Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luoda naisellinen tyyli? Nykyinen olemus on järkyttävä!

Vierailija
18.05.2021 |

Järkytyin peilikuvastani. Olen kova ja miehinen vaikka olen nainen. Ylipainoa ei ole eikä tarvetta laihduttaa, olen normaalipainoinen ja hoikka mutta ulkoinen habitus on järkyttävä, homssuinen ja näytän mieheltä jos pukeudun kokomustaan ja pelkistettyihin vaatteisiin. Hiukset on pitkät mutta väri tunkkainen ja juurikasvua löytyy. Meikata en osaa muuta kuin lisätä huulirasvaa ja ripsiväriä mutta täysin meikkaamattomana hiukset kiinni näytän mieheltä. Järkytys! Haluan näyttää kauniilta ja naiselliselta. Mikä neuvoksi?

Kommentit (379)

Vierailija
121/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä myöten valuva pitkä tukka ja kulahtanut juurikasvu saavat aikaan takuulla homssuisen ulkonäön. Hyvä leikkaus hiuksissa on helppo tapa muuttaa tyyliä. Minulla on taitavasti leikattu polkkatukka, jonka saan siistiksi vain föönaamalla. Aamulla hiusten laittoon menee 5 minuuttia, mutta aina kaikki kehuvat hiuksiani - kiitos loistavan kampaajan. Tukka näyttää aina laitetulta, vaikka en oikeasti tee sille juurikaan mitään.

Värin kannattaa olla lähellä oikeaa hiustenväriä. Mikään ei saa ulkonäköä näyttämään väsyneemmältä kuin juurikasvu. Raidoitus on siis hyvä ratkaisu. Kun leikkaus ja väri on valittu hyvin, ei haittaa, jos ei ehdi kampaajalle kuuden viikon jälkeen.

Vaikka tekisi mieli kokeilla jotain villiä ja tehdä isoja muutoksia, se ei ole järkevää, jos tietää, ettei sitten jaksa olla varaamassa kampaajaa parin kuukauden välein. Yleensä luonnollinen tyyli on naisellinen.

Vierailija
122/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon maksaa meikit, kampaamot ja vaatteet. Ei mulla ainkaan varaa. Katselen kyllä meikkivideoita, mutta niillähän on kasapäin tuotteita, runsaasti aikaa ja sivieltimiä ja sieniä joka lähtöön. Ei normi-ihminen pysty sillä tavoin meikkaamaan.

Ei kannatakaan muuttaa ja uusia kaikkea kerralla. Kukaan järkevä nainen ei tuhlaa tilillä olevia rahoja heti vaan käyttää rahaa itseensä järkevästi. Kannattaa panostaa laatuun, kuten itsekin teen. Ulkoisen muutoksen lisäksi kannattaa varautua sisäiseen muutokseen ajatustasolla. Itseensä panostaminen kannattaa aina. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kietaisumekko viskoosia tai trikoota on kätevä arkeen tai farkkumekko vyöllä. Pituus korkeintaan polviin asti, ettei näytä mummolta.

Lisäksi naisellisuutta tuo kävelytyyliin jos opettelee kävelemään kiilakoroilla, ovat mukavammat kuin korkokengät. Sitten vain polvia vähän notkistaa ja antaa lantion heilua vapaasti kävelyn tahdissa.

Rakennekynnet ja kivat hempeät alusvaatteet tuovat itselle mukavaa oloa ja itsevarmuutta, mikä näkyy ulospäin.

Viskoosi ja trikoo on vihoviimeinen materiaali mitä kannattaa käyttää, koska se ei anna anteeksi mitään kropan virheitä ja helposti tule halpa ja lumppuinen vaikutelma. 

Nykyään on paljon onnistuneita sekoitekankaita, joissa myös viskoosia mukana. 

Vierailija
124/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloittaja. Ensimmäisenä katselisin kriittisellä silmällä vaatevarastoa. Jos olet hoikka ja hyväkroppainen, ala ostaa istuvia vaatteita, jotka korostavat kapeaa vyötäröä. Vyötärö on usein katoavaa sorttia, joten niin kauan kuin se on olemassa, sitä kannattaa korostaa. Se luo heti naisellisen vaikutelman. Vältä paksuja kankaita ja suuria kuvioita esim. Marimekko ja hankia etenkin yläosia pehmeistä, laskeutuvista materiaaleista ja sopivan kokoisina. Ainakin takavuosina värianalyysit olivat suosittuja. Niistä sai osviittaa siihen, mikä värimaailma sinulle sopii. Usein myös kokeneet myyjät osaavat neuvoa. Ikävä kyllä jotkin myyjät kiikuttavat ensimmäisenä näytille mustia vaatteita mutta ne kannattaa hylätä ja jättää kenkiin ja housuihin ellet ole värimaailmaltasi Lumikki- tyyppiä. Käy pienemmissä vaatekaupoissa ja etsi myyjä, joka on mielestäsi pukeutunut kauniisti ja pyydä apuun. Ainakin ennen koronaa, suurimmissa tavarataloissa oli meikkauspalveluita. Jos lopputulos ei miellytäkään, tiedät ainakin, mistä et pidä. Kun näet kaupungilla kauniit hiukset ja hyvän leikkauksen, kysäise, mistä se on peräisin .Näin voit löytää hyvän kampaajan.

Olin just tulossa kirjoittamaan, että kankaan paksuudella on suuri merkitys. College, jäykkä farkku ja muut paksut kankaat on maskuliinisia, joten kannattaa etsiä kevyitä ja ohuita materiaaleja. College-huppari, reisitaskuhousut ja vaelluskengät on ehkä miehekkäintä mitä päälleen voi pukea.

Luovuin kokonaan huppareista, collareista ym miehisistä vaatteista ja tällä viikolla olen menossa kampaajalle. Ehjät farkut laitoin myyntiin, mutta "naisellisemmista" malleista jäi jäljelle vain kahdet parit. :D Vaelluskengätkin laitoin myyntiin. Kiitos paljon vinkeistä. Olette olleet suureksi avuksi ja olen äärimmäisen kiitollinen. :) Ap

Vierailija
125/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrotason pointit eli oikeat värit ja mallit pukeutumiseen, ja tukka päivitykseen tulivatkin jo. Mikrotasolla meikkiä kasvoille (unohtamatta poskipunaa, ero sitä ilman on valtava!). Kynnet siisteiksi, voi olla luonnontilaiset, mutta hoidetut (ei lohjennutta lakkaa ja repaleisia kynsinauhoja) vaikka kirkkaalla lakalla. Hymy naamalle (voi koittaa valkaista hampaita, jos kovin keltaiset. Iso ero jälleen kerran). Onhan näitä.. Asenne olikin jo. Hyvä siitä tulee.

Vierailija
126/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullaa  kannattaa ainakin leipoa.

Naiseuden prototyyppi,pullantuoksuinen äiti :)

Vierailija
127/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden istuvuus on tosi tärkeää, samoin vartalolle sopiva leikkaus! Esim. minulle ei sovi ollenkaan paidat, joissa on pieni pääntie ja väljä helma, koska minulla on isot rinnat. Näytän paljon lihavammalta, jos laitan sellaisen päälleni. Marimekon vaatteet eivät esimerkiksi sovi siis ollenkaan minulle.

Vyötäröä kannattaa usein korostaa. Olen huomannut, että paita on hyvä työntää housujen tai hameen sisään ainakin osittain.

Asusteilla, esim. koruilla, saa helposti muutettua arkista tyyliä naisellisemmaksi. Esim. Samaskorulla on kivoja ja keveitä korviksia. Koruja ei tarvitse olla paljon, vaan jokin pieni katseenvangitsijakin riittää.

Vierailija
128/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloittaja. Ensimmäisenä katselisin kriittisellä silmällä vaatevarastoa. Jos olet hoikka ja hyväkroppainen, ala ostaa istuvia vaatteita, jotka korostavat kapeaa vyötäröä. Vyötärö on usein katoavaa sorttia, joten niin kauan kuin se on olemassa, sitä kannattaa korostaa. Se luo heti naisellisen vaikutelman. Vältä paksuja kankaita ja suuria kuvioita esim. Marimekko ja hankia etenkin yläosia pehmeistä, laskeutuvista materiaaleista ja sopivan kokoisina. Ainakin takavuosina värianalyysit olivat suosittuja. Niistä sai osviittaa siihen, mikä värimaailma sinulle sopii. Usein myös kokeneet myyjät osaavat neuvoa. Ikävä kyllä jotkin myyjät kiikuttavat ensimmäisenä näytille mustia vaatteita mutta ne kannattaa hylätä ja jättää kenkiin ja housuihin ellet ole värimaailmaltasi Lumikki- tyyppiä. Käy pienemmissä vaatekaupoissa ja etsi myyjä, joka on mielestäsi pukeutunut kauniisti ja pyydä apuun. Ainakin ennen koronaa, suurimmissa tavarataloissa oli meikkauspalveluita. Jos lopputulos ei miellytäkään, tiedät ainakin, mistä et pidä. Kun näet kaupungilla kauniit hiukset ja hyvän leikkauksen, kysäise, mistä se on peräisin .Näin voit löytää hyvän kampaajan.

Kiitoksia neuvoista. Kaikella kunnioituksella kotimaisuutta kohtaan, mutta en ole koskaan pukeutunut Marimekkoon, koska isot ja värikkäät kuviot eivät sovi minulle. Selvittelin jo eilen värikarttoja ja jatkan tänään. Ai niin ja ison osan miehisistä vaatteita laitoin pois ja loput laitoin myyntiin. Ap

Vierailija
129/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että yhdistät kulmikkuuden miehekkyyteen? Yritä hakea muotoihin pehmeyttä ja pyöreyttä, jos se edustaa sinulle naisellisuutta.

Älä leikkauta hiuksia suoriksi vaan joko pyydä kerrostusta (ei liikaa) tai opettele muotoilemaan hiuksiin pehmeää volyymia harjalla ja föönillä. Älä nypi kulmia liian ohuiksi ja suoriksi tai käytä liian tummaa kulmakynää. Opettele tekemään pehmeät varjostukset poskiin ja leukaan sinulle sopivilla sävyillä. Poskipuna auttaa pehmentämään piirteitä, jos sävy on valittu oikein. Usein tummanruskea ripsiväri on mustaa anteeksiantavampi, mutta vaikea sanoa tietämättä millaisia sävyjä edustat.

Jos sinulla ei ole luontaisia muotoja vartalossa, älä yritä tuoda muotoja esiin tiukoilla yläosilla. Väljälinjainen yläosa tai mekko vyötärölle kurottuna tekee illuusion tiimalasivartalosta (jos se siis on se mikä sinulle edustaa naisellisuutta). Älä pukeudu koviin sävyihin vaan hae murretumpaa palettia mieluummin sinisen ja ruskean sävyistä, jos mustaa haluat välttää. Naisellisuus ei tarkoita pastellisävyjä ja aika harvalle suomalaiselle ihonsävylle ne sopivatkaan. Kirkkaan valkoisen sijasta kannattaa myös kokeilla luonnonvalkoista/vaaleaa beigeä. Musta ja valkoinen yhdistelmänä on todella maskuliininen (etenkin musta alaosa ja valkea yläosa), yritä välttää tätä.

Vierailija
130/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitää kotona huippunaisellisia vaatteita, mekkoja, pitsiä, söpöjä värejä. Muutaman kuukauden kuluttua olet tottunut niihin ja voit varovasti siirtää uuden olemuksesi ulkomaailmaan.

Kiitos. Niin aionkin tehdä. Mekko on tälläkin hetkellä päällä. ja aion jatkossakin pukeutua vaatteisiin, jotka koen naiselliseksi ja omakseni. :) Ap

Vierailija
131/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden istuvuus on tosi tärkeää, samoin vartalolle sopiva leikkaus! Esim. minulle ei sovi ollenkaan paidat, joissa on pieni pääntie ja väljä helma, koska minulla on isot rinnat. Näytän paljon lihavammalta, jos laitan sellaisen päälleni. Marimekon vaatteet eivät esimerkiksi sovi siis ollenkaan minulle.

Vyötäröä kannattaa usein korostaa. Olen huomannut, että paita on hyvä työntää housujen tai hameen sisään ainakin osittain.

Asusteilla, esim. koruilla, saa helposti muutettua arkista tyyliä naisellisemmaksi. Esim. Samaskorulla on kivoja ja keveitä korviksia. Koruja ei tarvitse olla paljon, vaan jokin pieni katseenvangitsijakin riittää.

Joo isot tissit on aina hyvä... törkeetä kehua omilla AP:lle joka lauta.

Vierailija
132/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet lainkaan niin järkyttävä kuin kuvittelet :)

Mutta miksi hiukset pitäisi aina värjätä? Eikö luomu kelpaa? Jokainen ehdottaa samaa.

Lapsesta asti poikatyttönä sain aikuisena vähän naisellisuutta habitukseen, kun aloin käyttää kukkakuvioisia paitoja niiden pelkistettyjen vaatteiden seurana ja välillä korvakoruja. Meikkiä voi käyttää hillitysti. Samoin kyllä se poninhäntäkin aika naisellinen loppujen lopuksi on. Joillain vain kasvojen luusto on kulmikkaampi, silloin näyttää tottakai maskuliinisemmalta, mutta en anna sen määritellä itseäni kokonaan.

Kun en viihdy mekoissa ja korkkareissa, niin tuntisin itseni aivan vieraaksi niissä, eikä se kyllä mitään viehkeyttä edistä. Tuntisin olevan vaan joku rooliinpukeutuja. Mieluummin urheilijatyttö kuin mikään hemaiseva neitokainen.

Jokaisella on oma tyylinsä ja vaatteet, joista pitävät ja minulla se on klassinen eleganttius. :) Minulla on värjätyt hiukset, jotka olen vuosien aikana värjännyt itse kotona ja nyt on korkea aika panostaa ja mennä kampaajalle. Luonnollinen hiusvärini on suomalaisille tyypillinen maantienharmaa ja valitettavasti näytän siinä todella sairaalta ja tämä yhdistettynä mustiin miehisiin vaatteisiin ja meikkaamattomuuteen sain usein kyselyitä olenko sairas. :( En ole sairas, mutta haluan tuntea oloni naisellisen kauniiksi. En juurikaan meikkaa, mutta haluan opetella tekemään kevyen ehostuksen niin arkeen kuin juhlaan. :) Ap

Vierailija
133/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kietaisumekko viskoosia tai trikoota on kätevä arkeen tai farkkumekko vyöllä. Pituus korkeintaan polviin asti, ettei näytä mummolta.

Lisäksi naisellisuutta tuo kävelytyyliin jos opettelee kävelemään kiilakoroilla, ovat mukavammat kuin korkokengät. Sitten vain polvia vähän notkistaa ja antaa lantion heilua vapaasti kävelyn tahdissa.

Rakennekynnet ja kivat hempeät alusvaatteet tuovat itselle mukavaa oloa ja itsevarmuutta, mikä näkyy ulospäin.

Viskoosi ja trikoo on vihoviimeinen materiaali mitä kannattaa käyttää, koska se ei anna anteeksi mitään kropan virheitä ja helposti tule halpa ja lumppuinen vaikutelma. 

Keinokuitumateriaaleja kannattaa välttää -> helteellä hikoiluttavat vaan. Materiaaleihin kannattaa panostaa. Kaikki "turha ja kova" kannattaa jättää pois, koskien ripsienpidennyksiä ja tekokynsiä. Jos haluatte eleganttiutta, niin kynsissä suosittelen geelilakkauksia, ei mitään kotkan kynsiä. Ohis

Vierailija
134/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet lainkaan niin järkyttävä kuin kuvittelet :)

Mutta miksi hiukset pitäisi aina värjätä? Eikö luomu kelpaa? Jokainen ehdottaa samaa.

Lapsesta asti poikatyttönä sain aikuisena vähän naisellisuutta habitukseen, kun aloin käyttää kukkakuvioisia paitoja niiden pelkistettyjen vaatteiden seurana ja välillä korvakoruja. Meikkiä voi käyttää hillitysti. Samoin kyllä se poninhäntäkin aika naisellinen loppujen lopuksi on. Joillain vain kasvojen luusto on kulmikkaampi, silloin näyttää tottakai maskuliinisemmalta, mutta en anna sen määritellä itseäni kokonaan.

Kun en viihdy mekoissa ja korkkareissa, niin tuntisin itseni aivan vieraaksi niissä, eikä se kyllä mitään viehkeyttä edistä. Tuntisin olevan vaan joku rooliinpukeutuja. Mieluummin urheilijatyttö kuin mikään hemaiseva neitokainen.

Jokaisella on oma tyylinsä ja vaatteet, joista pitävät ja minulla se on klassinen eleganttius. :) Minulla on värjätyt hiukset, jotka olen vuosien aikana värjännyt itse kotona ja nyt on korkea aika panostaa ja mennä kampaajalle. Luonnollinen hiusvärini on suomalaisille tyypillinen maantienharmaa ja valitettavasti näytän siinä todella sairaalta ja tämä yhdistettynä mustiin miehisiin vaatteisiin ja meikkaamattomuuteen sain usein kyselyitä olenko sairas. :( En ole sairas, mutta haluan tuntea oloni naisellisen kauniiksi. En juurikaan meikkaa, mutta haluan opetella tekemään kevyen ehostuksen niin arkeen kuin juhlaan. :) Ap

Ei mullekkaan sopinut oma hiusväri vaikka aina sanotaan, että se on jokaiselle paras. Oli jotenkin samea ja tunkkainen enkä halua enää ikinä palata siihen. Ihoni on niin epäsuomalaisen sävyinen, ettei siihen sovi suomalainen perusväri.

Vierailija
135/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä löytyy kaikki tarpeellinen. Niin täällä on ylistetty

Vierailija
136/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö kuitenkin väreistä? Voi naisellisen tyylin rakentaa mustankin värin varaan, mutta ehkä löytäisit jotain muitakin sopivia värejä.

Kirkkaat värit eivät ole minun juttuni, mutta neutraaleista ja hempeistä väreistä pidän. Vaatekaappiin on eksinyt paljon mustaa ja harmaata, koska niillä on helppo luoda salaperäinen kuva. Värien ja kankaiden pitää olla yhdessä persoonaani.

Miksi yrität luoda salaperäisen kuvan? Mustan hupparit tekevät vain surullisen ilmeen, ei femme fatale-lookia.

Jatkan vielä kommentointia tuohon femme fatale-lookiin. En ole eikä ole tarkoituskaan olla mikään femme-fatale-nainen vaan sellainen klassinen ja elegantti nainen, minkä koen omakseni. Nyt laihduttamisen jälkeen olen lähes vanhoissa mitoissa, joten olen siro ja hento, mitä haluan korostaa feminiinisellä pukeutumisella ja tyylillä. Ap

Vierailija
137/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoitukset voisi olla minun kirjoittamiani. Minulla on kaksi ongelmaa asian suhteen. Ensinnäkin inhoan vaatteiden ostamista ja hyvin harvoin löydän vaatteen, joka tuntuu ja näyttää hyvältä päällä. Esim. hyvin istuvia farkkuja en ole löytänyt vuosiin, aina on reisistä tiukat ja lantiolle jää pussi. Toinen on se, että jos laitan mekon tms, niin tunnen itseni ylipukeutuneeksi.

Höh, miksi ongelmiani alapeukutetaan... Kertokaa ennemmin hyviä, opiskelijabudjettiin sopivia vaatekauppoja.

Vierailija
138/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoitukset voisi olla minun kirjoittamiani. Minulla on kaksi ongelmaa asian suhteen. Ensinnäkin inhoan vaatteiden ostamista ja hyvin harvoin löydän vaatteen, joka tuntuu ja näyttää hyvältä päällä. Esim. hyvin istuvia farkkuja en ole löytänyt vuosiin, aina on reisistä tiukat ja lantiolle jää pussi. Toinen on se, että jos laitan mekon tms, niin tunnen itseni ylipukeutuneeksi.

Heh, kiitos. :) Ainoa ero vain, että pidän vaatteiden ostamisesta mutta aiemmin edellisessä työpaikassani tyyliin ei kannattanut satsata työn miehisyyden takia mutta nyt on aivan eri asia kun olen vaihtamassa alaa. Vaatteiden istuvuuden suhteen suosittelen ompelijan palveluita. :) Ap

Vierailija
139/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet siro ja hento niin olen varma etta saan hyvinkin helposti naisellisen lookin itsellesi kunhan vain perehdyt asiaan.

Mina asun ranskassa ja taalla on paljon siroja naisia jotka on tosi naisellisa vaikka vartalossa ei olekkaan paljon kurveja. Esim valkonen iso kauluspaita jonka jatat aika auki edesta (alle natti pitsitoppi), kaulaan pari eripitusta ohutta ketjua, tukka ylos ponnarille ja huuliin kevyt punaus ja jalkaan esim MOM tyyppiset farkkut ja kauniit kengat pienella korolla. Elegant !

Vierailija
140/379 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö kuitenkin väreistä? Voi naisellisen tyylin rakentaa mustankin värin varaan, mutta ehkä löytäisit jotain muitakin sopivia värejä.

Kirkkaat värit eivät ole minun juttuni, mutta neutraaleista ja hempeistä väreistä pidän. Vaatekaappiin on eksinyt paljon mustaa ja harmaata, koska niillä on helppo luoda salaperäinen kuva. Värien ja kankaiden pitää olla yhdessä persoonaani.

Suosittelen lämpimästi värianalyysia, sen voi tehdä itse netissä tai jos haluaa panostaa niin käydä ammattilaisella. Sitten ostat vaatteita sen mukaan, mikä värityyppi olet. Itsekin tykkään mustasta mutta se tekee kovan ja kalsean vaikutelman. Käytän esim. mustan yläosan kanssa mielelläni huivia jonka väri sopii itselleni hyvin. Tai kesällä mustaa lyhythihaista yläosaa ja jonkin muun väristä hametta tai housuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi