Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.
Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä opetus.
Millä tavalla tuo on hyvä opetus?
Mitä muuta se opettaa kuin vahingoniloa ja sitä että on ok kohdella muita tylysti.Se opettaa olemaan myöhästymättä bussista. Jos silitetään päätä ja sanotaan, että ei haittaa ja voisinko viedä teidän korkeutenne kouluun, niin se tapahtuu uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan.
Hah. No, ei kyllä opeta. Saattaa saada teinin vielä angstimmaksi.
Se voi olla. Lapset ja teinit on vaan yllättävän älykkäitä käyttämään muita hyväksi, ihan niin kuin aikuisetkin. Jos ne huomaavat jonkun sluipauskeinon, niin se usein kyllä käytetään. Joo ei se haittaa vaikken ehdikään bussiin, kun sitten saan vaan autokyydin, ihan sama.
En alunperinkään ymmärrä miksi lapsen pitäisi mennä bussilla, jos vanhempi on menossa samaan suuntaan autolla. Onko sekin joku kasvatuskeino, että lapset ei ole yhtä arvokkaita kuin aikuiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehesi on selväjärkinen aikuinen ja ei halua tehdä pojastaan uusavutonta kermapersettä. Ihan hyvä opetus, ei se teini siitä rikki mene. Ens kerralla sitten herää aikaisemmin tai menee aikaisemmin nukkumaan että ehtii kouluun ajoissa. Vois varmaan ottaa sen älypuhelimen yöksi pois ettei räplää sitä kun pitäisi käydä nukkumaan.
Lapsi ei mene rikki vaikka joutuisi sateessa pyöräilemään, mutta jotain lapsen ja vanhemman välisessä suhteessa menee kyllä rikki tuommoisesta käytöksestä. Se on sitten vähän että millainen vanhempi haluaa olla. Ankara auktoriteetti, joka ei hyväksy virheitä? Vai lempeä kasvattaja, joka on lapsen tukena, johon lapsi voi luottaa ja jolle uskaltaa kertoa jos sattuu jotain ikävää?
Oletan että välit ei muutenkaan kovin kaksiset ole.
En jaksaisi tuollaista miestä. Voi vaan kuvitella mitä muuta ”empaattista” sieltä tulee niskaan. Eikö siinä ala jo itsellekin tulla olo, että ihmiset on kamalia? Tätä ketjua oli ihana lukea, kun niin monilla oli järkevä asenne ja selvästikin lämmin sydän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä opetus.
Mitä muuta se opettaa kuin vahingoniloa ja sitä että on ok kohdella muita tylysti.Se opettaa olemaan myöhästymättä bussista. Jos silitetään päätä ja sanotaan, että ei haittaa ja voisinko viedä teidän korkeutenne kouluun, niin se tapahtuu uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan.
Se voi olla. Lapset ja teinit on vaan yllättävän älykkäitä käyttämään muita hyväksi, ihan niin kuin aikuisetkin. Jos ne huomaavat jonkun sluipauskeinon, niin se usein kyllä käytetään. Joo ei se haittaa vaikken ehdikään bussiin, kun sitten saan vaan autokyydin, ihan sama.
En alunperinkään ymmärrä miksi lapsen pitäisi mennä bussilla, jos vanhempi on menossa samaan suuntaan autolla. Onko sekin joku kasvatuskeino, että lapset ei ole yhtä arvokkaita kuin aikuiset?
Täyspäinen aikuinen tarjoaisi kyytiä ihan vapaaehtoisesti ja vaihtaisi samalla kuulumisia kahdestaan. En haluaisi elää perheessä jossa on tuollainen diktaattori.
Älä anna sille miehelles enää pil*ua, eiku ainiin, ethän sä varmaan anna muutenkaan 🤐
Olen teinin joskus jättänyt kyydistä kun on kestänyt liian kauan raahautua autoon, otti kyllä opiksi siitä.
Minä miettisin huolella miten kostaisin miehelle hänen ehdottomat kasvatusmetodinsa. Jos teinillä myöhästyminen oli vahinko eikä hänen perseilyään niin miehen tapa toimia oli väärin.
Lähtisin miehen työpaikalle ja vetäisin auton oveen naarmun, niin, että se joka kerta osuu sopivasti miehen silmiin ja kääntää hänen sisuksensa nurin. En kertoisi minun sen tehneen, katson vain paikan ja ajan niin ettei kameroita ole näkyvissä. Rakas, kallis auto, nyyh. Puntit tasan, ei armoa.
No olen kyllä samaa mieltä miehesi kanssa. Ei pidä ''palkita'' tuolla tavoin isän kyydillä, jos itse kämmää ja myöhästyy
Vierailija kirjoitti:
0/5 taas miesvihaa
Se että pösilö on mies, ei tarkoita että se pösilöys johtuu miehen sukupuolesta. Monet on tässäkin keskustelussa kertoneet, että ihan samanlaista käytöstä ovat saaneet äidiltään. Ei itsekkyys ole mikään sukupuolisidonnainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin nuori niin ei minua koskaan kouluun viety. En näe tässä mitään ongelmaa. Kesät talvet polkupyörällä tai kävellen. Mopokortin saatua kesät talvet mopolla.
Karuissa oloissa kasvaa kylmästi toisiin suhtautuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä miettisin huolella miten kostaisin miehelle hänen ehdottomat kasvatusmetodinsa. Jos teinillä myöhästyminen oli vahinko eikä hänen perseilyään niin miehen tapa toimia oli väärin.
Lähtisin miehen työpaikalle ja vetäisin auton oveen naarmun, niin, että se joka kerta osuu sopivasti miehen silmiin ja kääntää hänen sisuksensa nurin. En kertoisi minun sen tehneen, katson vain paikan ja ajan niin ettei kameroita ole näkyvissä. Rakas, kallis auto, nyyh. Puntit tasan, ei armoa.
Kommenttisi perusteella sinulla ei taida olla miestä ollenkaan. Sairasta toimintaa, en yhtään ihmettele että Suomessa sinkkuus on kasvussa, kuka haluaisi lisääntyä tuollaisen älykääpiön kanssa? Mene ja hoida mielenterveyttäsi ettet aiheuta vahinkoa muille.
Vierailija kirjoitti:
No olen kyllä samaa mieltä miehesi kanssa. Ei pidä ''palkita'' tuolla tavoin isän kyydillä, jos itse kämmää ja myöhästyy
Onhan tässä hirveä erehdys tapahtunutkin.
Itse muistutan miestä vastaavien tempausten jälkeen, että hän on henkisesti sairas ja on ihan hilkulla, ettei perhe lähde.
Jännästi täällä vedetään yhtäläisyysmerkkejä ja psykologisoidaan ihan kaikkea. Kaikilla mammoilla on ilmeisesti vähintään joku kasvatustieteiden maisterintutkinto, kun tiedetään varmasti mitä tapahtuu asiasta x. Väitetään että teinin ja isän suhteessa menee heti, siis välittömästi, jotain rikki jos tämä ei ota teiniä kerran autokyytiin. Luottamus on nyt mennyt iäksi, ei ole muuta vaihtoehtoa. Lapsi meni rikki, seuraavaksi alkaa varmaan käyttämään huumeita. Tuollainen isä joutaisi vankilaan, on sadisti, narsisti ja täysi sika, varmaan potentiaalinen r*iskaajakin.
Minua, eikä ilmeisesti monta muutakaan 80-90 -luvun lasta, kuskattu oikeastaan koskaan kouluun tai mihinkään muuallekaan. Enkä silti ole katkera vanhemmilleni, en ajattele että olisivat paskimmat vanhemmat ikinä, eikä myöskään mennyt luottamus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä opetus.
Meillä ainakin koetetaan opettaa lapset ajattelemaan. Ei niin että aina pitää pärjätä yksin ja ajaa pyörällä kouluun vaikka sataisi kaatamalla vettä tai 30 astetta pakkasta. Lapset pyöräilevät mukisematta normaalisti kouluun. Toisaalta tänään kun sataa niin esikoinen lähti autolla ja kuskaa nuoremmatkin kouluun ja takaisin kun kaikilla sama aikataulu. Toki joskus esikoinen kyselee että saisiko hyvälläkin säällä lainata autoa ja mennä sillä mutta ymmärtää hyvin jos kielletään ja menee pyörällä. Meillä hyvillä perusteluilla saa yleensä tahtonsa läpi oli kyseessä nuori tai aikuinen. Eikä ketään kiusata tuollaisilla menen viereen autolla mutta et pääse kyytiin.
Minusta on kivaa kun lapset osaa perustella pyyntönsä ja heidän kanssaan voi keskustella jo todella monenlaisista asioista. Voidaan helposti vaikka miettiä mitä maksaa jos käy jokapäivä autolla koulussa. Ja miettiä että koulumatkan pyöräily on hyvää liikuntaa. Ja miten kannattaa nukkua ja syödä että jaksaa koulussa jne jne.
Ja meillä on korostettu aina että koetetaan elää niin ettei häiritä muita eikä tehdä kellekään vahinkoa. Mutta joku koulusta myöhästyminen kerran tai vaikka luvaton kaupassa käynti koulupäivän aikana ei saa meiltä vanhemmilta mitään isompaa reaktioita. Virheitä sattuu joskus mutta pikkuasioista ei niuhoteta. Lapset tietävät että kovasta ylinopeudesta kiinni jääminen ym veisi pitkäksi aikaa oikeuden ajaa meidän autoilla. Tai muut vastaavat oman ja muiden terveyden vaarantavat asiat.
Jos apn poika ei tavallisesti myöhästely bussista niin isän teko oli todella epäkunnioittavaa käytöstä. Itse selittäisin asian isälle ja kysyisin voisiko hän pyytää asiaa anteeksi pojalta. Jos taas poika myöhästyy usein niin sitten periaatteessa ymmärrän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi perusteella sinulla ei taida olla miestä ollenkaan. Sairasta toimintaa, en yhtään ihmettele että Suomessa sinkkuus on kasvussa, kuka haluaisi lisääntyä tuollaisen älykääpiön kanssa? Mene ja hoida mielenterveyttäsi ettet aiheuta vahinkoa muille.
Olen naimisissa ja onnellisesti, mieheni on myös paras ystäväni. Siinä on vain se ero ettei mieheni ole kusipää. Reiluus on usein tärkeämpää kuin rakkaus, se että kohdellaan ihmisiä, puolisoa ja lapsia oikeudenmukaisesti. Valtataistelua pitää välttää. Jos taas lähdetään tälle linjalle niin sitä saa mitä tilaa. Etsitään heikkoudet ja isketään niihin. Autohan on vain materiaa, ei siinä ketään oikeasti vahingoiteta :D Jos olet valmis käyttäytymään kusipäisesti, ja niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat sinulle läheisimpiä niin olet ansainnut saamasi opetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi täällä vedetään yhtäläisyysmerkkejä ja psykologisoidaan ihan kaikkea. Kaikilla mammoilla on ilmeisesti vähintään joku kasvatustieteiden maisterintutkinto, kun tiedetään varmasti mitä tapahtuu asiasta x. Väitetään että teinin ja isän suhteessa menee heti, siis välittömästi, jotain rikki jos tämä ei ota teiniä kerran autokyytiin. Luottamus on nyt mennyt iäksi, ei ole muuta vaihtoehtoa. Lapsi meni rikki, seuraavaksi alkaa varmaan käyttämään huumeita. Tuollainen isä joutaisi vankilaan, on sadisti, narsisti ja täysi sika, varmaan potentiaalinen r*iskaajakin.
Minua, eikä ilmeisesti monta muutakaan 80-90 -luvun lasta, kuskattu oikeastaan koskaan kouluun tai mihinkään muuallekaan. Enkä silti ole katkera vanhemmilleni, en ajattele että olisivat paskimmat vanhemmat ikinä, eikä myöskään mennyt luottamus.
Ei ole minuakaan kuskattu eikä ole meidän lapsiakaan, ELLEI OLE KYSE POIKKEUSTAPAUKSISTA. Bussista myöhästyminen on sellainen poikkeustapaus ja jos tulee vielä kaatamalla vettä, niin normaali empaattinen vanhempi tarjoaa kyllä kyydin. Niin vaan minunkin vanhempani 90-luvulla.
Mun mielestä teinin kanssa voi jo keskustella järkevästi esimerkiksi virheistä, epäonnistumisista ja niiden vaikutuksista. Joku myöhästyminen tai unohtaminen ei jää historiaan. Jokainen tekee virheitä päivittäin. On järkevää oppia suhteuttamaan asioita ja olla ruoskimatta itseään joka asiasta. Bussista myöhästyminen on täysin mitätön asia mutta mies halusi tehdä siitä draamaa. Onko hänen kasvatustaitonsa muuten kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin olet oppinut liioittelemaan rajusti!
Eiköhän se bussilla meneminen ole kuitenkin miellyttävämpää kuin tuollaisen ärsyttävän isän autossa oleminen. Minä en ainakaan haluaisi vieressä istua. Tänään nyt kävi näin että myöhästyi.