Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeuksia maksaa asuntolainan eriä säännöllisesti koska olen työttömänä. Aina laahaa kk:n jäljessä. Mitä teen?

Vierailija
20.05.2021 |

Kysyin jo lyhennysvapaata mutta ei myönnetty.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän työttömyys on jo varsin pitkäaikaista ja alkanut jo hyvän aikaa ennen koronaa. Tässä olisi ollut 1½ vuotta aikaa miettiä maksukuviot ja työllistymiset uudelleen. Ymmärrän ettei pankki halua antaa lyhennysvapaata kun ei näytä olevan haluja työllistyä.

Vierailija
22/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa eläminen kuulostaa kalliilta 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin on yleensä kaikenlaisia kesätöitä tarjolla. Eikö mikään hakusi ole tärpännyt? Keikkahommaa, puhelinmyyntiä, marjanpoimintaa?

Vierailija
24/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän työttömyys on jo varsin pitkäaikaista ja alkanut jo hyvän aikaa ennen koronaa. Tässä olisi ollut 1½ vuotta aikaa miettiä maksukuviot ja työllistymiset uudelleen. Ymmärrän ettei pankki halua antaa lyhennysvapaata kun ei näytä olevan haluja työllistyä.

Lakin saaneet pystyy kouluttautumaan parissa vuodessa uuteen ammattiin ja sitä kautta työllistymään.

Vierailija
25/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 päivän aikana olisi voinut opiskella uuden ammatin korkotetulla ansiosidonnaisella, jos vain haluja olisi ollut.

Vierailija
26/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laahaa kuukauden jäljessä (mutta kuitenkin joka kuukausi pystyt maksamaan), mun matikalla tarvitsisit vain yhden kuukauden erän suuruisen ylimääräisen potin ja homma olisi taas hanskassa?

Hanki siis tuo summa. Elä ajanjakso pelkällä kaurapuurolla, makaronilla ynnä muulla puoli-ilmaisella syötävällä.

Pistä asuntosi airbn-vuokraukseen, ja jos joku siihen tarttuu, mene siksi aikaa sukulaisten nurkkiin. Tai vaikka telttailemaan :D 

Myy jotain, tai hanki lisätuloja tavoilla joita on mainittu yllä. 

Jos sulla on auto, mieti voisiko sen laittaa seisontavakuutukseen joksikin aikaa. Nyt on hyvä vuodenaika kävellä ja pyöräillä paikasta toiseen. Tai voisiko auton vaihtaa halvempaan? 

Vierailija
27/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laahaa kuukauden jäljessä (mutta kuitenkin joka kuukausi pystyt maksamaan), mun matikalla tarvitsisit vain yhden kuukauden erän suuruisen ylimääräisen potin ja homma olisi taas hanskassa?

Hanki siis tuo summa. Elä ajanjakso pelkällä kaurapuurolla, makaronilla ynnä muulla puoli-ilmaisella syötävällä.

Pistä asuntosi airbn-vuokraukseen, ja jos joku siihen tarttuu, mene siksi aikaa sukulaisten nurkkiin. Tai vaikka telttailemaan :D 

Jos sulla on auto, mieti voisiko sen laittaa seisontavakuutukseen joksikin aikaa. Nyt on hyvä vuodenaika kävellä ja pyöräillä paikasta toiseen. Tai voisiko auton vaihtaa halvempaan? 

Rahat käytetty villakoiran trimmaamiseen koiranäyttelyä varten, joka oli välttämätön meno.

Ap

Vierailija
28/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin välillä töissä ja 400 päivää sain liitosta, en 500. Jouduin siivoustyön lopettamaan koska käteni eivät kestä pesuaineita eikä suojakäsineitä sekä selässä on vikaa. Ap

Vierailija
29/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo villakoiran trimmaus viesti ei ollut minun. Kaikki kulut on minimissä ja lemmikkiä en omista. Autokin yli 10v vanha. Ei arvoa. Ap

Vierailija
30/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kysynyt lyhennysvapaata. Ei herunut. Laina-aika on 25v..eivät varmaan sitä pidennä enää osuuspankissa. Ap

Myyt asunnon ja maksat loppuvelan pois, jos et itse viitsi velanlyhennyssuunnitelmaa noudattaa!

Vierailija
31/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat käytetty villakoiran trimmaamiseen koiranäyttelyä varten, joka oli välttämätön meno.

Ap

Eli sulla on kallis harrastus joka vaan vie rahaa mutta ei tuota mitään,joopajoo

Vierailija
32/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tarttua heti ongelmaan jos pienikin viba tulee sinun nykyisellä käytännöllä KÄMPPÄ MENEE ULOS OTTOON. MINULLE KÄVI NIIN KUN AIKANI VITKUTTELIN ENKÄ KEHDANNUT TUNNUSTAA TILANNETTA. 

Vierailija
33/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranäyttle pahh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sulla on kallis harrastus joka vaan vie rahaa mutta ei tuota mitään,joopajoo

Tämä villakoira juttu oli provo. Villakoiria ei ole eikä muitakaan. Oikea Ap

Vierailija
34/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä nyt suunnitelma miten etenette asiassa. Jos ette hoida velvollisuuksia pankin puolelle, niin loppujen lopuksi voitte läytää asuntonne pakkohuutokaupasta.

Laittajaa taloutenne numerot ylös ja tehkää budjetti. Jos teillä ei ole varaa asua nykyisessä niin sitten se täytyy myydä.

Vierailija
35/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lainakuluja on kuukaudessa? Jos pystyt joka kuu kuitenkin maksamaan, niin sinun pitäisi vain päästä takaisin rytmiin ja saada pientä puskuria.

Voitko esimerkiksi tehdä jotain keikkatyötä tuttaville/naapurustolle pimeänä aiemman ammattisi osalta? Tai nyt kevään valmistujaisissa olla tarjoiluapuna, mikäli juhlia järjestetään.

Pahimmassa tapauksessa joudut laittamaan asunnon myyntiin.

Vierailija
36/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noita satunnaisia keikkatöitä tehdä ja miten se verotus? Voiko ilmoitella missään? Ap

Vierailija
37/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mene hyvin, jos näillä koroiilla ei pysty maksamaan. kannattaisiko muuttaa pienempään asuntoon? 

Vierailija
38/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso laina sulla on?

Mä en ole 10 vuoteen tehnyt töitä ja aina olen lainan maksanut ajallaan.

Vierailija
39/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko noita satunnaisia keikkatöitä tehdä ja miten se verotus? Voiko ilmoitella missään? Ap

Voi tehdä ja nimenomaan työttömyysturvan lisäksi. Koronan aikaan on ollut mahdollista tehdä vielä runsaammin.

https://elamassa.fi/yleinen/keikkatyo-kampanja/

https://www.kela.fi/soviteltu-tyottomyysetuus

Jos teet keikkatyötä jonkin niitä välittävän yrityksen kautta, niin homma hoituu ihan verokortilla. Esimerkiksi kauppojen hyllyttäjiä ja tapahtumatyöntekijöitä palkataan näin. Yrittäjänä toimimisessa voi olla omat juttunsa joten siihen kannattaa perehtyä huolella. Yksi vaihtoehto on tehdä pimeänä etenkin, jos teet tutuille.

Vierailija
40/86 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaahahhahahaaa TAAS KUSETIN TEITÄ KAIKKIA :D TEIN TAAS KEKSITYN ALOITUKSEN JA SAIN TEIDÄT USKOMAAN SEN. MITEN TÄÄ ON NÄIN HELPPOA. ONNISTUN JOKA PÄIVÄ. NÄITÄ ON KIVA TEHTAILLA KUN HÖLMÖT SITTEN USKOVAY KEKSIMÄNI SADUT. OIKEESTI OLEN MIELISAIRAUSELÄKKEELLÄ JA YKSIN.SIKSI OLEN TÄÄLLÄ JOKA PÄIVÄ KUN MINULLA EI OLE MUUTAKAAN ELÄMÄÄ. OLEN MIES MUTTA MINUSTA ON KIVA NARUTTAA TEITÄ ESIINTYMÄLLÄ NAISENA JA VANHANA VAIKKA OLENKIN ALLE 30V.

TERV. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä