Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todistusvalinta 2021

Vierailija
19.05.2021 |

Moikka! Todistusvalintoja alkaa tässä pikkuhiljaa tulemaan ja olisi kiva kuulla milloin ja miltä aloilta niitä on tehty. Tähän ketjuun saa päivittää tilannetta ja kertoa tuloksista, sekä purkaa paineita valinnoista!

Kommentit (862)

Vierailija
461/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiksen valinnat tulleet, pisterajat näköjään nousseet viime vuoteen verrattuna. Miltäköhän varasijoilta olisi realistista päästä sisään?

Nyt ei kauhean suurilta, kun kaikki hakupainealat on jo tulleet.

Vierailija
462/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin aikoinani 0,5 pisteen päähän yliopistosta. Äiti huusi mulle kuin palosireeni ja syytti että tahallani tein sen.

Hän nyt olikin erityisen ankara ja vaativa, mistä välillä vieläkin hänelle suutun, vaikka hän kuoli jo 7 vuotta sitten.

Onneksi/toivottavasti nuorten vanhemmilla on nykyään realistisempi käsitys yliopistoon MENEMISESTÄ kuin 1929 syntyneellä äidilläni, jonka nuoruudessa 1948 vain käveltiin ovista sisään. Ensin yhteen tiedekuntaan ja sitten kun kyllästyttiin, toiseen.

Tsemppiä kaikille, kokeilkaa kiertoteitä ja avoimen yliopiston kursseja ellette suoraan pääse. Älkää lannistuko ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tänään vielä kellään varasijat liikkunu?

Vierailija
464/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun viime vuonna olisin päässyt todistusvalinnalla sisään. Tänä vuonna sitten en. Eilen olin varasijalla 13, tänään sijalla 10. Ensimmäisenä hakukohteenani siis espanjan kieli Helsingin yliopistossa. Mitä luulette; onko saumoja nousta vielä varasijalta?

Olen yrittänyt lohduttautua ajatuksella, että espanja ei kuitenkaan taida olla sieltä suosituimmista hakukohteista. Joka tapauksessa se on huomenna pääsykokeissa käytävä.

Voit lohduttautua myös sillä, että espanja on kehitysmaa-kieli, joten et olisi kuitenkaan työllistynyt mihinkään noilla opinnoilla.

Vierailija
465/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun viime vuonna olisin päässyt todistusvalinnalla sisään. Tänä vuonna sitten en. Eilen olin varasijalla 13, tänään sijalla 10. Ensimmäisenä hakukohteenani siis espanjan kieli Helsingin yliopistossa. Mitä luulette; onko saumoja nousta vielä varasijalta?

Olen yrittänyt lohduttautua ajatuksella, että espanja ei kuitenkaan taida olla sieltä suosituimmista hakukohteista. Joka tapauksessa se on huomenna pääsykokeissa käytävä.

Katso Vipusesta kuinka moni on ensisijaisessa kohteessaan.

Miten sen löytää? Koitin etsiä, mutten löydä mitenkään....

Vierailija
466/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso Vipusesta kuinka moni on ensisijaisessa kohteessaan.

Miten sen löytää? Koitin etsiä, mutten löydä mitenkään....

Vasemmassa laidassa on filtteri Hakutoive, mutta Vipunen ei näköjään ole vielä tälle päivälle päivittynyt. Se päivittyy yleensä aamupäivisin, mutta joinakin päivinä jää väliin.

Vierailija
467/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiksen valinnat tulleet, pisterajat näköjään nousseet viime vuoteen verrattuna. Miltäköhän varasijoilta olisi realistista päästä sisään?

Riippuu aika paljon myös siitä, mistä yliopistosta puhutaan. Aallon varasijat tuskin liikkuvat kovinkaan paljon. Jonkun maakuntayliopiston varasijat sen sikana saattavat liikkua max. 10 sijaa. Enempää tuskin. Tämä johtunee siitä, että monen muun alan tulokset ovat jo tulleet, mutta jotkut saattavat yrittää vielä pääsykokeella päästä mieleiseensä paikkaan. Jos he pääsevät, niin sitten voi varasijat heilahdella. Aika mahdotonta arvioida, sillä varasijoilta sisään pääseminen on niin monen sattuman summa.

Vierailija
468/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan varasijalta 29 mitään mahdollisuutta päästä Helsingin yliopiston valtiotieteelliseen? 

Vierailija
469/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit lohduttautua myös sillä, että espanja on kehitysmaa-kieli, joten et olisi kuitenkaan työllistynyt mihinkään noilla opinnoilla.

Espanja ei ole kehitysmaa. Myös USA:ssa espanja on merkittävä kieli ja maailmanlaajuisesti espanjan kieli on merkittävämpi kuin esim. suomi ja espanjan kieli on etu töitä maailmalla haettaessa, sitä halutaan aina opiskella. Mutta typerä trollihan sinä olitkin.

Vierailija
470/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon myös siitä, mistä yliopistosta puhutaan. Aallon varasijat tuskin liikkuvat kovinkaan paljon. Jonkun maakuntayliopiston varasijat sen sikana saattavat liikkua max. 10 sijaa. Enempää tuskin. Tämä johtunee siitä, että monen muun alan tulokset ovat jo tulleet, mutta jotkut saattavat yrittää vielä pääsykokeella päästä mieleiseensä paikkaan. Jos he pääsevät, niin sitten voi varasijat heilahdella. Aika mahdotonta arvioida, sillä varasijoilta sisään pääseminen on niin monen sattuman summa.

Itse hain vuonna 2019 Helsingin oikikseen ja kauppikseen Aaltoon. Tuolloin kauppiksen tulokset tulivat ennen oikista. Pääsin toiselta varasijalta todistusvalinnassa oikikseen, jolloin joku pääsi Aaltoon varasijalta. Sai siis minun paikkani sieltä. Jos en olisikaan päässyt oikikseen niin ei tuo paikka olisi vapautunut. Eli riippuu aika paljon siitä minne muualle hakijat ovat hakeneet ja sattuvatko he pääsemään ylemmille hakutoiveilleen.

Vierailija
471/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja ei ole kehitysmaa. Myös USA:ssa espanja on merkittävä kieli ja maailmanlaajuisesti espanjan kieli on merkittävämpi kuin esim. suomi ja espanjan kieli on etu töitä maailmalla haettaessa, sitä halutaan aina opiskella. Mutta typerä trollihan sinä olitkin.

Pieni yleissivistystesti: luettele 3 puhutuinta kieltä Amerikan mantereelle suuruusjärjestyksessä.

Vierailija
472/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liikkunut vielä kertaakaan mulla, kovasti odottelen et jotain tapahtuis 😬

Vierailija
473/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liikkunut, tänään ja eilen.

Vierailija
474/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän varasijalta voisi päästä maakuntakauppiksiin (esim. Jyväskylä, Pori)

Vierailija
475/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiksen tulokset tuli tänään!

Vierailija
476/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liikkunut vielä kertaakaan mulla, kovasti odottelen et jotain tapahtuis 😬

Varasijojen liikkumista kannattaa odotella rauhassa. Omakohtainen kokemukseni on, että varasijoja päivitetään noin pari kertaa viikossa eli ei ihan joka päivä. Lohdutuksena kuitenkin, siskoni pääsi vuosi sitten sairaanhoitajaksi Hämeenlinnaan muistaakseni varasijalta 15. Eli voivat liikkua aika paljonkin, toki tuo ei ehkä ollut kaikista halutuin paikka. Itse pääsin oikikseen 2. varasijalta vuonna 2019, kuten jo tuolla aiemmin kerroinkin.

Vierailija
477/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallintotieteet Vaasa tulleet tänään!

Vierailija
478/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteellisten varasijat ovat liikkuneet tosi paljon!

Vierailija
479/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustieteellisten varasijat ovat liikkuneet tosi paljon!

Se tuli ekana, joten kaikki hyvät todistukset ovat olleet siellä sisällä. Nyt ovat menneet ylemmille toiveilleen lääkis, DIA, psyka, jollain ehkä jopa kauppis.

Nyt nousu loppuu, koska kaikki hakupainealat jo tulleet.

Vierailija
480/862 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallintotieteet Vaasa tulleet tänään!

Jep, ite oon varasijalla 113 sinne :(