Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpparin vajaatoiminnasta kärsivät!

Vierailija
08.08.2008 |

Miten elämänne sujuu? Itselläni on lääkitys noin neljän vuoden sairastamisen jälkeen lopulta saatu kohdilleen ja oloni on aika hyvä. En tiedä pitäisikö minun suhtautua tähän tautiin vakavammin, hakeutua erikoislääkärille, pohtia ruokavaliota yms. Tunnen nimittäin oloni aika hyväksi ja normaaliksi (uupumusta joskus ja lievää nilkkojen turovtusta lukuunottamatta). Tarkoitan, että pitäisikö tästä nyt tekemällä tehdä oikein kauhea ongelmasairaus :-)?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein vuoden. Lääkeannosta on aluksi vaihdeltu, ilmeisesti nyt sopiva. Olen raskaana vk 17, labrassa käyn 1kk välein. Itse en hirveesti sairautta ajattele. Lääkkeet tulee rutiinilla otettua. Vähän jännittää se, miten raskaus tulee vaikuttamaan arvoihin. Ja miten pian ne normalisoituu synnytyksen jälkeen.

Vierailija
2/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että mulla vois olla, kun turvottaa (= ei tule paljoa pissaa, eli kaikki mitä juon, jää kehoon) väsyttää pirusti, sormen nivelet kipeät, on usein uupunut olo. Vilutusta on harvoin, yleensä mulla on kuuma. Tosin syön masennuslääkettä, joka voi aiheuttaa kuumuuden. Monellehan määrätään masislääkkeet ja myöhemmin selviää, että kyse kilpparista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti musta tuntuu aina ja ikuisesti ettei nää lääkitykset oo ihan kohdallaan.

Mutta olen muutamia kertoja yrittänyt saada apua mutten ole törmännyt sellaiseen lääkäriin joka tästä ottais asian hoitaakseen. Ne jotenkin vaan ajattelee, että kun näyt jaksavan olla jotenkuten niin ole sit. Ja olen kuitenkin suht nuori vielä. Mulla on taas menossa kausi, jolloin on nivelet pirun kipeät sekä turvotustakin aika paljon !

Saisinpa joskus kohdalleen nämä...väsyttääkin AINA !

Vierailija
4/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpparin vajaatoimintaan kuinka usein käytte verikokeessa? Mulla oli aikoinaan ohjeena että puolen vuoden välein jos lääkitys on ok ja jos lääkitystä pitää muuttaa niin silloin 3kk:n päästä taas verikokeeseen.

Vierailija
5/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 12-vuotiaasta asti. Mulla on arvot olleet kohillaan jo vuosia. Alkuvuodet oli vähän mitä sattuu kun en aina muistanut ottaa lääkkeitä ja teininä piti kokeilla ja ottaa joskus "vähän" enemmän. Raskauaikana kävin kokeissa 2-3kk välein, mutta normaalioloissa vuoden välein. Mulla on ollu viimeset neljä vuotta (lapsi syntyi 4 v sitten) koko ajan sama annostus ja verikokeiden mukaan kaikki ok.

En oo koskaan aiemmin ajatellukaan että mun jatkuva väsymys, tai ainakin pitkien yöunien tarve johtuis tästä sairaudesta. Välillä on nivelet lähinnä sormissa kipeet, mutta turvotusta ei kyllä oo ku helteillä vaan tai jos ollu rankka työpäivä (teen fyysistä työtä).

Ainoo mistä tätä tautia "syytän" on se että lihon helposti, ja normaalipainon säilyttäminen käy työstä. Laihduttaminen onkin sitten ihan tuskaa. Mut ei sekään taia oikeesti tänä taudin vika olla.

Vierailija
6/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin myötä sain vuodessa 20 kiloa ylimääräistä! Siitähän alunperin lääkärille meninkin. Myös muisti pätki ja ajatus kulkee vieläkin hitaammin kuin ennen sairastumista :/ En tunne enää olevani se sama ihminen - lääkkeistä huolimatta. Olen sairastanut 10 vuotta. Viime vuosina arvot ovat taas alkaneet heittelemään alakantista yläkanttiin ja päinvastoin. Aina saa ruukata lääkitystä uudestaan. Lääkitys itsessään on helppo vain 1½ tablettia päivisin ja se menee rutiinilla.... Myös turvotusta mullakin on ja siihen sekä verenpaineeseen olen saanut nesteenpoistolääkityksen...

Vierailija
7/7 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni turvotus ei kuulu taudin kuvaan