Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivousintoilijat! Jaetaan vinkkejä ja suosituksia tekniikoista ja tuotteista!

Vierailija
20.05.2021 |

Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, jospa tästä olisi hyötyä muillekin. Olen vähitellen hurahtanut siivoamiseen siinä määrin, että olen ns. koukussa siistiin kotiin. Haluaisin parantaa siivoustekniikkaa ja kuulla niksejä siivoukseen ja erityisesti tuotteisiin liittyen.

Omat vinkkini heti alkuun on tiskiharjan käyttäminen kylpyhuoneen ja vessan lavuaarin pesuun. Lisäksi fairysta ja vedestä tulee monipuolinen siivousaine oikeastaan koko kotiin ja se sopii hyvin myös lapsiperheeseen. Märkätilojen peilit saa helposti puhdistettua, kun aina suihkun jälkeen pyyhkäisee ne ja saunan lasioven mikrokuituliinalla puhtaaksi. Ei kerry kalkkitahroja.

Kommentit (317)

Vierailija
261/317 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen Vileda-juttuun liittyen. Tässä on oikeamman näköinen kiva niihin moppeihin: https://www.novakari.fi/swep-kuivainmoppi

Vierailija
262/317 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan ole suurimmalle osalle teistä edes mikään niksi, mutta itse tajusin vasta nyt ottaa keittiöpyyhkeet kunnolla käyttöön. Aiemmin olen käyttänyt niitä vain käsien tai astioiden kuivaamiseen.

Aloin kuitenkin toden teolla kyllästyä siihen, että mieheni ei koskaan kuivaa tiskipöytää, putsaa sriracharoiskeita pöydiltä tai pyyhi pois leivänmuruja. Otin siis käytetyn astiapyyhkeen ja sutaisin sillä pois silmistä ylimääräiset sotkut. Aiemmin olen ajatellut, ettei näin voi tehdä vaan pitää kostuttaa tiskirätti sotkuja varten ja pyyhkiä huolellisesti mielellään pesuaineen kanssa. Muuten näkymätöntä likaa jää kaikkialle. Hyi. Äiti tekee näin ja se on sitten laki. Ja koska olen laiska, tämä kaikki on jäänyt siihen päivään, kun kyllästyn sotkuun ja raivosiivoan keittiön lattiasta kattoon.

Pian tajusin ottaa pyyhkeet kunnolla käyttöön. Pyyhkäisen sellaisella aina keittiössä käydessäni jotain. Kostutan sitä vähän ja pyyhin nopeasti kahvitahrat ja leivänmurut. Ruokaa laittaessani pyyhin kastiketahrat liedeltä. Pyyhkeitä on kaapissa ehkä kymmeniä, joten nyt niille on oikeasti käyttöä. Keittiössä on aina melko siistiä enkä jaksa enää samalla tavalla ärsyyntyä miehen sotkuisuudestakaan. Tämä ei siis ollut mikään kummoinen niksi, mutta paransi kyllä ainakin hiukan minun elämänlaatuani.

Miten on nopeampaa kostuttaa keittiöpyyhe ja pyyhkiä sillä kuin tehdä sama rätillä? En nyt ihan ymmärtänyt tämän pointtia..

Et selvästikään ymmärtänyt, miksi keittiöpyyhkeen käyttö on minusta kätevää. Sillä voi huolimattomasti pyyhkäistä ohikulkiessaan sotkuja. Tiskirätin käytössä minulla on se (psykologinen) ongelma, että sen käyttö on vaivalloisempaa. Se pitää kastella ja käytön jälkeen huuhdella huolellisesti ja asetella ilmavasti kuivamaan. Kädet kastuu ja iho kuivuu ja sitten ärsyttää. Siksi sotkut jää helposti pyyhkimättä tuoreeltaan. Keittiöpyyhe tuntuu vaivattomalta, kun sitä voi kostuttaa hiukan hanan alla ja käytön jälkeen vain heittää pesukoriin ja ottaa uuden tilalle. Ehkä tämä liittyy muutenkin lapsuudessa tulleeseen ajatusmalliin siitä, että asiat on aina tehtävä kunnolla ja laiskuus on muutenkin kauheinta maailmassa.

Ihan samalla tavalla minä tiskirättiä käytän. Kostutan vähän hanan alla, pyyhin liat ja huuhtaisen tangolle kuivumaan. Pyyhkäisen keittiön pöydät sen verran usein, ettei joka pyyhkäisyn jälkeen kannattaisi heittää pyykkiin edes niitä keittiöpyyhkeitäkään, vaikka niitä pinkka kaapissa onkin. Tiskirätin heitän kyllä iltaisin pesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/317 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vileda swep-kuivauslasta ja siihen irroitettavia moppeja ja lattialiinoja

https://www.pemic.fi/p473-swep-kuivainmoppi-50cm-144241-fi.html

Ammattilaisvälineitä. Investoin näihin ja kyllä on siivoamisesta tullut helppoa ja mukavaa. Teen siis niin, että imuroin kodin normaalisti, minkä jälkeen vetäisen asunnon nihkeällä mopilla (linkki yllä). Ei tarvitse erillisiä likavesiämpäreitä ja muita, kun on muutama moppi, jonka vaihtaa ja heittää suoraan pesuun. Lapsikin tykkää auttaa siivoamisessa, ja tämän kanssa voi turvallisesti antaa moppailla, kun ei varmasti hajoa välineet tai kaadu ämpärit. Kastelen tarvitsemani määrän moppeja valmiiksi, ja vaihdan sitten nopeasti uutta käyttöön, kun tuntuu siltä.

Ostin viledan välinevarren, johon saa yhdistettyä erilaisia siivousvälineitä. Sitten 50cm teräväkuivainlastan, kolme vaihdettavaa moppia ja muutaman mikrokuitulattialiinan ja pidikkeet, joilla liinat kiinnitetään. Sekä muutaman laadukkaan mikrokuituliinan myös muuhun siivoamiseen. Ainiin ja sitten hankin kylpyhuoneen pesuun sellaisen hankauslevypidikkeen ja pari hankauslevyä, jotka siis tulee myös tuohon samaan varteen.

Tuon ylläolevan setin avulla luovuin vanhasta lankamopista, siivousämpäristä ja höyrypesurista. Tilaa säästyy, sekä rahaa, koska tiedän näiden pysyvän ehjinä kaaaauan. Vielä täytyy muuten kehua, että tuo Viledan moppivarsi on ylhäältä sellainen kuminen, että pysyy itsestään pystyssä seinää vasten. Ei tarvitse nojata esim. mihinään kulmaan.

Pitkä teksti, mutta olen aidosti innoissani näistä tuotteista :) kertokaa ihmeessä, jos on omia kokemuksia samoista välimeistä

Minä olen vuosikausia "pessyt" laminaattilattian niin, että laitan suihkepulloon oikeassa suhteessa laimennetun laminaatti/parkettipesuaineen, suihkaisen lattialle sumutoiminnolla ja pyyhin laminaatin pyyhkimiseen tarkoitetulla Sinin mikrokuituliinalla (liina on siis kiinni mopissa, en konttaa :D). Ei jää pyyhkimisen jälkiä lattiaan, eikä tarvitse pelätä, että lotraa liian märällä. Ei tarvi kuljettaa likavesisankoa ja pelätä, että siitä loiskahtaa vettä. Aikuistaloudessa toi riittää vallan loistavasti poistamaan kissanhiekoista tulevan pölyn jne., kun kerran viikossa imuroinnin jälkeen "moppaan". On myös sen verran vaivatonta ja nopeaa, että tulee tosiaan vähintään kerta viikkoon pyyhittyä koko kämppä (75 m2), niin eihän lattiat oikeasti edes ole koskaan kunnolla likaiset.

Jaakko Selin pikasiivosi näin aikoinaan jossain ohjelmassa ennen vieraiden tuloa ja siitä nappasin omaan käyttööni :)

Vierailija
264/317 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan ole suurimmalle osalle teistä edes mikään niksi, mutta itse tajusin vasta nyt ottaa keittiöpyyhkeet kunnolla käyttöön. Aiemmin olen käyttänyt niitä vain käsien tai astioiden kuivaamiseen.

Aloin kuitenkin toden teolla kyllästyä siihen, että mieheni ei koskaan kuivaa tiskipöytää, putsaa sriracharoiskeita pöydiltä tai pyyhi pois leivänmuruja. Otin siis käytetyn astiapyyhkeen ja sutaisin sillä pois silmistä ylimääräiset sotkut. Aiemmin olen ajatellut, ettei näin voi tehdä vaan pitää kostuttaa tiskirätti sotkuja varten ja pyyhkiä huolellisesti mielellään pesuaineen kanssa. Muuten näkymätöntä likaa jää kaikkialle. Hyi. Äiti tekee näin ja se on sitten laki. Ja koska olen laiska, tämä kaikki on jäänyt siihen päivään, kun kyllästyn sotkuun ja raivosiivoan keittiön lattiasta kattoon.

Pian tajusin ottaa pyyhkeet kunnolla käyttöön. Pyyhkäisen sellaisella aina keittiössä käydessäni jotain. Kostutan sitä vähän ja pyyhin nopeasti kahvitahrat ja leivänmurut. Ruokaa laittaessani pyyhin kastiketahrat liedeltä. Pyyhkeitä on kaapissa ehkä kymmeniä, joten nyt niille on oikeasti käyttöä. Keittiössä on aina melko siistiä enkä jaksa enää samalla tavalla ärsyyntyä miehen sotkuisuudestakaan. Tämä ei siis ollut mikään kummoinen niksi, mutta paransi kyllä ainakin hiukan minun elämänlaatuani.

Miten on nopeampaa kostuttaa keittiöpyyhe ja pyyhkiä sillä kuin tehdä sama rätillä? En nyt ihan ymmärtänyt tämän pointtia..

Et selvästikään ymmärtänyt, miksi keittiöpyyhkeen käyttö on minusta kätevää. Sillä voi huolimattomasti pyyhkäistä ohikulkiessaan sotkuja. Tiskirätin käytössä minulla on se (psykologinen) ongelma, että sen käyttö on vaivalloisempaa. Se pitää kastella ja käytön jälkeen huuhdella huolellisesti ja asetella ilmavasti kuivamaan. Kädet kastuu ja iho kuivuu ja sitten ärsyttää. Siksi sotkut jää helposti pyyhkimättä tuoreeltaan. Keittiöpyyhe tuntuu vaivattomalta, kun sitä voi kostuttaa hiukan hanan alla ja käytön jälkeen vain heittää pesukoriin ja ottaa uuden tilalle. Ehkä tämä liittyy muutenkin lapsuudessa tulleeseen ajatusmalliin siitä, että asiat on aina tehtävä kunnolla ja laiskuus on muutenkin kauheinta maailmassa.

Ihan samalla tavalla minä tiskirättiä käytän. Kostutan vähän hanan alla, pyyhin liat ja huuhtaisen tangolle kuivumaan. Pyyhkäisen keittiön pöydät sen verran usein, ettei joka pyyhkäisyn jälkeen kannattaisi heittää pyykkiin edes niitä keittiöpyyhkeitäkään, vaikka niitä pinkka kaapissa onkin. Tiskirätin heitän kyllä iltaisin pesuun.

Ohis tekstissä oli "Keittiöpyyhe tuntuu vaivattomalta, kun sitä voi kostuttaa hiukan hanan alla ja käytön jälkeen vain heittää pesukoriin ja ottaa uuden tilalle." Eli siinä säästyy rätin huuhtelun ja kuivumaan laiton vaiva. Tosin itse pyykkikoriin en osin kosteaa keittiöpyyhettä heittäisi.

Vierailija
265/317 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt ole varsinaisesti siivousvinkki, mutta. kiehautan ensin käytetyn hammasharjan jonka siis poistan hampaiden harjauksesta. kastan sen pulveriin ja harjaan rintaliivien tummuneita kohtia siis lähinnä kainalokohtia ja kaaritukien kohtia. ja sitten laitan rintaliivit vielä likoamaan joksikin aikaa ja sitten hyvä huuhtelu ettei jää pesuainetta niihin. käy myös nestemäisen pesuaineen kanssa.

toinen on puisella kostutetulla hammastikulla saa kaikkia pieniä koloja esim.korut, puhelin, kodinkoneet yms.joissa on koloja, putsattua tarvii kyllä seurakseen jonkun rievun mihin irtoavan töhkän saa keräiltyä

Yök. Kuinka useinnpeset rintsikat? Ilmeisesti liian harvoin. Minulla ei ole rintsikat koskaan tummuneet mistään kohdin.

Vierailija
266/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän mikrokuituliinoja tuolla tavalla. Keittiön kaapissa on kori täynnä mikrokuituliinoja sekä kaksi suihkepulloa, joista toisessa on keittiösuihketta ja toisessa pelkkää vettä. Pikapyyhkäisen tasoja vain siten, että suihkaisen joko vettä tai keittiösuihketta pinnalle ja pyyhkäisen mikrokuituliinalla kuivaksi. En edes kostuta sitä liinaa hanan alla, koska se kostuu riittävästi siitä suihkeen käytöstä. Sitten vaan käytön jälkeen tyrkkään sen Sinin liinanpidikkeeseen, ja siitä uudelleen käyttöön seuraavalla pikapyyhkäisykerralla. Parin päivän välein pistän liinan pyykkikoriin ja sieltä sitten aikanaan pesukoneeseen muiden vastaavien kanssa.

Yritän kyllä putsata tahrat ihan tuoreeltaan kostealla tiskirätillä, mutta kun toi mun kissani ikävä kyllä käpeksii pitkin keittiön tasoa kun silmä välttää, vaikka kuinka kieltäisi, niin tykkään pikapyyhkäistä tason pari kertaa päivässä, vaikken muuten sitä jaksaisikaan alkaa kunnolla rätillä hinkkaamaan.

Vierailija
267/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaiset ja likaa keränneet hellan säätönappulat tulivat puhtaaksi vain ihmesienellä. Sen jälkeen olen kokeillut ihmesientä moneen muuhunkin raivostuttavaan tahraan ja ollut tyytyväinen. Maalipintoja ei kauheasti uskalla sen kanssa jynssätä kun tuntuu että maalitkin ohenee.

Miten saada sellaisesta tavallisesta valkoisesta huoneenovesta rasvaiset jäljet pois? Kyse on näistä standardiovista joita on joka paikassa ja lähestulkoon useimmissa kodeilla (ellei ole itse kaikkea suunnitellut). Ei auta tiskiaine eikä oikein ihmesienikään. Aina jostain kulmasta katsottuna jossain kohtaa näkyy ruma läntti.

P.S. Itse inhoan valkoista, jossa kaikki lika ja sonta näkyvät.

Vierailija
268/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

https://www.tokmanni.fi/puhdistussuihke-perfekt-500-ml-uuni-grilli-6419…

Tämä tuote. Ihan loistava!

Kiitoksia vinkistä! Mun on pitänytkin ostaa uuninpuhdistusainetta jo jonkin aikaa ja tuota meinaan kokeilla, uunin ja peltien lisäksi myös suihkun oveen...😁

269/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan ihastunut. Halpaa ja toimii!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
270/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaiset ja likaa keränneet hellan säätönappulat tulivat puhtaaksi vain ihmesienellä. Sen jälkeen olen kokeillut ihmesientä moneen muuhunkin raivostuttavaan tahraan ja ollut tyytyväinen. Maalipintoja ei kauheasti uskalla sen kanssa jynssätä kun tuntuu että maalitkin ohenee.

Miten saada sellaisesta tavallisesta valkoisesta huoneenovesta rasvaiset jäljet pois? Kyse on näistä standardiovista joita on joka paikassa ja lähestulkoon useimmissa kodeilla (ellei ole itse kaikkea suunnitellut). Ei auta tiskiaine eikä oikein ihmesienikään. Aina jostain kulmasta katsottuna jossain kohtaa näkyy ruma läntti.

P.S. Itse inhoan valkoista, jossa kaikki lika ja sonta näkyvät.

Hellan säätönupit saa monesti kokonaan irti ihan vaan vetämällä ja sitten ne voi pestä käsitiskissä tai vaikka tiskikoneessa aterinkorissa. Samalla saa sitten näppärästi pyyhittyä rätillä pois ne kaikki rasva- ja ruokaryönät, mitä sinne nupin ja hellan etupaneelin väliin kertyy. Kannattaa kokeilla avittaa vähän tavallisen ruokailuveitsen kärjellä siitä välistä ja kokeilla irtoaako nupit ilman turhia tappeluita.

Rasvaisten sormenjälkien poistamiseen minäkin kaipaisin jotain helppoa niksiä. Mulla on mattaharmaat kaapinovet sekä eteisessä että keittiössä ja jestas sentään että niissä sormenjäljet näkyy hyvin ja istuu sitkeässä! Pari kertaa viikossa pitäisi olla keittiösuihkeen, kostean rätin ja kuivan mikroliinan kanssa ovia pyyhkimässä, jotta sormenjälkiä ei oviin jäisi, mutta ihan niin kovasti mä en siivoamisesta tykkää, että sen saisin aikaiseksi. Ärsyttää kun aina jotain jää vielä n. kerran kuussa pyyhkimisen jälkeenkin.

Vierailija
271/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan te siivousintoilijat, että me kaikki emme ole siivousintoilijoita! Hyh hyh sitä jatkuvaa ylihygieenistä saitäraalloista puunaamista!

Vierailija
272/317 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Männen kirjoitti:

Muistakaahan te siivousintoilijat, että me kaikki emme ole siivousintoilijoita! Hyh hyh sitä jatkuvaa ylihygieenistä saitäraalloista puunaamista!

Ei kai siinä kuitenkaan mitään pahaa ole, että siivousintoilijat keskustelevan heille tarkoitetussa ketjussa? Eihän kenenkään ole pakko edes avata koko ketjua, jos siivous aiheena ei voisi vähempää kiinnostaa? Mulle on ainakin ihan sama, kuinka muut ihmiset siivoavat tai jättävät siivoamatta. Mä saan inspistä oman pikkuisen asuntoni siivoukseen tällaisista ketjuista ja se riittää mulle.

Vierailija
273/317 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Männen kirjoitti:

No mitä ihmettä teet tässä ketjussa?! Otsikossa pyydetään siivousintoilijoita jakamaan vinkkejään, tämä ei siis koske mitenkään sinua. Hus, muualle sottapytty.

Vierailija
274/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puhdistatte kaakelilattian saumat saunassa/kylpyhuoneessa? Tuo on inhokkihomma kaikista siivousjutuista, sillä jynssääminen vaatii voimaa (saumoihin kertyy sitä punertava kuonaa ihmisen ihosta ja saippuaa) ja sitä saisi olla tekemässä alvariinsa kun suihkuttelijoita on monta päivässä. Jynssään siis Sinin tuplajynssärillä ehkä 3 viikon välein lattiat mutta siinä vaiheessa saumat ovat jo aika karseat. Käytössä on lattialämmitys sekä kuivauslasta mutta ryönää kertyy noihin 10x10-laattojen saumoihin. Kerran viikossa pesen lattiat ihan vaan sellaisella Sinin hankauslastamopilla mutta se ei pure saumoihin, vain laatan pintaan.

Vierailija
275/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiseva keittiönviemäri: ruokasoodaa ja mitä tahansa etikkaa sama määrä. Anna vaikuttaa 10 min ja valuta lämmintä vettä päälle. Haju lähtee.

Hajulukko ja koko putkisto on irroitettava ja pestävä ainakin pari x vuodessa, vaikka olisit supersiisti. Osta sitä varten pulloharja . Toinen suihkuttaa vetta wc pytyn päällä ja toinen pesasee pulloharjalla. Ei taatusti taas haise.

Eikä tarvitse. Olen asunut nykyisessä kämpässäni kohta yhdeksän vuotta enkä kertaakaan ole puhdistellut mitään hajulukkoja ja minä olen vielä niitä jotka survovat altaaseen jääneet ruoan tähteet tiskiharjalla viemäriin. Hyvin vetää edelleenkin. 

Vierailija
276/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän saisi vessanpöntöstä pois punertavan pystyraidan siitä kohtaa, josta vesi valuu takaosasta alas? Ja sieltä alaosan mutkista pois p-skat, ei tavallisella vessaharjalla oikein saa. Auttaako joku aine vai mikä?

Tiskiharja auttaa siihen mutkaan. Punertava raita lähtee meillä ihan kloriitilla.

Kloriitti on melkoistamyrkkyä ympäristölle ja vesistölle. Lähtee höyryllä (jos on höyrypuhdistin) tai Universal Stonella, kummatkin myrkyttömiä vaihtoehtoja. Universal kestää pienen ikuisuuden ja sillä puhdistan valkoiset nahkalenkkaritkin. Erittäin monipuolinen puhdistustuote ja tuoksuu hyvin miedosti sitruunalle.

Vierailija
277/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö uunin pesuun jotain niksiä? Millä aineella saisi kaikkein vähimmällä jynssäämisellä todella pinttyneet rasvat pois? Takaseinä varsinkin on ottanut osumaa ja se juuri on ergonomisesti kaikkein hankalin puhdistaa. Reuman takia ranteet eivät kestäisi yhtään jynssäämistä.

Entä nuo todella rasvapalaneet uuninpellit? Yksi kerta laitoin tiskikoneeseen ja sen jälkeen jynssäsin sienellä ja fairylla mutta olivat ihan turkasen tiukassa ja luovutin. Universal Stonekaan ei ihmeitä tehnyt. Olisiko raappa paras väline vai mikä?

Vileda Glitzi power inox puhdistustyyny toimii näihin. Uuni ja uunipellit kuin uudet, sekä kattiloiden ja pannujen pohjat kirkkaat ilman naarmuja ja myrkkyjä. Myydään 2kpl paketissa ja hinta noin 2,50€.

Vierailija
278/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiseva keittiönviemäri: ruokasoodaa ja mitä tahansa etikkaa sama määrä. Anna vaikuttaa 10 min ja valuta lämmintä vettä päälle. Haju lähtee.

Hajulukko ja koko putkisto on irroitettava ja pestävä ainakin pari x vuodessa, vaikka olisit supersiisti. Osta sitä varten pulloharja . Toinen suihkuttaa vetta wc pytyn päällä ja toinen pesasee pulloharjalla. Ei taatusti taas haise.

Eikä tarvitse. Olen asunut nykyisessä kämpässäni kohta yhdeksän vuotta enkä kertaakaan ole puhdistellut mitään hajulukkoja ja minä olen vielä niitä jotka survovat altaaseen jääneet ruoan tähteet tiskiharjalla viemäriin. Hyvin vetää edelleenkin. 

Viemäreihin ei laiteta ruoanjätteitä. Rasvat pinttyy putkistoihin ja ruoka houkuttelee rottia viemäreihin ja asuntiloihin. Olet itse vastuussa jos tukkeuma aiheuttaa ongelmia ja mahdollisia vuotoja.

Vierailija
279/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten puhdistatte kaakelilattian saumat saunassa/kylpyhuoneessa? Tuo on inhokkihomma kaikista siivousjutuista, sillä jynssääminen vaatii voimaa (saumoihin kertyy sitä punertava kuonaa ihmisen ihosta ja saippuaa) ja sitä saisi olla tekemässä alvariinsa kun suihkuttelijoita on monta päivässä. Jynssään siis Sinin tuplajynssärillä ehkä 3 viikon välein lattiat mutta siinä vaiheessa saumat ovat jo aika karseat. Käytössä on lattialämmitys sekä kuivauslasta mutta ryönää kertyy noihin 10x10-laattojen saumoihin. Kerran viikossa pesen lattiat ihan vaan sellaisella Sinin hankauslastamopilla mutta se ei pure saumoihin, vain laatan pintaan.

Aiheutat tuolla jynssäämisellä kohta vauriot saumoihin ja vesi pääsee rakenteisiin.

Vierailija
280/317 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen fiksuimmaksi tavaksi kokenut pyyhkäistä keittiön tahrat puoliarkki talouspaperilla jonka voi laittaa heti roskikseen, eikä sitä tarvitse millään tavalla huuhdella tai pestä. Näin säästyy vettä, eikä tarvitse pelätä pyyhkeeseen jääviä tahroja voimakkaasti värjäävistä mausteista ym tai kärsiä haisevista bakteerisista tiskiräteistä.

Minä käytän tähän vanhoista vaatteista leikattuja paloja. Kun joku t-paita on hiutunut, reikäinen ja roskiskunnossa, siitä saa vielä monta n. 12x12 cm kertakäyttörättiä.