Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslahjaksi kakkulautanen / Salaattiottimet ja kulho / aterimia?

Vierailija
18.05.2021 |

Onko sopivia lahjoja? Lahjan saaja asuu vielä kotona mutta oletettavasti kohta muuttamassa jo pois.

Kommentit (326)

Vierailija
81/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hommaa nykyisin.Mikään muu ei kelpaa lahjaksi kuin raha.

Oli häät, syntymäpäivät ja valmistujaiset niin vastaus on RAHAA, antakaa RAHAA!

Vierailija
82/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

Kysy ensin mitä tarvitsee! Itse kysyin kummaltakin omilleen muuttavalta opiskelijalta, että sopiiko, jos ostan Fiskarsin lasikannellisen kattilakasarin, lastan/kauhan ja nuolijan, sekä kolme erilaista veistä..hedelmä, tomaatti ja pienen kokkiveitsen. Lahja maksoi alle 100€ ja on ollut kummallekkin mieluisa. Itseä ärsytti aikanaan, kun tuli saatua kaikista halvimpia ja huonolaatuisimpia keittiövälineitä omilleen muuttaessa😬

Mikä ihme on tomaattiveitsi? Olen 46 vuotta, enkä ole ikinä sellaisesta kuullut, saati ikinä tarvinnut.

Nuorille ei kannata pieneen asuntoon ostaa mitään tuollaista turhaa, osta mieluummin joku kunnollinen veitsi, jolla leikkaa kaiken.

Tiedoksi: tomaattiveitsi on pieni, terävä sahalaitainen, mutta voiveitsen muotoinen veitsi, joka on niin terävä, että leikkaa tomaattia. Ja sipulia, porkkanaa , leipää jne, Muotonsa ansiosta sitä voi käyttää myös voitelemiseen. Mitä parhain yleisveitsi! Itse ruoanlaiton harrastajana ja kasvisten suurkäyttäjänä käytän joka päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai antakaa arvoesineitä, jotka muutan RAHAKSI, kun on RAHApula.

Vierailija
84/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eieieieieieieieieieieieiiei

Kukaan sen ikäinen arvosta mitään kakkuottimia tai kippoja tai kuppeja!

Vierailija
85/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiva sitten kun joka nurkka on täynnä  epätoivottua roinaa, jota kaikki tyrkyttää.

Vierailija
86/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joskus arvostaa..

Vierailija
87/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna rahaa, etenkin tytölle. Tyttö on jo todennäköisesti omistanut erilaisia keittiötarvikkeita vuosia, koska on saanut niitä aina lahjaksi. Tytöille annetaan muutenkin vähemmän rahaa lahjaksi, vaikka se olisi nuorelle, pian kotoa muuttavalle eniten tarpeen. Saapa ostaa sillä vaikka sitten itse sellaiset mistä itse oikeasti pitää, eikä todennäköisesti ole ostamassa kakkulautasta eikä salaattiottimia. 20 euroa on hyvä lahja, jos läheisempi ja ei ole rahasta pulaa niin 50 tai 100 euroa on kans hyvä lahja.

Minkä ikäinen mahdat olla? Kysyn ihan tosissani 

Vierailija
88/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni muutti juuri pois. Ei huolinut edes muumimukeja mukaansa, jotka oli saanut pienenä. Pieni keittiö, minimalistisesti tilaa. Chippendalen kakkulapiota, jonka isäni voitti tenniskilpailuista, yritin vitsinä tarjota mukaan, eikä todellakaan kelvannut. Itse aikoinani menin rahoilla interrailille, ja se oli parasta mitä tiesin. Kaikki yo-kipot "unohtuivat" lapsuuden kotiini. Mukana on vielä yksi pieni mansikkalautanen keräilysarjaa, jota en käytä koskaan, mutta koska sen antaja on jo vainaa, se roikkuu muutosta toiseen mukana. Siitä saisi 70 euroa, mutta en raaski myydäkään eli se on vain kaapin tukkeena.

Vierailija
89/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on, ei ne kelpaa häälahjaksi eikä synttäreillä, ei valmistujaislahjaksi.. ei koskaan tuu semmoista hetkeä, jolloin voisi antaa lahjaksi muuta kuin rahaa.

Vierailija
90/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tai jotain toivottua.

Minä en ollut kiinnostunut astioista tai koruista ylioppilasiässä, mutta nuorena naisena sain valtavat valikoimat eri parisia astioita ja koruja. Veli sai rahaa, jotka sijoitti.

Voi kun olit sorrettu. Oletko itse sijoittanut, vai onko rahat menneet meikkeihin ja käsilaukkuihin? 

Miksi tuollaista tuli mieleen kysyä? Tein töitä heti kirjoitusten lakattua, elin säästeliäästi, ja sijoitin rahastoihin.

En ole sanonut olevani sorrettu? Lähinnä lahjan antajien rahat menivät hukkaan

Miksi sitten vertasit saamiasi lahjoja veljesi rahalahjaan?

Paljonko muuten tienasit sillä aikaa, kun veljesi oli intissä? 

Siksi, että lahjanantajien rahat menivät hyödyllisempään käyttöön. Toki jos tällä ei ole sinulle väliä niin turhaa informaatiota.

Miten veljeni intti tähän liittyy? Puhumme ylioppilaslahjoista.

Vierailija
91/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattiveitsi on pieni, sahalaitainen veitsi ja todella monikäyttöinen. Mulla yleensä vakiovarusteena repussa, pieneen keittiöpyyhkeeseen käärittynä :)

Vierailija
92/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tai jotain toivottua.

Minä en ollut kiinnostunut astioista tai koruista ylioppilasiässä, mutta nuorena naisena sain valtavat valikoimat eri parisia astioita ja koruja. Veli sai rahaa, jotka sijoitti.

Voi kun olit sorrettu. Oletko itse sijoittanut, vai onko rahat menneet meikkeihin ja käsilaukkuihin? 

Miksi tuollaista tuli mieleen kysyä? Tein töitä heti kirjoitusten lakattua, elin säästeliäästi, ja sijoitin rahastoihin.

En ole sanonut olevani sorrettu? Lähinnä lahjan antajien rahat menivät hukkaan

Miksi sitten vertasit saamiasi lahjoja veljesi rahalahjaan?

Paljonko muuten tienasit sillä aikaa, kun veljesi oli intissä? 

Siksi, että lahjanantajien rahat menivät hyödyllisempään käyttöön. Toki jos tällä ei ole sinulle väliä niin turhaa informaatiota.

Miten veljeni intti tähän liittyy? Puhumme ylioppilaslahjoista.

Lässynlässyn

Vierailija
93/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaattiveitsi on pieni, sahalaitainen veitsi ja todella monikäyttöinen. Mulla yleensä vakiovarusteena repussa, pieneen keittiöpyyhkeeseen käärittynä :)

Teräaseiden kanniskelu julkisilla paikoilla on laitonta. 

Poislukien ammattityökalut. 

Vierailija
94/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joskus arvostaa..

Ekaan kotiin hankitaan kiekkarista lautaset ja vasta ehkä yliopiston jälkeen kun aletaan perustamaan perhettä, alkaa kiinnostamaan joku keräilysarja. Mistä voit tietää millainen maku ylioppilaalla on 10 vuoden päästä? kun sielloin ei yliopppilas itsekään mitä isompana haluaa.

Miksi tytöille pitää olla jotain astioita? En saata ymmärtää. Pysykööt akka keittiössä? Niin kuin 50-luvulla.

Ja mihin ne kipot tungetaan jos sattuisi pääsemään oppilasvaihtoon? Lapsuuden kotiinko? Juu ei.

Vierailija
95/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattiveitsi maksaa kympin. Onpa lahja!!!

Vierailija
96/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, ei ne kelpaa häälahjaksi eikä synttäreillä, ei valmistujaislahjaksi.. ei koskaan tuu semmoista hetkeä, jolloin voisi antaa lahjaksi muuta kuin rahaa.

Voihan sitä tavaraa antaa, jos VARMASTI tietää sen olevan mieluinen.

Edelleenkään kukaan ei tee mitään sillä yksittäisellä Pentikin randomilla kakkulautasella. 

Itse en ikinä ostaisi oman makuni mukaista tavaraa kenenkään kotiin. 

Vierailija
97/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän lahjakortti. Yllättävän paljon ostosvaihtoehtoja, Sokoksista urheilukauppoihin ja Prismoihin. Saa varmasti hankittua jotain mieleistä.

S-ryhmä Suomen syöpäkasvain. Ei ihmekään että on monipuolinen valikoima, kun valtaa lähes kaikki alat tappaen vaihtoehdot ihmisiltä, sekä hintakilpailun. Joten jos tuollaista haluaa tukea, niin mikäs siinä.

Vierailija
98/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa tai kysy, onko jotain käyttöesineitä joita tarvitsee.

Opiskelija tuskin tarvitsee isoa salaattikulhoa saatikka kakkulautasta, kun ei jossain kuuden neliön opiskelija-asunnossa voi köyhä ja kiireinen opiskelija mitään kakkukahvitteluita edes järjestää. Sellaiset lahjat sopisivat jos olisi ostamassa ensimmäistä taloa.

Vierailija
99/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän lahjakortti. Yllättävän paljon ostosvaihtoehtoja, Sokoksista urheilukauppoihin ja Prismoihin. Saa varmasti hankittua jotain mieleistä.

S-ryhmä Suomen syöpäkasvain. Ei ihmekään että on monipuolinen valikoima, kun valtaa lähes kaikki alat tappaen vaihtoehdot ihmisiltä, sekä hintakilpailun. Joten jos tuollaista haluaa tukea, niin mikäs siinä.

Missäs kaupoissa itse asioit?

Vierailija
100/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos tietää lahjan saajan maun (oikea sarja, väri tms.) ja sen että ylipäätään osaa leipoa. Joku roskeläppäkundi ei varmaan arvostaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän