Miten luoda naisellinen tyyli? Nykyinen olemus on järkyttävä!
Järkytyin peilikuvastani. Olen kova ja miehinen vaikka olen nainen. Ylipainoa ei ole eikä tarvetta laihduttaa, olen normaalipainoinen ja hoikka mutta ulkoinen habitus on järkyttävä, homssuinen ja näytän mieheltä jos pukeudun kokomustaan ja pelkistettyihin vaatteisiin. Hiukset on pitkät mutta väri tunkkainen ja juurikasvua löytyy. Meikata en osaa muuta kuin lisätä huulirasvaa ja ripsiväriä mutta täysin meikkaamattomana hiukset kiinni näytän mieheltä. Järkytys! Haluan näyttää kauniilta ja naiselliselta. Mikä neuvoksi?
Kommentit (379)
Kannattaa mennä lenkille korkkarit jalassa sifonkimekko päällä ettei vaan näytä miehekkäältä👍
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä lenkille korkkarit jalassa sifonkimekko päällä ettei vaan näytä miehekkäältä👍
Lenkkeilyasuako täällä etsittiin? Anteeksi, taisin ymmärtää koko ketjun väärin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon maksaa meikit, kampaamot ja vaatteet. Ei mulla ainkaan varaa. Katselen kyllä meikkivideoita, mutta niillähän on kasapäin tuotteita, runsaasti aikaa ja sivieltimiä ja sieniä joka lähtöön. Ei normi-ihminen pysty sillä tavoin meikkaamaan.
No herranen aika. Ei kukaan normi-ihminen miekkaakaan kuin meikki-tubettaja. Ne meikit on sen työtä. Se saa rahaa eri tuotteiden arvostelemisesta ja meikki-tutoriaalen tekemisestä. Ihan pätevän setin kevyeen arkimeikkiin saa ihan kohtuulliseen hintaan ja monet tuotteet ovat todella pitkäikäisiä, eli ei tarvi olla ostamassa koko ajan uusia. Tietysti jos ihan 0:sta lähtee ja ostaa kaiken, niin kertakustannus voi olla lähempänä 100e.
Meikkisiveltimistä esim Ecotools on ihan hyvä, mutta kohtuullisen hintainen (ei kaiken tarvi olla Morphea, Anastasia of Beverly Hillssia tai MACia). Yksi beuty blender (sieni) riittää, kun sen pesee joka kerta (menee ehkä 30s).
Meikeistä ehkä oleellisimmat itselleni ovat
- BB-voide (Missha SPF42) 7,90 €, kestää yli 6kk
- Puuteri (Lumene) n. 12 €, kestää lähemmäs vuoden
- Aurinkopuuteri (Lumene) n. 12 €, kestää monta vuotta,
- Poskipuna (NYX) n. 10 €, kestää monta vuotta
- Kulmakynä (Lumene) n. 10 €, kestää monta vuotta
- Ripsiväri (Essence), n. 4€, kestää ehkä 4 kk
- Vaalea beige luomiväri (merkillä ei hirveästä väliä), alle 10€, kestää ainakin vuoden (aurinkopuuteria ja poskipunaa voi käyttää myös luomissa, vaaleaa sisänurkkaan ja kulmaluulle, aurinkopuuteria ulkonurkkaan)
- Ruskea silmänrajauskynä (Essence) n. 3 €.
(On toki paljon muutakin, mutta noilla saan ihan perus arkimeikin aikaiseksi, loput on lähinnä raskaampaa juhlameikkiä varten)
Lisäksi noita saa usein Sokokselta tai Cittarista tarjouksista, joten kun pikkuhiljaa katselee ja ostaa, niin ei romutu koko talous. Lisäksi Suomeenkin on rantautunut paljon edullisempia meikkimerkkejä, esim. Essenceä myydään Cittareissa ja se on ihan hyvä budjettibrändi, Prismoissa taas mm. Revolution.
Itsellä perus arkimeikin tekoon kuluu ehkä vartti, ja olen aika hidas ja tarkka meikistäni.
Eli jos et halua meikata koska et jaksa, niin älä meikkaa, mutta älä nyt tule sanomaan että et voi meikata, sillä sinulla ei ole meikkitubettajan varusteita.
Ap:n kirjoitukset voisi olla minun kirjoittamiani. Minulla on kaksi ongelmaa asian suhteen. Ensinnäkin inhoan vaatteiden ostamista ja hyvin harvoin löydän vaatteen, joka tuntuu ja näyttää hyvältä päällä. Esim. hyvin istuvia farkkuja en ole löytänyt vuosiin, aina on reisistä tiukat ja lantiolle jää pussi. Toinen on se, että jos laitan mekon tms, niin tunnen itseni ylipukeutuneeksi.
heippa AP!
sori en jaksanut lukea kaikkia kommenteja mutta hyvia vinkkeja taalla on jo jaettu.
Ymmarran hyvin murheesi, mulla on kanssa aika "jylhat" piirteet, harmaantuva tukka ja esim leveat hartiat. Vaaranlaisissa vaateissa naytan itaeruooppalaiselta painonnostajalta eika siina mitaan mutta en ehka ite halua silta nayttaa.
Olen kanssa kehitellyt hiljakseen tyyliani naisellisemmaksi ja mun vinkit on seuraavat
- tukkaan siisti leikkaus jossa viihdyt ja kiva vari jos oma ei miellyta. Kaikki vaalea antaa freesin vaikutelman (esim hunajaiset raidat) mutta se riippuu myos vahan ihonvarista. musta pitka polkka johon laittaa vawy laineet on tosi naisellinen ja se pehmentaa piirteita.
- Meikkia naammaan maltilla koska liiallinen sotamaalaus vanhentaa mutta esim kuuloisat huulipunat on hyvia ja helppoja kayttaa kun ei tartte rajauksia. Vahan BB creemia ja ripsivaria on hyva arkimeikki. Sitten voit lisata vahan jotain kajalia ylaluomelle nurkkaan, se tekee silmista kissamaisemmat ja se on aina naisellista.
- ehdoton must on oman ruumiinrakenteen mukaan pukeutuminen. Kaikissa meissa on kivoja yksityikohtia joita on mukava korostaa : vyotaro, pitkat jalat, siro kaula, ranteet, kaunis iho, uhkea povi... jne.
> vaatteiden pitaa korostaa oikeita paikkoja jotta nayttavat hyvalta. Netista loytyy kaikenlaisia tutoreita.
Jos sulla on esim leveat hartia niin vene-kaula aukko on hyva tai V-aukko kun taas o-aukko tai savupiippu korostaa miesmaisyytta.
- Korvakorut on hyvia kans ja huiveilla saa piristettya olemusta.
Tassa nain alkajaisiksi, tsemppia !
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet lainkaan niin järkyttävä kuin kuvittelet :)
Mutta miksi hiukset pitäisi aina värjätä? Eikö luomu kelpaa? Jokainen ehdottaa samaa.
Lapsesta asti poikatyttönä sain aikuisena vähän naisellisuutta habitukseen, kun aloin käyttää kukkakuvioisia paitoja niiden pelkistettyjen vaatteiden seurana ja välillä korvakoruja. Meikkiä voi käyttää hillitysti. Samoin kyllä se poninhäntäkin aika naisellinen loppujen lopuksi on. Joillain vain kasvojen luusto on kulmikkaampi, silloin näyttää tottakai maskuliinisemmalta, mutta en anna sen määritellä itseäni kokonaan.
Kun en viihdy mekoissa ja korkkareissa, niin tuntisin itseni aivan vieraaksi niissä, eikä se kyllä mitään viehkeyttä edistä. Tuntisin olevan vaan joku rooliinpukeutuja. Mieluummin urheilijatyttö kuin mikään hemaiseva neitokainen.
Luonnollinen hiusväri toimii hyvin mutta AP kertoi värjäävänsä hiuksiaan ja juurikasvun olevan melkoinen. Siksi moni ehdottaa hiusten värjäämistä hänelle. Paras värjäys on sellainen mahdollisimman luonnollisen näköinen niin, että juurikasvu sulautuu siihen värjättyyn hiukseen. Pitkissä hiuksissa oman värin kasvattaminen kestää vuosia ja siinä kannattaa hyödyntää aluksi mahdollisimman luonnollista värjäystä.
Naisellinen tyyli ei todellakaan tarkoita pelkästään mekkoja ja korkkareita. Olennaista on löytää se oma tyyli, jossa on hyvä olo. Olen nähnyt supernaisellisia naisia lyhyessä tukassa ja haalareissa, rennoissa kesämekoissa ja asiallisissa jakkupuvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kietaisumekko viskoosia tai trikoota on kätevä arkeen tai farkkumekko vyöllä. Pituus korkeintaan polviin asti, ettei näytä mummolta.
Lisäksi naisellisuutta tuo kävelytyyliin jos opettelee kävelemään kiilakoroilla, ovat mukavammat kuin korkokengät. Sitten vain polvia vähän notkistaa ja antaa lantion heilua vapaasti kävelyn tahdissa.
Rakennekynnet ja kivat hempeät alusvaatteet tuovat itselle mukavaa oloa ja itsevarmuutta, mikä näkyy ulospäin.
Viskoosi ja trikoo on vihoviimeinen materiaali mitä kannattaa käyttää, koska se ei anna anteeksi mitään kropan virheitä ja helposti tule halpa ja lumppuinen vaikutelma.
:)Veli antoi lapsena nimeksi Lumppu.
Kasvata oma väri hiuksiin/värjää lähelle omaa väriä. Käy värianalyysissa niin saat käsityksen siitä, millaiset sävyt sinulle sopii. Hanki sitten omansävyisiä, kivoja vaatteita, joista pidät.
Pullaa kannattaa ainakin leipoa.
Hiukset ja vaatteet tekee paljon, mutta ne on isoja muutoksia jotka tulee pitkällä aikavälillä hiljalleen. Kampaajalla voit tietysti käydä vaikka heti tänään mutta hiuksia pitää osata myös hoitaa ja laittaa että näyttävät kivalta. Pieniä ja helppoja muutoksia joiden vaikutus on iso, ovat esimerkiksi korut ja kynnet.
Osta sellaiset naiselliset mutta neutraalit korvakorut, joita voit pitää joka päivä. Esimerkiksi ihan tavalliset helmikorvakorut tuovat välittömästi naisellisuutta. Helppoja koruja ovat myös simppelit sormukset, jotka käyvät asuun kuin asuun.
Jos et halua rakennekynsiä, (jotka voivat myös olla pehmeän neutraalit ja helppohoitoiset) osta hempeän vaaleanpunainen kynsilakka ja ala käyttää sitä. Kerran viikossa tv:tä katsoessa otat vanhat pois ja lakkaat heti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kietaisumekko viskoosia tai trikoota on kätevä arkeen tai farkkumekko vyöllä. Pituus korkeintaan polviin asti, ettei näytä mummolta.
Lisäksi naisellisuutta tuo kävelytyyliin jos opettelee kävelemään kiilakoroilla, ovat mukavammat kuin korkokengät. Sitten vain polvia vähän notkistaa ja antaa lantion heilua vapaasti kävelyn tahdissa.
Rakennekynnet ja kivat hempeät alusvaatteet tuovat itselle mukavaa oloa ja itsevarmuutta, mikä näkyy ulospäin.
Polvimittainen hame näyttää todella mummolta.
Tsot tsot. Ei todellakaan näytä. Tärkeintä on, että pukeutuu itselleen sopiviin väreihin ja oman vartalomallin mukaan sekä käyttää laadukkaita materiaaleja. Ohis
Tulin tähän väliin muistuttamaan, että naisella ei tarvi olla naisellinen tyyli, ellei sitä itse halua. Aloittaja kuitenkin ilmeisesti haluaa.
Miehinen tyyli naisella ei kerro pascacaan kantajansa "tyylitajusta". Kyse ei yleensä ole pukemisen tai meikkaamisen taidottomuudesta eikä edes seksuaalisesta suuntautumisesta, mitä yleensä vihjaillaan poikamaisille naisille.
Kiitos kun kuuntelitte, jatkakaa mekkojen etsintöjä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Pullaa kannattaa ainakin leipoa.
Leipoa voin, mutten syödä. On muistettava pitää linjat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö kuitenkin väreistä? Voi naisellisen tyylin rakentaa mustankin värin varaan, mutta ehkä löytäisit jotain muitakin sopivia värejä.
Kirkkaat värit eivät ole minun juttuni, mutta neutraaleista ja hempeistä väreistä pidän. Vaatekaappiin on eksinyt paljon mustaa ja harmaata, koska niillä on helppo luoda salaperäinen kuva. Värien ja kankaiden pitää olla yhdessä persoonaani.
Miksi yrität luoda salaperäisen kuvan? Mustan hupparit tekevät vain surullisen ilmeen, ei femme fatale-lookia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
Ei ole mitään väärää panostaa itseensä ja tuntea sitä kautta olonsa kauniiksi ja naiselliseksi. Muutkin naiset voisivat ottaa aloittajasta mallia.
Ehdottomasti samaa mieltä. Kun itse olen suihkun jälkeen laittanut hiukset ja vartalovoidetta ja kivat vaatteet päälle, on hyvä olo ja uskon sen näkyvän myös ulkopuoliselle. Kokemuksesta tiedän, että pakara-reisi ja vatsatreeni tuo myös vyötäröä esille, vaikka paino olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pukeutumisneuvojat kuulostavat pelottavalta. Voin kuvitella, että joku jakkupukutyylinen rouva tulee tyrkyttämään itsellekin samanlaista, ja sitten en kehtaa olla ostamatta jotain sikakalliita tanttavaatteita! Millaisia ne oikeasti ovat? Ohis
Minulle osuneet ovat olleet taitavia. Kyselivät ensin minkä tyylistä haen. Halusin olla siisti toimistossa mutta en tantta, ja hän valitsi minulle siistit mutta mukavat farkut ym. Oikein kivan kokonaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö kuitenkin väreistä? Voi naisellisen tyylin rakentaa mustankin värin varaan, mutta ehkä löytäisit jotain muitakin sopivia värejä.
Kirkkaat värit eivät ole minun juttuni, mutta neutraaleista ja hempeistä väreistä pidän. Vaatekaappiin on eksinyt paljon mustaa ja harmaata, koska niillä on helppo luoda salaperäinen kuva. Värien ja kankaiden pitää olla yhdessä persoonaani.
Miksi yrität luoda salaperäisen kuvan? Mustan hupparit tekevät vain surullisen ilmeen, ei femme fatale-lookia.
Olin aiemmin töissä miehisellä alalla, jossa yritin sopeutua miehiseen joukkoon ja ettei minuun naisena kiinnitettäisi kauheasti huomiota, mutta nyt olen vaihtamassa alaa ja työpaikkaa, jossa saan pukeutua naisellisemmin. Huppareista luovuin jo enkä kokenut niissä oloani lainkaan naiselliseksi. Ap
Minusta naisellista on pitkät, laineikkaat hiukset, kaunis, siisti meikki ja hillitysti koruja. Hyvä tuoksu ja maltilliset geelikynnet. Vaatetuksessa sellaiset materiaalit joita miehet eivät yleensä käytä eli silkki, pehmeän pörheät neuleet ym. Pienikin korko kengissä on minusta myös naisellista sekä kaunis käsilaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kampaajalle, sopiva väri ja kampaua. Entä onko asiasi kunnossa, nimittäin tyytymättömyys näkyy ikävänä ilmeenä.
MIksi pukeudut tummiin, kevennä vähän. Oko ystäviä, joiden kanssa voisit mennä vaateistoksille.
Sitten kosmetologi, ihonhoito ja oikea meikki. Kyllä se siitä pikkuhiljaa, jos itse haluat.
Elämässä on muuten kaikki ihan hyvin mutta ystäviä kaipaisin lisää. Mustaa olen tottunut käyttämään kun luo salaperäisen olon. Kaipa voin mustaa käyttää mutta en nykyisillä vaatteilla, koska tekevät minusta miehisen.
Moikka, täällä on toinen mustan ystävä. Valitettavasti tosiasia on se, että musta ei vanhemmalle ihmiselle sovi. Se on kova väri ja korostaa ikääntymistä. Katso vaikka Riina-Maija Palanderin kuvia kun hän vaihtoi pitkästä blondista mustaan polkkaan. Ikää humpsahti heti 10v lisää.
Eli jos nykyinen värisi on toiein tumma ja teollinen, niin suosittelisin siirtymään vaaleampaan ja tavoittelemaan luonnollista lopputulosta. Hiuksista kannattaa muutenkin pitää huoli, eli syödä vaikka hiuksia vahvistavaa lisäravinnetta (itse syön kollageeni+biotiinia). Jos hiukset on kovin ohuet, niin kannattaa suosia vähän lyhyempää mallia (kuin esim. Gillian Andersonilla).
Naisellisuus ei muuten välttämättä ole sama kuin mekkoon pukeutuminen.
Itse olen pyrkinyt rajoittamaan mustan käyttöä niin, että käytän itselleni sopivan värisiä paitoja ja kaulahuiveja, ettei musta olisi heti kasvojeni vieressä. Kannattaa muuten etsiä muutama "oma väri", eli värikartan avulla selvittää, mitkä värit sopivat juuri sinulle ja valita ne, joista itse pitää ja pyrkiä ostamaan sen värisiä vaatteita. Youtubesta löytyy paljon apua jos haluaa kehittää tyyliään. Kannattaa tsekata esim. Justine Leconte, joka on ranskalainen stylisti (jos englanti taipuu) jolla on paljon mielestäni hyviä videoita pukeutumiseen ja stailaukseen liittyen.
Minäkin suosittelen tuota Justine Lecontea. Ranskalaiset usein osaa homman, ja hän kertoo englanniksi, laajemmalle yleisölle.
Viskoosi ja trikoo on vihoviimeinen materiaali mitä kannattaa käyttää, koska se ei anna anteeksi mitään kropan virheitä ja helposti tule halpa ja lumppuinen vaikutelma.