Mikä vattu on tonttuovi?
Kommentit (27)
Se on se ovi mihin mies voi harmistuessaan potkaista.
Joulukoriste, joka yleensä tehdään itse. Tumpeloille myydään tarvikepakkauksia tuunattavaksi tai jopa valmiita ovia.
Voi perhana. En haluaisi muutenkaan enää koskaan viettää joulua. Olen viettänyt niitä jo aivan tarpeeksi.
Muistan noin 7 vuotta sitten kun olin tokmannilla töissä ja ihmiset kyseli tonttuovia minä olin ihan pihalla. Sitten niitä tuli pikkuisia tarroja joita saivat liimailla sitten kotonaan lattian rajaan. Ajattelin että siinäpä ostelkoot tonttujen ovia.
Pikkuinen ovi, jonka voit laittaa seinän viereen. Tonttu kulkee siitä. Lasten juttuja.
Jotain sellaista mitä voit tehdä yhdessä lapsesi kanssa ja lapsi muistelee sitten lämmöllä lapsuuttaan.
Aikuisille suunnattu ovi, josta tulee tonttu sisään ja menee ulos. Aviomies se ei ole vaikka tonttua muistuttaisi kun ulko-ovesta tulee sisään.
Onko tämä jostain ulkomailta tuotu juttu? Ei se ainakaan mun lapsuudessa 1970-1980-luvuilla ollut mitään jota joka kodissa olisi jouluisin laitettu. En ollut edes kuullut tonttuovista kuin ehkä viime vuonna ekaa kertaa.
Meillä se on takapihan puolella pois naapureiden silmistä. Sisäänkäynti josta mies tulee aina kännipäiten kotiin.
Amazonissa myydään tonttu lippuja ja varoituskylttejä. Kutsu tontut kylään!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jostain ulkomailta tuotu juttu? Ei se ainakaan mun lapsuudessa 1970-1980-luvuilla ollut mitään jota joka kodissa olisi jouluisin laitettu. En ollut edes kuullut tonttuovista kuin ehkä viime vuonna ekaa kertaa.
Parina vuonna on ainakin tv:stä tullut lapsille joulutarina, jossa kuljetaan tonttuoven kautta
Vierailija kirjoitti:
Ensin oli muistaakseni keijuovi, sitten haltiaovi ja nyt tonttu. Vai miten se meni?
Oksennan nykyään kaikesta jouluun liittyvästä. En voi sille mitään. Auttakaa!
Ostin lapselleni tonttuoven ja myyjä kassalla katsoi sitä otsakurtussa ja ilme oli muutenkin sellainen kuin olisi pitänyt käsissään kasaa paskaa
Vierailija kirjoitti:
Oksennan nykyään kaikesta jouluun liittyvästä. En voi sille mitään. Auttakaa!
Kannattaa varata aika gastroenterologille.
Eikös tuo nyt ennemmin askarrella itse?