Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslahjaksi kakkulautanen / Salaattiottimet ja kulho / aterimia?

Vierailija
18.05.2021 |

Onko sopivia lahjoja? Lahjan saaja asuu vielä kotona mutta oletettavasti kohta muuttamassa jo pois.

Kommentit (326)

Vierailija
41/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa. Sitä tarvitaan. 50€

Vierailija
42/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni nuori "kerää tiettyä astiasarjaa" vuonna 2021? 

Ainakaan juur kirjoittanut? 

Ihan oikeasti, minkä ikäisiä nämä kirjoittelijat on? 

Ainakin tämän vuoden ylioppilaalla oli toiveita asian suhteen. Onhan se kivempi saada yhtä sarjaa lautasia kuin että jokainen on erilainen.

Juu, se yksi sadasta. Aloituksessa ei ollut kyse edes sarjasta.

Mitä opiskelija tekee Arabian astioilla siellä solukämpässä? Tai vielä parempaa, hopeisilla saalatinottimilla, kuten itse aikanani sain? On vieläkin käyttämättöminä paketissaan 

Salaattiottimia saa muinakin kuin hopeisina. Ja ne on aika kätevät, kun kavereiden kanssa syödään salaattia siellä omassa asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tämän vuoden ylioppilaalla oli toiveita asian suhteen. Onhan se kivempi saada yhtä sarjaa lautasia kuin että jokainen on erilainen.

Mitä opiskelija tekee Arabian astioilla siellä solukämpässä? Tai vielä parempaa, hopeisilla saalatinottimilla, kuten itse aikanani sain? On vieläkin käyttämättöminä paketissaan 

Meinaatko, että ne astiat on tarkoitettu vain opiskeluaikana käytettäviksi? Ja kyllä toiset ihan oikeasti haluaa heti alkuunsa vaikkapa Arabian tai Villeroyn astioita, eikä mitään Ikeaa.

Vierailija
44/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tai lahjakortti. Unohtakaa ne turhat kipot ja kupit paitsi jos on toivonut jotain mikä nuorelle itselleen hyödyllistä.

Itse haluan antaa lahjan joka on mieluisa ja en usko että kovin moni 18v. toivoo joitain lakanoita tai haarukoita.

Se 18- tai 19-v tajuaa ihan parin kuukauden sisään, että haarukat olivat hyvinkin käytännöllinen lahja, samoin lakanat. Lakanoita on ehkä järkevää ostaa tuplat, niin on sitten kiva setti parisänkyynkin jos sellaiselle on piankin tarvetta.

Prismasta tai Lidlistä saa tarvittavat haarukat ja veitset (3-4 kpl kumpaakin) opiskelijakämppään. Ei siihen tarvita mitään hienoa sarjaa. Periaatteessa riittäisi varmaan 2 haarukkaa, 2 veistä, 2 pientä lusikkaa ja 2 isoa lusikkaa. Niitä samoja tulee käytettyä muutenkin koko ajan. Ne voi ostaa Prismasta ihan kappalehintaan.

Eikö se sitten ole ihan sama, tuleeko paketista juhlissa haarukoita ja veitsiä vain Prisman lahjakortti?

No ei. Annat 100€ lahjakortin Prismaan niin saa ostaa 50€:lla ne halvimmat ottimet itse ja lopulla jotain muuta (kaljaa).

Vierailija
45/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär muutti viime syksynä opiskelemaan. Asunto on 22m2 ja keittokomero jotain 2m2. Otti sinne mukaan vain ihan minimin. Mitkään salaattikulhot ei mahdu kaappiin, eikä se lahjaksi saatu kapselikeitin. Uunivuoatkin odottaa täällä, kun asunnossa ei ole edes uunia.

Vierailija
46/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerää, tyttö on nyt lukion ekalla.

Niin, se yksi sadasta. 

Vierailija
47/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Iittalan myymälään. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
48/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattiottimia saa muinakin kuin hopeisina. Ja ne on aika kätevät, kun kavereiden kanssa syödään salaattia siellä omassa asunnossa.

Minä en ole vielä koskaan tarvinnut "virallisia" salaattiottimia, vaan jostain olen saanut ruokalusikkaa hieman isomman lusikan ja sillä on hyvä kauhoa salaattia lautaselle. Noh, en nyt muutenkaan ole paljoakaan kiinnostunut minkälaisista astioista syön ja juon, kunhan on sopivan kokoiset ja kestävät konepesua. Kaikki astiat ovatkin Ikeasta, kierrätysliikkeistä/Fb-myyntiryhmistä, saatu sisaruksilta ja yhdet lautaset löysin roskiksesta, sekä jotkut ovat ostettu Anttilasta, kun aikoinaan muutin omaan kotiin 90-luvulla, mm. sähkövatkain, silitysrauta ja aterimet. 

Yhtään astiastoa ei ole, eikä tule. Yksiäkään juhlia en ole koskaan järjestänyt, niin ei ole ollut tarvetta astiastolle. Näin me ihmiset olemme erilaisia. 

Suosittelen rahaa lahjaksi. 

N47v.

Vierailija
49/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tai jotain toivottua.

Minä en ollut kiinnostunut astioista tai koruista ylioppilasiässä, mutta nuorena naisena sain valtavat valikoimat eri parisia astioita ja koruja. Veli sai rahaa, jotka sijoitti.

Voi kun olit sorrettu. Oletko itse sijoittanut, vai onko rahat menneet meikkeihin ja käsilaukkuihin? 

Miksi tuollaista tuli mieleen kysyä? Tein töitä heti kirjoitusten lakattua, elin säästeliäästi, ja sijoitin rahastoihin.

En ole sanonut olevani sorrettu? Lähinnä lahjan antajien rahat menivät hukkaan

Vierailija
50/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut kiinnostunut astioista tai koruista ylioppilasiässä, mutta nuorena naisena sain valtavat valikoimat eri parisia astioita ja koruja. Veli sai rahaa, jotka sijoitti.

Voi kun olit sorrettu. Oletko itse sijoittanut, vai onko rahat menneet meikkeihin ja käsilaukkuihin? 

Miksi tuollaista tuli mieleen kysyä? Tein töitä heti kirjoitusten lakattua, elin säästeliäästi, ja sijoitin rahastoihin.

Lisään tähän vielä etten ole kiinnostunut meikeistä, käsilaukuista, kuten en myöskään kotiteattereista, tai muista kalliista harrastusjutuista mutta jos ne jollekin tuovat iloa niin mikä paha laittaa rahansa näihin?

Vierailija
51/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin mitä tarvitsee! Itse kysyin kummaltakin omilleen muuttavalta opiskelijalta, että sopiiko, jos ostan Fiskarsin lasikannellisen kattilakasarin, lastan/kauhan ja nuolijan, sekä kolme erilaista veistä..hedelmä, tomaatti ja pienen kokkiveitsen. Lahja maksoi alle 100€ ja on ollut kummallekkin mieluisa. Itseä ärsytti aikanaan, kun tuli saatua kaikista halvimpia ja huonolaatuisimpia keittiövälineitä omilleen muuttaessa😬

Vierailija
52/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten vertasit saamiasi lahjoja veljesi rahalahjaan?

Paljonko muuten tienasit sillä aikaa, kun veljesi oli intissä? 

Vierailija
53/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Kysy ensin mitä tarvitsee! Itse kysyin kummaltakin omilleen muuttavalta opiskelijalta, että sopiiko, jos ostan Fiskarsin lasikannellisen kattilakasarin, lastan/kauhan ja nuolijan, sekä kolme erilaista veistä..hedelmä, tomaatti ja pienen kokkiveitsen. Lahja maksoi alle 100€ ja on ollut kummallekkin mieluisa. Itseä ärsytti aikanaan, kun tuli saatua kaikista halvimpia ja huonolaatuisimpia keittiövälineitä omilleen muuttaessa😬

Kuka kehtaa oikeesti sanoa, että kiitos ennemmin rahaa..

Vierailija
54/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin toiveena oli Savonian salaattiottimet. Iso lusikka sopii myös sen pastakastikkeen hämmentämiseen ja keraamiseen salaattikulhoon tekee tupareissa boolin tai laittaa sipsit/popparit tarjolle. Samassa astiassa valmistuu makaronilaatikkokin.

Nykyään opiskelijat eivät edes asu missään soluissa, koska asumistuen muutos teki siitä kannattamatonta.

Vierailija
55/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin vaikeita... omalle lapselle kummi keräsi rippikoulusta alkaen iittalan astiasarjaa. Opiskelukämppään ei halunnut, riskaabelia ja tilaa vievää... nytkin oman kämpän pikkukeittiön pikkukaapit ovat sen verran ahtaat, ettei sinne edelleenkään mahdu kuin ne ihan just sillä hetkellä tarvittavat. Siis ei mitään sokerikko-kermakko-systeemejä - veikkaan ettei niitä tulla koskaan tarvitsemaan. 

Astialaatikot siis pitkälti edelleen meillä, lapsuudenkodissa. Nyt on jo lahjansaajan makukin muuttunut, eikä kerättyjen astioiden värikään miellytä. Veikkaan, että lähes jokainen haluaa ostaa ihan omanlaisensa astiat. 

Sen sijaan jo aiemmin mainitut hyvä kattila tai hyvä paistinpannu voisivat olla järkevä juttu, edellyttäen ettei sellaisia vielä ole. Pyyhkeitä ja lakanoita tarvitsee jokainen, muttei määrättömästi niitäkään. Tilaahan nekin vievät. 

Vierailija
56/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yo-lahjaksi toivomaani astiasarjaa ja ne olivatkin käytössä omassa asunnossa kun sellaiseen muutin. Lahjarahoilla ostin kaikenlaista keittiöön - esim teräskulhot ovat edelleen viikottain käytössä leivonnassa ym. Kysy juhlakalulta mitä hän tarvitsisi? Kuten yllä niin ehdottaisin myös jotain tarpeellista kuten vedenkeitin, kahvinkeitin, kattilasarja, mikro, blenderi. Tai sitten rahaa.

Toivottavasti laitoit tuon virkkeen lopuksi kysymysmerkin ihan vahingossa.

Vierailija
57/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kerännyt vielä mitään sarjaa 18 vuotiaana. Joten olin tyytyväinen kaikkiin astioihin, mitä sain lahjaksi. Mutta taitaa nykynuoret olla nirsompia.

Oman nuoreni keittiönkaapissa ei myöskään ole mitään astiasarjaa, vaan ihan sekalaisia astioita, mitä on ottanut mukaansa kotoa ja raskinut ostaa jostain kirpparilta.

Mutta rahahan se on kaikkein paras lahja nykyään. 

Vierailija
58/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin toiveena oli Savonian salaattiottimet. Iso lusikka sopii myös sen pastakastikkeen hämmentämiseen ja keraamiseen salaattikulhoon tekee tupareissa boolin tai laittaa sipsit/popparit tarjolle. Samassa astiassa valmistuu makaronilaatikkokin.

Nykyään opiskelijat eivät edes asu missään soluissa, koska asumistuen muutos teki siitä kannattamatonta.

Vierailija
59/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa, etenkin tytölle. Tyttö on jo todennäköisesti omistanut erilaisia keittiötarvikkeita vuosia, koska on saanut niitä aina lahjaksi. Tytöille annetaan muutenkin vähemmän rahaa lahjaksi, vaikka se olisi nuorelle, pian kotoa muuttavalle eniten tarpeen. Saapa ostaa sillä vaikka sitten itse sellaiset mistä itse oikeasti pitää, eikä todennäköisesti ole ostamassa kakkulautasta eikä salaattiottimia. 20 euroa on hyvä lahja, jos läheisempi ja ei ole rahasta pulaa niin 50 tai 100 euroa on kans hyvä lahja.

Vierailija
60/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakaan ei ole ongelmatonta, koska käteistä ei käytetä mihinkään ja niiden siirtäminen tilille maksaa. Ja sitten ikuisuusongelma - paljonko on sopivasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi