Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslahjaksi kakkulautanen / Salaattiottimet ja kulho / aterimia?

Vierailija
18.05.2021 |

Onko sopivia lahjoja? Lahjan saaja asuu vielä kotona mutta oletettavasti kohta muuttamassa jo pois.

Kommentit (326)

Vierailija
101/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin vaikka Marimekon pyyhkeet tai lakanat. Niitä ainakin omat opiskelijat arvostavat enemmän, kuin jotakin astioita. Astiat hakivat Ikeasta soluasuntoon ja 22 neliöiseen yksiöön. Mieluimmin toki ottaisivat rahaa tai lahjakortin. :) Nyt kuitenkin puhutaan alle kaksikymppisestä nuoresta, eikä 50-vuotiaasta täti-ihmisestä, eli maku on eri joka asiassa ja se myös nuorille suotakoon.

Vierailija
102/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, jos tietää lahjan saajan maun (oikea sarja, väri tms.) ja sen että ylipäätään osaa leipoa. Joku roskeläppäkundi ei varmaan arvostaisi

Ettekö te oikeasti osaa kirjoittaa yhtään kommenttia ilman miesten haukkumista?

Nykynaiset ne vasta avuttomia onkin. Ainoastaan puhelin pysyy kädessä tinderöintiä, somettamista ja selfieitä varten 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä näitä pyyhkeitä ja lakanoitakin tyrkytetään?

Varmaan tosi hienoa saada jonkun toisen maun mukaan ostamia tekstiilejä lahjaksi.

Ihan yhtä typerää kuin se astioidenkin ostaminen kysymättä lahjan saajalta. 

Vierailija
104/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras lahja on sellainen, että kysyt ylioppilaalta mitä hän toivoo lahjaksi

Vierailija
105/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tosi hienoa saada jonkun toisen maun mukaan ostamia tekstiilejä lahjaksi.

No kun kaikki ei halua sitä rahaa tai lahjakorttia antaa, vaan konkreettista tavaraa. Pyyhkeitä ja lakanoita tarvitsee kaikki, niin tytöt, kuin pojatkin. Ainahan voi fiksusti kysyä siltä nuorelta, että millaisia pyyhkeitä esim. haluaa? Itse olen nyt jo lähemmäs 3-kymppinenja edelleen on käytössä yo-lahjaksi saamiani Finlaysonin pyyhkeitä ja Marimekon kauniita ja laadukkaita pussari-settejä. Näistä on pitkään iloa ja itse en olisi malttanut/pystynyt tälläisiä opiskelijana ostamaan. 

Vierailija
106/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mahdat olla? Kysyn ihan tosissani 

Olen eri, mutta 30-vuotias ja sain koko lapsuuteni vanhemmilta sukulaisilta lahjaksi keittiötarvikkeita.

Vierailija
107/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun kaikki ei halua sitä rahaa tai lahjakorttia antaa, vaan konkreettista tavaraa. Pyyhkeitä ja lakanoita tarvitsee kaikki, niin tytöt, kuin pojatkin. Ainahan voi fiksusti kysyä siltä nuorelta, että millaisia pyyhkeitä esim. haluaa? Itse olen nyt jo lähemmäs 3-kymppinenja edelleen on käytössä yo-lahjaksi saamiani Finlaysonin pyyhkeitä ja Marimekon kauniita ja laadukkaita pussari-settejä. Näistä on pitkään iloa ja itse en olisi malttanut/pystynyt tälläisiä opiskelijana ostamaan. 

Finlayson on roskaa, ja Marimekko ei todellakaan ole jokaisen makuun. 

Mutta osta sinä rättejä lahjaksi. 

Vierailija
108/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mahdat olla? Kysyn ihan tosissani 

Olen eri, mutta 30-vuotias ja sain koko lapsuuteni vanhemmilta sukulaisilta lahjaksi keittiötarvikkeita.

Kuuluuko tuo johonkin lestadiolaispiireihin, vai missä annetaan lapsille keittiötavaraa lahjaksi? 

Vierailija
109/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme hommaa nykyisin.Mikään muu ei kelpaa lahjaksi kuin raha.

Oli häät, syntymäpäivät ja valmistujaiset niin vastaus on RAHAA, antakaa RAHAA!

Maailma hukkuu turhaan tavaraan ja krääsään. On siis epäekologista ja muutenkin järjetöntä ostaa ihmisille lahjaksi sellaista turhaa tavaraa, mitä he eivät halua.

Vierailija
110/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan ihmetellä näitä "mitä lahjaksi lapselle/nuorelle" -kyselyitä.

Ovatko nämä lahjan saajat kuoriutuneet munasta vai miksi ette kysy heidän vanhemmiltaan?

Näin olen itse toiminut eikä ole tullut hutiostoja.

Jos on liian koppava kysyäkseen, antaa sitten rahaa.

Vierailija
111/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI pitää saada antaa tavaraa?? Kun se ei ole nykypäivää. Ennenvanhaan astiat ja liinavaatteet oli suhteessa niin arvokkaita, ettei niitä raaskittu itse ostaa, mutta nykyään on toisin. Eikä nykynuoret halua käyttää samoja kippoja tai lakanoita 30 vuotta vaikka olisivat miten laadukkaita.

Vierailija
112/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän lahjakortti. Yllättävän paljon ostosvaihtoehtoja, Sokoksista urheilukauppoihin ja Prismoihin. Saa varmasti hankittua jotain mieleistä.

Oliko tämä mainos? Eikohän lahjakortti johonkin laatuliikkkeeseen olisi parempi.

Vierailija
113/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi halusi välttämättä antaa tytölle rippilahjaksi kellon. Tyttö sai sen itse valita. Ihan kiva, mutta eipä ole kertaakaan käyttänyt..

Vierailija
114/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän lahjakortti. Yllättävän paljon ostosvaihtoehtoja, Sokoksista urheilukauppoihin ja Prismoihin. Saa varmasti hankittua jotain mieleistä.

Oliko tämä mainos? Eikohän lahjakortti johonkin laatuliikkkeeseen olisi parempi.

Siellä laatuliikkeessä se sama Iittalan kuppi maksaa +20% enemmän kuin Prismassa. 

en ole tuon kommentin kirjoittaja 

Vierailija
115/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän kylällä laatutavara löytyy muualta kuin ass-ryhmästä. Mutta siinähän se näkyy nuoren arvostus kun palkinnoksi uurastuksesta jotain tarjoustekstiilejä viet.

Vierailija
116/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan juomalaseja ja Arabian lautaset kestää vuosia. Pikkulusikat paketti.Arabian seinälautanen. Sitten kylpylään lahjakortti 2-5 vrk aamupalalla.

Vierailija
117/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahakaan ei ole ongelmatonta, koska käteistä ei käytetä mihinkään ja niiden siirtäminen tilille maksaa. Ja sitten ikuisuusongelma - paljonko on sopivasti.

Hä? Käteisen saa automaatilla ladattua omalle tilille.

panjkissa voidaaqn ihmetellä mistä tuo raha. 

Ihmiset myy autoja ja vaikka mitä Torissa käteisellä, saavat lahjoja. Lasten säästöpossujen sisältöjä talletetaan. Siinäpä ihmettelevät pankissa =)

Me täällä pankissa olemme jo kuulleet sellaisen huhun, että keväisin muutama nuori valmistuu / kirjoittaa ylioppilaaksi ja saa lahjaksi rahaa.

Koetamme kovasti sulatella ajatusta ja ymmärtää, että rahat saatetaan laitaa tilille.

Vierailija
118/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti raha kirjoitti:

Iittalan juomalaseja ja Arabian lautaset kestää vuosia. Pikkulusikat paketti.Arabian seinälautanen. Sitten kylpylään lahjakortti 2-5 vrk aamupalalla.

Arabian seinälautanen?????

Vierailija
119/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finlayson on roskaa, ja Marimekko ei todellakaan ole jokaisen makuun. 

Finlayson on todellakin laatutavaraa ja Marimekko on nykyään aikamonen nuoren sisustusjuttu. Et taida itse olla edes ylioppilas, eli karehdit noita ihmisten lahjoja. Rahaa toivot, että saisit Alepasta hakea kaljakeissin ja hörppiä sitä kämyisessä yksiössäsi.

Vierailija
120/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti raha kirjoitti:

Arabian seinälautanen?????

Oli kovasti muotia 70-luvulla. Eli tuo kommentoija on itse ainakin 80-vuotias.