Kuinkahan mun lomapalkka lasketaan? Kyselen nyt varmaan tyhmiä
Kun lukee kuukausipalkasta näin:
Lomapalkka, eli loman aikana saatava palkka, on säännöllistä työtä tekevillä aika selvä asia. Kuukausipalkkalaisilla lomapalkka on yleensä sama kuin kuukausipalkka.
Mä olin kuitenkin joulukuun loppuun asti tuntipalkalla ja vasta 1.1 muuttui työsopimus kuukausipalkkaiseksi. Jos mun lomapalkka lasketaan, niin sitten lomapalkka on paljon pienempi kuin viime vuonna. Tein 2019 tuntipalkkaisena paljon ylitöitä ja lomapalkka laskettiin niistä ja oli n.50€/päivä parempi kuin kuukausipalkalla olevilla. Tein viime vuonnakin paljon ylitöitä ja jos niiden perusteella laskettaisiin mun lomapalkka niin menisi varmaan hyvin samoihin kuin viime vuonna.
Nyt sitten jos se lasketaankin kuukausipalkan mukaan kun olen sillä nykyään niin häviän ison summan rahaa. Tuntuu epäreilulta jos lasketaan noin koska kuitenkin olen saanut kuukausipalkkaa vasta vuoden alusta.
En löytänyt netistä tähän vastausta. Toki asiaa voisi kysyä pomolta, mutta en tiedä osaako hänkään siihen vastata. Liitossa varmaan kyllä tiedetään asia.
Kommentit (85)
Vierailija ap kirjoitti:
Lomarahat maksettu tänään ja se on mulla suurempi kuin niillä jotka on ollut kuukausipalkalla koko lomankertymisvuoden. Se on n.45€/päivä suurempi. Siinä teille suunsoittajille. :D Niin enhän mä mitään olisi hävinnyt jos olisi maksettu samalla tavalla kuin koko ajan kuukausipalkalla oleville... :D
Nyt puhut lomarahasta, kun alkuperäisessä viestissäsi kysyit lomapalkasta. Kumpaakohan tarkoitat ja ymmärrätkö, mikä on näiden ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ap kirjoitti:
Lomarahat maksettu tänään ja se on mulla suurempi kuin niillä jotka on ollut kuukausipalkalla koko lomankertymisvuoden. Se on n.45€/päivä suurempi. Siinä teille suunsoittajille. :D Niin enhän mä mitään olisi hävinnyt jos olisi maksettu samalla tavalla kuin koko ajan kuukausipalkalla oleville... :D
Nyt puhut lomarahasta, kun alkuperäisessä viestissäsi kysyit lomapalkasta. Kumpaakohan tarkoitat ja ymmärrätkö, mikä on näiden ero?
Lomarahaa tarkoitan. Loma-ajanpalkkaa ei tule vielä koska en ole vielä lomallakaan. Todellakin tiedän eron, että älä viisastele siellä.
Vierailija ap kirjoitti:
Ei kai kukaan sellaista väittänytkään. Sähän se luulit häviäväsi rahaa. Sen aika on sit ensi vuonna vasta. Tää meni ihan kuten täällä sanottiin, kukaan muu kuin sä ei yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ap kirjoitti:
Jo ensimmäisillä sivuilla ihmiset alkoi puhua lomarahasta, joten ap oli suurin piirtein ainut, joka ei tiennyt asiasta mitään.
Jotakuta ottaa päähän kun pitää alapeukuttaa mun viestiä. :D