uraa vasta pohjustetaan.

Tosin olihan Jussi Ahdekin mediamoguli ennen kuin ilmaislehdestä oli ilmestynyt yhtään numeroa. Esikoiskirjailijat ovat legendoja, vaikka vasta ensimmäinen kirja julkaistu. Suursuosikiksi riittää, kun paikalle tulee naapuritkin eikä pelkästään oman perheen jäsenet. Alkaa superlatiivit loppua kesken. 

Vierailija
85/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä kehdataan sanoa että amis ja lukio on "ei mitään"?? Huh, kuinka ylimielistä puhetta.

No kun ei ne ole. Ne ei pätevöitä sua oikein mihinkään vielä. Ne on perustaso jolta lähdetään, jokaisella on ne takataskussa. Kukaan ei niillä pätevöidy kovin korkealle yhtään mihinkään. Se ei ole huono asia sinänsä, mutta fakta se on. Ylioppilas tietää tiedon alkeet. Niin se on.

Toki niissä on oma vaivansa suorittaa, ei sitä kukaan kiistä. Nuorena ne tuntuvat suurelta urakalta.

Sitten kasvat aikuiseksi ja ymmärrät, että ne olivat sellainen elämän eteinen, josta kaikki vasta alkaa. Harvan elämä loppuu alle kaksikymppisenä.

Maalari

Lähihoitaja

Kosmetologi

Välinehuoltaja

Parturi-Kampaaja

Kondiittori

Puutarhuri

Lastenohjaaja

Tarjoilija

Kuljettaja

Sähkömies

Vartija

Puuseppä

Autojen korjaaja

Koneasentaja

Hitsaaja

Bussikuski

Maarakennusala

Metsä-ala

Putkimies

Jne..

Kukana ei ole sanonut, että nää ammatit on turhia, mutta kun puhutaan koulutetuista ihmisitä, ei puhuta ihmisistä, joilla on yksi teininö suoritettu rivitutkinto. Se ei tarkoita, että on mitään niitä ihmisiä vastaan, se tarkoittaa vain sen, että ei ole juurikaan koulutusta.

Turha elää harhassa, että teini-iän koulutuksella pötkii erityisen pitkälle. Kyllä useimmat siitä johonkin jatkaa ainakin jos haluaa esimiestehtäviin tai mihinkään, missä tienaa tai saa päättää tai tekee uutta. Jopa ne itseyrittäjtä yleensä opiskelevat yrittämiseen tarvittavia taitoja kuten taloushallintaa tms.

Mutta toki, joo, käykää vain se amis, mikäs siinä. Forsberg on alusta asti tilittänyt urakäänteitään joka tuutista ulos ja mikäpä siinäkään, mutta ihmettelen, ettei ole käynyt mielessä koulu, kun kaikki muut kivet ja kannot on käännetty eikä maailma vieläkään heittäytynyt hänen eteensä.

Vierailija
86/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun hänellä on koulutus. Miksi väität otsikossa ettei hän ole opiskellut mitään? Mikä tarkoitus on levittää tuollaista valheellista tietoa? 

Minusta on täysin perusteltu kysymys, että miksi 26-vuotias ei ole opiskellut mitään, jos hänellä on vain lukio tai amis suoritettu. Menee about tuossa iässä se raja, joss toi kysymys on oikeutettu.

Nimenomaan tässä tapauksessa, kun ihminen on kaikki nämä vuodet antanut haastatteluja, jotka käsittelevät jotain tähteyden havittelemista tai ylipäänsä kuitenkin hänen uraansa. Ura vaikuttaa hänelle tärkeältä ja hän panostaa siihen. Paitsi tekemällä sen normaalin siirron eli opiskelemalla alaansa.

Ei ymmärrä vieläkään amiksen tai lukion vähättelyä. Jos on esim. lähihoitaja niin onko se "vain"? Tai vaikkapa kokki niin onko se "vain"? Käytötkö linja-autoa? Onko bussikuski sinulle "vain" kuski? Tarjoilijakin on "vain".

Sinun luona vieraileva putkimieskin on "vain" putkimies.

Vierailija
87/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen huolissani Saran kaltaisten elämäntilanteesta. Ei vielä tuossa iässä, mutta jos kymmenen vuoden kuluttua on samassa tilanteessa kuin linkkaamasaani artikkelissa, niin sääliksi käy. Siksi tämön kirjoitin, että pohtisi asiaa. Saraa en tunne henkilökohtaisesti ja toivon hänelle hyvää, pidän lahjakkaana.

Ap

Ja tuskin olet väikkäriä tekevä lääkäri.

Maailmanvalloitus ei ole mikään läpihuutojuttu. Varsinkaan suomalaiselle jenkeissä. Protektionismi on sielläkin voimissaan. Vai kuinka useasti olet nähnyt ei-natiivi-englanninkielisen breikkaavan jenkeissä? Aika paljon saa olla tuuria matkassa, että siellä tekee vuosikymmeniä kestävän ura. Ja mun mielestä kielen keksiminen Star Warsiin ja Jackie Chanin rinnalla näytteleminen ovat sellaisia asioita, joita itsekin olisin mielelläni halunnut laittaa cv:seen. Eikä YouTubessakaan hirveän huonosti mennyt, kun Ellen DeGeneres kutsui käymään ohjelmassaan.

Ainoastaan katkerat ja kateelliset, elämässään epäonnistuneet ovat "huolissaan" tällä palstalla Sarasta. 

Lol. LOL.

Ollut muutaman minuutin vuosikymmen sitten jossain ohjelmassa versus olla oma alan kiistatta kunnioitettu asiantuntija koska koulutus.

No, kukin taaplaa tyylillään. Tsempit Saralle ja raivokkaalle teinille, joka ton kirjoitti. Jos ei siis Sara itse,

Hmm, raivokas teini sattuu olemaan henkilö, jota on aikoinaan pyydetty ulkomailla töiden ja opiskelujen ohessa mielenkiintoiseen projektiin. Mutta en lähtenyt, koska en uskaltanut. Se harmittaa vieläkin. Samalla olen nähnyt samassa kaupungissa, kuinka suomalainen kaverini päätyi levyttämään karaokessa sattuneen kohtaamisen perusteella. Ei ollut USA, mutta homma toimii siellä samalla tavalla. Hänkään ei lyönyt itseään läpi, mutta on taatusti saanut sen avulla kontakteja ja menestyy toisella alalla. Tiedän siis tästä perspektiivistä, että helppoa maailmanvalloitus ei ole.

Olen vilpittömästi iloinen Saran puolesta ja toivon, että hän ei kasvattaisi kuorta luovuutensa ympärille näiden elämäänsä katkeroituneiden vuoksi.  

En ihan ymmärrä, miksi maailma pitäisi valloittaa.

Jos intohimona on musiikin tekeminen ja julkaiseminen, niin sitä pystyy nykyisin jokainen tekemään himassaan ainakin johonkin saakka.

Sen sijaan jos intohimona on tähteys, niin sitten neimdroppailu ja diilit on kaiken a ja o. Itse taiteilijana olen kiinnostunut taiteeni tekemisestä. Menestys ja suosio seuraa, jos seuraam se ei ole mulle yhtään oleellinen, rahoitus on oleellisempi, koska se asettaa reunaehdot.

Kyllä julkisuudessa oleva luovan alan ihminen saa helpommin työkeikkoja ja -tilaisuuksia kuin sellainen, jolla julkisuutta ei ole. Sara ei ole pätenyt namedroppailulla, sen on tehnyt suomalainen media. Ja Youtube-julkisuus on luonut alustan, jota on hyödynnetty. Suomessa monet elävät apurahoilla ja pitävät kaupallisuutta jonain mörkönä. En ymmärrä miksi sitä pitää jotenkin paheksua.

Vierailija
88/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oma lapsenikin jätti opinnot yo-tutkintoon. Sen jälkeen on itseopiskellut musiikintekoa ja tehnyt biisejä, biittejä, albumeita, tuottanutkin muutamia kappaleita ja fiitannut toisten biiseissä.

Hän sanoo, ettei tällä alalla katsota koulutusta, vaan mitä saa aikaan, millainen tyyppi on, ja tärkeimpänä: millaisia suhteita omaa uran etenemisen kannalta.

Verkostoituminen eli kaveeraaminen ja nämä suhteet Isoihin Nimiin on se juttu.

Tietysti, jos jättää koko musahomman, asia on eri.

Tässä onkin iso ero. Lapsesi ei ehkä ole tyrkyttänyt itseään julkisuuteen tai sinä et ole tyrkyttänyt häntä. Musiikissa kyllä se itse oppiminen, itse tekeminen, oman linjan löytyminen on oleellinen, klasaripuolella muodollinen koulutus on must ja muillakin sitä on usein takana, muttei niin must.

Verkostoituminen juuri. Se ei onnistu lähettämällä lapsi Kaliforniaan yksin pizzaa syömään. Mä olisin hänenä ollut Suomessa, keskittynyt siihen musiikkiin tai näyttelemiseen ja ehkä tosiana hakenut oppia jostain siihen lisäksi. Ihan jo vaikka verkottumisen nimissä. Luulen, että Saran ura olisi pidemmällä, jos hän olisi pysynyt koko ajan täällä. Se on niin ysäriä se sellainen, että referenssinä heitetään, että on ulkomailla asunut ja amerikkalaisten kanssa työskennellyt parissa projektissa vuosien kuluessa. Samalla se ei mulle kuulu ja kiva jos on Sara tyytyväinen valintoihinsa.

Artikkeleissa on usein sellainen odotteleva, ihmettelevä sävy, en ihan tiedä miksi. Siitä tulee mieleen, että miksei mene intensiivisesti opiskelemaan. Kun minusta hän ei itsekään tiedä, onko muusikko, tuottaja, esiintyjä, näyttelijä vai mikä. En tiedä hänestä kaikkea enkä ole lukenut tosiaan kaikkea

Ehkäpä kuvaamasi odottelevuus tulee toimittajalta ja ehkäpä Sara on toiveikas itse. Jos olisit lukenut tuon artikkelin, niin tuon sun pizzakommenttisi olisit jättänyt kirjoittamatta.

Eiköhän ole saanut niitä verkostoja ihan vaikka kun on esim.Star Warsin parissa tehnyt töitä, Suomessa kun muusikkoa harvemmin tullaan hakemaan ton tason leffaan töihin, eli Suomessa perusmuusikon verkostoilla musa-alalla tarkoittaa yleensä Suomessa pysymistä musa-alalla ja kaikkiase ei kiinnosta. Ja on toki ysäriä heitellä referenssejä, mutta jos oikeasti on hyvät verkostot Hollywood-tuottajiin ja rahoittajiin niin silloin nämä kyllä voittaa Aalto Yliopiston kahvilassa luodut kontaktit.

Vierailija
89/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalari

Lähihoitaja

Kosmetologi

Välinehuoltaja

Parturi-Kampaaja

Kondiittori

Puutarhuri

Lastenohjaaja

Tarjoilija

Kuljettaja

Sähkömies

Vartija

Puuseppä

Autojen korjaaja

Koneasentaja

Hitsaaja

Bussikuski

Maarakennusala

Metsä-ala

Putkimies

Jne..

Kukana ei ole sanonut, että nää ammatit on turhia, mutta kun puhutaan koulutetuista ihmisitä, ei puhuta ihmisistä, joilla on yksi teininö suoritettu rivitutkinto. Se ei tarkoita, että on mitään niitä ihmisiä vastaan, se tarkoittaa vain sen, että ei ole juurikaan koulutusta.

Turha elää harhassa, että teini-iän koulutuksella pötkii erityisen pitkälle. Kyllä useimmat siitä johonkin jatkaa ainakin jos haluaa esimiestehtäviin tai mihinkään, missä tienaa tai saa päättää tai tekee uutta. Jopa ne itseyrittäjtä yleensä opiskelevat yrittämiseen tarvittavia taitoja kuten taloushallintaa tms.

Mutta toki, joo, käykää vain se amis, mikäs siinä. Forsberg on alusta asti tilittänyt urakäänteitään joka tuutista ulos ja mikäpä siinäkään, mutta ihmettelen, ettei ole käynyt mielessä koulu, kun kaikki muut kivet ja kannot on käännetty eikä maailma vieläkään heittäytynyt hänen eteensä.

Teininä? Luuletko oikeasti että jokainen noita aloja opiskelemaan lähtenyt on ollut teini?

Vierailija
90/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että Saran intohimo on musiikin tekeminen joko itselle tai toisille. Soittanut lapsena selloa, jotainhan siinä väkisinkin oppii musiikista.

Jos siinä sivussa tarjotaan rahakkaita projekteja, totta kai ne tehdään.

Vierailija
91/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä tässä nyt tarkoitetaan opiskelulla, jos ammattiin valmistumista ei pidetä riittävänä? Minä sain ketjun otsikosta sen käsityksen, että ei ole käynyt kuin korkeintaan lukion, mutta jos hän on kuitenkin hankkinut ammattitutkinnon kokkina, niin onhan hän opiskellut ammatin ihan samalla tavalla kuin monet monet muutkin. 

Vierailija
92/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisia ihmiset jotka kuvittelee että vain korkeakoulutus on aikuiselle sopiva koulutus.

Vierailija
93/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oma lapsenikin jätti opinnot yo-tutkintoon. Sen jälkeen on itseopiskellut musiikintekoa ja tehnyt biisejä, biittejä, albumeita, tuottanutkin muutamia kappaleita ja fiitannut toisten biiseissä.

Hän sanoo, ettei tällä alalla katsota koulutusta, vaan mitä saa aikaan, millainen tyyppi on, ja tärkeimpänä: millaisia suhteita omaa uran etenemisen kannalta.

Verkostoituminen eli kaveeraaminen ja nämä suhteet Isoihin Nimiin on se juttu.

Tietysti, jos jättää koko musahomman, asia on eri.

Tässä onkin iso ero. Lapsesi ei ehkä ole tyrkyttänyt itseään julkisuuteen tai sinä et ole tyrkyttänyt häntä. Musiikissa kyllä se itse oppiminen, itse tekeminen, oman linjan löytyminen on oleellinen, klasaripuolella muodollinen koulutus on must ja muillakin sitä on usein takana, muttei niin must.

Verkostoituminen juuri. Se ei onnistu lähettämällä lapsi Kaliforniaan yksin pizzaa syömään. Mä olisin hänenä ollut Suomessa, keskittynyt siihen musiikkiin tai näyttelemiseen ja ehkä tosiana hakenut oppia jostain siihen lisäksi. Ihan jo vaikka verkottumisen nimissä. Luulen, että Saran ura olisi pidemmällä, jos hän olisi pysynyt koko ajan täällä. Se on niin ysäriä se sellainen, että referenssinä heitetään, että on ulkomailla asunut ja amerikkalaisten kanssa työskennellyt parissa projektissa vuosien kuluessa. Samalla se ei mulle kuulu ja kiva jos on Sara tyytyväinen valintoihinsa.

Artikkeleissa on usein sellainen odotteleva, ihmettelevä sävy, en ihan tiedä miksi. Siitä tulee mieleen, että miksei mene intensiivisesti opiskelemaan. Kun minusta hän ei itsekään tiedä, onko muusikko, tuottaja, esiintyjä, näyttelijä vai mikä. En tiedä hänestä kaikkea enkä ole lukenut tosiaan kaikkea

Tuo on kyllä totta, että Saralla ei ole kavereita Suomen musapiireissä. Miksiköhän?

Onhan hän outo lintu ja hmm... hieman erikoinen ihmisenä, joten yhteistyökumppaneita ei ehkä ole jonossa.

Omien puheidensakin mukaan Sara haluaa kokeilla koko ajan uusia asioita, eli olisiko takana nopea kyllästyminen saman jauhamiseen. Lähtee aina mukaan sinne, mistä joku vihjaisee.

Työnteko on kyllä alasta huolimatta välillä puurtamista, se kehittää sitkeyttä ja kärsivällisyyttä.

Vierailija
94/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kirjoitat todella huonosti jokaisen viestisi. Minkähänlainen sinun väitöskirjasi mahtaa olla Herra/Rouva erikoislääkäri..?

Luuletko että väikkäri kirjoitetaan kertarykäisyllä? Ja että siinä on tekstintuottaminen pääasiassa? Ja että sitä ei oikolueta todella professionellisti? Ja että se edes tehdään suomeksi? Luuletko oikeesti, että ihminen kuluttaa täällä samalla lailla keskittymiskykyään kuin tutkimuksensa äärellä tai työssään?

Luulisi että väikkärin tekijä keskittyisi omaan elämäänsä eikä kutittelisi takapuoltaan muiden valintojen arvostelemisella. Älykäs ihminen ei roiku palstoilla kyykyttämässä ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta ole hankkineet koulutusta itselleen. -eri

Väikkärin tekijät ja gradun tekijät tarvitsevat hekin välillä huttua elämäänsä. Mitä keskittyneempää isojen kokonaisuuksien tarkkaa hommaa teet, sen enemmän saatat saada tauon työhösi vilkaisemalla jotain tällaista, niin ainakin mulla.

En koe ap:n kyykyttäneen ketään.

Tuskin kenenkään olen nähnyt suomalaisissa iltapäivälehdissä kertovan niin paljon urasuunnitelmistaan kuin Forsbergin, kaikkea on yritetty ja yritetään. Kyllä aikuiselle tulee mieleen, että miksei koskaan ole yrittänyt sitä millä kaikki muut uransa pohjustavat eli koulutus. Hänenkin hommiinsa on monenlaisia, monentasoisia koulutuksia, joista varmasti löytyisi kiinnostavia asioita ja ystäviäkin. Mikä sen sanomisessa on kyykyttämistä. Selvästi Saran kotoa ei ole tullut tällaista evästystä elämään vaan lapsen tyrkkäämistä esille, tähdeksi halutaan. Se on yksi tapa ja ei kai siinä mitään, jos sen hallitsee, mutta sanonpa vaan, että en tunne ihmisiä, jotka katuisivat hankkimaansa koulutusta. Kaikenlaisia ulkomaankeikkoja moni saattaa katua, koska kokevat menettäneensä aikaa, toiset toki taas nimenomaan niistä saaneet paljon irti, kuten varmaan Sarakin.

Ehkä tässä on kyseessä se sellainen ristiriita, että hän kauheasti avautuu työasioistaan ja joko hän tai toimittaja aina ihmettelee, miksei maailmanvalloitusta. Minusta ei ollut valmis miksikään silloin kun lähti sinne USAAn, muistan sen hypen. Jos sen sijaan olisi pyrkinyt ja päässyt vaikka teatterikorkeaan täällä tai jossain muualla, niin en tiedä, voisi olla erilaista nyt. Toisaalta, pääasia, että on onnellinen. Mutta juuri se onnellisuus voi kadota, jos ei ikinä hanki koulutusta. Tai sitten ei.

Vierailija
95/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos musiikki ja musiikin tekeminen kiinnostaa, voisi vaikka ihan opiskella tätäkin alaa ja laajentaa ja syventää sitä ossamistaan. Joko laulamista tai musiikin tekemistä. Sara on käynyt musiikkiopistoa teini-ikäiseksi. Se ei ihan ole vielä ammattitaitoa... Opiskella voisi Suomessa tai ulkomailla. Tai jos on taitava kielissä ja puhumisessa, äänen käytössä voisi vaikka sitten kouluttautua puheammattilaiseksi, toimittajaksi, kielenkääntäjäksi, tulkiksi tai vaikka puheterapeutiksi. Tai hakeutua vaikka näyttelijäkoulutukseen (tosin 180cm pituus voi ikävä kyllä olla este saada töitä). Mutta en minäkään ymmärrä tällaista ikuista teineilyä ja ajautumista asiasta toiseen ja uran luomisen yrittämistä joillain epämääräisillä suhteilla ja julkisuudella. Niistä voi toki olla hyötyä mutta kun naama kulahtaa ja maine ja viihdearvo häviää, olisi hyvä olla jotain ihan oikeaa ammattitaitoa takataskussa.

Vierailija
96/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla esimies? Ei kaikkia kiinnosta kivuta ylöspäin.

Vierailija
97/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuhuh! Sulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä siitä mitä vaikka oman yrityksen perustava lvi-asentaja tienaa. Ei tarvitse pätevöityä yliopistossa, kun voit rahastaa yliopisto-ihmiset kipeiksi, kun ne eivät osaa mitään tarvittavia käytännön asioita hoitaa. En yhtään ihmettele kun kansa jakaantuu kun on sinunkaltaisia ilkkujia ja ylimielisyyden huippuja.

Vierailija
98/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalari

Lähihoitaja

Kosmetologi

Välinehuoltaja

Parturi-Kampaaja

Kondiittori

Puutarhuri

Lastenohjaaja

Tarjoilija

Kuljettaja

Sähkömies

Vartija

Puuseppä

Autojen korjaaja

Koneasentaja

Hitsaaja

Bussikuski

Maarakennusala

Metsä-ala

Putkimies

Jne..

Mistä tulee nyt oletus, että kaikkien pitäisi olla "koulutettuja ihmisiä" (joilla nyt ilmeisesti sitten tarkoitetaankin yliopistoa tms.) Itse ajattelen, että nimenomaan se "teininä suoritettu rivitutkinto" on se normi ja sen jälkeen kukin valitsee oman reittinsä, opiskeleeko lisää vai siirtyykö työelämään. Jotenkin omituinen ajatus, että kaikkien pitäisi vain joidenkin odotuksien takia hakeutua korkeakouluihin, vaikka työelämässä ei korkeakoulututkintoa tarvitsisikaan. Esimerkiksi raksamiehen pitäisi mennä lukemaan vaikka kasvatustieteitä, jotta olisi kunnon ihminen, vaikka hyvin työllistyy ja aikoo jatkaa raksahommissa? 

Vierailija
99/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Peter Forsbergin tytär?

Eiku Peter Panin

Vierailija
100/202 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tätä tärkeilevää suomalaista suorittamismentaliteettia. Ihminen ei ole minkään arvoinen ilman suorityúksia ja titteleitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi