Vaikeuksia maksaa asuntolainan eriä säännöllisesti koska olen työttömänä. Aina laahaa kk:n jäljessä. Mitä teen?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laahaa kuukauden jäljessä (mutta kuitenkin joka kuukausi pystyt maksamaan), mun matikalla tarvitsisit vain yhden kuukauden erän suuruisen ylimääräisen potin ja homma olisi taas hanskassa?
Hanki siis tuo summa. Elä ajanjakso pelkällä kaurapuurolla, makaronilla ynnä muulla puoli-ilmaisella syötävällä.
Pistä asuntosi airbn-vuokraukseen, ja jos joku siihen tarttuu, mene siksi aikaa sukulaisten nurkkiin. Tai vaikka telttailemaan :D
Myy jotain, tai hanki lisätuloja tavoilla joita on mainittu yllä.
Jos sulla on auto, mieti voisiko sen laittaa seisontavakuutukseen joksikin aikaa. Nyt on hyvä vuodenaika kävellä ja pyöräillä paikasta toiseen. Tai voisiko auton vaihtaa halvempaan?
Rahat käytetty villakoiran trimmaamiseen koiranäyttelyä varten, joka oli välttämätön meno.
Ap
Tuottaako tämä koira sulle rahaa näyttelyistä? Jos ei, niin ei todellakaan ole välttämätön meno.
Koira ensiluokkainen siittäjä. Kasvattajat antavat jopa satasia onnistuneesta siitoksesta, mutta näistä matkoista tulee bensakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laahaa kuukauden jäljessä (mutta kuitenkin joka kuukausi pystyt maksamaan), mun matikalla tarvitsisit vain yhden kuukauden erän suuruisen ylimääräisen potin ja homma olisi taas hanskassa?
Hanki siis tuo summa. Elä ajanjakso pelkällä kaurapuurolla, makaronilla ynnä muulla puoli-ilmaisella syötävällä.
Pistä asuntosi airbn-vuokraukseen, ja jos joku siihen tarttuu, mene siksi aikaa sukulaisten nurkkiin. Tai vaikka telttailemaan :D
Jos sulla on auto, mieti voisiko sen laittaa seisontavakuutukseen joksikin aikaa. Nyt on hyvä vuodenaika kävellä ja pyöräillä paikasta toiseen. Tai voisiko auton vaihtaa halvempaan?
Rahat käytetty villakoiran trimmaamiseen koiranäyttelyä varten, joka oli välttämätön meno.
Ap
Tuottaako tämä koira sulle rahaa näyttelyistä? Jos ei, niin ei todellakaan ole välttämätön meno.
Koira ensiluokkainen siittäjä. Kasvattajat antavat jopa satasia onnistuneesta siitoksesta, mutta näistä matkoista tulee bensakuluja.
Tästä lähin muut tulevat sun ja koirasi luo. Tai nostat hintaa sen verran, että katat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta eihän se tarvitse olla näyttelytrimmissä siittääkseen. Teilla varmaan on jo jotain näyttelytitteleitä olemassa? Jos laitat näyttelyt tauolle hetkeksi. Koiralle perus siisti trimmi kesäksi, jossa on mukava olla eikä tule kuuma.
Auto pois! Vaikka olisi arvoton romu, siitä on käyttökuluja, säästät satoja, jopa tuhansia vuodessa ilman sitä.
Oletko selvittänyt mahdollisuutesi ammatilliseen kuntoutukseen jos et siivoustyötä pysty enää tekemään? Jos et, miksi et?
Etkö voisi opetela tekemään koirille trimmauksia, niin voisit ehkä elättää itsesi yrittäjänä?
Meillä puoliso tienaa 1600 netto, itse saan työmarkkinatukea 660 ja lapsilisät 200. Eli 4 hengen perheen nettotulot yhteensä 2460, asutaan vuokralla eikä meillä ole oikeutta muihin tukiin, haettiin, mutta kieltävä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä puoliso tienaa 1600 netto, itse saan työmarkkinatukea 660 ja lapsilisät 200. Eli 4 hengen perheen nettotulot yhteensä 2460, asutaan vuokralla eikä meillä ole oikeutta muihin tukiin, haettiin, mutta kieltävä vastaus.
Ihan hyvät nettotulot teillä! Kannattaa miettiä kulutustottumuksia kahteen kertaan jos ei meinaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tota koiran trimmaus ei maksa asuntolainan lyhennyksen verran, on vähän taloudenhallinta ja tärkeysjärjestys hakusessa teillä. Vai oletko tosissasi, että koiran trimmaaminen on tärkeämpi, kuin asuntolainan maksaminen. Koti meni alta, mutta onneksi on koira trimmattu :D Tolla menolla rupee rästejä kertymään vähän joka laskusta.
Mies saa varmasti kesälomarahat, maksatte sillä asuntolainan ajantasalle. Pidätte huolen, että asuntolaina maksetaan jatkossa AINA joka kuukausi ja siitä ei tingitä minkään syyn vuoksi. Koiran trimmaus on säännöllistä ja jatkuvaa, säästät erilliselle käyttötilille niin, että rahat on koossa, kun on aika trimmata. Jos koiran trimmaus kiinnostaa, niin voithan sinä itse kouluttautua trimmaajaksi.
Tässä akuuteimmassa tilanteessa tarvitset heti töitä, mitä tahansa töitä mitä vaan saat. Puhelinmyyjiä ja henkilökohtaisia avustajia haetaan tasaiseen tahtiin. Kauppaan hyllyttäjiä. Siivousfirmaan voidaan ottaa kesälomasijaiseksi, vaikka ei olisikaan laitoshuoltajan koulutusta.
EDELLEENKÄÄN ei ole mitään koiria trimmatavana. Lukekaa vähä tarkemmin mitä olen kommentoinut aiemmin. Ei ole mitään lemmikkiä. Ap
Jos lainanlyhennykset laahaavat kuukauden jäljessä. Sopisiko pankki siitä että jättäisit 1 kuukauden maksamatta. Esim. Jos lyhennys on 1000 e/kk, niin toukokuulla maksatte huhtikuun lyhennyksen, kesäkuulla maksatte oikein kesäkuun lyhennyksen ja toukokuun maksamatta jääneen lyhennyksen siirrätte lainan loppuun. Näin pääsisitte myöhässä maksamisesta normaaliin järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Joko pitää karsia menoja tai lisätä tuloja. Tai myydä koti ja muuttaa vuokralle jolloin saa asumistukea.
Asumistukea saa kyllä omistusasuntoonkin, ellei tienaa liikaa. Minäkin saan.
Luin alun, luin sivun neljä, siellä tapellaan olemattomien koirien trimmauksesta.
En ehkä halua tietää mitä oli sivuilla 2 ja 3.
Olen hakenut lyhennysvapaata pariksi kuukaudeksi että ns saisi maksut ajantasalle mutta se ei pankille sopinut. Selitin kyllä tilanteen. Pitänee varata aika konttoriin ja neuvotella jokin ratkaisu. Ap
Asumistuki ja toimeentulotukilaskurit olen jo kokeillut. Ei saa mitään. Koska omistusasunto niin ei ole vuokramenoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä siitoskoira on loistava sijoitus. Jos vielä hommaa pari narttupentua ja tekee kummallakin parit pennut niin johan siinä on toistakymmentä tuhatta euroa puhdasta tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä siitoskoira on loistava sijoitus. Jos vielä hommaa pari narttupentua ja tekee kummallakin parit pennut niin johan siinä on toistakymmentä tuhatta euroa puhdasta tuloa.
Onko isovillakoira vai millainen koira kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän työttömyys on jo varsin pitkäaikaista ja alkanut jo hyvän aikaa ennen koronaa. Tässä olisi ollut 1½ vuotta aikaa miettiä maksukuviot ja työllistymiset uudelleen. Ymmärrän ettei pankki halua antaa lyhennysvapaata kun ei näytä olevan haluja työllistyä.
Lakin saaneet pystyy kouluttautumaan parissa vuodessa uuteen ammattiin ja sitä kautta työllistymään.
Koodauskurssi 12 viikkoa ja siitä työllistyminen.
Näin ajattelin itse tehdä, jos en sitä ennen työllisty. Kevät on mennyt pääsykokeisiin lukiessa, mutta ilmeisesti opiskelu ei ole aplle vaihtoehto.