Ylioppilaslahjaksi kakkulautanen / Salaattiottimet ja kulho / aterimia?
Onko sopivia lahjoja? Lahjan saaja asuu vielä kotona mutta oletettavasti kohta muuttamassa jo pois.
Kommentit (326)
Sössönsöö. Finlayson ei ole laatua nähnytkään sitten -80-luvun ja Marimekko on harvoille mikään sisustusjuttu.
Koita mummo herätä tämänkin ketjun kommentteihin, ja jätä ne pannulaput ostamatta sille ylioppilaalle[/quote]
Hae lisää kaljaa, kun vielä silmät liikkuu. Menisit sinäkin töihin ja ostaisit itse patalappusi, etkä yhteiskunnan varoilla kaljojasi joisi. Vätys.
Itse sain 60+ tädeiltä ainanaan lahjaksi itse virkattuja pitsiliinoja ja itse kudottuja poppanaliinoja. Ou jee.
Marimekon astiat ja tekstiilit on hyvä vaihtoehto, jos haluaa tavaraa ostaa. Myös Fiskarsiin tuotteet tai kunnolliset paistinpannut ja kattilat.
Vierailija kirjoitti:
Sössönsöö. Finlayson ei ole laatua nähnytkään sitten -80-luvun ja Marimekko on harvoille mikään sisustusjuttu.
Koita mummo herätä tämänkin ketjun kommentteihin, ja jätä ne pannulaput ostamatta sille ylioppilaalle
Hae lisää kaljaa, kun vielä silmät liikkuu. Menisit sinäkin töihin ja ostaisit itse patalappusi, etkä yhteiskunnan varoilla kaljojasi joisi. Vätys.
Opettele sinä ensin toi viestien lainaaminen ja palaa sen jälkeen suoltamaan paskaasi palstalle
Ei astioita. Etenkään ei tytöille astioita, lakanoita ym. ja pojille rahaa.
Minä sain ysärillä ylppärilahjaksi just jotain keittiökamaa, lakanoita ja sen sellaista. Kaikki jäivät vanhempien nurkkiin, kun muutin opiskelemaan. Ihan kaikki. Lähdin yhden kassin kanssa toiseen kaupunkiin ja ostin siellä kirpparilta pari lautasta, mukia ja ruokailuvälineet, sekä kattilan ja pannun. Niillä pärjäsin ja opintojen jälkeen kiertelin ulkomailla töissä - yhä ilman lahja-astioita ja -lakanoita. Kun lopulta 30+ vuotiaana asetuin aloilleen, halusin ostaa sellaista mistä itse pidin.
Eli hillosin ylppärilahjoja vanhempien varastossa yli vuosikymmenen ja sitten lahjoitin ne hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon astiat ja tekstiilit on hyvä vaihtoehto, jos haluaa tavaraa ostaa. Myös Fiskarsiin tuotteet tai kunnolliset paistinpannut ja kattilat.
Sinäkö ihan tosissasi ostaisit kysymättä lahjaksi ihan kenelle tahansa kattilan tai sakset?
Minä sain aikoinaan mm. Mariskoolin ja tuikkukuppeja, jotka on edelleen 10 vuotta myöhemmin vanhempieni luona, kun ovat minun makuuni niin ruman värisiä. Mies vetää perässään joka hemmetin muutossa yksinäisiä kuppeja, jotka on saanut itse yo-lahjaksi vuosikymmen sitten, ja ne vievät tilaa kaapin perältä kun ei niitä kukaan käytä koskaan. Kamalin on ruskea kulho, jonka jopa mies itse on tuominnut törkeän rumaksi hirvitykseksi, mutta jota ei voi hävittääkään, kun se on jonkun sukulaistädin antama.
Älkää antako yo-lahjaksi sisustusjuttuja, koriste-esineitä tai astioita, joita nuori ei ole itse toivonut. Antakaa vaikka lahjakortti, niin nuori saa itse hakea mieluisensa kupit opiskelijaboksiinsa.
Nykynuorista ei tule samanlaisia tavaranhamstraajia kuin mitä isovanhempiensa ikäluokka on ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei astioita. Etenkään ei tytöille astioita, lakanoita ym. ja pojille rahaa.
Minä sain ysärillä ylppärilahjaksi just jotain keittiökamaa, lakanoita ja sen sellaista. Kaikki jäivät vanhempien nurkkiin, kun muutin opiskelemaan. Ihan kaikki. Lähdin yhden kassin kanssa toiseen kaupunkiin ja ostin siellä kirpparilta pari lautasta, mukia ja ruokailuvälineet, sekä kattilan ja pannun. Niillä pärjäsin ja opintojen jälkeen kiertelin ulkomailla töissä - yhä ilman lahja-astioita ja -lakanoita. Kun lopulta 30+ vuotiaana asetuin aloilleen, halusin ostaa sellaista mistä itse pidin.
Eli hillosin ylppärilahjoja vanhempien varastossa yli vuosikymmenen ja sitten lahjoitin ne hyväntekeväisyyteen.
Mitä tämä teidän sukupuolisössötys oikein on tässä ketjussa?
Laadukkaat paistinpannut, kattilat ja veitset saattavat olla mieleen, jos tietää nuoren laittavan ruokaa. Mitään IKEA-tavaraa ei kannata hommata. Raha on kuitenkin useimmille se mieluisin lahja.
Olen itse saanut joskus jonain lahjana esimerkiksi juuri näitä "ihania" tekstiilejä.
Pellavainen kylpytakki, ihmiselle jolla ei ole edes saunaa eikä mökkiä.
Yksittäinen pussilakanasetti parisuhteessa ollessani. Ja niin edelleen.
Jotain pentik-tyylisiä kynttiläkippoja, jotka oli rumia kuin saatana.
Kaikki on jo aikaa sitten myyty tai annettu Fidalle.
Että miettikääs nyt oikeasti kaksi kertaa mitä rojua tungette toisten ihmisten kaappien täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuosit on niin erikoisia ettei usko yli 5e maksavansa. Lisäksi huonolaatuisia
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat paistinpannut, kattilat ja veitset saattavat olla mieleen, jos tietää nuoren laittavan ruokaa. Mitään IKEA-tavaraa ei kannata hommata. Raha on kuitenkin useimmille se mieluisin lahja.
Näistäkään en arvostaisi ensimmäistäkään, jos en olisi niitä erikseen itse spesifisti toivonut.
Et voi oikeasti tietää, mitä kukin ihminen tarvitsee tai on tarvitsematta
Olen 30 vuotias eikä sitä päivää ole vielä tullut, että olisin kakkulautasta tai -lapiota tarvinnut... anna rahaa.
Minulle mummo opetti, että lahjahevosen suuhun ei katsota. Ei olisi tullut mieleenkään nyrpistellä nokkaa, vaikka olisin saanut kalsareita lahjaksi.
Kakkuvati ei ole sellainen tavara, jota nuori itse on ensimmäisenä ostamassa, kun raha on tiukalla omassa opiskelijaboksissa. Minä olisin siis ollut onnellinen tuollaisesta lahjasta, kun olisi ollut jokin nätti astia, johon voi latoa pipareita ja kakkusia, kun tuli joku uusi opiskelukaveri kylään. Vaikka opiskeluajoista on jo parikymmentä vuotta, minulla ei vieläkään ole kunnon tarjoiluastioita, kun aina on olevinaan niitä tärkeämpiä rahareikiä tukittavana.
Kotoani sain lähtiessä käytettyjä aterimia, pari lautasta, mukia ja lasia. Taisivat olla vanhempieni häälahjaksi aikoinaan saamia, tai ainakin ne olivat olleet olemassa koko minun elinikäni. Nyt ne ovat edelleen minulla. Onneksi Savonia ei käytössä kulu.
Miksi niin moni ehdottaa hyvää ja laadukasta (=isoa ja raskasta) paistinpannua? Usein opiskelijat tahtoo siihen minikokoiseen keittokomeroonsa jonkun hyvin vähän tilaa vievän pienen pannun satunnaisia kanankypsennyksiä varten. Ei opiskelijat laita ruokaa, he syövät halpaa safkaa opiskelijaravintoloissa.
Toki eri asia jos tiedät että nuori on hyvin kiinnostunut ruoanlaitosta.
Myp kirjoitti:
Kysy ensin mitä tarvitsee! Itse kysyin kummaltakin omilleen muuttavalta opiskelijalta, että sopiiko, jos ostan Fiskarsin lasikannellisen kattilakasarin, lastan/kauhan ja nuolijan, sekä kolme erilaista veistä..hedelmä, tomaatti ja pienen kokkiveitsen. Lahja maksoi alle 100€ ja on ollut kummallekkin mieluisa. Itseä ärsytti aikanaan, kun tuli saatua kaikista halvimpia ja huonolaatuisimpia keittiövälineitä omilleen muuttaessa😬
Jeps, mullekin oli opiskeluaikana tosi tärkeää, että oli hedelmä-, tomaatti- ja kokkiveitsi. Ja nuolija se kaikkein tärkein.