Olisiko psykoosi jo iskenyt?
Mua välillä pelottaa, että sairastun skitsofreniaan koska äidilläni on se.
Toisaalta mua lohduttaa, että sanotaan skitsofrenian laukeavat jostain suuresta elämän muutoksesta ja stressistä.
Olisikohan mulla jo puhjennut se (todennäköisesti)?
Mun ex-mies petti ja hakkasi (elin pelottavaa aikaa).
Myöskin oon kokenut muita pahoja asioita.
Näistä kuitenkin aikaa. Ikää kuitenkin vasta 25v.
Kommentit (12)
Mä välillä pelkään samaa, koska myöskin omalla äidillä on. Kiinnostaa siis tämä.
Mä kuumottelen tätä myös vähän väliä
Et sinä sitten itse tiedä kun se puhkeaa etkä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sitten itse tiedä kun se puhkeaa etkä välitä.
Kun se puhkeaa?
Pikemminkin JOS puhkeaa. Täytyy muistaa vieläkin, että valtaosalla skitsofreniaa sairastavista EI esiinny lähisuvussa sairautta.
Luultavammin.
Ja muistakaa kuumottelijat. Mitä myöhemmin sairaus alkaa, sitä parempi on hoitoennuste.
Minulla on skitsofrenia-diagnoosi. Tällä sairaudella on vielä niin vahva leima, että en diagnoosistani juuri kenellekään kerro.
Mutta haluan kertoa ap:lle ja muillekin, että tämän sairauden kanssa pystyy elämään tavallista elämää. Itse olen opiskellut vaativan korkeakoulututkinnon, olen koulutustani vastaavassa töissä ja minulla on perhe. Tosin tavallisen elämän edellytyksenä on ollut, ja on yhä, hoitomyönteisyys.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on skitsofrenia-diagnoosi. Tällä sairaudella on vielä niin vahva leima, että en diagnoosistani juuri kenellekään kerro.
Mutta haluan kertoa ap:lle ja muillekin, että tämän sairauden kanssa pystyy elämään tavallista elämää. Itse olen opiskellut vaativan korkeakoulututkinnon, olen koulutustani vastaavassa töissä ja minulla on perhe. Tosin tavallisen elämän edellytyksenä on ollut, ja on yhä, hoitomyönteisyys.
Hienoa! 👍
Eikö skitsofrenian puhkeamishuippu oli 15-25 vuotiaina.