Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.

Vierailija
21.05.2021 |

Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.

Kommentit (507)

Vierailija
61/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää tekemään iltapäivällä jotain kivaa kahdestaan. Mies tehköön mitä lystää. Kylmän viileä linja miestä kohtaan on paras. Ette vastaa mitään hänelle koko päivänä. Kasvattaa saa ja pitääkin, mutta nuoria pitää silti kunnioittaa.

Vierailija
62/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ei ole valmis auttamaan ja antamaan huolenpitoa, niin tuskin sitä sillon mies tarvitseekaan. Mieshän voi sitten itse myös laittaa omat ruuat, pestä omat pyykkinsä ja hoitaa omat asiansa. Laita sinä lasten kanssa herkkuruuat itsellenne, mies voi nälkäisenä kokata itselleen.

Jos ei ole valmis pitämään huolta yhteisöstään niin ei kyllä silloin tarvitse odottaakaan apuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km on normaali pyörämatka. Sadetakki vaan niskaan ja menoksi. Aika sokerista ukko kun ei itse sadetta kestä 😂

Vierailija
64/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä ukkos oot valinnut joten mee muualle mäkättämään.

Vierailija
65/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen tilanteen kun tämä isä on jo vanha ja apua vailla ja teini kasvanut isoksi jolla on oma auto.

Isä pyytää kyytiä lääkäriin lapseltaan ja lapsi sanoo, että tilaa taksi tai mene pyörällä, ethän sinäkään minua viitsinyt edes kouluun viedä. V***umaisesti päälle vielä sanoo, että ai niin, voin kyllä äidin viedä sinne maalaismarkkinoille kuten sovittiin ja jos haluaa käydä ostoksilla sen jälkeen niin käy, ei mulla ole mitään tekemistä koko päivänä :D

Vierailija
66/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opetus.

Vierailija
67/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mies ajatteli tästä hyötyvänsä? Lapsi on vihainen ja luottamusta nakerrettu pois herkkinä teinivuosina. Teinin koulupäivä ja oppiminen kärsii. Tuskin siinä kiireessä ehti etsiä kaatosateessa pyöräilyyn sopivia vaatteita, nyt lapsi on koulussa kosteissa vaatteissa, vihaisena ja nöyryytettynä. Seuraavan kerran, kun isä pyytää joustamaan jossain asiassa, on taatusti riita käsillä, ja isä ihmettelee, että mitä hän NYT teki.

Liian tuttua. Ex-mieheni menee niin monessa asiassa ensimmäisen tunteen viemänä, eikä yhtään osaa ajatella seuraksia ja pitkän ajan vaikutuksia. 

Vierailija
68/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yllätys että töissä ihan koulun vieressä..

Miten niin yllätys? Olin itsekin työpaikassa, jossa esikoisen lukioon oli 100 m matkaa ja nuoremman lapsen yläkouluun alle 100 m matkaa. Kahdeksan aamuina lapset pääsivät aina minun kyydissä ja hyvin usein oli kyydissä naapurin lapsikin. Jos sää oli huono tai oli kova pakkanen, vein lapset koululle asti eikä ketään nolottanut.

Oma mies ei ikinä ole toiminut noin ilkeästi kuten aloittajan mies. Mies on aina lähtenyt lapsia kuskaamaan, jos on ollut tarvis. Tosin lapsetkaan eivät ole pitäneet isää hovikuskina, joka on velvollisuus lähteä aina, kun lapsi jotain keksii.

Vierailija
69/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä tästä sukupuolikysymystä, itse olen mies ja kuskaan lapseni kouluun ja takas joka päivä. Olen etätöissä ja minusta on parempi ettei lasten tarvitse altistua koronalle bussissa ja kuskaisin muutenkin koska voin. Lasten äidin mielestä pyörällä ja bussilla pääsee ihan hyvin.

AP:n mies on kyllä mielestäni ihmistunkio. Vanhempien tehtävä on olla tukena ja turvana, tuo on lähinnä kiusaamista. Yksinäisiä jouluja näköpiirissä jollain.

Vierailija
70/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas sikamiehiä liikkeellä näin viikonlopun kunniaksi. Tuleeko ennen yhdeksää alle vai yli 5 miesvihaketjua?

Onko sinun perheessä tullut vastaavaa tilannetta? Miten teidän perheessä tilanne ratkaistiin?

Vierailija
71/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä täällä kitiset, itse olet ukkosi valinnut?

Vierailija
72/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ottaa sit seuraavan bussin ja menee vähän myöhässä. Big deal. Oppiipahan tuntemaan isänsä luonneviat.

Vierailija
73/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi 80-luvulla. Satoi tai paistoi ei vanhemmat koskaan vieneet kouluun.

Kyllä nuoren pitää huolehtia itse kouluun menosta. Ei se maailmaa kaada jos myöhastyy ja jos sataa niin kunnon sadevaatteet päälle.

Kuka tätä maata tulevaisuudessa puolustaa, jos vanhemmat tekee kaiken heidän puolesta.

Jos antaa kerran periksi.

Siitä tulee myös helposti uusi normi, että mukula pitää viedä kohta jatkuvasti kouluun.

Ihan oikein miehesi teki, vaikka nyt tuntuu pahalta.

Minä aloitin peruskoulu-urani vuonna 1989, ja kyllä meitä lapsia vietiin kouluun. Minua harvemmin, koska isäni työt alkoi aina 8.00 ja äidillä oli kolmivuorotyö. Mutta silti oli kertoja kun sain kyydin, jopa ihan muuten vaan.

Samoin pääsin silloin tällöin kotiin koukukaverini isän kyydillä. Se vasta hauskaa oli, koska tämä mies oli autokauppias ja alla oli aina uusi auto. Kerran sain soittaa autopuhelimesta kotiin että täältä tullaan ❤️😁

Ei meistä mitään kermapeppuja silti tullut. Minä satun vieläpä olemaan se raivostuttava tyyppi, joka aina ehdottaa porukassa että kävellään sinne. Kun se on niin kivaa (mun mielestä).

Vierailija
74/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuoret ei edes suostu menemään kouluun vanhempien kyydillä, ei vaikka olisi millainen kaatosade. Pyörällä tai kävellen menevät, koska on NOLOA mennä äidin tai isän kyydillä. Kuulostaa melko hermoheikolta nuorelta, jos itkee kun ei pääse isän kyydillä. Jestas. Eiköhän nyt kannata ensin hoitaa nuoren mielenterveys kuntoon, ja sitten perheen aikuisten. 

Kuulostaa siltä, että teidän vanhemmuudessa on jotain pahasti pielessä, jos teidän lapset ei kehtaa edes näyttäytyä teidän seurassa.

Jos teilläkin on autona Peugeot eli pösö. Minun lapseni häpeää autoani kun kavereiden vanhemmilla Audia, bmw, porsche ja muita hienoja autoja. Lapseni sanoi kerran että jonkun tuttu joutu luopumaan pösöstä kun ei huumori meinannut riittää sen pitämiseen.

Vierailija
75/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että jo omana aikana yläasteella aamun ensimmäiseltä tunnilta myöhästyminen johti tunnin jälki-istuntoon, jos ei ollut vanhemman selitystä antaa.

Nykyääänkin myöhästymiset vaikuttavat arvosanoihin. Jos on nihilisti opettaja, se yksi ainoa myöhästyminenkin saattaa vaikuttaa.

Ymmärrän teinin itkun joka tapauksessa, isänsä teki todella julmasti. Itse annoin alakoululaisen mennä tänään bussilla, koska ulkona tosiaan sataa kaatamalla. Normaalisti pyöräilee kouluun 4,8km suuntaansa.

Vierailija
76/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi siis antaa pojalle opetusta.

Poika varmasti oppikin tuosta jotain. Ainakin sen että isältä ei saa apua ongelmatilanteissa.

Tuommoisilla opettamisella etäännyttää teinin hyvin itsestään tehokkaasti.

Vierailija
77/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei nyt kerrottu onko teinillä jatkuvasti tapana torkuttaa ja myöhästellä mutta mun mielestä ihan oikein, siinähän oppii huolehtimaan että on ajoissa kun joutuu toimimaan epämukavasti viivyttelyn takia

Ap lienee itse niitä jotka ei välitä toisten ajasta vaan saattaa myöhästyä vartin tai puoli tuntia koska ei nyt vaan tullut lähdettyä ajoissa

Vierailija
78/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 taas miesvihaa

Vierailija
79/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tuli paha mieli pojan puolesta, onpa kivaa "koulutusta" isältä. Tuo on jo silkkaa kiusantekoa, jos itse menee samaan suuntaan eikä voi ottaa kyytiin.

Antaisin kyllä mielipiteeni asiasta aika painavaan sävyyn.

Mielipiteen?

Ero olisi tuossa oikea teko.

Sairasta kiusaamista. Ei ihan terve kaveri kyseessä!

Vierailija
80/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamainen mutsi mitä tulee kielenkäyttöön. Lieneekö mies ja teini yhtä moukkamaisia?